Citroen C5 (bylo: Duze kombi)

Data: 2013-01-20 17:02:32
Autor: Maciek
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)

W poprzednim watku o wyborze duzego, rodzinnego kombi do 25 tys. padla
propozycja - Citroen C5.

Calkiem mi sie podoba i powaznie sie zastanawiam, czy to nie najlepsza
opcja. Zastanawia mnie tylko, jaki jest w tej chwili koszt serwisowania
(poza ASO!) zawieszenia hydropneumatycznego.

Sam wynalazek znam i cenie, bo 15 lat temu jezdzilem XM-em. Wtedy nie byla
to tania zabawa. Jak jest dzis, czy ktos zna przykladowe ceny, np.
regeneracja pompy, naprawa/wymiana zaworow, przewodow LHM, silownikow kół?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-20 17:34:13
Autor: nazgul
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 17:02, Maciek pisze:

[...]

XM to najgorszy możliwy przykład

  Jak jest dzis, czy ktos zna przykladowe ceny, np.
regeneracja pompy, naprawa/wymiana zaworow, przewodow LHM, silownikow kół?

hydraulika w c5 siÄ™ nie psuje
a nawet jeżeli to ceny części z łatwością znajdziesz na alle.

Data: 2013-01-20 18:00:04
Autor: Maciek
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Dnia Sun, 20 Jan 2013 17:34:13 +0100, nazgul napisał(a):

a nawet jeżeli to ceny czę¶ci z łatwo¶ci± znajdziesz na alle.

Znajde, ale koszt serwisowania to nie tylko czesci. Pod domem moge naprawic
Zuka, ale nie wspolczesna cytryne ;)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-20 19:05:55
Autor: nazgul
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 18:00, Maciek pisze:
[...]

a tam
nie przesadzywuj
jak wiesz jak to różnicy nie ma.
ale fakt
zaleĹĽy skÄ…d jesteĹ›
w małym mieście, możesz nie znaleźć odważnego mechanika który ośmieli się dotknąć rurki do hydrauliki.
plus jest taki ze jak hydraulika nawali (a w c5 nie nawala)
to i tak masz hamulce i wspomaganie.

Data: 2013-01-20 19:20:44
Autor: Szymon Machel
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

hydraulika w c5 się nie psuje
a nawet jeżeli to ceny czę¶ci z łatwo¶ci± znajdziesz na alle.

Znajomego C5 było bardzo dobre. Do 250000 km.
Potem się rozsypało. Wszystko się psuje. Hydraulika w C5 również.

Szymon

Data: 2013-01-20 19:29:43
Autor: nazgul
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 19:20, Szymon Machel pisze:
U¿ytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

hydraulika w c5 siĂŞ nie psuje
a nawet je¿eli to ceny czê¶ci z ³atwo¶ci± znajdziesz na alle.

Znajomego C5 byÂło bardzo dobre. Do 250000 km.
Potem siĂŞ rozsypaÂło. Wszystko siĂŞ psuje. Hydraulika w C5 rĂłwnieÂż.

tak wszystko siÄ™ psuje
tylko zależy jak często
trzeba znaleźć jakąs bazę

jeżeli bazą będzie hydraulika XM lub np xantii
to hydraulika w C5 siÄ™ nie psuje

pozostałe elementy w c5 psują się bardziej.
wiec hydrauliczność c5, nie powinna w tym wypadku być czynnikiem "przeciw"

Data: 2013-01-20 20:56:03
Autor: Szymon Machel
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

tak wszystko się psuje
tylko zależy jak często
trzeba znaleĽć jak±s bazę

Bazę mam do¶ć prost± :-)
Kolegi Octavia ma przebieg 440000 km. Używa jej teraz jego
córka. Z tego ponad 200000 km przejechała jako taryfa po Krakowie
(Octavia nie córka).
Żadnych poważniejszych napraw nie było.
Oczywi¶cie wy¶miewany TDI 90 konny.
Wystarczy baza?

Szymon

Data: 2013-01-20 21:03:22
Autor: DoQ
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 20:56, Szymon Machel pisze:
Kolegi Octavia ma przebieg 440000 km. U�ywa jej teraz jego
c�rka. Z tego ponad 200000 km przejecha�a jako taryfa po Krakowie
(Octavia nie c�rka).
�adnych powa�niejszych napraw nie by�o.
Oczywi�cie wy�miewany TDI 90 konny.
Wystarczy baza?

Kolega mojego szwagra ma 30letnią taczkę na działce, dziś wozi nią kompost. Żadnych usterek nie było, nawet opona jest oryginalna.

Pozdr.

Data: 2013-01-20 21:24:10
Autor: Maciek
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Dnia Sun, 20 Jan 2013 21:03:22 +0100, DoQ napisał(a):

Kolega mojego szwagra ma 30letni± taczkę na działce, dzi¶ wozi ni± kompost. Żadnych usterek nie było, nawet opona jest oryginalna.

Jakby ja kiedys chcial sprzedac, to daj cynk na grupe.

PS. Taczka w ocynku czy w lakierze? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-20 21:28:31
Autor: Irokez
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:138l1dqrj4p8q.1kj1wrpasbu04.dlg40tude.net...
[...]

W kompo¶cie

--
Irokez

Data: 2013-01-20 21:33:10
Autor: Maciek
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Dnia Sun, 20 Jan 2013 21:28:31 +0100, Irokez napisał(a):

W kompo¶cie

To lepiej niz w tedeiku.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-20 21:44:55
Autor: Szymon Machel
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci

To lepiej niz w tedeiku.

Wszyscy macie rację.
To niemożliwe!
I Ty też masz rację.

Szymon

Data: 2013-01-20 22:58:50
Autor: LEPEK
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 21:24, Maciek pisze:

PS. Taczka w ocynku czy w lakierze? :)

To jest amelinium. Tego nie pomalujesz.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-01-21 22:17:05
Autor: DoQ
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 21:24, Maciek pisze:
Jakby ja kiedys chcial sprzedac, to daj cynk na grupe.

Nie ma problemu.

PS. Taczka w ocynku czy w lakierze? :)

W cemencie i podwójnym kompo¶cie :P

Pozdr.

Data: 2013-01-20 21:04:06
Autor: Maciek
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Dnia Sun, 20 Jan 2013 19:29:43 +0100, nazgul napisał(a):

jeżeli baz± będzie hydraulika XM lub np xantii
to hydraulika w C5 się nie psuje

W moim XM-ie tez sie nie psula :)

A co sie psuje w C5 - masz jakies doswiadczenia wlasne? Bo w sieci pisza,
ze glownie elektronika. Natomiast malo jest o silnikach hdi i benzynie 1.8
i 2.0.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-20 23:02:38
Autor: ToMasz
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 20.01.2013 21:04, Maciek pisze:
[...]

hdi jest spoko. znaczy jak się tankuje ON nie rosół jaki¶. Pewnym utrudnieniem jest FAP, ale też niema tragedii. weĽ pod uwagę że wiele samochodów ma taki sam hdi nie tylko C5. Wiele z nich ma na¶cie lat, i grubo więcej niż 200ty¶

ToMasz

Data: 2013-01-21 09:04:44
Autor: Myjk
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Sun, 20 Jan 2013 21:04:06 +0100, Maciek
Natomiast malo jest o silnikach hdi i benzynie 1.8
i 2.0.

Mało jest też o 1.6 THP - zastanawiałem się nad taką C5 z AT, ale prawie nic nie mogę wyczytać na ten temat.

Chciałbym cytrynę ze względu na zawieszenie,
ale jak patrzę na panel centralny, to mnie trzęsie. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-21 11:15:57
Autor: Kamil 'Model'
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-21 09:04, Myjk pisze:
Mało jest też o 1.6 THP - zastanawiałem się
nad tak± C5 z AT, ale prawie nic nie mogę
wyczytać na ten temat.

Akurat słaby silnik. Na forach od peugeota psiocz± na niego nieĽle...

Data: 2013-01-21 11:26:25
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-21 11:15, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Pocz±tkowo był słaby. Potem poprawili nieszczęsny rozrz±d i już ponoć jest OK. Ale to wyjdzie za jaki¶ czas, bo poprawka była gdzie¶ w drugiej połowie 2011 roku.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-01-21 11:48:42
Autor: Myjk
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Mon, 21 Jan 2013 11:26:25 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
Akurat słaby silnik. Na forach od peugeota psioczą na niego nieźle...
Początkowo był słaby. Potem poprawili nieszczęsny rozrząd i już ponoć jest OK. Ale to wyjdzie za jakiś czas, bo poprawka była gdzieś w drugiej połowie 2011 roku.

Ja i tak bym C5 brał nowe, więc tu akurat mi problem odpada. Z drugiej
strony patrzÄ™ na parametry tego "turbo" z rzekomymi 150KM i wraĹĽenia to nie
robi zbytnio. Strasznie mi się marzyło to zawieszenie i komfortowe fotele
:P ale im dłużej patrzę na ten kokpit, tym bardziej mi się zwraca... Chyba
jednak pójdę w klasyczne i proste rozwiązania, tj. A6 C7. Z tyłu co prawda
sedan wygląda jak kupa, ale tam akurat najmniej, jako kierowca, będe
patrzeć. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-21 12:08:20
Autor: Iglo
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Dnia Mon, 21 Jan 2013 11:48:42 +0100, Myjk napisał(a):
Z tyłu co prawda
sedan wygl±da jak kupa, ale tam akurat najmniej, jako kierowca, będe
patrzeć. :P

Jako kierowca najwięcej będziesz patrzył na drogę, od tego aż pękaj± oczy
:-).

Data: 2013-01-21 12:06:56
Autor: Myjk
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Mon, 21 Jan 2013 12:08:20 +0100, Iglo
Jako kierowca najwięcej będziesz patrzył na drogę, od tego aż pękają oczy :-).

:D W sumie racja, aczkolwiek teraz trzeba patrzeć często na prędkościomierz. ;))

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-22 09:42:04
Autor: Piotr Klimek
Citroen C5
Dnia (Mon, 21 Jan 2013 09:04:44 +0100) ktos podajacy sie za Myjk
wyklawiaturowal co nastepuje:

Sun, 20 Jan 2013 21:04:06 +0100, Maciek
Natomiast malo jest o silnikach hdi i benzynie 1.8
i 2.0.

Mało jest też o 1.6 THP - zastanawiałem się nad tak± C5 z AT, ale prawie nic nie mogę wyczytać na ten temat.

Który model C5? W MK1 była skrzynia AL4 i przy około 200 000km powinno się
już do niej zajrzeć i wymienić elektrozawory. W MK2 i MK3 były lepsze
skrzynie.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2013-01-21 11:13:02
Autor: Jakub Witkowski
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
W dniu 2013-01-20 21:04, Maciek pisze:

A co sie psuje w C5 - masz jakies doswiadczenia wlasne? Bo w sieci pisza,
ze glownie elektronika.

Własnych to nie mam, ale chyba dobrze pisz±. Mam kolegę z C5 i co jaki¶ czas raczy mnie kolejn± zabawn±
anegdotk±. Na przykład, tyla klapa, która się otwiera sama z siebie. W czasie jazdy, to jeszcze nic takiego
- trzeba tylko stan±ć i domkn±ć ;) Ale gorzej, gdy zrobi to na parkingu. Zamykasz, odchodzisz
od auta, a za 2 minuty "pyk" i wnętrze staje otworem... I zgaduj zgadula, co komputowi do łba
strzeliło, i czy usterka w ogóle ma co¶ wspólnego z klap±, czy też jakie¶ zupełnie inne zepsute
urz±dzenie sieje po szynie? A naprawy takich dupereli s± drogie, czasochłonne i często nieskuteczne.
Albo: gdy kto¶ inny z pilotem od C5 otwiera samochód w okolicy, jemu wł±czaj± się... wycieraczki.
Super sprawa, zwłaszcza gdy s± akurat przymrożone ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2013-01-21 23:45:48
Autor: Piotr
Citroen C5 (bylo: Duze kombi)
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomo¶ci:

[...]

Takie kwiatki to w wielu żabojadach można spotkać: ja w swoim peugeocie mam czasem tak że jak go otwieram z pilota to wł±cza się tylna wycieraczka, albo stoi w mojej okolicy drugi taki sam peugeot i jak w jego pobliżu użyję swojego pilota to w tym drugim wł±cza się alarm :)
Ale żeby nie było OT to kolega miał C5 1.8b z salonu i do 250kkm zawieszenie i silnik (nie osprzęt) się nie psuły w przeciwieństwie do wszystkiego innego w tym aucie.

piotrek

Data: 2013-01-21 06:49:29
Autor: Piotr Klimek
Citroen C5
Dnia (Sun, 20 Jan 2013 17:02:32 +0100) ktos podajacy sie za Maciek
[...]

Hej,
Mój C5 ma na liczniku 220000km od 2010 roku je¶li chodzi o hydraulike to
wynieniłem raz płyn LHM i ostatnio przelew powrotny kolumny. Hydraulika
nie jest problemem.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2013-01-21 08:19:30
Autor: Maciek
Citroen C5
Dnia Mon, 21 Jan 2013 06:49:29 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

Mój C5 ma na liczniku 220000km od 2010 roku je¶li chodzi o hydraulike to
wynieniłem raz płyn LHM i ostatnio przelew powrotny kolumny.

Wyjezdizles dwiescie dwadziescia tysiecy w 2-3 lata?
Hydraulika
nie jest problemem.

OK, a co jest?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-21 23:47:28
Autor: Piotr
Citroen C5
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomo¶ci :

Wyjezdizles dwiescie dwadziescia tysiecy w 2-3 lata?

Kolega swoim C5 1.8b zrobił w 3 lata 247 000km :)

Data: 2013-01-22 01:20:47
Autor: Szymon Machel
Citroen C5

Użytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci

Kolega swoim C5 1.8b zrobił w 3 lata 247 000km :)

A co było dalej?

Szymon

Data: 2013-01-22 05:50:19
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Citroen C5
Dnia 22-01-2013 o 01:20:47 Szymon Machel <szymon.mc@gmail.com> napisał(a):

U¿ytkownik "Piotr" <hugo@yahoo.com> napisa³ w wiadomo¶ci

Kolega swoim C5 1.8b zrobiÂł w 3 lata 247 000km :)

A co byÂło dalej?

No wiadomo, trzylatek, do tego Pb do korekta na 45kkm (bo 15kkm rocznie to  tak w sam raz) i poszedĹ‚ pierwszego dnia. Tylko kupiec pisaĹ‚ później na  PMS straszne farmazony jakie to francuzy sÄ… do dupy, zawiecha sĹ‚aba (w  prawie nowym aucie trzeba pół samochodu wymienić), silnik ledwo dotarty a  juĹĽ sprzÄ™gĹ‚o do wymiany, elektryka caĹ‚y czas nawala itp.

TG

Data: 2013-01-22 10:07:40
Autor: Piotr
Citroen C5
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości:

Dnia 22-01-2013 o 01:20:47 Szymon Machel napisał(a):

[...]

Nie wykluczone :)
Ale w tym miejscu mogę opisać historię ku przestrodze:
Otóż ten kolega robi duże przebiegi wszystkimi samochodami jakie ma (miał) i już dwa razy mu się zdarzyło że nowi właściciele dzwonili do niego i okazywało się że ci nowi kupili jego auta od pośredników ale z przebiegiem o połowę niższym. I w tym miejscu zonk - ten własnie kolega jest prawnikiem i już jednemu z tych nowych właścicieli bezpłatnie pomógł wygrać sprawę w sądzie z komisem.

A wracając do meritum: ta C5 do końca była serwisowana w ASO i z racji na wiek większość napraw była na gwarancji. I tak jak pisałem w zasadzie oprócz hydrauliki i samego silnika to reszta co chwilę dawała o sobie znać: a to elektryka (kilka razy rozładowało mu aku), a to alternator, a to klamki/zamki, a to tylna belka (wymieniona cała na gwarancji bo podobno wadę fabryczną miała), a najbardziej mnie śmieszyła tylna klapa(to było kombi): szyba w tylnej klapie była otwierana oddzielnie i do końca użytkowania ASO nie potrafiło sobie poradzić z awariami tylnej wycieraczki, po każdej naprawie działało średnio miesiąc a po gwarancji kolega przestał już to naprawiać:)

Ale resume: uważam ten samochód za bardzo fajny, mega wygodny, pojemny, trudny do zaparkowania w centrum :) A większość awarii tej C5 wynikała bardziej z intensywności użytkowania niż z tego że auto kiepskie; drugi kolega ma C5 ale 2.0 hdi 90KM i twierdzi że jak słyszy wciąż jak pół jego wsi non stop naprawia zawieszenia w A4 i Passatach to on nie zamienił by się na nic innego - wsiada i jeździ.

piotr

Data: 2013-01-22 09:38:13
Autor: Piotr Klimek
Citroen C5
Dnia (Mon, 21 Jan 2013 08:19:30 +0100) ktos podajacy sie za Maciek
[...]

Sorry, napisałem nieczytelnie. Auto mam od 2010 roku, w tej chwili ma na
liczniku 220000, zrobiłem nim około 40000km.

Hydraulika
nie jest problemem.

OK, a co jest?

Jest sporo przypadło¶ci na które cierpi C5 MK1. * Gnij±ce zamknięcie tylnej klapy.
* Prowadnice linek hamulca ręcznego
* Utleniaj±ce się tylne zaciski hamulcowe z aluminium
* Elektronika wszelkiej ma¶ci
* NIenajlepsze skrzynie automatyczne AL4

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Citroen C5 (bylo: Duze kombi)