Citroen z automatem - jak to g. ruszyć? ;)

Data: 2015-07-23 02:17:33
Autor: Lisciasty
Citroen z automatem - jak to g. ruszyć? ;)
Wczoraj we Wrocku na ruchliwym dojeździe do skrzyżowania
kobita miota się w nieruchomym citroenie. Podchodzę i proponuję, że zepchniemy toto na chodnik, żeby nie blokować ruchu i żeby mogła na spokojnie poczekać na pomoc. Jest zgoda i próbuję, ale kurna nie dałem rady,
padaka stała jak przymurowana do asfaltu, mimo że
właścicielka majstrowała na różne sposoby wajchą zmiany biegów.
Jak takie coś ruszyć, cobym na przyszłość wiedział? ;)

L.

Data: 2015-07-23 11:29:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7a9ab308-2ee6-42d8-ba6e-21cd5fc051ce@googlegroups.com...
[...]

a) przestawic wajche na N i uruchomic silnik ?
b) sprawdzic, czy nie ma elektrycznego recznego ... wynalazki, k* ich m* ...

J.

Data: 2015-07-23 02:43:37
Autor: Lisciasty
W dniu czwartek, 23 lipca 2015 11:29:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
a) przestawic wajche na N i uruchomic silnik ?

Silnik nie chciał zachechłać niestety. Jakby działał,
to pewnie nie trzeba było jej spychać ;)

b) sprawdzic, czy nie ma elektrycznego recznego ... wynalazki, k* ich m* ...

Jakiś ręczny w kształcie kawałka plastiku wielkości dłoni
był, ponoć zluzowany. L.

Data: 2015-07-23 19:51:52
Autor: Maciek
Dnia Thu, 23 Jul 2015 11:29:33 +0200, J.F. napisał(a):

przestawic wajche na N i uruchomic silnik ?

Niektore auta maja te mozliwosc zablokowana. Zasadniczo do gaszenia i
odpalania jest polozenie P.
No ale N *powinno* rozpiac naped.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-07-23 11:30:15
Autor: Adam
W dniu 2015-07-23 o 11:17, Lisciasty pisze:
[...]

Ciekawe zagadnienie ;)

Ogólnie to każdy wie: dźwignia (czy klawisz) w N.
Automat hydrokinetyczny - w N rozpina napęd.
Skrzynia zautomatyzowana - powinna rozpiąć.
CVT - powinno otworzyć sprzęgło.
DSG - powinno otworzyć oba sprzęgła.

Jeśli to nie automat "klasyczny", to może mechatronika zgłupiała? Sprzęgło się skleiło? Wycisk uszkodzony?

Bo rozumiem, że ręczny był spuszczony? ;)
Chyba, że "ręczny" elektryczny, i trzymał.

Który to model cytrynki? Z jaką skrzynią?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-07-23 02:45:51
Autor: Lisciasty
W dniu czwartek, 23 lipca 2015 11:30:18 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
Bo rozumiem, że ręczny był spuszczony? ;)

Ponoć tak. Ale ja się nie wyznaję na tych nowych wynalazkach.

Chyba, że "ręczny" elektryczny, i trzymał.

Jak wyżej, ale kierowczyni twierdziła, że spuszczony ;)

Który to model cytrynki? Z jaką skrzynią?

Ja się na budach nie wyznaję, jakby to był motór to bym wiedzał :>
Tyle że znaczek cytryny miał to poznałem, nazwy modelu
nie widziałem. Jakiś taki na oko 5-7 letni ;)

L.

Citroen z automatem - jak to g. ruszyć? ;)