Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?

Data: 2010-12-07 09:25:24
Autor: A.
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
Witam,
przegl±daj±c stronê Citroena znalaz³em informacjê, ¿e w
promocji "Styczniowe
rabaty" C4 Picasso jest w cenie od 55.800 z³. Procja dla klientów indywidualnych itp.
No i dzwoniê do salunu, a tam zdziwko. Najtañszy C4 Picasso w cenniku
68.200
z³ i oni o promocji nic nie wiedz±,"ceny maj± z innego systemu" (znaczy
siê -
 informatycznego zapewne, a nie ekonomicznego).

No i wreszcie wiem o co biega (a przynajmniej tak mi siê wydaje).
Z jednego z salonów dosta³em informacjê, ¿e:
cena podstawowej wersji C4Picasso to 68.200 z³, ale:
1. maj± teraz rabat, który powoduje, ¿e ta cena to 60.800 z³ (telefonicznie ¿aden z dealerów o nim nie wspomina³), ale:
2. jak ma siê ju¿ Citroena albo samochód innej marki tej samej klasy, to jest dodatkowy rabat 5.000 z³.

W sumie podstawow± wersjê C4Picasso mo¿naby mieæ za 55.800 z³, ale: 3. nie ma takich konfiguracji "na placu", ale:
4. ponoæ mo¿na zamówiæ do produkcji, je¶li kto¶ siê uprze (tylko czy wtedy bêdzie to rocznik 2010? w±tpiê).

Ad. 1 - dodatkowy rabat jest ró¿ny dla róznych wersji auta. Dla Grand Picasso jest ni¿szy o ok. 3.000 z³.

-- -- -- -- -- -
Podsumowuj±c - nie mo¿naby tego wszystkiego napisaæ na WWW, albo grzecznie powiedzieæ klientowi, który dzwoni do salonu? :)
Teraz mam jasno¶æ i w mojej ocenie warto jechaæ do salonu i rozpoznaæ szczegó³y - za C4 GP benz. 1,6, w wersji Atraction z dodatkami jestem sk³onny daæ 63.000 z³... -- -- -- -- --

pozdrawiam
Adam

Data: 2010-12-07 10:43:55
Autor: AL
  A. pisze:
[...]

no i chwala Ci za to, ze sie udales do salonu ;) i podwojna chwala, ze chcialo Ci sie to tu jeszcze napisac celem sprostowania watku :).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-07 10:04:55
Autor: A.
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
no i chwala Ci za to, ze sie udales do salonu ;) i podwojna chwala, ze chcialo Ci sie to tu jeszcze napisac celem sprostowania watku :).

Muszê Ciê rozczarowaæ - w salonie jeszcze nie by³em. Dodatkowe informacje uzyska³em mailowo i podczas ponownej rozmowy telefonicznej. :)
Teraz mogê spokojnie wybraæ siê do salonu i - wiedz±c, ¿e cenê jestem w stanie zaakceptowaæ - rozwa¿yæ zakup tego samochodu.

pozdrawiam
A.

Data: 2010-12-07 11:10:10
Autor: Cavallino
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
U¿ytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisa³ w wiadomo¶ci news:

no i chwala Ci za to, ze sie udales do salonu ;) i podwojna chwala, ze chcialo Ci sie to tu jeszcze napisac celem sprostowania watku :).

Jakiego znowu sprostowania?
Przecie¿ to by³y informacje do uzyskania via telefon, wiêc ich brak u dealerów jak najbardziej pozostaje aktualny.

Data: 2010-12-07 10:49:43
Autor: Przembo
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
* A.* w wiadomo¶ci news:idkui4$r2p$1inews.gazeta.pl napisa³(a):
[...]

Nie, bo to by siê mija³o z celem. Je¶li polityka cenowa firmy zak³ada dawanie rabatów bo ceny skalkulowane s± tak, ¿e ma³o kto kupi dane auto, to nie mo¿e oferta byæ przejrzysta. Jak francuskie auto które wg. obiegowych opinii jest awaryjne kosztuje podobnie jak "niezawodny" VW to jest co¶ na rzeczy. Je¶li bêd± za ³atwo przyznawaæ rabat to ca³y numerek siada, a polega on na tworzeniu niesamowitej okazji i atrakcyjno¶ci zakupu.

Proste prawda? Jak siê przyjê³o pewn± strategie to dalsze dzia³ania musz± byæ odpowiednio popierniczone, firma sprzedaje, klienci czuj± siê wyj±tkowi bo wywalczyli gigantyczne rabaty, wszyscy s± zadowoleni, czy¿ nie?

Jako ¿e jest to tajemnica poliszynela zmuszony jestem po napisaniu tego posta klikn±æ krzy¿yk zamiast "wy¶lij".

Teraz mam jasno¶æ i w mojej ocenie warto jechaæ do salonu i rozpoznaæ
szczegó³y - za C4 GP benz. 1,6, w wersji Atraction z dodatkami jestem
sk³onny daæ 63.000 z³...

Ju¿ dr±¿ysz, masz ju¿ auto taniej ni¿ w cenniku, co prawda daleko do 55.800pln ale co¶ siê jeszcze da ugraæ i obie strony bêd± happy :)

Pozdr

PS. W³asnie naciskam krzy¿yk w prawym górnym rogu :)

Data: 2010-12-07 10:02:15
Autor: A.
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
Ju¿ dr±¿ysz, masz ju¿ auto taniej ni¿ w cenniku, co prawda daleko do 55.800pln ale co¶ siê jeszcze da ugraæ i obie strony bêd± happy :)

63.000 z³ to rzeczywi¶cie wiêcej ni¿ 55.800 z³, ale jest to cena za C4Grand Picasso oraz za dodatkowe wyposa¿enie.
Za C4 Picasso Attraction z dodatkowym wyposa¿eniem wystarczy zap³aciæ ok. 58.000 z³.

pzdr.
A.

Data: 2010-12-07 11:24:35
Autor: AL
Citroen - promocja czy chłyt marketingowy?
Przembo pisze:

Nie, bo to by się mijało z celem. Jeśli polityka cenowa firmy zakłada dawanie rabatów bo ceny skalkulowane są tak, że mało kto kupi dane auto, to nie może oferta być przejrzysta. Jak francuskie auto które wg. obiegowych opinii jest awaryjne kosztuje podobnie jak "niezawodny" VW to jest coś na rzeczy. Jeśli będą za łatwo przyznawać rabat to cały numerek siada, a polega on na tworzeniu niesamowitej okazji i atrakcyjności zakupu.

ale o ile roznie mozna mowic o niektorych modelach aut PSA,
to akurat C4 Picasso jest na topie w swojej klasie

2009: ADAC
http://www.autoinfo.pl/auto-swiat/citroen-xsara-picasso-i-c4-picasso-najlepsze-w-testach-adac

2010: ADAC
+ pierwsze miejsce w prestiżowym badaniu poziomu satysfakcji kierowców w
Wielkiej Brytanii �Driver Power 2010�.
za:
http://moto.gorzow.pl/aktualnosci/C4_Picasso_znow_chwalony_za_niezawodno%C5%9B%C4%87_29301.html

wiec tak zle nie ma w stosunku do <cytat>"niezawodny" VW </cytat> ;)

Proste prawda? Jak się przyjęło pewną strategie to dalsze działania muszą być odpowiednio popierniczone, firma sprzedaje, klienci czują się wyjątkowi bo wywalczyli gigantyczne rabaty, wszyscy są zadowoleni, czyż nie?

polityka jest jaka jest :/ - dlatego wspomnialem, ze w salonie autor
dowie sie wiecej (jak widac droga mailowa rowniez mu sie to udalo :)

w innych markach nie jest wcale dzo lepiej - no chyba, ze sztywne ceny i
nie ma polityki upustow. Nauczony doswiadczeniem nie wierze w to co
pisza w serwisach www - co najwyze traktuje to jako odnosnik z pewna
doza wiarygodnosci tylko.

ale coś się jeszcze da ugrać i obie strony będą happy :)

a teraz to juz tylko dod. urok kupujacego.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-07 11:34:03
Autor: Cavallino
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

polityka jest jaka jest :/ - dlatego wspomnialem, ze w salonie autor
dowie sie wiecej (jak widac droga mailowa rowniez mu sie to udalo :)

w innych markach nie jest wcale dzo lepiej

Dziwne, jeszcze nigdy i nigdzie nie miałem problemów z wyjaśnieniem telefonicznym na czym polega aktualna promocja.
Żeby uznać taki stan za normalny, to trzeba mieć w sobie ogrom bezkrytycyzmu wobec Citroena.
Nie każdy tak ma.

Data: 2010-12-07 12:15:28
Autor: AL
Cavallino pisze:
[...]

za mało wiesz
za duzo siedzisz w internecie

Żeby uznać taki stan za normalny, to trzeba mieć w sobie ogrom bezkrytycyzmu wobec Citroena.
Nie każdy tak ma.

nigdzie nie napisalem, ze to normalne

'bezkrytycyzm' wg Ciebie polega na tym, ze wypowiadam sie w watkach, w ktorych mam cos do powiedzenia - w przeciwienstwie do Ciebie, gdzie wypowiadasz sie w kazdym watku, do wiekszosci ktorych nic nie wnosisz.
Ale Tobie ciezko cos wytlumaczyc, gdyz z gory zakladasz, ze znasz sie na wszystkim a w rzeczywistosci na niczym.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-07 12:52:01
Autor: Cavallino
[...]

za mało wiem

Niestety.
Co nie przeszkadza Ci wypisywać bzdur.

Żeby uznać taki stan za normalny, to trzeba mieć w sobie ogrom bezkrytycyzmu wobec Citroena.
Nie każdy tak ma.

nigdzie nie napisalem, ze to normalne

Pośrednio napisałeś, próbując zrzucić winę na potencjalnych klientów Citroena i innych dyskutantów.

'bezkrytycyzm' wg Ciebie polega na tym, ze wypowiadam sie w watkach, w ktorych mam cos do powiedzenia

Tak właśnie widać w tym wątku, ile miałeś do powiedzenia.
Udzieliłeś zjebki każdemu kto śmiał skrytykować Citroena, zamiast pojechać po tym sposobie marketingu.
Już lepiej by było, gdybyś w ogóle się nie odzywał, pozostawiłbyś złudzenia.

Data: 2010-12-07 13:53:55
Autor: AL
Cavallino pisze:
[...]

piszac to pomyslalem sobie, ze bedziesz manipulowal wypowiedziami - to takie NORMALNE z twojej strony, no nie?

[...]

jakis przyklad?

Już lepiej by było, gdybyś w ogóle się nie odzywał, pozostawiłbyś złudzenia.

zal ci dupe sciska?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-07 14:03:59
Autor: CeSaR
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
piszac to pomyslalem sobie, ze bedziesz manipulowal wypowiedziami - to takie NORMALNE z twojej strony, no nie?

Proszê przestañ ju¿ karmiæ tego trola.
W przeciwieñstwie do niego nie mam zwyczaju plonkowaæ ludzi za to ¿e gadaj± pierdo³y choæ jego za samo przekrêcanie cytatów wypada³oby na samo dno kibla zapakowaæ.
Mimo wszystko jednak ponawiam pro¶bê - nie karm go.
On splonkowa³ sobie ju¿ pó³ grupy, jak reszta nie bêdzie go ¿ywiæ to sobie po cichutku w k±cie uschnie i tyle.

Data: 2010-12-07 13:17:00
Autor: Waldek Godel
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
Dnia Tue, 7 Dec 2010 14:03:59 +0100, CeSaR napisa³(a):

Mimo wszystko jednak ponawiam pro¶bê - nie karm go.
On splonkowa³ sobie ju¿ pó³ grupy, jak reszta nie bêdzie go ¿ywiæ to sobie po cichutku w k±cie uschnie i tyle.

No co ty.. on splonkowa³ ju¿ pó³ usenetu. Niekórych po kilkana¶cie razy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im

Data: 2010-12-07 14:04:37
Autor: Cavallino
Citroen - promocja czy chłyt marketingowy?
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:

piszac to pomyslalem sobie, ze bedziesz manipulowal wypowiedziami - to takie NORMALNE z twojej strony, no nie?

Tak, zawsze jak gadam z kimś, kto zamiast dyskusji preferuje personalne pyskówki.

Tak właśnie widać w tym wątku, ile miałeś do powiedzenia.
Udzieliłeś zjebki każdemu kto śmiał skrytykować Citroena,

jakis przyklad?

LOL !!!
A kogo wysyłałeś do salonów?
Albo tłumaczyłeś że nerwowy jest?

Już lepiej by było, gdybyś w ogóle się nie odzywał, pozostawiłbyś złudzenia.

zal mi dupe sciska

Dokładnie.
Chciałoby się pr Citroenowi robić, a tu się nie da, bo daje plamę za plamą.

Data: 2010-12-07 12:13:12
Autor: A.
Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?
szczegó³y - za C4 GP benz. 1,6, w wersji Atraction z dodatkami jestem sk³onny daæ 63.000 z³...

Albo i mniej, jak wynika z lektury og³oszeñ na Allegro: http://otomoto.pl/citroen-c4-picasso-mega-okazja-C16291721.html Wystarczy 60.000 z³ na takie autko, co jest ju¿, przyznam, kusz±ce :)

pozdrawiam
A.

--

Citroen - promocja czy ch³yt marketingowy?