Citroen C4 - opinie właścicieli

Data: 2011-03-03 20:45:09
Autor: Stefan
Citroen C4 - opinie właścicieli
Witam,

zastanawiam się nad zakupem około 5-6 letniego citroena C4 w wersji
4-drzwiowej. Dzisiaj oglądałem jedną sztukę (poprzedni model, nowy w
salonie) i mocno rozczarowała mnie jakość plastików wewnątrz. Do tego
stopnia, że obawiam się o ich stan po kilku latach...

Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
- czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (sÄ… wersje 6-biegowe?)
- czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
- czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
miejskich ulicach?

Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
odporności wnętrza na zużycie.

Inne uwagi również dobrze widziane.
Zastanawiam siÄ™ nad wersjÄ… o mocy >100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
czy benzyna.

Z góry dziękuję za ewentualne informacje.
--
Stefan

Data: 2011-03-03 21:00:18
Autor: czak norris
W dniu 2011-03-03 20:45, Stefan pisze:

[...]

Mam bliski kontakt z C4 VTS 2.0 benzyna mojego kumpla, fotel przy dość ciężkim kierowcy przedarł się przy około ~80kkm, obecnie auto ma ~120kkm i poza fotelem środek nie skrzypi i jest OK!

> [...]
> - czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
> - czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,

Nie wiem jak standardowa wersja, ale w wersji z podwójnymi szybami C4 doskonale izoluje od wszelkich dźwięków z zewnątrz, do tego stopnia, że w ogóle nie czuć sportowego charakteru wersji... Minus podwójnych szyb jest taki, że (przynajmniej na początku) były tylko w ASO, przednia boczna to AFAIR 1.2kpln :(

BTW szukałbym wersji ze szklanym dachem (mała rzecz a cieszy) i skrętnymi xenonami (super jeśli jeździsz dużo po nocy), na rynku wtórnym różnica w cenie między golasem a "wypasem" nie powinna przytłaczać.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-03-03 21:25:05
Autor: Stefan
W dniu 03.03.2011 21:00, czak norris pisze:
[...]

A jak spalanie?
To jest wersja ze skrzyniÄ… 6-biegowÄ…?

[...]

Nieźle, ciekawe tylko jak rozpoznać wersję z podwójnymi szybami...

BTW szukałbym wersji ze szklanym dachem (mała rzecz a cieszy) i
skrętnymi xenonami (super jeśli jeździsz dużo po nocy), na rynku wtórnym
różnica w cenie między golasem a "wypasem" nie powinna przytłaczać.

Dzięki za informacje :)

--
Stefan

Data: 2011-03-03 21:51:12
Autor: szufla
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
Jakos nie przypuszczam, zeby kolega chcial kupowac wersje VTS :)

sz.

Data: 2011-03-04 11:11:34
Autor: Paweł Andziak
[...]

Zaciekawiło mnie to auto. Możesz coś więcej o nim napisać? Jak wyglądają
koszty eksploatacji? Jaka jest częstotliwość serwisów? Nie znam kosztów
serwisu Citroena, a domyślam się, że zawieszenie i hamulce VTSa będą
jednak droższe.

Jak wygląda spalanie przy różnym traktowaniu? Miasto, trasa, ostra jazda?

Jak z miejscem w środku i pakownością? Możesz go porównać do innych
samochodów z tego segmentu?

Nadaje się do jazdy na codzień?

Szukam szybkiego samochodu, którym będę mógł jeździć na codzień po
mieście, ale czasem wybrać się np. na tor. Obecnie mam Fabię I 2.0 (115
KM). Szukam czegoś trochę większego i mocniejszego (150 koni i więcej).

Dzięki i pozdrawiam,

--
ganda

Data: 2011-03-04 13:25:23
Autor: AL
W dniu 2011-03-04 11:11, Paweł Andziak pisze:
[...]

pewnie jak zwykla C4 - co 20tys km

Jak wygląda spalanie przy różnym traktowaniu? Miasto, trasa, ostra jazda?

ile wlejesz - tyle spali :)

Jak z miejscem w środku i pakownością? Możesz go porównać do innych
samochodów z tego segmentu?

na pewno wiekszy od Fabii :)
srodek to odpowiednik compaktow - powiedzialbym, ze raczej w gornej strefie

Nadaje się do jazdy na codzień?

tak
ale pamietaj, ze zawieszenie w VTS jest fabrycznie obnizone i utrwardzone

Szukam szybkiego samochodu, którym będę mógł jeździć na codzień po
mieście, ale czasem wybrać się np. na tor. Obecnie mam Fabię I 2.0 (115
KM). Szukam czegoś trochę większego i mocniejszego (150 koni i więcej).

na stronie klubowej KC wisi obecnie takie ogloszenie
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/catads/adsitem.php?ads_id=14496

Ale ja bym szukal wersji VTS 'by Loeb'

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-04 12:40:12
Autor: Waldek Godel
Citroen C4 - opinie właścicieli
Dnia Fri, 04 Mar 2011 13:25:23 +0100, AL napisa³(a):

Nadaje siê do jazdy na codzieñ?

tak
ale pamietaj, ze zawieszenie w VTS jest fabrycznie obnizone i utrwardzone

to zale¿y, ju¿ nawet "zwyk³e" C4 jest faszystowsko twarde

Ale ja bym szukal wersji VTS 'by Loeb'

"by Loeb" to wersja wyposa¿eniowa i wykoñczeniowa, wystêpuje te¿ z
dieslami, zreszt± skoro PSA robi jedne z najlepszych diesli na ¶wiecie, to
dlaczego nie skorzystaæ? Wersjê 110 ³atwo zawirusowaæ na 136, co przy w
sumie ma³ym aucie jest ca³kiem sporo. I wci±¿ bêdzie pali³ ¶ladowe ilo¶ci.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2011-03-04 14:15:49
Autor: AL
W dniu 2011-03-04 13:40, Waldek Godel pisze:

[...]

jesli kupowalbym wersje VTS to nie po to by jezdzic oszczednie
- wiec raczej wybralbym benzyne 177KM

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-04 13:25:51
Autor: Waldek Godel
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
Dnia Fri, 04 Mar 2011 14:15:49 +0100, AL napisa³(a):

jesli kupowalbym wersje VTS to nie po to by jezdzic oszczednie
- wiec raczej wybralbym benzyne 177KM

Benzyna 177 w 5-6 letnim C4? Serio? To chyba wersja "by Hogwarth"...

Data: 2011-03-04 15:13:17
Autor: AL
W dniu 2011-03-04 14:25, Waldek Godel pisze:
[...]

no nie wiem - moze byc i by Hogwart:

z linku podanego wczesniej
Citroen C4 VTS 2.0i 177KM
Rocznik 2005, pierwsza rejestracja styczeñ 2006

pewnie zasugerujesz, ze klient zrobil przekladke :)
ale to by musialo byc jakies seryjne zjawisko, bo gdybys jezdzil na jakies zloty, to bys pewnie mogl pojezdzic lub posiedziec w takiej ;)

Dodatkowo nigdzie nie pialem, ze chialem kupic, ale uzylem okreslenia _gdybym kupowal_. Wersja 'by Loeb' to dopiero od 2008r dostepna byla jak dobrze kojarze po pewnym uzytkowniku tej wersji (bylym) z KC.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-04 14:17:43
Autor: Waldek Godel
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
Dnia Fri, 04 Mar 2011 15:13:17 +0100, AL napisa³(a):

z linku podanego wczesniej
Citroen C4 VTS 2.0i 177KM
Rocznik 2005, pierwsza rejestracja styczeñ 2006

W linka nie spojrza³em, ale 150 i 177 to by³y dopiero wersje HTP
2.0i mia³ 136 KM
Chyba, ¿e kto¶ TCT szczepi³ :-)

Data: 2011-03-04 15:41:17
Autor: AL
W dniu 2011-03-04 15:17, Waldek Godel pisze:
[...]

Piotrek S. mial VTS z 177KM (wersje by loeb)

co do silnikow 177KM - spotkalem juz pare egzemplarzy VTS z tym silnikiem.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-07 13:08:55
Autor: czak norris
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
W dniu 2011-03-04 15:17, Waldek Godel pisze:
W linka nie spojrza³em, ale 150 i 177 to by³y dopiero wersje HTP
2.0i mia³ 136 KM

C4 VTS 2.0 mia³ w³a¶nie nieca³e 180KM, pomijam ju¿ fakt, ¿e w xsarze VTS by³ 2.0 AFAIR 163KM i o ile ten pierwszy nie powoduje ¿adnych emocji to ten drugi by³ na prawdê super gokartem w czasach swojej ¶wietno¶ci.

--
pozdrawiam,
z pó³obrotu ;)

Data: 2011-03-04 16:45:14
Autor: Paweł Andziak
W dniu 04.03.2011 13:25, AL pisze:

[...]

To ja wiem :) Ale warto mieć pojęcie jakiego spalania oczekiwać. Jesli
to będzie 10-12 litrów po mieście, to jest to dla mnie akceptowalna
wartość. 18-20 już gorzej ;)

Toru nie liczÄ™ ;)

[...]

Spodziewam się, że wszystkie usportowione samochody będą miały podobnie.

[...]

Wygląda ładnie, ale póki co jestem na etapie przeglądania dostępnych opcji.

Pozdrawiam,

--
ganda

Data: 2011-03-04 16:57:54
Autor: szufla
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
To ja wiem :) Ale warto mieæ pojêcie jakiego spalania oczekiwaæ. Jesli
to bêdzie 10-12 litrów po mie¶cie, to jest to dla mnie akceptowalna
warto¶æ. 18-20 ju¿ gorzej ;)

Wszystko zalezy od nogi.
W 1994 mialem sprowadzonego ze Szwajcarii Clio Williams, palil w miescie przy spokojnej jezdzie 12l.
W porownaniu do zwyklych wersji roznic bylo mase, nawet blotniki, maska itd. wtedy cholernie drogi w utrzymaniu.

sz.

Data: 2011-03-04 17:18:36
Autor: Pawe³ Andziak
W dniu 04.03.2011 16:57, szufla pisze:
To ja wiem :) Ale warto mieæ pojêcie jakiego spalania oczekiwaæ. Jesli
to bêdzie 10-12 litrów po mie¶cie, to jest to dla mnie akceptowalna
warto¶æ. 18-20 ju¿ gorzej ;)

Wszystko zalezy od nogi.

Patrz±c na dane spalania z autocentrum - w przypadku 3 samochodów
wychodzi mi 1,5 litra wiêcej ni¿ tam pokazuj±.

--
ganda

Data: 2011-03-07 13:16:57
Autor: czak norris
[...]

Nie mam zielonego pojęcia, to nie jest moje auto, wiem jedynie że się "nie sypie"

Jak wygląda spalanie przy różnym traktowaniu? Miasto, trasa, ostra jazda?

~10/8/12-15 ale dla każdego termin "ostra jazda" oznacza co innego

Nadaje się do jazdy na codzień?

Zdecydowanie tak, to bardzo "grzeczne" auto, moim zdaniem nawet aż za bardzo...

Szukam szybkiego samochodu, którym będę mógł jeździć na codzień po
mieście, ale czasem wybrać się np. na tor. Obecnie mam Fabię I 2.0 (115
KM). Szukam czegoś trochę większego i mocniejszego (150 koni i więcej).

Jeśli spodziewasz się wgniatania w fotel i sportowych emocji to niestety się rozczarujesz, natomiast jeśli lubisz szybko i w miarę komfortowo (jak na kompakta) to polecam :)

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-03-03 21:50:58
Autor: Marquez
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli

zastanawiam siê nad zakupem oko³o 5-6 letniego citroena C4 w wersji
4-drzwiowej. Dzisiaj ogl±da³em jedn± sztukê (poprzedni model, nowy w
salonie) i mocno rozczarowa³a mnie jako¶æ plastików wewn±trz. Do tego
stopnia, ¿e obawiam siê o ich stan po kilku latach...

Mam nastêpuj±ce pytania do u¿ytkowników kilkuletnich C4:
- czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (s± wersje 6-biegowe?)
- czy wnêtrze zaczyna skrzypieæ i "lataæ" po kilku latach?
- czy zawieszenie jest ciche czy g³o¶ne w czasie jazdy po polskich,
miejskich ulicach?

Generalnie chodzi mi o opiniê odno¶nie komfortu jazdy tym samochodem i
odporno¶ci wnêtrza na zu¿ycie.

Inne uwagi równie¿ dobrze widziane.
Zastanawiam siê nad wersj± o mocy >100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
czy benzyna.

Z góry dziêkujê za ewentualne informacje.
-- Stefan

Zrobilem 3500km 2-3 letnim C4 1.6 HDI 5d htb

Na plus:
+ ma bardzo dobre w³a¶ciwo¶ci trakcyjne; samochod trzyma sie nawierzchni jak przyklejony a do tego jest na tyle komfortowy i precyzyjny w prowadzeniu, ¿e ma sie wra¿enie jazdy symulatorem lub samochodem sterowanym drive-by-wire:)
+ zawieszenie ¶wietnie t³umi nierówno¶ci na drodze, ma sie wrazenie przelatywania nad nimi, ale to tylko wrazenie i mo¿e sporo kosztowaæ w warsztacie:)
+ silnik 1.6 HDI 100KM ekonomiczny, elastyczny i z wystarczaj±c± moc± do tej masy samochodu,
+ dobre wyciszenie wnêtrza
+ wbrew wcze¶niejszym obawom wygodna w obs³udze kierownica z nieruchom± konsol± ¶rodkow±
+ funkcjonalny tempomat

Na minus:
- ¶liskie i ³api±ce kurz czarne plastiki
- schowki, pó³ki i kieszenie zaprojektowane w nieprzemy¶lany sposób doprowadzaj± do sza³u, wszystko z nich wypada, albo s± p³ytkie, albo ¼le wyprofiowane, tak jak ca³y kokpit wykonane ze ¶liskiego plastiku, nie ma gdzie telefonu ani mapy po³o¿yæ zeby nie wypad³ na pierwszym lekkim zakrêcie
- w czasie deszczu szybko paruj± szyby (mimo nowych filtrów)

Generalnie to do u¿ytych plastików mo¿na siê przyzwyczaiæ - s± elastyczne i z czasem nie powinny skrzypieæ.
Jednak¿e fatalnie rozplanowane pó³ki i schowki potrafi± odebraæ przyjemno¶æ z jazdy, zw³aszcza na d³u¿szych trasach.
Gdyby nie fatalnie irytuj±ce wnêtrze i niefajny "zadek" w wersji 5d htb to bym sie zastanowil na kupnem C4.

Pozdr.
Marquez

Data: 2011-03-07 20:24:36
Autor: Adam P³aszczyca
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
Dnia Thu, 3 Mar 2011 21:50:58 +0100, Marquez napisa³(a):

Kurna, to samo w Berlingo mam ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2011-03-03 22:17:10
Autor: AL
[...]

mam 4-letniego C4 berline (czyli 4 drzwi) - wyposazenie impress - silnik 1.6 16v (benzyna) - i do tego jest sluzbowy :)

przez ten okres zero awarii czy innych problemow,
siedzienia ok (choc w xsarze II oraz Picasso sa wygodniejsze, natomiast w C4 o niebo lepiej jest niz fotele w nowym Megane III)

plastiki nie skrzypia, fotele sie nie przecieraja
spalanie satysfakcjonujace jak na benzyne (skrzynie 6cio biegowe chyba jedynie w silnikach HDi - ale nie dam glowy)

nie znam sie na uszczelkach, ale wspolpracuje m.in. z ludzmi ze Stomilu i oni z racji zboczenia zawodowego oceni uszczelki w C4 jako takie jakie glownie montuje sie aut wyzszej klasy (ale to nie jest moje spostrzezenie)

uklad kierowniczy ok, zawieszenie rowniez - nie narzekam

na minus:
- przy przejazdach przez torowiska, poprzeczne garby dobija tylne zawieszenie (podobno te modele tak maja)
- drazni mnie pomaranczowe podswietenie ekranow (kwestia gustu)
- radio fabryczne nie mialo mp3 (ale ponoc sa takie z mp3)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-03-03 23:31:26
Autor: Wiaderko

"Stefan" <o0o0o0o0@onet.eu> wrote in message news:ikor45$thu$1news.onet.pl...
[...]

Właśnie sprzedaję rocznik 2006 , przebieg 48 000, stan praktycznie nówka. Silnik 1.4. GG: 344 69 79 .

--
Wader

Data: 2011-03-03 23:53:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-03-03 23:31, Wiaderko pisze:

[...]

A ja się wczoraj przejechałem nowym C4 z 2.0HDi 150KM i praktycznie pełnym wyposażeniem. Zajebiste auto, tylko ta cena... coś koło 110 tysięcy zł w testowanej konfiguracji. :(

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-04 06:43:49
Autor: Arek M
[...]

Miałem do czynienia z kilkoma egzemplarzami C4 1.6HDI 90KM. Wszystkie mają około 3 lat i circa 40-60 kkm przebiegu. Wersja wyposażenia wyższa niz standardowa. Uzywane bardzo rozsądnie (kierowcy z lekka nogą i mocno dbające o auta). Komentarze dotycza wszystkich egzemplarzy.

Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
- czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (sÄ… wersje 6-biegowe?)
Nie wiem, czy byly 6-cio biegowe. 1.6 HDI w tamtych latach był 5 biegowy, i jazda z predkosciami, o jakich piszesz lekko męczy to auto. 120 jest git :) 130 / 140 to jak na moje uszy nieakceptowalny poziom hałasu.

- czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?
Wnętrze skrzypi chyba od nowości :) Napewno po dwoch latach skrzypi juz praktycznie wszystko, nawet mimo bardzo rozsądnego traktowania auta. Jakośc uzytych materiałów odpowiada cenie auta :)

- czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
miejskich ulicach?
Niestety głośne ...
Za to jest raczej wytrzymałe. Zadna sztuka nie trafila ani razu do serwisu z powodu usterek w zawieszeniu. BA! Auto mocno zaprzecza stereotypom o awaryjnosci aut na F - zadne z tych aut nigdy nie bylo naprawiane!

Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
odporności wnętrza na zużycie.
To jest budżetowe auto - nie oczekuj cudów :) Zalezy tez, co rozumiesz pod pojęciem komfortu i z czego sie na nei przesiadasz. Jakoś mocno sie nie zużywają - w środku po 3 latach / 40-60kkm nie widac sladów użytkowania, za to je slychac. Fotele sa srednio wygodne i na dluzsze trasy auto srednio (jak dla mnie) sie nadaje. Do miasta i na krótsze dystanse moim zdaniem wystarczy z zapasem.

Inne uwagi również dobrze widziane.
Zastanawiam siÄ™ nad wersjÄ… o mocy>100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
czy benzyna.
1.6HDI 90KM jezdzi wyraźnie gorzej od benzynowego 1.6 w tej samej budzie. Ale ma tez 20KM mniej. Wyprzedzanie tym pierdlem to jednak troche męcząca sprawa w polskich warunkach. Ten diesel pali smieszne ilosci paliwa.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2011-03-04 07:01:31
Autor: Mac
Citroen C4 - opinie właścicieli
Mam następujące pytania do użytkowników kilkuletnich C4:
- czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (sÄ… wersje 6-biegowe?)

C4 1.6 16V ze skrzynia AL4 raczej nie jest.

- czy wnętrze zaczyna skrzypieć i "latać" po kilku latach?

Nie, wnetrze wersji exclusiv nie wykazuje oznak zuzycia po przebiegu 75 tys km i same elementy wnetrza nie halasuja. Auto z 2006r.

- czy zawieszenie jest ciche czy głośne w czasie jazdy po polskich,
miejskich ulicach?

Tak, zawieszenie jest glosne, zwlaszcza przy 17 calowych felgach.

Generalnie chodzi mi o opinię odnośnie komfortu jazdy tym samochodem i
odporności wnętrza na zużycie.

Komfort oceniam na dobry z minusem za glosne zawieszenie i poziom halasu wewnatrz (skrzynia AL4).
Za to trzyma sie to auto na drodze bardzo dobrze.

Inne uwagi również dobrze widziane.

Polecam wersje z bi-ksenonami i wbudowanym telefonem. Przydatne rzeczy.

Zastanawiam siÄ™ nad wersjÄ… o mocy >100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
czy benzyna.

Jezeli benzyna to 1.6 w górę.

--
Pzdr.
Mac

Data: 2011-03-04 13:22:18
Autor: Franc
Citroen C4 - opinie właścicieli
Witam,

Moja C4 to model z 2009 roku, z czerwca.
Silnik 1,6 benzyna 122KM. Poziom wyposa¿enia: qulibre pack navi.

Z plusów:
- bogate wyposa¿enie przy dosyæ niskiej (relatywnie do konkurencji) cenie
- szczególnie polecam nawigacjê i fabryczny zestaw g³o¶nomówi±cy z
³±czeniem tlefonu przez BT
- b. wygodne fotele z przodu (z ty³u nie jecha³em :-)
- ca³kiem sporo miejsca w ¶rodku
- plastiki nie skrzypi± i s± ca³kiem mi³e w dotyku
- niskie spalanie - przy tempomacie ustawionym na 90-100 km, komputer
wskazuje ¶rednie w ok. 6,5 litra benzyny
- da³em radê rozpêdziæ auto do 203 km/h - jecha³em sam.

Z minusów
- mimo wszystko potrafi byæ w ¶rodku ca³kiem g³o¶no - mog³obyæ lepsze
t³umienie
- zawieszenie potrafi ha³asowaæ
- du¿o elektroniki, która lubi sobie "czasowo" po¶wirowaæ - wzbudzaj± siê
czujniki parkowania podczas jazdy.

--
Franc

Data: 2011-03-09 16:13:17
Autor: radekp@konto.pl
Citroen C4 - opinie w³a¶cicieli
Fri, 4 Mar 2011 13:22:18 +0100, w
<14m6zttopwf7o$.1kcfdke1r607f$.dlg@40tude.net>, Franc <kanies@wytnijmyto.wp.pl>
napisa³(-a):

- szczególnie polecam nawigacjê

A ta nawigacja co¶ warta? (tzn. jakie ma mapy)

Citroen C4 - opinie właścicieli