Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

Data: 2015-02-10 14:55:28
Autor: mz
Citroen C4 Picasso
Witam
Czy mógłby mi kto¶ doradzić, który silnik jest najmniej awaryjny w Citroenie Picasso C4 ?
Roczniki 2008 - 2010
Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich usterki ?

Pozdrawiam

Data: 2015-02-10 18:28:52
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Citroen C4 Picasso
W dniu .02.2015 o 14:55 mz <lapaczspam@wp.pl> pisze:

Witam
Czy mĂłgĹ‚by mi ktoĹ› doradzić, ktĂłry silnik jest najmniej awaryjny w  Citroenie Picasso C4 ?
Roczniki 2008 - 2010
Na co zwrĂłcić uwagÄ™ przy zakupie takiego auta - jakie sÄ… najczÄ™stsze ich  usterki ?



JeĹ›li rozwaĹĽasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miaĹ‚ problemy wieku dzieciÄ™cego,  ktĂłre powodowaĹ‚y kolejne problemy. MoĹĽesz trafić na minÄ™. 2.0 hdi w tym  aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
Nie bĂłj sie FAP'a, dwumasy, turbo - w kolektorze jest dodatkowy  wtryskiwacz, jeĹ›li sterownik uzna, ĹĽe trzeba wypalić fap'a - zrobi to  nawet gdy auto bÄ™dzie staĹ‚o w korku. Uruchamiane sÄ… wtedy dodatkowe  odbiorniki prÄ…du (ogrzewanie szyb i lusterek) i  podawana dawka paliwa na  piÄ…ty wtryskiwacz, przez co podnosi siÄ™ temp. spalin.
Nie trzeba przeganiać go w trasie, działa niewidocznie dla usera.
Przy kaĹĽdym tankowaniu dodawany jest do zbiornika dodatek wspomagajÄ…cy  wypalanie fap, starcza na okoĹ‚o 160-180kkm. 1 litr kosztuje 250PLN. Jak  siÄ™ skoĹ„czy moĹĽesz dolać caĹ‚ość (2,5l) lub dolewać po litrze (mniej boli).
Nie sĹ‚yszaĹ‚em aby komuĹ› na forum "skoĹ„czyĹ‚a siÄ™" turbina, a sÄ… tam auta z  przebiegiem 250kkm+.
SprzÄ™gĹ‚o zuĹĽywa siÄ™ przy przebiegu 150-200kkm, dwumasa wytrzymuje ponad  250kkm.
Nie kupuj "półautomatu" - czyli  MCP, jeĹ›li koniecznie chcesz takÄ…  skrzyniÄ™ - zaloguj siÄ™ na forum "cytrynki"  (http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=56) i  zapoznaj siÄ™ z wÄ…tkiem: "Kangury przy ruszaniu...."
CiÄ…gĹ‚a walka z przyuczaniem sterownika, ustalaniem punktu styku sprzÄ™gĹ‚a  itp.

Ja mam Grand Picasso 2.0 HDI 163KM automat AM6 - od nowoĹ›ci (31 grudzieĹ„  2010) do wczoraj zero problemĂłw - aktualny przebieg 163kkm. WymieniĹ‚em raz  tarcze z przodu, 2 razy klocki przĂłd i tyĹ‚, raz Ĺ‚Ä…czniki stabilizatora,  raz sworznie wahacza. Nic wiÄ™cej nie byĹ‚o robione. Na gwarancji obszyli mi  kierownicÄ™ skĂłrÄ… (oryginalna eko-skĂłra wytrzymaĹ‚a 20kkm).
NapisaĹ‚em do wczoraj - bo wczoraj padĹ‚ mi czujnik temp. ON. Auto  poinformowaĹ‚o mnie o tym stosownym komunikatem na desce.

Nie wiem jakie masz priorytety - ale szukaj Granda. JuĹĽ trzecia osoba,  ktĂłrej doradziĹ‚em zakup tego auta powiedziaĹ‚a mi, ĹĽe ĹĽaĹ‚uje, ĹĽe nie kupiĹ‚a  tego wiÄ™kszego.

TG

Data: 2015-02-10 22:53:36
Autor: ToMasz
Citroen C4 Picasso

Jeśli rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wieku
dziecięcego, które powodowały kolejne problemy.
znaczy się cieknąca smarowania turbo która..... itd. JEśli ktoś nie zauważa oleju pod swoim autem - katastrofa


Możesz trafić na minę.
2.0 hdi w tym aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
hdi2.0 jest wyjątkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje więcej koni?
Nie bĂłj sie FAP'a, dwumasy, turbo
Z twojego dalszgo opisu wynika że zgłębiłeś temat. ja jednak na miejscu kupującego dowiedziałbym się jakie wogóle silniki są dostępne w tym modelu w tm wieku, i o ile bym mógł wybrałbym najsłabszy model. chyba ze kasa na naprawy niegra roli a prawa stopa ciężka
Co do fapu, (oryginalnego, nie z allegro) turbiny (ze zmienną geometrią nie naprawisz i nie wymienisz) i ceny dwumasy - dobrze byłoby zrobić własne rozpoznanie.
Reszta,  o ile wtryski i pompa sÄ… bosha  a nie siemensa, moĹĽna powiedzieć ĹĽe jest bezawaryjna. W kaĹĽdym razie awarie nie sÄ… wpisane w ĹĽycie auta i unieruchamiajÄ…ce pojazd.

ToMasz

Data: 2015-02-11 07:07:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Citroen C4 Picasso
W dniu .02.2015 o 22:53 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

2.0 hdi w tym aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
hdi2.0 jest wyjÄ…tkowo trwaĹ‚y w wersji 90km. co tym wersjom daje wiÄ™cej  koni?
W c4 picasso nie ma silnika 2.0 90KM. SÄ… wersje takie jak napisaĹ‚em: 136KM  byĹ‚ od poczÄ…tku (2006) - 150 i 163 pojawiĹ‚y siÄ™ w 2010r.
Różnica konstrukcji w stosunku do 90KM:
-DOHC
-16V
-turbina o zmiennej geometrii chłodzona płynem
-pompa oleju o zmiennym wydatku
-system wtryskowy o ciśnieniu do 2000 barów (90KM miał do 1350)

TG

Data: 2015-02-11 08:06:21
Autor: mz
Citroen C4 Picasso


UĹĽytkownik "ToMasz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mbdujr$l7n$1@dont-email.me...



Reszta,  o ile wtryski i pompa sÄ… bosha  a nie siemensa, moĹĽna
powiedzieć że jest bezawaryjna. W każdym razie awarie nie są wpisane w
ĹĽycie auta i unieruchamiajÄ…ce pojazd.

-- -- -- -- -- -- -- -- -

W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, ĹĽe pompy bosha sÄ… awaryjne. ;)
Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któą wymieniłem to była pompa paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

Data: 2015-02-11 11:26:51
Autor: Marek
Citroen C4 Picasso
W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, ĹĽe pompy bosha sÄ…
awaryjne. ;)
Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któą wymieniłem to była pompa
paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ?

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-02-12 14:13:25
Autor: mz
Citroen C4 Picasso


UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mbfaqk$877$1@speranza.aioe.org...

W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, ĹĽe pompy bosha sÄ…
awaryjne. ;)
Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któą wymieniłem to była pompa
paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ?

-- -- -- -- -- -- -- -
2,0

Data: 2015-02-11 19:29:50
Autor: gizmo
Citroen C4 Picasso
W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze:
Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich
usterki ?

Mam C4P 2.0 HDI 136KM z 2010r., niecałe 100kkm.
Na gwarancji wymienione siedzisko fotela kierowcy (g±bka wewn±trz popękała), przetoczone tarcze hamulcowe (bicie).
Poza tym 2 razy wymieniane ł±czniki stabilizatora, wymienione tarcze z przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafię - kolega ma kupionego w tym samym czasie i jeĽdzi na fabrycznych tarczach przy podobnym przebiegu.
Zawieszenie stuka od nowo¶ci, ten typ tak ma - trzeba się przyzwyczaić.
SprawdĽ boczn± szybę od strony kierowcy. Pisz±, że lubi wariować przy odsuwaniu/zasuwaniu, teorie s± różne - przeł±cznik, wi±zka w drzwiach, sterownik.
¦wiadomie wybrałem krótk± wersję, a nie Granda i nie żałuję - bagażnika mi jeszcze nie zabrakło (rodzina 2+2), a wg mnie jest ładniejszy i wygodniej się jeĽdzi.
Równolegle jeżdżę Octavi± i Avensis, po C4P czuję się w nich jak w czołgu - ciasno, niewygodnie się wsiada i wysiada, niewiele widać.

g.

Data: 2015-02-11 20:01:23
Autor: ToMasz
Citroen C4 Picasso
W dniu 11.02.2015 o 19:29, gizmo pisze:

Poza tym 2 razy wymieniane ł±czniki stabilizatora,
czyli jeĽdzisz po dziurach
wymienione tarcze z
przodu (też już przetoczone)
popatrz tu jak się "doktoryzowałem" z tarcz
https://imageshack.com/i/jwgifwj
mnie już lokalny mechanior i norauto poprosili że oddadza kasę ale ma jechać do kogo¶ innego naprawiać. pojechałem do kumpla pożyczyć czujnik mikrometryczny. sprawdziłem jak "bije" tarcza i piasta. okazało się że już sama piasta (widoczna na fotografii) ma bicie. na tyle małe, że tarcz nie trzeba przetaczać, ale na tyle duże, że jak już złapało krzywo hamulec, to tarcze były pokrzywione.
Tak czy owak, sam "przetoczyłem" pisatę. tzn auto na kołki, bez koła i tarczy uruchmiłem silnik, na bieg i .... jazda. jak się piasta szybko kręciła to k±tówk± (na zrobionym uchwycie) dosłownie "lizn±łem" piastę.
OD tego czasu problem hamulców znikn±ł. umnie auto zrobiło jakie¶ 40 ty¶, albo jak może lepiej brzmi 5 lat.
Tak więc radzę przy najbliższej wymianie tarcz wyminić też piasty
ToMasz

Data: 2015-02-11 20:23:12
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Citroen C4 Picasso
W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo <gizmacz@xxx.sp> pisze:


Poza tym 2 razy wymieniane Ĺ‚Ä…czniki stabilizatora, wymienione tarcze z  przodu (teĹĽ juĹĽ przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĹşdzić nie potrafiÄ™

Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO się
wypięło) i założyłem najdroższe ATE. Jeżdżę na nich do dzisiaj - 163kkm.
Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im się
znaleźć.
Fabryczne łączniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieś ze średniej półki i
nie majÄ… luzĂłw do dzisiaj.

TG

Data: 2015-02-11 20:23:12
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Citroen C4 Picasso
W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo <gizmacz@xxx.sp> pisze:


Poza tym 2 razy wymieniane Ĺ‚Ä…czniki stabilizatora, wymienione tarcze z  przodu (teĹĽ juĹĽ przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĹşdzić nie potrafiÄ™

Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO się
wypięło) i założyłem najdroższe ATE. Jeżdżę na nich do dzisiaj - 163kkm.
Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im się
znaleźć.
Fabryczne łączniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieś ze średniej półki i
nie majÄ… luzĂłw do dzisiaj.

TG

Data: 2015-02-11 20:54:21
Autor: Franc
Citroen C4 Picasso
Dnia Wed, 11 Feb 2015 19:29:50 +0100, gizmo napisał(a):

W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze:
Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich
usterki ?

Mam C4P 2.0 HDI 136KM z 2010r., niecałe 100kkm.
Na gwarancji wymienione siedzisko fotela kierowcy (g±bka wewn±trz popękała), przetoczone tarcze hamulcowe (bicie).

Ja mam C4p 1,6 16 z 2013 roku. Obecnie najechane 29kkm.
Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO
się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega
wymianie. U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit. To od
wsiadania i wysiadania - jak powiedział szpeniu. Wybuchłem ¶miechem, bo od
tego jest fotel - ale Citroen Polska nie uznaje tego w ramach reklamacji i
mam spadać na bambus.
Tak samo jak to, że od strony pasażera powyżej 90 na godzinę ¶wiszczy -
uszczelka, albo hgw. Citroen o tym wiem i to "ten typ tak ma" - jest OK.

Pominę milczeniem praktyki gwarancyjne tej marki...


--
Franc

Data: 2015-02-11 22:53:42
Autor: ToMasz
Citroen C4 Picasso
Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO
się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega
wymianie.
wszystko jest elementem eksploatacyjnym. słabo co¶ Ci poszło. Masz odpowiedĽ na pi¶mie?
U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit. To od
wsiadania i wysiadania - jak powiedział szpeniu. Wybuchłem ¶miechem, bo od
tego jest fotel - ale Citroen Polska nie uznaje tego w ramach reklamacji i
mam spadać na bambus.
Tak samo jak to, że od strony pasażera powyżej 90 na godzinę ¶wiszczy -
uszczelka, albo hgw. Citroen o tym wiem i to "ten typ tak ma" - jest OK.
to samo. JA bym nie dał za wygran±.

ToMasz

Ps rzecznik praw konsumenta w każdym urzędzie miejskim!

Data: 2015-02-12 07:50:50
Autor: gizmo
Citroen C4 Picasso
W dniu 2015-02-11 o 20:54, Franc pisze:
Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO
się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega
wymianie. U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit.

Sprawę załatwiłem "z marszu" - pojechałem, zgłosiłem, zrobili zdjęcia i obiecali się odezwać. Po ok. 3 tyg. zadzwonili, żeby przyjechać na wymianę. To było chyba w 2012r., może im się co¶ zmieniło od tego czasu.

g.

Citroen C4 Picasso

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona