Citroen C5

Data: 2013-01-21 06:49:29
Autor: Piotr Klimek
Citroen C5
Dnia (Sun, 20 Jan 2013 17:02:32 +0100) ktos podajacy sie za Maciek
wyklawiaturowal co nastepuje:

W poprzednim watku o wyborze duzego, rodzinnego kombi do 25 tys. padla
propozycja - Citroen C5.

Calkiem mi sie podoba i powaznie sie zastanawiam, czy to nie najlepsza
opcja. Zastanawia mnie tylko, jaki jest w tej chwili koszt serwisowania
(poza ASO!) zawieszenia hydropneumatycznego.

Sam wynalazek znam i cenie, bo 15 lat temu jezdzilem XM-em. Wtedy nie byla
to tania zabawa. Jak jest dzis, czy ktos zna przykladowe ceny, np.
regeneracja pompy, naprawa/wymiana zaworow, przewodow LHM, silownikow kó³?

Hej,
Mój C5 ma na liczniku 220000km od 2010 roku je¶li chodzi o hydraulike to
wynieni³em raz p³yn LHM i ostatnio przelew powrotny kolumny. Hydraulika
nie jest problemem.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2013-01-21 08:19:30
Autor: Maciek
Citroen C5
Dnia Mon, 21 Jan 2013 06:49:29 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisa³(a):

Mój C5 ma na liczniku 220000km od 2010 roku je¶li chodzi o hydraulike to
wynieni³em raz p³yn LHM i ostatnio przelew powrotny kolumny.

Wyjezdizles dwiescie dwadziescia tysiecy w 2-3 lata?
Hydraulika
nie jest problemem.

OK, a co jest?

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-21 23:47:28
Autor: Piotr
Citroen C5
U¿ytkownik "Maciek" napisa³ w wiadomo¶ci :

Wyjezdizles dwiescie dwadziescia tysiecy w 2-3 lata?

Kolega swoim C5 1.8b zrobi³ w 3 lata 247 000km :)

Data: 2013-01-22 01:20:47
Autor: Szymon Machel
Citroen C5

U¿ytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci

Kolega swoim C5 1.8b zrobi³ w 3 lata 247 000km :)

A co by³o dalej?

Szymon

Data: 2013-01-22 05:50:19
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Citroen C5
Dnia 22-01-2013 o 01:20:47 Szymon Machel <szymon.mc@gmail.com> napisał(a):

U¿ytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci

Kolega swoim C5 1.8b zrobi³ w 3 lata 247 000km :)

A co by³o dalej?

No wiadomo, trzylatek, do tego Pb do korekta na 45kkm (bo 15kkm rocznie to  tak w sam raz) i poszedÅ‚ pierwszego dnia. Tylko kupiec pisaÅ‚ później na  PMS straszne farmazony jakie to francuzy sÄ… do dupy, zawiecha sÅ‚aba (w  prawie nowym aucie trzeba pół samochodu wymienić), silnik ledwo dotarty a  już sprzÄ™gÅ‚o do wymiany, elektryka caÅ‚y czas nawala itp.

TG

Data: 2013-01-22 10:07:40
Autor: Piotr
Citroen C5
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości:

Dnia 22-01-2013 o 01:20:47 Szymon Machel napisał(a):

[...]

Nie wykluczone :)
Ale w tym miejscu mogę opisać historię ku przestrodze:
Otóż ten kolega robi duże przebiegi wszystkimi samochodami jakie ma (miał) i już dwa razy mu się zdarzyło że nowi właściciele dzwonili do niego i okazywało się że ci nowi kupili jego auta od pośredników ale z przebiegiem o połowę niższym. I w tym miejscu zonk - ten własnie kolega jest prawnikiem i już jednemu z tych nowych właścicieli bezpłatnie pomógł wygrać sprawę w sądzie z komisem.

A wracając do meritum: ta C5 do końca była serwisowana w ASO i z racji na wiek większość napraw była na gwarancji. I tak jak pisałem w zasadzie oprócz hydrauliki i samego silnika to reszta co chwilę dawała o sobie znać: a to elektryka (kilka razy rozładowało mu aku), a to alternator, a to klamki/zamki, a to tylna belka (wymieniona cała na gwarancji bo podobno wadę fabryczną miała), a najbardziej mnie śmieszyła tylna klapa(to było kombi): szyba w tylnej klapie była otwierana oddzielnie i do końca użytkowania ASO nie potrafiło sobie poradzić z awariami tylnej wycieraczki, po każdej naprawie działało średnio miesiąc a po gwarancji kolega przestał już to naprawiać:)

Ale resume: uważam ten samochód za bardzo fajny, mega wygodny, pojemny, trudny do zaparkowania w centrum :) A większość awarii tej C5 wynikała bardziej z intensywności użytkowania niż z tego że auto kiepskie; drugi kolega ma C5 ale 2.0 hdi 90KM i twierdzi że jak słyszy wciąż jak pół jego wsi non stop naprawia zawieszenia w A4 i Passatach to on nie zamienił by się na nic innego - wsiada i jeździ.

piotr

Data: 2013-01-22 09:38:13
Autor: Piotr Klimek
Citroen C5
Dnia (Mon, 21 Jan 2013 08:19:30 +0100) ktos podajacy sie za Maciek
[...]

Sorry, napisa³em nieczytelnie. Auto mam od 2010 roku, w tej chwili ma na
liczniku 220000, zrobi³em nim oko³o 40000km.

Hydraulika
nie jest problemem.

OK, a co jest?

Jest sporo przypad³o¶ci na które cierpi C5 MK1. * Gnij±ce zamkniêcie tylnej klapy.
* Prowadnice linek hamulca rêcznego
* Utleniaj±ce siê tylne zaciski hamulcowe z aluminium
* Elektronika wszelkiej ma¶ci
* NIenajlepsze skrzynie automatyczne AL4

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Citroen C5