Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja

Data: 2011-05-06 16:36:56
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
Citibank przesłał now± TOiP, do tego reklamę 3D Secure oraz płatno¶ci zbliżeniowych w KK - to wszystko od 1.05.
Je¶li chodzi o 3D Secure, to niestety działa (niestety, bo dla klienta to tylko małe utrudnienie i zero zysku, a bezpieczeństwo tylko dla sklepu)
Natomiast do tej pory nie ma możliwo¶ci zamówienia karty z płatno¶ciami zbliżeniowymi - tłumacz± się "problemami technicznymi" i podaj± coraz to nowe terminy wdrożenia - obecnie 12.05 - zobaczymy co powiedz± 12. :-)

Data: 2011-05-06 23:29:19
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Citibank i KK zbliĹĽeniowe - fikcja
MD pisze:

Citibank przesłał nową TOiP, do tego reklamę 3D Secure oraz płatności
zbliĹĽeniowych w KK - to wszystko od 1.05.
Jeśli chodzi o 3D Secure, to niestety działa (niestety, bo dla klienta to
tylko małe utrudnienie i zero zysku, a bezpieczeństwo tylko dla sklepu)

E tam, jak smsy są darmowe, a nie tak jak bzwbk, to 3ds może sobie być - mi nie przeszkadza...

Natomiast do tej pory nie ma możliwości zamówienia karty z płatnościami
zbliĹĽeniowymi

....a to akurat chyba dobrze? Jak zamówisz teraz, to jeszcze do maja 2014 będziesz mieć kartę bez PayPassa. 3 lata spokoju. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-05-07 16:41:50
Autor: MD
[...]

Dlaczego wszyscy tak nie lubi± PayPass itp.? Jak kto¶ pozna mój PIN (a jak się postara, to nawet sam mu go podam, bo życie mi miłe ;-) to może sobie kupić co¶ więcej niż te 5x50zł. Jak mi ukradnie portfel, to ostatnie czym się będę przejmował to potencjaln± strat± 250zł.
Paypass to gotówka w formie elektronicznej - może to brzmi dziwnie, ale dla mnie to cos takiego. Owszem technologia zbyt droga na chwilę obecn± i wolał bym aby można było podać dolny limit dla transakcji bez podawania PIN - przeci±gam kartę, albo wkładam w czytnik i od razu autoryzuje. Niemniej skoro już co¶ takiego jest, to dlaczego nie używać? Owszem, można wrócić do czasów gdy nie było kart, samochodów, telewizji, a nawet ksi±żek - tylko po co? Mormonem nie jestem i płatno¶ci zbliżeniowe sobie cenię bo s± wygodne, a potencjalne ryzyko utraty max. 250zł jako¶ nie przeraża mnie tak bardzo jak możliwo¶ć np. zostania potr±conym przez samochód na ulicy - a to jest bardziej prawdopodobne.
Zgadzam się, że powinni dać opcję limitu transakcji bezstykowych i jak kto¶ chce, to ustawia na 0, ma po problemie, ¶pi spokojnie :-)
A tak na marginesie, to na razie Citiphone zeznaje, iż termin wprowadzenia KK z płatno¶ciami bezstykowymi przesunięty na 16.05.
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-05-07 19:22:07
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MD pisze:

Natomiast do tej pory nie ma możliwości zamówienia karty z płatnościami
zbliĹĽeniowymi

...a to akurat chyba dobrze? Jak zamĂłwisz teraz, to jeszcze do maja 2014
będziesz mieć kartę bez PayPassa. 3 lata spokoju. :-)

Dlaczego wszyscy tak nie lubiÄ… PayPass itp.? Jak ktoĹ› pozna mĂłj PIN (a jak
się postara, to nawet sam mu go podam, bo życie mi miłe ;-) to może sobie
kupić coś więcej niż te 5x50zł. Jak mi ukradnie portfel, to ostatnie czym
się będę przejmował to potencjalną stratą 250zł.

250zł x liczba kart z Paypassem (a ich jest coraz więcej).
Poza tym po stracie portfela masz do wyboru "przejmować się czym innym niż potencjalna strata 250zł" lub "przejmować się czym innym oraz potencjalną stratą 250zł". Ja wolę to pierwsze.

Paypass to gotĂłwka w formie elektronicznej - moĹĽe to brzmi dziwnie, ale dla
mnie to cos takiego.

Nigdy nie noszę 250zł w gotówce, chyba że w konkretnym celu. Właśnie po to noszę karty, aby nie mieć przy sobie gotówki. PP jest zaprzeczeniem tej koncepcji.

Zgadzam się, że powinni dać opcję limitu transakcji bezstykowych i jak ktoś
chce, to ustawia na 0, ma po problemie, śpi spokojnie :-)

Dokładnie. Brak możliwości zmiany (obniżenia) limitu dyskwalifikuje tą technologię...

--
MiCHA

Data: 2011-05-07 20:30:05
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
250zł x liczba kart z Paypassem (a ich jest coraz więcej).
Poza tym po stracie portfela masz do wyboru "przejmować się czym innym niż potencjalna strata 250zł" lub "przejmować się czym innym oraz potencjaln± strat± 250zł". Ja wolę to pierwsze.

To prawda, ale szansa na utratę 5x50zł jest do¶ć niewielka - nawet jak nie zd±żę dokonać zastrzeżenia. No i druga sprawa, to posiadanie więcej niż jednej karty z PP czy PW mija się z celem bo aby zapłacić muszę wyj±ć kartę z portfela, a to już bardzo blisko włożenia w czytnik i wklepania PIN, a gdyby banki/terminale czę¶ciej oferowały offline przy małych kwotach, to na prawdę autoryzacja jest o wiele szybsza niż wydanie reszty. No i jeszcze jedno - przyzwoitsze banki daj± ubezpieczenie od całej skradzionej kwoty lub np. od 100zł, a nie tylko ponad 150E, więc ewentualna strata już jest mniej bolesna.
System ma sens jednak wtedy, gdy można nim płacić naprawdę wszędzie, a nie tylko w wybranych lokalizacjach.
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-05-08 23:33:14
Autor: Michal Jankowski
"MD" <tuwysylac@poczta.onet.pl> writes:

zd±żę dokonać zastrzeżenia. No i druga sprawa, to posiadanie więcej niż jednej karty z PP czy PW mija się z celem bo aby zapłacić muszę wyj±ć kartę

No ale jak ci bank daje wybór: karta z P* albo nic?

  MJ

Data: 2011-05-09 14:58:01
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja

No ale jak ci bank daje wybór: karta z P* albo nic?

Pozostaje mechaniczne uszkodzenie anteny, tylko jak to zrobić nie ubijaj±c chipa? ;-)
Mam nadzieję, że kto¶ co¶ wymy¶li, bo posiadanie w portfelu >1 karty z płatno¶ciami zbliżeniowymi traci sens.

Data: 2011-05-10 12:30:30
Autor: Q
[...]

Wystarczy uszkodzic taka karte w dowolnym miejscu na obwodzie
(patrz watek ze zdjeciami RTG kart z technologia zblizeniowa).

Swoja droga - coraz bardziej doceniam wiesniacki brelok P* z mBanku
(osobna karta bez P* i osobny brelok P* :).

Data: 2011-05-10 15:03:39
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja

Wystarczy uszkodzic taka karte w dowolnym miejscu na obwodzie
(patrz watek ze zdjeciami RTG kart z technologia zblizeniowa).

I tak i nie.
Tzn. tak - przestanie działać zbliżniowo - więc mamy sukces.
Nie - bo może wzbudzić obawy sprzedawcy w sklepie np. poprzez nawiercenie i nam jej nie zaakceptuje.

Data: 2011-05-10 15:27:36
Autor: Q
[...]

Zamiast radykalnego dziurkacza mozna zrobic to bardziej subtelnie
np. delikatnie naciac skalpelem / zyletka - nic nie bedzie widac.

Pozostaje tylko pytanie - po cholere w ogole to robic? :)

Data: 2011-05-11 15:35:47
Autor: BQB
W dniu 2011-05-10 15:27, Q pisze:
[...]

Ja np nie chciałbym karty PP, ale być może w przyszło¶ci, nie będzie wyboru.

Data: 2011-05-09 09:31:13
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MD pisze:

[...]

A jak mógłbym mieć dokładnie jedn± kartę z PP, skoro PP staje się pomału "obowi±zkowy" - niedługo każda karta w portfelu będzie go mieć. :-(

--
MiCHA

Data: 2011-05-08 01:37:52
Autor: MK
On 7 Maj, 19:22, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

Ja bym sie nie przejmowal tym, Skladasz reklamacje i po sprawie :).

> Zgadzam się, że powinni dać opcję limitu transakcji bezstykowych i jak kto¶
> chce, to ustawia na 0, ma po problemie, ¶pi spokojnie :-)

Dokładnie. Brak możliwo¶ci zmiany (obniżenia) limitu dyskwalifikuje t±
technologię...

Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

MK

Data: 2011-05-08 13:47:38
Autor: Marvin
> [...]

Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

Chyba tylko w reklamach :)
Bo płac±c za bilety w automatach, w kawiarni lub empiku zawsze jest autoryzacja transakcji i widać na wy¶wietlaczu jak terminal ł±czy się z centrum obsługi. Niestety trwa to tyle samo, jak dla innych płatno¶ci, a różnica sprowadza się tylko do braku konieczno¶ci wklepania pinu dla kart zbliżeniowych.

Niemniej bior±c pod uwagę że terminal zbliżeniowy nie jest wł±czony cały czas i obsługa musi go najpierw wysterować, aby był czynny, różnica w czasie przy płaceniu kart± zwykł± i kart± z pinem/podpisem jest pomijalnie mała.

Tak więc marketoidzi ¶ciemniaj± obiecuj±c płacenie natychmiastowe.

Marvin

Data: 2011-05-08 13:53:11
Autor: Piotr Gralak
MK napisał(a):

Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

od kiedy? zbliżeniowe się autoryzuj± normalnie, jedynie pinu nie podajesz do 50 PLN.

PG

Data: 2011-05-08 07:00:36
Autor: MK
On 8 Maj, 13:53, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

od kiedy? zbliżeniowe się autoryzuj± normalnie, jedynie pinu nie
podajesz do 50 PLN.

Od dawna :). U mnie tak dziala mBankowa MC Debit Gold, a u mojej GF
Multibankowa VISA Debit :). Autoryzacje zaczynaja sie po przekroczeniu
sumy 150PLN, kazda transakcja EMV resetuje licznik:).

MK

Data: 2011-05-08 07:31:49
Autor: Rafal M
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
On 8 Maj, 13:53, Piotr Gralak <gra...@gazeta.pl> wrote:

od kiedy? zbliżeniowe się autoryzuj± normalnie, jedynie pinu nie
podajesz do 50 PLN.

Mam zblizeniowa KK z OF. NIGDY mi sie jeszcze nie autoryzowala przy
takiej platnosci (kwoty od klikudziesieciu groszy do kilku pln).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-05-09 09:33:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:

Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

Po pierwsze autoryzacja i tak na ogół jest, a do drugie przecież limit może siedzieć w chipie na karcie i żeby go odczytać nie trzeba autoryzacji.

--
MiCHA

Data: 2011-05-09 00:42:13
Autor: MK
On 9 Maj, 09:33, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Po pierwsze autoryzacja i tak na ogół jest, a do drugie przecież limit
może siedzieć w chipie na karcie i żeby go odczytać nie trzeba autoryzacji.

Po pierwsze przymojej karcie w 95% nie ma autoryzacji.
Po drugie skad chip ma wiedziec czy limit nie zostal zmieniony?

MK

Data: 2011-05-09 13:12:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MK pisze:

[...]

A sk±d teraz to wie? Przecież przy każdej operacji stykowej online konfiguracja chipa może być uaktualniona. Transakcje stykowe też często przechodz± mi offline i jako¶ chip się w tym nie gubi.

Ba, powiem więcej - na debetówce Citi z PP mam ustawiony limit transakcji bezgotówkowych na 0 i chip doskonale o tym wie. Od razu odrzuca mi operacje bezstykowe, nawet nie próbuj±c dokonać autoryzacji. Sedno jedynie w tym, że Citi nie odróżnia operacji stykowych od bezstykowych, więc aby zablokować PP muszę zablokować wszystkie operacje bezgotówkowe.

--
MiCHA

Data: 2011-05-09 07:03:34
Autor: MK
On 9 Maj, 13:12, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

A sk±d teraz to wie? Przecież przy każdej operacji stykowej online
konfiguracja chipa może być uaktualniona. Transakcje stykowe też często
przechodz± mi offline i jako¶ chip się w tym nie gubi.

Skrypty sa ladowane podczas transakcji EMV, nie ma mozliwosci
zaladowania sktyptu podczas transakcji zblizeniowej.

[...]

Mowia, ze na KK Citi bedziesz mial mozliwosc wylaczenia transakcji
zblizeniowych :).

MK

Data: 2011-05-09 20:45:28
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Citibank i KK zbliĹĽeniowe - fikcja
MK pisze:

A skÄ…d teraz to wie? PrzecieĹĽ przy kaĹĽdej operacji stykowej online
                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
konfiguracja chipa może być uaktualniona. Transakcje stykowe też często
przechodzÄ… mi offline i jakoĹ› chip siÄ™ w tym nie gubi.

A co ja napisałem? :-)

--
MiCHA

Data: 2011-05-10 12:22:41
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 9 May 2011 07:03:34 -0700 (PDT), MK napisał(a):
[...]

Ta, ciekawe czy kiedy¶ dorosn± do tego by można było wył±czyć w KK
transakcje gotówkowe...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-05-10 15:05:32
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja

Ta, ciekawe czy kiedy¶ dorosn± do tego by można było wył±czyć w KK
transakcje gotówkowe...

Nigdy, bo to dla nich czysty zysk jak kto¶ odruchowo pobierze gotówkę KK.
Sam, gdybym mógł, to wył±czył bym, albo przynajmniej ograniczył limit dla wypłat w bankomatach.

Data: 2011-05-10 12:32:49
Autor: Q
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

Jakos nie widze na razie zalet PP -
- transakcje standardowa karta z wstukaniem PINu
zajmuja podobny przedzial czasu.

PP przede wszystkim mialo byc szybkie
a takie na chwile obecna nie jest (z moich doswiadczen).

Data: 2011-05-10 15:07:57
Autor: MD
[...]

Bo jest szybkie, gdy jest offline, ale gdy jest online, to mija się z ide± i jako takie powinno nieistnieć. Je¶li bank boi się zaufać klientowi na max. 5x50zł, to może niech od razu zablokuje mu kartę?

Data: 2011-05-08 23:31:54
Autor: Michal Jankowski
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

Paypass to gotówka w formie elektronicznej - może to brzmi dziwnie, ale dla
mnie to cos takiego.

Nigdy nie noszę 250zł w gotówce, chyba że w konkretnym celu. Wła¶nie
[...]

A przy tym jak co do czego, to można sobie kartę okdr. Mogę pokazać
sklep, w którym jest komplet naklejek wszystkich możliwych kart,
terminal, na ¶rodku lady wystawiony czytnik tych pay*, a jak co do
czego, to "poniżej 30 zł tylko gotówk±". No na lito¶ć...

  MJ

Data: 2011-05-10 12:39:38
Autor: Q
[...]

W cenniku znanego trojmiejskiego sklepu komputerowego
jest malym drukiem:
"ceny uwzgledniaja rabat za platnosc gotowka".
Jak chcesz karta zaplacic do doliczaja chyba 5% :).

Taka sytuacja zniknie jak banki i organizacje (visa, mc, ..)
zmniejsza swoje zlodziejskie interchange.

Data: 2011-05-08 14:18:36
Autor: BartekK
W dniu 2011-05-07 16:41, MD pisze:
[...]

Niestety nie jest tak różowo, okazuje się że zbliżeniowość jest dość łatwo złamać - jedziesz sobie w autobusie/pociągu/stoisz na ulicy, w portfelu karta i myślisz że jesteś bezpieczny... a obok ciebie gość ma interfejs radiowy do zbliżeniówki, który jest przedłużony przez gsm-3g i internet do drugiego takiego interfejsu który jest koło czytnika. Wcale nie trzeba przełamywać szyfrowania karty ani nic - wystarczy "przedłużyć" jej zasięg przez inne medium niż eter. Technologia podobna do "sharingu przez internet" kart autoryzujących do tv DVB, tyle że nie swoich...
Stoisz sobie w autobusie a równocześnie autoryzujesz nieswoją transakcje na drugim końcu europy... Co z tego że od ciebie tylko 5x50zł, jak taki "chodzący przedłużacz" w centrum miasta może nałapać kart dziesiątki w ciągu godziny?

Data: 2011-05-08 12:57:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-08, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

[...]

Stoisz sobie w autobusie a równocze¶nie autoryzujesz nieswoj± transakcje na drugim końcu europy... Co z tego że od ciebie tylko 5x50zł, jak taki "chodz±cy przedłużacz" w centrum miasta może nałapać kart dziesi±tki w ci±gu godziny?

Pokaż przypadek działaj±cego rozwi±zania tego typuy, bo IMHO to co opisujesz
to jest póki co mit.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-08 15:49:49
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
Pokaż przypadek działaj±cego rozwi±zania tego typuy, bo IMHO to co opisujesz
to jest póki co mit.

A nawet je¶li jest, to o wiele łatwiej wyci±gn±ć kilka portfeli od osób w autobusie i mamy najpewniej więcej niż 50zł. Do tego mamy to w gotówce, któr± możemy wydać na cokolwiek nie narażaj±c się na wy¶ledzenie, a tu mamy kasę na koncie jakiej¶ firmy, do której b. łatwo doj¶ć (kto¶ musi mieć zarejestrowany ten terminal, nawet je¶li nie znajduje się on w autobusie, tylko kilka ty¶ km dalej). Wiele zachodu i nawet je¶li to jest możliwe, to nic albo niewiele daje.
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-05-08 21:37:52
Autor: BQB
Citibank i KK zbli�eniowe - fikcja
W dniu 2011-05-08 15:49, MD pisze:
Poka� przypadek dzia�aj�cego rozwi�zania tego typuy, bo IMHO to co
opisujesz
to jest p�ki co mit.

A nawet je�li jest, to o wiele �atwiej wyci�gn�� kilka portfeli od os�b w
autobusie i mamy najpewniej wi�cej ni� 50z�. Do tego mamy to w got�wce,
kt�r� mo�emy wyda� na cokolwiek nie nara�aj�c si� na wy�ledzenie, a tu mamy
kas� na koncie jakiej� firmy, do kt�rej b. �atwo doj�� (kto� musi mie�
zarejestrowany ten terminal, nawet je�li nie znajduje si� on w autobusie,
tylko kilka ty� km dalej). Wiele zachodu i nawet je�li to jest mo�liwe, to
nic albo niewiele daje.

Mało to firm zarejestrowanych na bezdomnych? Na tzw. słupy?

Data: 2011-05-09 08:18:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-08, BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

[...]

Mało to firm zarejestrowanych na bezdomnych? Na tzw. słupy?

Mało. Firma słup nie podpisze umowy na terminal.
Konkrety proszę. To że istnieje teoretyczna możliwo¶ć,
nie oznacza automatycznie że trud / ryzyko w to włożone się
będ± się potencjalnemu złodziejowi opłacać. Zabezpieczenia nie musz± być 100% skuteczne. One maj± zniechęcać i niskie limity robi± to równie dobrze co i PIN.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-09 20:48:55
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Citibank i KK zbliĹĽeniowe - fikcja
MD pisze:

Pokaż przypadek działającego rozwiązania tego typuy, bo IMHO to co
opisujesz to jest pĂłki co mit.

A nawet jeśli jest, to o wiele łatwiej wyciągnąć kilka portfeli od osób w
autobusie i mamy najpewniej więcej niż 50zł. Do tego mamy to w gotówce,
którą możemy wydać na cokolwiek nie narażając się na wyśledzenie, a tu mamy
kasę na koncie jakiejś firmy, do której b. łatwo dojść (ktoś musi mieć
zarejestrowany ten terminal, nawet jeśli nie znajduje się on w autobusie,
tylko kilka tyś km dalej). Wiele zachodu i nawet jeśli to jest możliwe, to
nic albo niewiele daje.

Zawsze pozostaje możliwość, by nie mieć własnego terminala i korzystać z cudzych - np. kupować coś w automatach. Trzeba tylko znaleźć coś łatwo zbywalnego. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-05-09 21:37:10
Autor: mvoicem
(08.05.2011 14:18), BartekK wrote:
[...]

do "sharingu przez internet" kart autoryzujÄ…cych do tv DVB, tyle ĹĽe nie
swoich...

Kilka(naście) tygodni temu miałem podobne wątpliwości - ktoś mi
wytłumaczył że to niemożliwe, bo musi być obwód rezonansowy (jeżeli
czegoś nie pokręciłem) który jest niemożliwy "przez eter".

p. m.

Data: 2011-05-09 22:27:25
Autor: Bogdan B.
W dniu 2011-05-09 21:37, mvoicem pisze:

Kilka(naście) tygodni temu miałem podobne wątpliwości - ktoś mi
wytłumaczył że to niemożliwe, bo musi być obwód rezonansowy (jeżeli
czegoś nie pokręciłem) który jest niemożliwy "przez eter".

Proponuję zapytać tego kogoś jeszcze raz co miał na myśli,
bo wzbudzenie obwodu rezonansowego "przez eter" jest moĹĽliwe
co najmniej od czasu Marconiego - to siÄ™ nazywa radio.

Data: 2011-05-09 23:16:52
Autor: mvoicem
(09.05.2011 22:27), Bogdan B. wrote:
[...]

Wzbudź mi obwód rezonansowy przez internet 3g, o którym mówił Bartek.

p. m.

Data: 2011-05-09 23:38:11
Autor: BQB
W dniu 2011-05-09 23:16, mvoicem pisze:
[...]

Jak internet zwykły działa ze słabą prędkością, to normalny terminal nie pozwoli na to?
Ja bym chętnie przeczytał o tym obwodzie rezonansowym - co tam z czym rezonansuje.

Data: 2011-05-10 00:13:57
Autor: BartekK
[...]
Niestety, ale ten ktoś tłumaczący - albo nie miał pojęcia o co w tym chodzi, albo był bardzo optymistycznym uspokajaczem.
Od strony technicznej przy kartach płatniczych zbliżeniowych mamy prawie to samo co przy kartach rfid. A atak "przedłużamy sygnał przez inne medium, np internet" na rfid (jak i na inne karty czipowe) jak
najbardziej został już zaprezentowany/sprawdzony/używany w praktyce.

Wcale mnie to nie pociesza że "to się nie będzie opłacać zrobić" - skoro będzie się dało, to prędzej czy później ktoś to zrobi, choćby dla hecy. Podobnie jak swego czasu pewien nieletni chłopaczek wykolejał tramwaje (w Poznaniu?) bo okazało się że złamać system zdalnego sterowania zwrotnicami jest dość prosto. Co z tego że się to nie opłaca albo nie ma zysku, komuś jest wesoło a ktoś inny traci.

[...]

Nie mogę (z powodów zawodowych itd) podawać szczegółów konkretnych, ale karta zbliżeniowa działa niejako na 2 poziomach:
- fala radiowa z terminala niesie szyfrowanÄ… transmisjÄ™ do czipu karty ale teĹĽ:
- fala radiowa z terminala niesie energiÄ™ zasilajÄ…cÄ… kartÄ™
i karta odpowiada swoim małym nadajniczkiem swoją transmisją zaszyfrowaną. Przy ataku "przedłużaczowym" po prostu wstawiamy odbiornik przy terminalu, który działa jak karta - ale nie deszyfruje nic, tylko wyławia samą transmisję, energii fali nie używając, transmisja oddzielona (ale nadal zaszyfrowana) leci np przez 3G do drugiego nadajnika, gdzie jest zamieniana znów na falę radiową, która już zasila prawdziwą kartę i dostarcza do niej transmisję, karta więc odpowiada (bo została zasilona energią, i zrozumiała że to czytnik do niej gada), a to co "drugi nadajnik" odbierze - przesyła spowrotem do pierwszego, tego przy terminalu... Problemem są tylko opóźnienia w transmisji przez sieć i szybkość przełączania z nadawania na odbiór, ale to sprawy techniczne.

Data: 2011-05-10 11:15:54
Autor: Rafał
W dniu 2011-05-10 00:13, BartekK pisze:
Wcale mnie to nie pociesza że "to się nie będzie opłacać zrobić" - skoro
będzie się dało, to prędzej czy później ktoś to zrobi, choćby dla hecy.

Tak czytam ten wątek i czytam i zaczynam rozumieć dlaczego Polacy to jeden z najbardziej zestresowanych narodów.

--
Raf

Data: 2011-05-10 12:47:59
Autor: Q
Citibank i KK zbliĹĽeniowe - fikcja
Tak czytam ten wątek i czytam i zaczynam rozumieć dlaczego Polacy to jeden z najbardziej zestresowanych narodów.

Ej, ja sie ucieszylem jak dostalem PayPassa
a potem jeszcze kolejne :).

Data: 2011-05-10 12:45:42
Autor: Q
[...]

Przedluzanie kart dekoderow telewizyjnych dziala,
wiec i tu nie powinno byc problemu.
Medium inne, ale to akurat nie problem.

Data: 2011-08-09 08:40:34
Autor: BartekK

http://www.wykop.pl/link/839071/zobaczcie-dlaczego-myth-busters-nigdy-nie-pokaza-epizodu-o-rfid/

Data: 2011-05-16 09:53:19
Autor: MD
[...]

Jak widać pełen profesjonalizm dotarł do Citibank... 12. mówili, że nowa data wdrożenia to 16., a dzi¶... jest postęp, bo już nie znaj± nowej daty :-)
Tak trzymać! Tylko dlaczego przysyłaj± informację o takiej możliwo¶ci, gdy nie s± na ni± przygotowani z takich czy innych powodów? Wiadomo, że jest to bank z systemem informatycznym z epoki kamienia łupanego, ale zawsze byli solidni je¶li chodzi o to co mówili, ale jak widać i to musiało się w końcu zmienić. Na szczę¶cie dotyczy to takiego drobiazgu jak płatno¶ci zbliżeniowe, niemniej jest to jednak jaki¶ znak czasu...

Data: 2011-05-31 10:35:11
Autor: pI
Fri, 6 May 2011 16:36:56 +0200, na pl.biznes.banki, MD napisał(a):

Citibank przesłał now± TOiP, do tego reklamę 3D Secure oraz płatno¶ci zbliżeniowych w KK - to wszystko od 1.05.
[...]

Jaki¶ update w sprawie zbliżeniówek w Citi? Czy kto¶ już dostał lub
wymieniał? Ostatnio jak dzwoniłem w połowie miesi±ca to owszem jakie¶
tam wydajemy, ale MC World jeszcze nie. --
pI

Data: 2011-05-31 11:33:56
Autor: MD
Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
2 dni temu jeszcze mieli problemy techniczne i "nie wiadomo kiedy będzie można zamówić funkcjonalno¶ć zbliżeniow± do kart kredytowych..."
Jednym słowem albo maj± spory zapas kart bez funkcjonalno¶ci zbliżeniowej w magazynach, albo maj± problemy - tylko jakie, skoro debetówki takie już maj± od dłuższego czasu?
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-06-12 07:30:25
Autor: Robert
Dnia 31 maj  o godzinie  11:33, na pl.biznes.banki, MD napisał(a):

2 dni temu jeszcze mieli problemy techniczne

Bo maj± problemy:
http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=wlam-do-citibanku

--
Robert

Data: 2011-06-14 21:58:43
Autor: MD
Citibank i KK zbli�eniowe - fikcja

Od 1.06 można zamawiać. W moim przypadku karta przyszła w 2 dni(!) Wymiana, zgodnie z cennikiem, czyli bezpłatna.
Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-06-15 13:08:12
Autor: pI
Tue, 14 Jun 2011 21:58:43 +0200, na pl.biznes.banki, MD napisał(a):

Od 1.06 można zamawiać. W moim przypadku karta przyszła w 2 dni(!) Wymiana, zgodnie z cennikiem, czyli bezpłatna.

A jaka konkretnie karta?

--
pI

Data: 2011-06-15 13:34:38
Autor: MD
W dniu 15-06-2011 13:08, pI pisze:
Tue, 14 Jun 2011 21:58:43 +0200, na pl.biznes.banki, MD napisał(a):

Od 1.06 można zamawiać. W moim przypadku karta przyszła w 2 dni(!)
Wymiana, zgodnie z cennikiem, czyli bezpłatna.
A jaka konkretnie karta?

VC

Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja