Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"

Data: 2011-01-11 16:43:30
Autor: Hokan Ashir
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
Witam grupowiczów,

Postanowiłem się Was poradzić w kwestii zakupu kompletnego stroju do śmigania zimą.
Do tej pory jeżdżenia o tej porze roku unikałem, ale po zakupie nowego rowerka żal mi na niego patrzeć jak stoi i ryczy, więc decyzja zapadła i ruszam dupsko :).
Cytując klasyka "Wiśta wio, łatwo powiedzieć..." zatrzymałem się na stroju. Przyznam się, że po pobieżnej lekturze ofert różnych producentów, forów itp jestem "głupszy" niż byłem.
Od czasów kiedy kupiłem kurtkę z Hydrotexu i polarek do wędrówek w górach minęły chyba lata świetlne i narodziło się materiałów, których nie jestem w stanie rozgryźć. Po lekturze niektórych wątków na grupie, zauważyłem że np. kurtka powinna być wiatroodporna z przodu, z elementami utrzymującymi temperaturę i możliwością wentylacji jesli zajdzie taka potrzeba.
Modeli jest pewnie milion, a to tylko kurtka, a gdzie spodnie, bielizna, coś pod kurtkę (?), butki (normalne butki SPD odziane w zimową "skarpetkę" będą ok?).
Jesli ktoś byłby tak uprzejmy to prosiłbym o wskazanie gotowych rozwiązań czyli bielizna, kurtka, spodnie i co tam jeszcze potrzebne, modele mile wskazane.
Dotykałem kurtkę Endury i zrobiła na mnie duże wrażenie, mam letni strój Rogelli ale nie powalił mnie mówiąc szczerze.
Będę jeździł głównie w terenie, więc odporność na uderzenia gałęzi i ewentualne gleby wskazana :).

Cena do dyskusji, bo uważam że za dobre ciuchy warto czasem zapłacić więcej, więc nie wyznaczam sobie jakiejś granicy.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-01-11 11:47:00
Autor: tadek
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
On 11 Sty, 16:43, "Hokan Ashir" <hokan.as...@gmail.com> wrote:
Witam grupowicz w,

Postanowi em si Was poradzi w kwestii zakupu kompletnego stroju do
migania zim .
Do tej pory je d enia o tej porze roku unika em, ale po zakupie nowego
rowerka al mi na niego patrze jak stoi i ryczy, wi c decyzja zapad a i
ruszam dupsko :).
Cytuj c klasyka "Wi ta wio, atwo powiedzie ..." zatrzyma em si na stroju.
Przyznam si , e po pobie nej lekturze ofert r nych producent w, for w itp
jestem "g upszy" ni by em.
Od czas w kiedy kupi em kurtk z Hydrotexu i polarek do w dr wek w g rach
min y chyba lata wietlne i narodzi o si materia w, kt rych nie jestem w
stanie rozgry . Po lekturze niekt rych w tk w na grupie, zauwa y em e np.
kurtka powinna by wiatroodporna z przodu, z elementami utrzymuj cymi
temperatur i mo liwo ci wentylacji jesli zajdzie taka potrzeba.
Modeli jest pewnie milion, a to tylko kurtka, a gdzie spodnie, bielizna, co
pod kurtk (?), butki (normalne butki SPD odziane w zimow "skarpetk " b d
ok?).
Jesli kto by by tak uprzejmy to prosi bym o wskazanie gotowych rozwi za
czyli bielizna, kurtka, spodnie i co tam jeszcze potrzebne, modele mile
wskazane.
Dotyka em kurtk Endury i zrobi a na mnie du e wra enie, mam letni str j
Rogelli ale nie powali mnie m wi c szczerze.
B d je dzi g wnie w terenie, wi c odporno na uderzenia ga zi i
ewentualne gleby wskazana :).

Cena do dyskusji, bo uwa am e za dobre ciuchy warto czasem zap aci wi cej,
wi c nie wyznaczam sobie jakiej granicy.

Z g ry dzi kuj za pomoc.

Pozdrawiam
HA

taniej wyjdzie prosty trenażer

Data: 2011-01-13 13:04:22
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:e7c11e9e-1253-4255-a0fb-7fb06070b464j25g2000vbs.googlegroups.com...
On 11 Sty, 16:43, "Hokan Ashir" <hokan.as...@gmail.com> wrote:

taniej wyjdzie prosty trenażer

Pewnie tak, ale nie rozwiąże to problemu stojącego i ryczącego roweru :).

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-01-11 16:59:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
Hokan Ashir, Tue, 11 Jan 2011 16:43:30 +0100, pl.rec.rowery:
Modeli jest pewnie milion, a to tylko kurtka, a gdzie spodnie, bielizna, coś pod kurtkę (?), butki (normalne butki SPD odziane w zimową "skarpetkę" będą ok?).

Bielizna to nie wiem, ja używam długich spodni Rogelli, jedne to Ferrara, a
drugich nie pomnę za cholerę. Ferrara daje radę na spokojnie do -15. Do
tego koszulka rowerowa, bluza rowerowa (ja jest -15 to czasem i dwie), oraz
kurtka z fartuchem śnieżnym, Fjord Nansen Nordkapp. Na szyję chusta
tunelowa z polarem, na ryj druga chusta tunelowa, na łeb czapeczka Endury i
ewentualnie ta chusta z twarzy naciągnięta na uszy. Rękawiczki narciarskie.
Buty to inna para kaloszy. Ja mam Speca Defroster MTB, połączone z
skarpetami narciarskimi albo zimowymi skarpetami trekkingowymi. Do
wspomnianych -15 stopni jest OK, ale cena butów... No, odpowiednia.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-01-11 20:22:28
Autor: Fabian
W dniu 11.01.2011 16:59, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Przy -15 w tym jeździsz?! Nie ma membrany, to jest tylko ocieplana lycra!

Fabian.

Data: 2011-01-11 20:41:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
Fabian, Tue, 11 Jan 2011 20:22:28 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Trochę chłodno w kolana, poza tym spoko. Jak kiedyś przy -13 ubrałem
cięższy kaliber to było mi tak gorąco, że myślałem, że do domu nie dojadę.
:-/

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-01-11 17:32:45
Autor: solar
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
W dniu 2011-01-11 16:43, Hokan Ashir pisze:

Zobacz moją stronę ze stopki.
W skrócie - bielizna Crafta, kurtka w Windstoppera, spodnie z jakąś membraną z przodu lub z ocieplanej lycry.

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2011-01-13 13:00:43
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:igi0n8$rut$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-11 16:43, Hokan Ashir pisze:

Zobacz moją stronę ze stopki.
W skrócie - bielizna Crafta, kurtka w Windstoppera, spodnie z jakąś membraną z przodu lub z ocieplanej lycry.

Fajna stronka i bardzo fajny poradnik, z pewnością skorzystam.

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-01-11 17:54:46
Autor: ...::QRT::...
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
Dnia Tue, 11 Jan 2011 16:43:30 +0100, Hokan Ashir napisał(a):
 Zasadniczo każdy ma inne wymagania, wrażliwość, inaczej jezdzi i naczej sie
poci, ma inne krążenie ect. Poprostu ubierz się w co masz i co Ci sie wydaje ze bedzie ok i pojeździj
trochę. Potem sam dojdziesz do tego co ci jest potrzebne.

Data: 2011-01-11 18:20:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
....::QRT::..., Tue, 11 Jan 2011 17:54:46 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Z przerażeniem stwierdzam, że QRT może mieć rację i zabije w ten sposób
nieźle zapowiadającego się flejma. --
Pozdrowienia,

Data: 2011-01-11 21:29:00
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 11 Jan 2011 18:20:11 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

bo w zimie to łatwo przegiąc nie mając doświadczenia (albo opirając sie na
cudzych) i z przejażdżki wrócić totalnie mokrym, zgrzanym i spoconym a
jednoczenie z przemarzniętymi palcami u rąk i nóg :)

Data: 2011-01-11 21:36:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"
....::QRT::..., Tue, 11 Jan 2011 21:29:00 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

To jeszcze trzeba dodać, że należy zacząć od przejażdżek nieodległych. ;-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-01-13 13:03:24
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:3eaooud39b2s.jz0dhjlk5jku.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 11 Jan 2011 16:43:30 +0100, Hokan Ashir napisał(a):

Poprostu ubierz się w co masz i co Ci sie wydaje ze bedzie ok i pojeździj
trochę. Potem sam dojdziesz do tego co ci jest potrzebne.

Od tego zacząłem i okazało się że polar do chodzenia do jeżdżenia jest za ciepły, a wodoodporna kurtka jednak średnio oddycha.
Zacząłem więc szukać i jak wspomniałem wcześniej, od natłoku danych "zgłupłem" :)

Pozdrawiam
HA

Data: 2011-01-11 21:38:35
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Hokan Ashir pisze:
[...]

Słusznie!

Niedawno napisałem:

Na łeb czepek pod kask z windstoppera, działa od kiedy potrzeba czapki
aż do - 15, czasem -20.

Na łapy w końcu kupiłem grube rękawice narciarskie, w końcu działają jak
należy. Wszelkie rowerowe, cieńsze, łatwiej obsługiwać przerzutki, ale
łapy marzły. W narciarskich może nie jest super wygodnie przerzucać, ale
i tak przy -10 się nie zapieprza, więc są naprawdę ok.

Czapka 70 zł, ale warto, rękawice tez za 70 kupiłem. Budżetowo :-)

Za 400 zł kurtkę z windstoppera, więc
niebudżetowo. Ale działa wypas, od +6 stopni do -7 kurtka tylko na
coolmaxową koszulkę. Poniżej -7 dokładam bieliznę termiczną. No i długie
gacie z przodem z windtexu, (wychodza na klatę i na na nery) jakieś 170
zł + dodatkowe ochraniacze termiczne na kolana.

Poczytaj ten wątek http://tiny.pl/hccg3, był niedawno.

Seco

Data: 2011-01-12 08:59:19
Autor: PeJot
[...]

Jak zaczniesz jeździć, będzie Ci żal patrzeć jak zima powolutku zjada nowiutki rower :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-01-13 13:08:38
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:igjn0o$8gj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Well...taki nowiutki to on już nie jest, bo troszkę przejechał w ubiegłym roku, a co do zjadania, to ramie raczej nie zaszkodzi bo to "plastuś", a o resztę trzeba będzie pewnie bardziej zadbać do czasu wymiany.
Perspektywa ruchu o tej porze roku jest dla mnie mimo wszystko bardziej kusząca, bo zaczynam odczuwać jego brak.

Pozdrawiam
HA

Ciuszki na zimę - poradnik dla "lajkonika"