Citibank -> Revolut UWAGA!

Data: 2019-03-28 20:17:55
Autor: radekp@konto.pl
Citibank -> Revolut UWAGA!
Thu, 28 Mar 2019 15:44:58 +0100, w <q7iml9$isr$1@node1.news.atman.pl>, klaus
<klaus@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Ostrzegam przed zasilaniem Revoluta kartą kredytową Citibanku.
Od 15.03.2019 transakcje te są obciążone 8% prowizją.
Niniejszym karta Citibanku ląduje w śmietniku.

A ja czekam już miesiąc na odblokowanie konta, nawet zalogować się nie można.
Na szczęście stan konta to 0, więc nic nie ukradli.
Niniejszym Revolut ląduje w śmietniku.

Są jakieś poważne alternatywy dla Revoluta?

Data: 2019-03-28 14:09:34
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
Curve i N26.
Oba też mają programy poleceń.
Ew. KK visa z getout lub KD MC z żubra.

Data: 2019-03-28 22:46:50
Autor: Akarm
Citibank -> Revolut UWAGA!
Curve i N26.
Oba też mają programy poleceń.
Ew. KK visa z getout lub KD MC z żubra.

Curve ma tę przewagę nad Revolut, że nie trzeba jej wcześniej zasilać. Podoba mi się, że pobiera z karty (kredytowej/debetowej złotówkowej) tyle, ile akurat potrzeba do przewalutowania przy transakcji. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-03-28 23:57:14
Autor: radekp@konto.pl
Citibank -> Revolut UWAGA!
Thu, 28 Mar 2019 14:09:34 -0700 (PDT), w
<2cd86b35-2581-4059-93f7-de042c2a2257@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Curve i N26.
Oba też mają programy poleceń.

Dzięki.

Ew. KK visa z getout lub KD MC z żubra.

Tę już mam (kk z getinu).

Data: 2019-03-29 03:34:14
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
W dniu piątek, 29 marca 2019 09:26:53 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Thu, 28 Mar 2019 14:09:34 -0700 (PDT) Dawid Rutkowski napisał:

> Curve i N26.
> Oba też mają programy poleceń.

Dzięki.

O curve już było w drugim wątku - DEKHX - z instrukcją wpisania kodu.

Do N26 kod dawidr0508 lub załóż z linku https://n26.com/r/dawidr0508
Wg mnie warto - curve z zasadami miesza, w N26, choć wymaga uprzedniego "doładowania" euro (wiadomo, że darmo i po dobrym kursie przez kantor aliora), zasady stałe i proste, również dla dużych sum - w strefie euro płatności bez prowizji i 5 darmowych wypłat z bankomatu miesięcznie, poza strefą euro przy płatnościach prowizja MC (0,2%), a za wypłatę z bankomatu 1,7%.

A jak zrobisz kartą transakcję na ponad 15 euro, to obaj po 15 euro dostaniemy.

> Ew. KK visa z getout lub KD MC z żubra.

Tę już mam (kk z getinu).

To po co Ci w ogóle inne zabawki?
Tzn. dla sportu/hobby czy też wisienek jak najbardziej - ale tak użytkowo?
Czy jednak getoutowi do końca nie ufasz?
W sumie to nawet jak się uda to należy mieć backup.

Żubrową KD wg mnie obecnie warto, warunki darmowości lekkie, a do tego jeszcze stówka na wejściu (a mi nawet dali dwie ;).
Bankomaty zagraniczne za darmo, w PL 2 wypłaty miesięcznie.
Plus obecnie konto oszczędnościowe na 3% do 30k na 6mc.
Tylko uwaga - pewne jak w ruskim banku, czyli nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz - KAŻDY przelew z tego KO jest płatny - chyba że robisz go przez apkę lub system "mobilny", wtedy wszystkie są za darmo...

Data: 2019-03-29 12:58:18
Autor: radekp@konto.pl
Citibank -> Revolut UWAGA!
Fri, 29 Mar 2019 03:34:14 -0700 (PDT), w
<042bc3b3-74dd-48f2-8795-699a10ade7f0@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

To po co Ci w ogóle inne zabawki?
Tzn. dla sportu/hobby czy też wisienek jak najbardziej - ale tak użytkowo?
Czy jednak getoutowi do końca nie ufasz?
W sumie to nawet jak się uda to należy mieć backup.

Aby płacić w dziwnych miejscach, czyli uniknąć automatycznego obciążenia po
miesiącu jeżeli zapomnę :)

Data: 2019-03-29 14:26:38
Autor: Wojciech Bancer
Citibank -> Revolut UWAGA!
On 2019-03-29, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Jako karty z jakich krajów one się przedstawiają?

Bo można sobie ciekawy case założyć, np. mieć VPN np. do UK, kartę "przedstawiającą się"
jako UK i już można się rejestrować do usług UK-only. (po wskazaniu adresy ambasady polskiej jako "korespondencyjny" np. ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-03-29 06:43:16
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
W dniu piątek, 29 marca 2019 14:26:43 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

Jako karty z jakich krajów one się przedstawiają?

curve jako UK - a przynajmniej DCC proponuje funty.
Siedzibę mają w Londynie - co prawda na wypadek brexitu założyli sobie coś w Niemczech - i to chyba coś całkiem niezłego, być może nawet bank (w UK są jako coś poziom niżej) - ale póki co kart nie wymieniają, więc tak się zastanawiam, jak z dniem twardego brexitu chcieliby część kart zostawić w curve UK, a część przenieść do curve DE?
Wychodzi na to, że najprawdopodobniej wydają różne BIN w zależności od kraju rezydencji.

N26 jako prawdziwa karta niemiecka ze strefy euro, sehr schoen ;>
Choć też bym się nie zdziwił, gdyby BINy różnicowali w zależności od kraju rezydencji - w końcu nie bez powodu w PL usługi zaczęli świadczyć dużo później niż w "poważnych" krajach UE.

Rewolwer zaś to w zależności, kiedy masz wydany - są nawet karty rozpoznawane jako polskie, wydaje je danska bank polska (a tak naprawdę jest to polski oddział danske bank). Zaleta, że w PL nie nadziejesz się na DCC oraz można bez surcharge wypłacać w euronetach, wada - wiadomo ;P

A co to za warte zachodu usługi UK-only?
A szczególnie te, z których można skorzystać siedząc w PL (z uwagi na wspomniany VPN)?

Data: 2019-03-29 13:43:47
Autor: Pete
Citibank -> Revolut UWAGA!
Curve i N26.

Z tego co piszą, zasilenie Curve kredytówką Citka, też podpada pod 8% prowizji

--
Pete

Data: 2019-03-29 06:09:38
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
W dniu piątek, 29 marca 2019 13:43:31 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> Curve i N26.

Z tego co piszą, zasilenie Curve kredytówką Citka, też podpada pod 8% prowizji

Gdzie tak niby piszą?
Sam nie testowałem, ale curve to zupełnie co innego niż rewolwer.
Tam nie ma pojęcia "zasilenia" - curve jako merchant obciąża podłączoną kartę, transakcja jest bezgotówkowa, z IF i wszystkimi innymi ciekawostkami, nawet od jakiegoś czasu z takim MCC, jaki ma merchant, u którego użyta jest karta curve.
Jedyne, po czym transakcję można rozpoznać, to dopisek "CRV*" w opisie - oraz oczywiście to, że obciążającym merchantem jest curve london.

Choć kto tam wie, na temat używania citka do wynalazków od dawna powtarzałem, że ludzie mieli z tym kłopoty i zapewne będą mieli - i zgadłem.
A jak citek nie chce IF od płacenia curve to nie - dostanie kto inny.

Data: 2019-03-29 22:11:42
Autor: Pete
Citibank -> Revolut UWAGA!
[...]

Samcik o tym pisze. Zresztą transakcje revolut też jakoś łatwe do odfiltrowania nie są, bo Citek napisał, że wcześniej nie umieli a teraz potrafią rozpoznać revoluta.

Data: 2019-03-30 00:49:40
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
Łatwe są, tylko citek głupi.
Tzn. głupio ściemnia. Zapewne problem był znany od dawna, ale skala ustawiła go daleko w kolejce. Skala wzrosła, w kolejce się przesunął i zaimplementowali. Tzn. zrobili to w końcu dobrze, bo raporty o tym, że doładowanie rewolwera np. nie podkega prowizji, ale i nie ma GP - a czegoś takiego w ogóle w cenniku nie ma - były już dawno - wiec skoro się chrzaniła kwalifikacja jako gotówkowe to dla spokoju - bo wcześni rewolwerowcy to byli raczej uświadomieni klienci - przesunęli do bezgotówkowych do czasu naprawy i rozpoczęcia strzyżenia klientów nieuświadomionych.

W każdym razie citka nawet do curve nie dodam, i dobrze.

Data: 2019-04-01 12:04:21
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Citibank -> Revolut UWAGA!
Date: Sat, 30 Mar 2019 08:49:40
From: Dawid Rutkowski
Łatwe są, tylko citek głupi.
[...]

Ja do tej pory doładowywałem Revoluta przez Google Pay, gdzie mam
podpiętą kartę Citi. Właśnie dziś zrobiłem doładowanie za 20zł
i widzę je w "oczekujących na zaksięgowanie" z kwotą 20zł. Zobaczymy,
czy po przejściu do zaksięgowanych coś się zmieni.

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2019-04-01 05:34:54
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2019 14:04:23 UTC+2 użytkownik Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisał:

[...]

Hmmm, taki pośrednik jak GP to może być jakiś sposób.
A jaki jest opis tej transakcji w "oczekujących"?
Ciekawe, czy to jest analogicznie jak w curve czy - być może - w paypalu, czyli że to google obciąża kartę citka, a revolutowi robi przelew - albo jeszcze coś innego... W każdym razie karty citka nie obciąża bezpośrednio revolut, i o to chodzi.

Citek jest fatalny, jeśli chce się czegoś więcej dowiedzieć, a nawet nie pozwala na wygenerowanie potwierdzenie pojedynczej transakcji KK - jak mi visa oferty nie chciała zwrócić ze Decathlon, to musiałem im cały wyciąg wysłać.
A do tego moja karta platinum pojawia się w apce mobilnej jako gold ;>

Data: 2019-04-02 12:46:44
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Citibank -> Revolut UWAGA!
Date: Mon, 01 Apr 2019 14:34:54
From: Dawid Rutkowski
[...]

Taki:
Revolut Ltd London GB G8401

[...]

Śpieszę donieść, że zaksięgowało się bez dodatkowych opłat, tak więc
zasilanie Revoluta z karty Citi poprzez Google Pay jest nadal bezpłatne.

[...]

A jaki problem wyedytować PDFa z wyciągiem i zostawić tylko tę
potrzebną?

A do tego moja karta platinum pojawia się w apce mobilnej jako gold ;>

Reklamowałeś?

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2019-04-02 06:39:02
Autor: Dawid Rutkowski
Citibank -> Revolut UWAGA!
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 14:46:45 UTC+2 użytkownik Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisał:

> [...]
> cały wyciąg wysłać.

A jaki problem wyedytować PDFa z wyciągiem i zostawić tylko tę

Taki, że dokument jak ma być z banku, to ma być bez zmian.
Bo jak już jedno wyedytuję, to jak mam udowodnić, że czegoś nie wpisałem?
To, że taka transakcja była tego dnia na taką sumę to im mogłem napisać - i zresztą napisałem, nie wystarczyło.
Problem nie był duży, bo na wyciągu mało pozycji - i nie było żadnych kompromitujących ;> Ale że pojedynczej transakcji potwierdzenia nie ma to marność.

> A do tego moja karta platinum pojawia się w apce mobilnej jako gold ;>

Reklamowałeś?

A jak ;) Odpowiedzieli, że rzeczywiście bardzo im przykro, że platyny pokazują się jako gold, a gold jako silver i że poprawią.

Citibank -> Revolut UWAGA!