Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku

Data: 2010-07-09 12:25:26
Autor: Wróbel
Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
Witam,

Podczas jazdy jak też podczas podnoszenia/opuszczania (C5 z października 2003, kombi, 160tyś przebiegu) coś mi skrzypi z przodu (coś jakby tarcie o gumę). Ostatnio miałem wymieniane wahacze, poduszkę pod silnikiem (były wybite), ale skrzypienie nie ustapiło.

Co ciekawe, po kilku podniesieniach/opuszczeniach jego poziom się obniza (może coś podsmarować trzeba?).

Acha jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Data: 2010-07-09 12:31:49
Autor: krzysiek82
Wróbel pisze:
Acha jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Nie wiem jak tam jest rozwiązane zawieszenie, ale takie objawy daje górne łożysko mocowania kolumny mc persona.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-09 12:40:13
Autor: Agent

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c36fa95$0$2582$65785112news.neostrada.pl...
Wróbel pisze:
[...]

Mi to akurat nie piszczało ale strzelało co jakiś czas jak się sprężyna napinała i puszczała. A i nie wiem czy McPherson w C5 jest.

Data: 2010-07-09 12:42:29
Autor: M1SLQ
Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
jak samochód się nie porusza i kręcę kierownicą to także skrzypi.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Miałem takie objawy po pęknięciu sprężyny. Zawieszenie McPherson.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-09 12:44:02
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 9 Jul 2010 12:42:29 +0200, M1SLQ napisał(a):

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Miałem takie objawy po pęknięciu sprężyny. Zawieszenie McPherson.

WOW... miałeś sprężynę w Citroenie C5 I/II ??? Udało ci się jakiś prototyp
kupić, czy sam przerabiałeś?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-09 13:57:02
Autor: Wróbel
Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
Guys please....

Ja za tydzień jadę nad morze z Wawy do Karwii i się po prostu boję, że to coś bardzo poważnego  i co gorsza nie da się zrobić w ciągu przyszłego tygodnia.

Gdzie z tym najlepiej pojechać, do jakie mechanika w Wawie??

Dzięki z góry!

Data: 2010-07-09 14:41:46
Autor: Jakub Witkowski
Wróbel pisze:
[...]

Z tego co mi opowiada kolega - posiadacz C5, dobrych mechanków od tego
modelu w okolicach Warszawy jest dokładnie dwóch :) Mogę podpytać dokładniej,
ale kojarzę że jeden gdzieś na południu i pierońsko drogi, drugi zaś gdzieś
na północnym wschodzie i zawalony robotą :)

Data: 2010-07-09 14:51:23
Autor: CeSaR
[...]

A jak chcesz przyjechać do radomia to dam namiar na jednego, który Cię z nie zrobionym samochodem do domu nie puści.

Data: 2010-07-09 14:00:06
Autor: M1SLQ
Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
WOW... miałeś sprężynę w Citroenie C5 I/II ??? Udało ci się jakiś prototyp
kupić, czy sam przerabiałeś?

pół godziny przed Twoim postem napisałem, że nie wiem jakie zawieszenie ma C5, teraz już doczytałem że to hydropneumatyk, więc dziękuję za zwrócenie uwagi i przepraszam wątkotwórcę za wprowadzenie w błąd :)

Pozdrawiam

Data: 2010-07-09 12:45:28
Autor: Wróbel
Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
Ok, dzięki za szybką odpowiedź, z ciekawości zapytam czy drogi to interes ile kosztuje (mniej więcej) wymiana z częściami??

Pozdrawiam,

Data: 2010-07-09 13:16:19
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Wróbel pisze:
[...]

Ciebie nic nie bedzie kosztowac, bo masz hydropneumatyka, a tam sprezyn nie ma, tak samo klasycznej kolumny McPhersona.
Co do meritum: sprawdz lacznik stabilizatora, lozyska tylnych wahaczy, etc. Ogolnie: zadaj to pytanie na forum klubu cytrynki citroen.triger.com.pl

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-07-09 13:18:43
Autor: M1SLQ
Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku
Ok, dzięki za szybką odpowiedź, z ciekawości zapytam czy drogi to interes ile kosztuje (mniej więcej) wymiana z częściami??

Nie wiem jakie zawieszenie ma C5 ale jeśli to zwykły McPherson to koszt sprężyny z wymianą nie powinien przekroczyć 200 zł. Ja po tegorocznej zimie i jeździe po drogach, gdzie dziury były po felgę (przykryte błotem pomieszanym ze śniegiem) w Clio wymieniałem 3...

Pozdrawiam

Data: 2010-07-09 12:56:48
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 9 Jul 2010 12:25:26 +0200, Wróbel napisał(a):

[...]

Prawdopodobnie górne łożysko mcphersona daje dziwne odgłosy, ale dokąd jest
całe, to pozostaje się do tego przyzwyczaić. Jak się rozwali, to będziesz
wymieniał, koszta nie są wielkie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-09 14:20:21
Autor: Wróbel

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:19kpl45qfg1wg$.dlglepper.institute.com...
Prawdopodobnie górne łożysko mcphersona daje dziwne odgłosy, ale dokąd jest
całe, to pozostaje się do tego przyzwyczaić. Jak się rozwali, to będziesz
wymieniał, koszta nie są wielkie.

Wielkie dzięki, to już mogę trochę odetchnąć ;-)))

Data: 2010-07-12 22:56:12
Autor: Bartosz Augustyniak
Citoren C5 - coďż˝ mi dziwnie skrzypi z p rzodu, ratunku
W dniu 2010-07-09 12:25, Wr�bel pisze:
Witam,

Podczas jazdy jak te� podczas podnoszenia/opuszczania (C5 z pa�dziernika
2003, kombi, 160tyďż˝ przebiegu) coďż˝ mi skrzypi z przodu (coďż˝ jakby tarcie o
gum�). Ostatnio mia�em wymieniane wahacze, poduszk� pod silnikiem (by�y
wybite), ale skrzypienie nie ustapi�o.

A tuleje gumowo stalowe wahaczy są w porządku. Jak jedziesz na wprost i gwałtownie przyśpieszasz to auto nie zaczyna lekko skręcać ?
Mi kilka tygodni temu właśnie one zaczęły skrzypieć i poszły do wymiany.

--
Z powaĹźaniem
Bartosz Augustyniak,Łódź

Citoren C5 - coś mi dziwnie skrzypi z przodu, ratunku