Citroen C4 - opinie w艂a艣cicieli

Data: 2011-03-04 06:43:49
Autor: Arek M
Citroen C4 - opinie w艂a艣cicieli

zastanawiam si臋 nad zakupem oko艂o 5-6 letniego citroena C4 w wersji
4-drzwiowej. Dzisiaj ogl膮da艂em jedn膮 sztuk臋 (poprzedni model, nowy w
salonie) i mocno rozczarowa艂a mnie jako艣膰 plastik贸w wewn膮trz. Do tego
stopnia, 偶e obawiam si臋 o ich stan po kilku latach...

Mia艂em do czynienia z kilkoma egzemplarzami C4 1.6HDI 90KM. Wszystkie maj膮 oko艂o 3 lat i circa 40-60 kkm przebiegu. Wersja wyposa偶enia wy偶sza niz standardowa. Uzywane bardzo rozs膮dnie (kierowcy z lekka nog膮 i mocno dbaj膮ce o auta). Komentarze dotycza wszystkich egzemplarzy.

Mam nast臋puj膮ce pytania do u偶ytkownik贸w kilkuletnich C4:
- czy auto jest ciche przy 130-140 km/h? (s膮 wersje 6-biegowe?)
Nie wiem, czy byly 6-cio biegowe. 1.6 HDI w tamtych latach by艂 5 biegowy, i jazda z predkosciami, o jakich piszesz lekko m臋czy to auto. 120 jest git :) 130 / 140 to jak na moje uszy nieakceptowalny poziom ha艂asu.

- czy wn臋trze zaczyna skrzypie膰 i "lata膰" po kilku latach?
Wn臋trze skrzypi chyba od nowo艣ci :) Napewno po dwoch latach skrzypi juz praktycznie wszystko, nawet mimo bardzo rozs膮dnego traktowania auta. Jako艣c uzytych materia艂贸w odpowiada cenie auta :)

- czy zawieszenie jest ciche czy g艂o艣ne w czasie jazdy po polskich,
miejskich ulicach?
Niestety g艂o艣ne ...
Za to jest raczej wytrzyma艂e. Zadna sztuka nie trafila ani razu do serwisu z powodu usterek w zawieszeniu. BA! Auto mocno zaprzecza stereotypom o awaryjnosci aut na F - zadne z tych aut nigdy nie bylo naprawiane!

Generalnie chodzi mi o opini臋 odno艣nie komfortu jazdy tym samochodem i
odporno艣ci wn臋trza na zu偶ycie.
To jest bud偶etowe auto - nie oczekuj cud贸w :) Zalezy tez, co rozumiesz pod poj臋ciem komfortu i z czego sie na nei przesiadasz. Jako艣 mocno sie nie zu偶ywaj膮 - w 艣rodku po 3 latach / 40-60kkm nie widac slad贸w u偶ytkowania, za to je slychac. Fotele sa srednio wygodne i na dluzsze trasy auto srednio (jak dla mnie) sie nadaje. Do miasta i na kr贸tsze dystanse moim zdaniem wystarczy z zapasem.

Inne uwagi r贸wnie偶 dobrze widziane.
Zastanawiam si臋 nad wersj膮 o mocy>100KM. Jeszcze nie wiem czy diesel
czy benzyna.
1.6HDI 90KM jezdzi wyra藕nie gorzej od benzynowego 1.6 w tej samej budzie. Ale ma tez 20KM mniej. Wyprzedzanie tym pierdlem to jednak troche m臋cz膮ca sprawa w polskich warunkach. Ten diesel pali smieszne ilosci paliwa.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Citroen C4 - opinie w艂a艣cicieli