Citibank - Płatność za rachunku z KK

Data: 2012-06-25 08:54:58
Autor: Józef Gołaś
Citibank - Płatność za rachunku z KK
Witam właśnie zauwazyłem że jest taka bezpłatna usługa płacenia rachunków z
KK. Trzeba tylko zadzwonić na Citiphone i zdefiniować przelewy. Jeśli
korzystaliście z niej prosze o odpowiedź na kilka pytań:

1) czy przelewy te są traktowane jako transakcja bezgotówkowa
2) czy musza to być rachunki faktury wystawione wyłączne na mnie - innymi
słowy czy moge z tej karty zapłacić rachunki które sa wystawione na żonę,
babcie siostrę itp. - no wg mnie banku nie powinno to obchodzić - ale znając
ich może robią jhakieś problemy. U mnie tak np. mamy że mieszkanie jest na
mnie ale na zone są wystawiane polisy OC na samochód, faktury za internet itd.
3) czy ta usługa działa sprawnie - tzn, czy przelewy faktycznie dochodzą?
4) ile moge zdefiniować tyh odbiorców?

Dzięki

Data: 2012-06-25 02:13:46
Autor: krzysztofsf
On 25 Cze, 10:54, "Józef Gołaś" <joze...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

Nie wchodza do limitu transakcji zwalniajacych z oplaty. Poza tym
traktowane jak bezgotowkowe

[...]

Oplacam rachunki wystawione na mnie i na kogos z rodziny. z tym, ze
nie dubluja sie - jeden prad, jeden gaz, jeden tel stacjonarny, jedne
smieci, jedna woda - sadze, ze kontroluja zgodnie z rozszadkiem - jak
ktos bedzie oplacal za duzo to  moga zaczac wyjasniac sprawe.

3) czy ta usługa działa sprawnie - tzn, czy przelewy faktycznie dochodzą?

bezblednie.

4) ile moge zdefiniować tyh odbiorców?

Patrz pkt 2.

Data: 2012-06-25 09:20:49
Autor: Józef Gołaś
Citibank - Płatność za rachunku z KK
ok no to fajnie

1) ale czy aby na pewno to bezpłatne? żądnych niespodzianek na wyciągu nie było?

2) ale jeszcze powiedzcie czy z tym definiowaniem u konsultanta to duzo
zachodu o co on pyta: numer rachunku i nazwę odbiorcy tak?

a potem za każdym razem trzeba dzwonic czy mogę sam sobie puszczać w systemie
transakcyjnym? No bo zastanawiam się dlaczego to takie skomplikowane każdy
mógłby przeciez sobie sam wypisac i puścić/

jak to działa?

Data: 2012-06-25 02:32:49
Autor: disnej
Citibank - Płatność za rachunku z KK
Na pewno bezplatnie, korzystam od okolo roku, mozna tez zamowic bezplatne potwierdzenia papierowe, od niedawna tez mozna pdfy pobierac.

Pytaja o numer konta, dane nadawcy, nazwa przelewu, domyslny tytul ktory potem mozesz zmieniac

4 przelewy definiuje sie 5 minut, po zdefiniowaniu sam robisz przelewy

Pewnie chodzi o to ze telefonicznie pilnuja eeby te przelewy byly rzeczywiscie rachunkami.

Data: 2012-06-25 02:54:46
Autor: krzysztofsf
Citibank - Płatność za rachunku z KK
On 25 Cze, 11:20, "Józef Gołaś" <joze...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

jak to działa?

Masz osobna liste odbiorcow, do ktorych mozesz wykonac oplate rachuinku z karty.

Data: 2012-06-25 17:31:06
Autor: Iksiński

Użytkownik "Józef Gołaś" <jozek58@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:js9ahh$ojg$1inews.gazeta.pl...
ok no to fajnie

1) ale czy aby na pewno to bezpłatne? żądnych niespodzianek na wyciągu nie było?

Nie było. Musisz tylko pilnować, żeby w systemie transakcyjnym przelew poszedł z listy zdefiniowanych przelewów. Jeżeli przygotujesz taki przelew ręcznie, to mimo, że rachunek był wcześniej dodany, to zapłacisz jak za wypłatę gotówkową.

2) ale jeszcze powiedzcie czy z tym definiowaniem u konsultanta to duzo
 co on pyta: numer rachunku i nazwę odbiorcy tak?

Zachodu dużego nie ma. Podajesz podstawowe dane, jak już ktoś tu wspomniał.

Mnie irytuje tylko, że zawsze coś pokręcą w tytule przelewu. Albo jakieś spacje powstawiają, albo porobią jakieś skróty mimo, że proszę o wpisanie pełnych słów. Na szczęście tytuł można samemu poprawić na konkretnym przelewie, ale jest to upierdliwe.

a potem za każdym razem trzeba dzwonic czy mogę sam sobie puszczać w systemie
transakcyjnym? No bo zastanawiam się dlaczego to takie skomplikowane każdy
mógłby przeciez sobie sam wypisac i puścić/

Jest to "takie skomplikowane" bo to jest forma kontroli z ich strony, żebyś nie wybierał gotówki bez opłaty. Nie wiem czy mają jakieś listy zaufanych rachunków, czy konsultanci czytają w myślach... ;-)

jak to działa?

Data: 2012-06-25 10:00:47
Autor: disnej
Citibank - Płatność za rachunku z KK
ja sie zalapalem za MasterCardWorld dozywotnio za free ale i tak gdyby nie te przelewy to juz bym sie jej pozbyl bo KK Polbanku jest pod kazdym wzgledem lepsza.

Data: 2012-06-25 10:01:33
Autor: disnej
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2012 19:00:47 UTC+2 użytkownik disnej napisał:
ja sie zalapalem za MasterCardWorld dozywotnio za free ale i tak gdyby nie te przelewy to juz bym sie jej pozbyl bo KK Polbanku jest pod kazdym wzgledem lepsza.

zapomnialem, w Citi pewnie latwiej o ChargeBack ale skoro i tak place wszyskto Polbankiem...

Data: 2012-06-25 09:36:59
Autor: Olgierd
On Mon, 25 Jun 2012 02:13:46 -0700, krzysztofsf wrote:

1) czy przelewy te są traktowane jako transakcja bezgotówkowa

Nie wchodza do limitu transakcji zwalniajacych z oplaty. Poza tym
traktowane jak bezgotowkowe

Do jakich limitów? Gdzie one są określone?

Ja mam taki (stary) "jak będzie 2,4 tys. rocznie", karty Citi nie używam do niczego innego od dobrych 4 lat -- i grosza za nią nie zapłaciłem.

[...]

U mnie jest wszystkiego po 3 (czynsz, gaz, prąd) i pies z kulawą nogą się tym nie interesuje.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-25 02:53:43
Autor: krzysztofsf
On 25 Cze, 11:36, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> [...]

Ja mam taki (stary) "jak będzie 2,4 tys. rocznie", karty Citi nie używam
do niczego innego od dobrych 4 lat -- i grosza za nią nie zapłaciłem.

Przy uzgodnieniu obrotu zwalniajacego z oplaty Citiphone mowil mi, ze
oplata rachunkow sie nie wlicza.
Gdy wejde w nowy okres (obecnie juz mam status zwonienia z oplaty
rocznej, sprawdze na wyciagu czy uwzglednili tylko zakupy.

> [...]
> ktos bedzie oplacal za duzo to  moga zaczac wyjasniac sprawe.

U mnie jest wszystkiego po 3 (czynsz, gaz, prąd) i pies z kulawą nogą się

Masz prawo miec kilka mieszkan.
Przy dziesieciu gazach na rozne nazwiska moze zaczeli by sie
interesowac.

Podobnie jak stosunkowo niedawno dodali do regulaminu, ze przelew
oplat w przypadku gdy jednak okazal sie innym przelewem, zostaje
traktowany jak zwykly oprocentowany przelew z kart.

Data: 2012-06-25 09:56:09
Autor: Olgierd
On Mon, 25 Jun 2012 02:53:43 -0700, krzysztofsf wrote:

[...]

A, bo Ty masz tę informację na wyciągu. Ja nie mam :)
[...]

Tam są w sumie 3 nazwiska, częściowo różne ;-) jak to w rodzinie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-25 03:04:03
Autor: krzysztofsf
On 25 Cze, 11:56, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

A, bo Ty masz tę informację na wyciągu. Ja nie mam :)

Ja mam podawane ile jeszcze musze zrobic "obrotu" zeby miec
zwolnienie., a pozniej informacje, ze nastepna oplata roczna nie
bedzie naliczona.. Do tego wcisneli mi jeszcze druga KK, zwolniona
"dozywotnio" bez warunkow, jako bonus przy przedluzaniu umowy z
playem, z jakas wisienka finansowa po 3 transakcjach.

Data: 2012-06-25 11:57:13
Autor: MK
W dniu 25.06.2012 o 11:53 krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> pisze:

Podobnie jak stosunkowo niedawno dodali do regulaminu, ze przelew
oplat w przypadku gdy jednak okazal sie innym przelewem, zostaje
traktowany jak zwykly oprocentowany przelew z kart.

Oooo... to jest juz ze 2-3 lata. Z tego co pamietam takze Credit Agricole  ma taka funkcjonalnosc na kartach...

MK

Data: 2012-06-25 03:10:54
Autor: krzysztofsf
On 25 Cze, 11:57, MK <ma...@interia.pl> wrote:
W dniu 25.06.2012 o 11:53 krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> pisze:

> Podobnie jak stosunkowo niedawno dodali do regulaminu, ze przelew
> oplat w przypadku gdy jednak okazal sie innym przelewem, zostaje
> traktowany jak zwykly oprocentowany przelew z kart.

Oooo... to jest juz ze 2-3 lata. .

<>
MK

No pisze - stosunkowo niedawno :)

Kilka lat korzystalem z ich karty, zanim zdefiniowali w regulaminie
metode na naduzywajacych przelewow.
Zapewne nie mieli jak ugryzc regulaminem, gdy znalezli kogos kto
zdefiniowal swoje inne konto, albo kogos z rodziny, jako dostawce gazu
czy elektrycznosci.

Data: 2012-06-25 17:22:09
Autor: Iksiński

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:50d993a2-5672-422e-bcf3-4a85a23d81c53g2000vbx.googlegroups.com...

[...]

Akurat w Citku, to jest w zasadzie bez zaczenia.
Wystarczy wyrazić chęć rezygnacji z karty oraz lekko ponegocjować i oddają opłatę za kartę (jeśli została naliczona) i/lub oferują jej bezpłatność na kolejne okresy (od roku do nieskończoności ;-).

Masz prawo miec kilka mieszkan.
Przy dziesieciu gazach na rozne nazwiska moze zaczeli by sie
interesowac.

Ja KK Citka opłacam rachunki swoje i mojej mamy. Kiedyś opłacałem jeszcze rachunek za telefon siostry. Nie było najmniejszego problemu.
Konsultanci pilnowali tylko, żeby to były rachunki "domowe" (np. rat innego kredytu nie można płacić).

Podobnie jak stosunkowo niedawno dodali do regulaminu, ze przelew
oplat w przypadku gdy jednak okazal sie innym przelewem, zostaje
traktowany jak zwykly oprocentowany przelew z kart.

Ręki nie dam sobie uciąć i nie chce mi się sprawdzać, ale IMHO ten warunek był "od zawsze".

Data: 2012-06-25 19:40:16
Autor: Wemif
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

Ja mam taki (stary) "jak będzie 2,4 tys. rocznie", karty Citi nie używam do niczego innego od dobrych 4 lat -- i grosza za nią nie zapłaciłem.

To i tak oplaca sie do nich zadzwonic, ze sie chce nadal miec za darmo
- dodaja bonus 50zl (jesli dobrze pamietam) na zakupy ;)

a.

Data: 2012-06-26 06:58:32
Autor: Olgierd
On Mon, 25 Jun 2012 19:40:16 +0000, Wemif wrote:

[...]

Tak po prostu zadzwonić, mimo, że od samego początku nie próbuję niczego kombinować i nawet po ostatniej wielkiej zmianie TOiP zarzekli się, że mnie to nie dotyczy? To może zadzwonię i powiem, że chcę 50 zł na zakupy; będzie prościej ;) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-25 09:11:40
Autor: Olgierd
On Mon, 25 Jun 2012 08:54:58 +0000, Józef Gołaś wrote:

1) czy przelewy te są traktowane jako transakcja bezgotówkowa

Tak.

2) czy
musza to być rachunki faktury wystawione wyłączne na mnie - innymi słowy
czy moge z tej karty zapłacić rachunki które sa wystawione na żonę,

MoĹźesz.

3) czy ta usługa działa sprawnie - tzn, czy przelewy faktycznie
dochodzą?

Jak najbardziej.

4) ile moge zdefiniować tyh odbiorców?

Nie słyszałem o limitach ilościowych.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-25 17:03:09
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Józef Gołaś" <jozek58@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:js9912$qvi$1inews.gazeta.pl...
[...]

fajnie to tylko brzmi początek, dzwoniłem

konsultant powiedział że faktycznie można robić takie przelewy
ale opłata min. 8zł za kartę bez możliwości zwolnienia

więc zapominamy o citku ;p

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-06-25 15:26:51
Autor:
Citibank - Płatność za rachunku z KK

konsultant powiedział że faktycznie można robić takie przelewy
ale opłata min. 8zł za kartę bez możliwości zwolnienia

więc zapominamy o citku ;p

Niedawno była promocja: za wydanie 300 zł kartą w czasie 3 miesięcy od
otrzymania karty, na rachunku karty ma się pojawić ekstra 200 zł. A potem
zobaczymy, czy citek zechce pertraktować - jeśli nie, to faktycznie zapominamy ;-)

Data: 2012-06-25 17:11:16
Autor: Iksiński

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:js9uja$gfg$1inews.gazeta.pl...

fajnie to tylko brzmi początek, dzwoniłem

konsultant powiedział że faktycznie można robić takie przelewy
ale opłata min. 8zł za kartę bez możliwości zwolnienia

Bzdura. Jest tak, jak pisali poprzednicy.
Zresztą można sprawdzić u źródła: https://www.online.citibank.pl/p/oplata_rachunkow_karta_kredytowa.do

więc zapominamy o citku ;p

Zapewne płakać nie będą... ;-)

Data: 2012-06-25 23:05:54
Autor: krzysztofsf
On 25 Cze, 17:03, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:

fajnie to tylko brzmi początek, dzwoniłem

konsultant powiedział że faktycznie można robić takie przelewy
ale opłata min. 8zł za kartę bez możliwości zwolnienia

więc zapominamy o citku ;p

Bo karty o karty Citi wnioskuje sie w okresie roznych promocji, gdy
promocyjne karty sa na jakis okres lub na stale zwolnione z oplat.

Citibank - Płatność za rachunku z KK