Citibank: karty wydawane w promocjach typu za darmo na zawsze a opłata za kartę dodatkową

Data: 2018-02-10 17:38:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citibank: karty wydawane w promocjach typu za darmo na zawsze a opłata za kartę dodatkową

"Bogdan B." 5a7f10a3$0$579$65785112@news.neostrada.pl

Mam dwie karty kredytowe (i po jednej dodatkowej) Citibanku wydane w promocjach promocjach na 140 lat Banku Handlowego, opłata wg regulaminu promocji wynosi 0 zł za kartę główną i dodatkową przez wszystkie lata użytkowania karty.
Citi naliczył mi po 9 zł za kartę dodatkową, wbrew warunkom promocji.
Ktoś przerabiał już temat reklamacji takiej opłaty do "darmowych" kart?
Po upomnieniu zwracają pieniądze?
Dzisiaj infolinia jest bezradna, mam dzwonić od poniedziałku do piątku.

Z mego doświadczenia:

 - gdy nie chcesz podwyżki limitu -- Citi podwyższa
 - gdy domagasz się podwyżki limitu -- Citi nie podwyższa
 - gdy reklamujesz słuszną opłatę -- Citi uznaje reklamację
 - gdy reklamujesz niesłuszną opłatę -- Citi nie uznaje reklamacji

Ja też miałem mieć wszystko darmo* po grób, ale Citi naliczył mi opłatę
(chyba 3 pln) i nie pomogły żadne protesty -- opłata została utrzymana w mocy. ;)
[nie wiem, ilu watów, czyli Jouleków na sekundę...]

* -- darmo, ;) o ile wleję na ROR co najmniej 2kpln miesięcznie, chocby ratalnie

Gdy miesiąc kończył się a wpłaty nie było, Citi zadzwonił
do mnie i upomniał mnie słowami jakimiś takimi:

 - brak wpłaty to  opłata ;) a na pana koncie oszczędnościowym
   gniją tałzeny, które można by wylać na zewnątrz, by ponownie
   je wlać na ROR i zabrać, aby nie gniły, lecz procentowały
   w przytulniejszych stronach czy kĄtach bądź na kontach

Na takie ponaglenie odparłem, że mam jeszcze i czas (kilka dni) na wlewkę, i luzaki. :)
Do końca naszej współpracy Citi nie naliczył innej opłaty ani mnie, ani mojej matce,
której dał kartę dodatkową do mojej i niczego nie obiecał w kwestii bezpłatnosci.

-=-

IMO nie warto szantażować Citiego treściami takimi:

 - jeśli utrzymacie w mocy [5 watów chociażby] opłatę,
   wypowiem umowę i zgarnę szmal wisienkowy związany
 [sznurem?] z założeniem kolejnej KK

albowiem IMO Citi chętnie przystanie na taką propozycję. :)

BTW wisienek za dodatkowąKK -- Citi miał dylemat, albowiem
regulamin dodawania nie był dostatecznie jednoznaczny i w warunkach
brzegowych można było podjąć sprzeczne decyzje -- Citi dał i mnie 75
owoców za dodatkowąKK do matki KK i matce dał 75 owoców za dodatkowąKK
do mojej KK.

A zanim dał, zauważył, że zbliżyliśmy się do warunku brzegowego,
przez co może dojść do niezamierzonego niedania ;) wisienek, co
być może pociągnie ptrzebę skorygowania stosowną reklamacją, bądź
nawet parką reklamacji...

-=-

IMO Citi dba o komfort klienta -- daje wiśnie, uznaje wypowiedzenia itd...
Nie tylko Citi, i nie tylko banki...

Pamiętam zachowanie realnej pracowniczki, która uświadomiła sobie, co czynię...
Póki myślała, że kupuję towar z zamiarem zwrócenia, odpowiadała głową pochyloną
nad inną robótką, ale gdy pojęła, że zgłaszam chęć odzysku szmalu, gwałtownie
wyprostowała się, dosłownie rzuciła papierki, nad którymi medytowała i bez
zwłoki uruchomiła procedurę odwrotną/przeciwną do zbywania... [towaru i klienta]

Jak wiemy (wiemy doskonale -- real dawał 6 pln za szary pobór 2 hpln,
co dawało nam 50 pln miesięcznie) real padł, ale na szczęście żyje
dziś wcielony w [doczesność?] Auchan, stąpając mocniej po trudach
naszej rzeczywistości... Dziś Auchan przeżywa renesans -- będąc
beneficjentem rządowej formy ochronnej znanej z kryptonimu 500+.

Tu i ówdzie (choćby w Białymstoku) Auchan występuje w barwach BiŁan,
czym sprostał wymaganiom stawianym przez antymonopolowych urzędników.

IMO takie istoty ;) jak Auchan, real czy Carrefour wspierały (i wspierają
nadal) polską (zapewne nie tylko polską) biedotę, dając jej (przykładowo
mnie) szansę na przeżycie, za co składam tym istotom podziękowanie.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2018-02-10 19:43:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citibank: karty wydawane w promocjach typu za darmo na zawsze a opłata za kartę dodatkową

"Eneuel Leszek Ciszewski" p5n76k$fkm$1@node1.news.atman.pl

Do końca naszej współpracy Citi nie naliczył innej opłaty ani mnie, ani mojej matce,

Korektuję, czynnie wyrażając swój żal jakoś tak:

 - Citi naliczył matce opłatę za wydanie nowej plastykowej
   otoczki karty w miejsce zrabowanej w Biedronce i chyba
   opłaty nie cofnął...

której dał kartę dodatkową do mojej i niczego nie obiecał w kwestii bezpłatnosci.

Rabunek odbył się na oczach i ochroniarzy Biedronki, i kamer monitorujących...
(załoga Biedronki, jeśli wierzyć matce, wzięła w obronę rabusia, nie obrabowaną)

Mnie zaś Citi naliczył wcześniej (zanim miała miejsce umowa dotycząca
darmowości po grób) opłatę roczną i cofnął tę opłatę w efekcie złożenia
bezpodstawnej :) reklamacji.

Mille latami nie naliczał opłat, a gdy razu pewnego spóźniłem się
z wypowiedzeniem umowy, zadzwonił i zaproponowałA przelew z karty
 -- eliminujący opłatę... Kosztem przelewu miał być czas potrzebny
na operacyjny  komplet -- przelew z karty na Oszczędne i przelew
powrotny... Koszt zwiększył się nieco z MOJEJ winy. (chyba
odwiedziłem marmur, czy nawet tam zadzwoniłem...)