Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Clio & i20

Clio & i20

Data: 2011-09-26 14:30:50
Autor: Waldek
Clio & i20
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM  via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji - i20 5lat
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
-  nie mam pojecia,  jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na "wyglad" oba sa IMO ok.

Data: 2011-09-26 15:06:59
Autor: Chris
Clio & i20
Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości news:j5pra4$l00$1news.onet.pl...
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie  (nowe)

KIA Picanto ??

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2011-09-26 15:12:16
Autor: Marrcino
Clio & i20
W dniu 2011-09-26 15:06, Chris pisze:
Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości
news:j5pra4$l00$1news.onet.pl...
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)

KIA Picanto ??

Dżizas przecież pikanto to o klasę niżej, odpowiednik i10.

Data: 2011-09-26 15:31:59
Autor: Waldek
Clio & i20

Użytkownik "Marrcino" <niema@niczego.pl> napisał w wiadomości news:4e807a30$0$2486$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-09-26 15:06, Chris pisze:
Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości
news:j5pra4$l00$1news.onet.pl...
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)

KIA Picanto ??


Dżizas przecież pikanto to o klasę niżej, odpowiednik i10.

Chyba tak. Poza tym zupelnie inna linia (design)
i20 jest dosc przestronny jak na swoje gabaryty
- odbylem jazde testowa, bagaznik prawie 300l
Clio jeszcze nie jechalem - choc tu sie jednak bardziej liczy zdanie zonki
- dla niej po przesiadce z SC oba sa dobre LOL (wspomaganie&przyspieszenie)
 wiec liczy na podpowiedz  :)

Ogladala tez KIA Venga ? (stwierdzila ze ciut za duza)
no i cena z podobnym wypos. juz wyzsza - bardziej zblizona do Yaris / Ibiza

Chodzi mi bardziej o awaryjnosc, jakosc zawieszenia, eksploatacje w czasie, slabe punkty
i20 nie jest zbyt dlugo na rynku, to ponoc kontynuacja jakiejs linii ktora cieszyla sie dobra opinia
Obecnie i20 chyba klepane jest w czechach podobnie jak KIA - ten sam koncern ?

Clio natomiast jest na rynku juz od lat, wiec wiecej powinno byc wiadomo na jego temat

Data: 2011-09-26 15:40:32
Autor: Marrcino
Clio & i20
W dniu 2011-09-26 15:31, Waldek pisze:
k. Poza tym zupelnie inna linia (design)
i20 jest dosc przestronny jak na swoje gabaryty
- odbylem jazde testowa, bagaznik prawie 300l
Clio jeszcze nie jechalem - choc tu sie jednak bardziej liczy zdanie zonki
- dla niej po przesiadce z SC oba sa dobre LOL (wspomaganie&przyspieszenie)
wiec liczy na podpowiedz :)

Od dwóch lat ujeżdżam i20 (co prawda niedużo bo 20000 km) jeździ się wygodnie, przyjemnie. Silnik jak na te 78km nie najgorzej (chociaż nie od parady zona nazywa go pyrkul;)). Z uszkodzeń to cholera nic sie nie chce przydażyć, nawet żarówka się chociaż jedna mogłaby dla przyzwoitości spalić ;). A propos spalania: miasto 7,5 zimą 8, trasa 5-5,5 (wyjątkowo przyjemny wynik). Przegląd supertanie. I chyba tyle, jakbyś chciał wiedzieć coś więcej to pytaj.

Data: 2011-09-26 15:43:39
Autor: Chris
Clio & i20
Użytkownik "Marrcino" <niema@niczego.pl> napisał w wiadomości news:4e807a30$0$2486$65785112news.neostrada.pl...

Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)
KIA Picanto ??
Dżizas przecież pikanto to o klasę niżej, odpowiednik i10.

Masz rację sorry, pomieszały mi się wielkości ...

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2011-09-26 16:31:38
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji -
i20 5lat
Clio ma 4 lub 5 lat gwarancji - obecnie w promocji dają 4 lata a jak jesteś stałym klientem to dostaniesz tak jak moja żona na Twingo 5 lat gwarancji.
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
- nie mam pojecia, jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na
"wyglad" oba sa IMO ok.
Ja będę stronniczy bo miałem/mam kilka renówek i odpukać wszystkie były OK.
Awaryjnością nie odbiegały od pozostałych marek a wręcz mogę powiedzieć że były bezawaryjne - zaraz Cavallino mnie poprawi :-)
Ceny przeglądów i dostępność części oraz ich koszt nawet w ASO z małymi wyjątkami do zaakceptowania, a czasem taniej niż zamienniki czy używki na allegro.
Ja mam od 3,5 roku Clio III faza I w wersji Grandtour 1,2 TCE 101/106KM i nie narzekam. Jeśli myślisz o 1.2 75KM to do miasta OK ale na trasę nie bardzo - jest on wystarczający co najwyżej do Twingo z klimą (średnie spalanie po GOPie wynosi 6,9 za okres zimy i lata cały czas z klimą).
Co do plastików to wszystko zależy od wersji, w podstawowej masz twarde plastiki jak w każdym aucie, ja mam miękkie + skóra itp., ale to prawie najwyższa wersja wyposażenia + dodatki.
Póki co nic nie trzeszczy , nic nie stuk , nic nie puk itp.
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-26 17:25:36
Autor: Mikołaj Tutak
Clio & i20
W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji -
i20 5lat
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
- nie mam pojecia, jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na
"wyglad" oba sa IMO ok.

Znajomy ostatnio wycierał wilgotną szmatka te wspaniale Cliowe plastiki i po odpaleniu auta zapaliła mu się kontrola "awaria systemu elektrycznego". Pol roku wcześniej w ASO wymienili mu moduł sterowania świateł bo miał z wadliwej partii (choć kupił Clio III jakieś 3 lata po rozpoczęciu produkcji). Oczywiście tandetna elektryka w autach francuskich to legenda i mit ;)

Co do jakości plastików w i20 to sprawdź czy nie zrobili tak jak w i30 gdzie najtańszy golas ma wnętrze gorszej jakości niż np. wersja "Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym względem od Clio III ;)

--
pozdrawiam
       Mikołaj

Data: 2011-09-26 17:27:59
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-26 17:25, Mikołaj Tutak pisze:
W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji -
i20 5lat
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
- nie mam pojecia, jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na
"wyglad" oba sa IMO ok.

Znajomy ostatnio wycierał wilgotną szmatka te wspaniale Cliowe plastiki
i po odpaleniu auta zapaliła mu się kontrola "awaria systemu
elektrycznego". Pol roku wcześniej w ASO wymienili mu moduł sterowania
świateł bo miał z wadliwej partii (choć kupił Clio III jakieś 3 lata po
rozpoczęciu produkcji). Oczywiście tandetna elektryka w autach
francuskich to legenda i mit ;)
A teraz kolego masz zadanie domowe - rozkręć jakieś clio i np. punto, corse, polo i porównaj sobie elektronikę, zwłaszcza kto ją wykonuje :-)
Co do jakości plastików w i20 to sprawdź czy nie zrobili tak jak w i30
gdzie najtańszy golas ma wnętrze gorszej jakości niż np. wersja
"Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym
względem od Clio III ;)
WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w necie :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-26 20:09:13
Autor: Yogi\(n\)
Clio & i20
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5q5me$grf$2news.onet.pl...
WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w necie :-)

Nie wiem jak w najnowszym clio, ale w jedynce plastiki ulegały biodegradacji po jakichś 4 latach. Wiem z autopsji, niestety, bo to bardzo fajne i zwinne autko było, ale prawdziwa skarbonka na kołach.

--
Yogi(n)

Data: 2011-09-26 23:50:39
Autor: .Peeter
Clio & i20
"Yogi(n)" wrote:
Nie wiem jak w najnowszym clio, ale w jedynce plastiki ulegały biodegradacji po jakichś 4 latach.

Nie wiem jak w najnowszym Clio, ale Clio II ph2, edycja 'extreme' (fotele
kubełkowe, inna tapicerka, inna kolorystyka wnętrza, inny przedni zderzak,
lakier dostępny tylko w tej wersji itp dodatki), 1.4 98KM (104KM na rolkach,
oł jeeee ;-]) - 7 lat, 120kkm, poza tym, że przez te 7 lat wysypały się
wszystkie oryginalne cewki (na szczęście nie wszystkie na raz), raz umarła
sonda lambda i rozsypały się końcówki stabilizatora, to, odpukać, nic się
w nim nie dzieje. Deska miękka, plastiki się nie niszczą, tapicerka nie
wyciera, tylko skóra na kierownicy badziewna i ulega biodegradacji,
wygląda jakby pies zeżarł, a potem wypluł. W mojej Maździe po 145kkm
kierownica wygląda prawie jak nowa... No ale to detal, obszyć zawsze można
na nowo.

Jakoś po zimie w salonie widziałem fajną wersję Clio III, z deską obszytą
tworzywem skóropodobnym, póki się nie pomacało, robiło to dobre wrażenie.

BTW, ostatnio znajomy coś opowiadał, że jego rodzicielka miała Clio II ph2,
zmieniła na Clio III i żałuje, podobno głośne i tandetne, ale szczegółów
nie znam. :-)


Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-09-26 21:55:23
Autor: to
Clio & i20
begin .Peeter
BTW, ostatnio znajomy coś opowiadał, że jego rodzicielka miała Clio II
ph2, zmieniła na Clio III i żałuje, podobno głośne i tandetne, ale
szczegółów nie znam. :-)

Może na diesla zmieniła? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-27 01:17:01
Autor: Waldek
Clio & i20

Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e80f4cb$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
begin .Peeter

BTW, ostatnio znajomy coś opowiadał, że jego rodzicielka miała Clio II
ph2, zmieniła na Clio III i żałuje, podobno głośne i tandetne, ale
szczegółów nie znam. :-)

Może na diesla zmieniła? ;)

Tak, i pewnie na cabrio ;)

A co do "udanych" egz. to np. u mnie w escorcie (szwabski rodem) - 14lat,
12 byl u mnie, jedyna usterka w trakcie eksploatacji to wymieniony simering
w ukl. wspomagania i zgnita tasma masy przy rozruszniku.
-  teraz juz ponoc solidnie aut sie nie robi bo to sie nie oplaca

Data: 2011-09-26 23:41:41
Autor: to
Clio & i20
begin Waldek
A co do "udanych" egz. to np. u mnie w escorcie (szwabski rodem) -
14lat, 12 byl u mnie, jedyna usterka w trakcie eksploatacji to
wymieniony simering w ukl. wspomagania i zgnita tasma masy przy
rozruszniku. -  teraz juz ponoc solidnie aut sie nie robi bo to sie nie
oplaca

Ta... Escort był solidny jak cholera. Większość ulegała całkowitej biodegradacji zanim osiągnęła pełnoletność. Ta legendarna solidność spowodowała, że Ford następnego kompakta nazwał zupełnie inaczej.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-26 20:46:45
Autor: Waldek
Clio & i20

Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5q5me$grf$2news.onet.pl...

"Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym
względem od Clio III ;)
WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w necie :-)

Kontynuuje watek i swoje rozwazania :]

Moja pani i podjecie decyzji ... ciezka sprawa  LOL
a mnie jeszcze trudniej :]

Dzis byla w Reno i .... spodbalo sie - jutro ma jazde probna  :]
facio jej "zrobil" taka cene jak za i20 Hyundai-a z podobnym standartem (Comfort)
i wszystko jej pasuje - tylko mnie juz troche mniej ale do rzeczy

Silnik 1,2 l  tu i tam ALE Clio 75KM  - i20 78KM (moze te 3 koniki to drobiazg )
i20 wyzsze sprezanie 10,5  do  9,8 Clio
i20 moment  118 / 4000  - Clio  107 /4250
wg. danych katalogowych (wiem to jest srednio miarodajne)
w cyklu miejskim Clio spala litr wiecej ... Hmmm - mozliwe ? czy sciema ?

I20 - IMO wieksza przestrzen wewnatrz - jechalem tym i czulem sie dosc swobodnie
laska z tylku za mna miala tez kupe miejsca na nogi - w 3 osoby z wlaczona klima
na obwodnicy miasta nawet sie to dalo rozbujac "w miare" dynamicznie
- wiekszy  bagaznik co nie jest malo przy takich autach (295 l  do 288 )
i20  na plus  - 6 poduszek z tylu ma hamulce tarczowe, ale nie wiem czy to ma znaczenie

Clio na plus - wyglada ze ma lepsze plastiki wewnatrz (miekkie) , kierownica obszyta skora
centralny zamek na pilota, podgrzewane lusterka - wg. zonki lepiej "wystylizowane" wnetrze

No i nie wiem teraz czy mam jej odradzac czy nie ... jesli chodzi o nadwozie
to dla mnie oba auta sa podobne i ladne stylizacyjnie - tylko jakos nie mam zdania o Reno :{

i20 - 5lat gwarancji  - 12l na perforacje blachy
Clio - 2 lata gwarancji ... to mnie mocniej wqrwia
z drugiej strony 5 lat to praktycznie kazde auto wytrzymuje z palcem w d... nawet maluch
zonka nie robi duzych przebiegow rocznych

Nie wiem - ja bym chyba bral i20 ... choc pewnie na rynku wtornym reno bedzie mial mniejszy spadek wartosci w czasie
z drugiej strony raczej nie ma w planach zmiany auta na inne przez najblizsze 10 lat

Data: 2011-09-26 21:19:08
Autor: 'Tom N'
Clio & i20
Waldek w <news:j5qhal$945$1news.onet.pl>:

[ciach porównanie samochodów]

zonka nie robi duzych przebiegow rocznych

I nagle o przebiegach rocznych żony mowa? ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-26 21:48:07
Autor: Cavallino
Clio & i20
Użytkownik "Waldek" <spam@nie.cpam> napisał w wiadomości news:

Clio - 2 lata gwarancji ... to mnie mocniej wqrwia
z drugiej strony 5 lat to praktycznie kazde auto wytrzymuje z palcem w d... nawet maluch

Maluch tak, ale niekoniecznie Renault.
Ja swojego musiałem opchnąć po 3,5 roku, bo koszty serwisowania comiesięcznego przekraczały ew. dopłatę do nowego auta, więc nie widziałem powodu żeby dopłacać TYLE SAMO do starego.

Data: 2011-09-27 07:29:08
Autor: Agent
Clio & i20



Silnik 1,2 l  tu i tam ALE Clio 75KM  - i20 78KM (moze te 3 koniki to drobiazg )
i20 wyzsze sprezanie 10,5  do  9,8 Clio
i20 moment  118 / 4000  - Clio  107 /4250
wg. danych katalogowych (wiem to jest srednio miarodajne)
w cyklu miejskim Clio spala litr wiecej ... Hmmm - mozliwe ? czy sciema ?

Odnośnie spalania nie patz na dane katalogowe. Już lepiej zajrzyj na http://www.spritmonitor.de/ . Co do mocy to 3 km w silniku o tej samej pojemnosci nie ma żadnego znaczenia. Już lepiej popatrz na masę własną.

I20 - IMO wieksza przestrzen wewnatrz - jechalem tym i czulem sie dosc swobodnie
laska z tylku za mna miala tez kupe miejsca na nogi - w 3 osoby z wlaczona klima
na obwodnicy miasta nawet sie to dalo rozbujac "w miare" dynamicznie
- wiekszy  bagaznik co nie jest malo przy takich autach (295 l  do 288 )
i20  na plus  - 6 poduszek z tylu ma hamulce tarczowe, ale nie wiem czy to ma znaczenie

Ja i tak bym się rozejrzał za czymś mocniejszym 1.4 albo ten 1.2 Turbo z Clio. IMHO 1.2 nie ma mocy wcale.

i20 - 5lat gwarancji  - 12l na perforacje blachy
Clio - 2 lata gwarancji ... to mnie mocniej wqrwia
z drugiej strony 5 lat to praktycznie kazde auto wytrzymuje z palcem w d... nawet maluch
zonka nie robi duzych przebiegow rocznych

Mi tam długa gwarancja kojarzy się z dłuższym serwisowaniem w ASO które ma ceny identyczne jak na "zachodzie" i które mi nie pasują.

Nie wiem - ja bym chyba bral i20 ... choc pewnie na rynku wtornym reno bedzie mial mniejszy spadek wartosci w czasie
z drugiej strony raczej nie ma w planach zmiany auta na inne przez najblizsze 10 lat

Wg mnie mały spadek na wartości jest z autami które dopiero pojawiły sie na rynku. I tak np i20 będzie za parę lat droższy niż Clio które jest już parę lat na rynku.

Data: 2011-09-27 13:42:21
Autor: szufla
Clio & i20
Ja i tak bym się rozejrzał za czymś mocniejszym 1.4 albo ten 1.2 Turbo z Clio. IMHO 1.2 nie ma mocy wcale.

Te silniczki 1.2 Turbo to niezbyt ciekawe wynalzki. Znajomemu rozpadla sie sprezareczka i zadnego zamiennika nie znalazl. Gwarancji nie uznali rzecz jasna. Sprzedal uszkodzone auto.
Obecne Renault to nie, naprawde nie.

sz.

Data: 2011-09-27 16:22:39
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 13:42, szufla pisze:
Ja i tak bym się rozejrzał za czymś mocniejszym 1.4 albo ten 1.2 Turbo z
Clio. IMHO 1.2 nie ma mocy wcale.

Te silniczki 1.2 Turbo to niezbyt ciekawe wynalzki. Znajomemu rozpadla sie
sprezareczka i zadnego zamiennika nie znalazl. Gwarancji nie uznali rzecz
jasna. Sprzedal uszkodzone auto.
Wiesz co, ja mam takiego znajomego dla którego nie ma auta bezawaryjnego - potrafił zajeździć(zepsuć) wszystko począwszy od cc, przez sc, skody, yarisa, kolejne toyoty, prawie wszystkie renie, fordy a skończywszy na Audi i MB. Tyle, że on zdaje sobie sprawę jak sam traktuje auta i się temu nie dziwi i nie pisze że jakieś auto jest be bo jest be - stać go na taki komfort aby zmieniać auta co 2/3 lata na nowe. Teraz pytanie, jak Twój znajomy traktował auto a w szczególności turbinę i wymianę oleju? Bo ja mam TCE znajomi maja dCi i jakoś nikomu się nie rozpadła turbina anie w reni ani w nissanie za wyjątkiem jednego przypadku w kangoo ale to z winy użytkowników bo to auto do firmy i katowane przez pracowników i raz utopione do połowy drzwi :-)
Obecne Renault to nie, naprawde nie.
WOW - ale argument :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-27 16:57:13
Autor: szufla
Clio & i20
Obecne Renault to nie, naprawde nie.
WOW - ale argument :-)
pozdrawiam

Argument taki na jaki zasluguje marka
Auto mialo rok, po 1 wymianie oleju tyle, ze nie w ASO i nie uznali reklamacji. Wozil sie po rzeczoznawcach dlugo, walczyl z Renault PL i w koncu dal sobie spokoj. Nie mozna bylo dobrac zadnej innej turbiny bo to wynalazek.
Inny ma 2x Megane II 1.6 w obydwu wymieniane kolo zmiennych faz rozrzadu, w jednym dwukrotnie, 2 x wymieniane cewki. Szyby elektryczne same opadaja i nie mozna ich zamknac, przeciwmgielne nagle wysiadly mimo iz elektryka sprawdzona i nie wiadomo gdzie problem, trzeba wrzucic na komp. Teraz padl czujnik wstecznych, trzeba znowu spuscic olej ze skrzyni. Bylem kiedys zainteresowny takim autem bo uzywane sa bardzo tanie i obserwowalem sobie jak to sie bedzie u kolegi sprawowac. Teraz juz wiem dlaczego sa tanie :)

sz.
PS. W 92 przez rok mialem clio williams, na tym sie zakonczyla moja przygoda z R :)

Data: 2011-09-27 15:33:48
Autor: Mikołaj Tutak
Clio & i20
W dniu 2011-09-26 17:27, Gabriel'wilk' pisze:
W dniu 2011-09-26 17:25, Mikołaj Tutak pisze:
W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej
cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji -
i20 5lat
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
- nie mam pojecia, jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na
"wyglad" oba sa IMO ok.

Znajomy ostatnio wycierał wilgotną szmatka te wspaniale Cliowe plastiki
i po odpaleniu auta zapaliła mu się kontrola "awaria systemu
elektrycznego". Pol roku wcześniej w ASO wymienili mu moduł sterowania
świateł bo miał z wadliwej partii (choć kupił Clio III jakieś 3 lata po
rozpoczęciu produkcji). Oczywiście tandetna elektryka w autach
francuskich to legenda i mit ;)
A teraz kolego masz zadanie domowe - rozkręć jakieś clio i np. punto,
corse, polo i porównaj sobie elektronikę, zwłaszcza kto ją wykonuje :-)
Co do jakości plastików w i20 to sprawdź czy nie zrobili tak jak w i30
gdzie najtańszy golas ma wnętrze gorszej jakości niż np. wersja
"Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym
względem od Clio III ;)
WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w
necie :-)

Ale które? Te o awariach czy te dotyczące jakości wykonania wnętrza? Jedne i drugie zostały zebrane z samochodu kumpla Clio III faza 1.


--
pozdrawiam
       Mikołaj

Data: 2011-09-27 19:38:09
Autor: Gil
Clio & i20
H 20i - nie kradną.
Clio - moga ukraść.

H20i - tania obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna. Pasek rozrządu zmieni przysłowiowy kowal na wsi.
Clio - obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna droższa.

H20i - gorszy lakier i blachy.
Clio  - lepszy lakie i blachy.

Ja bym brał Hyundaja.

Data: 2011-09-27 20:18:02
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 19:38, Gil pisze:
H 20i - nie kradną.
Clio - moga ukraść.

H20i - tania obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna. Pasek rozrządu zmieni
przysłowiowy kowal na wsi.
Clio - obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna droższa.

A to ciekawe? :-)
H20i - gorszy lakier i blachy.
Clio  - lepszy lakie i blachy.

H20i - długie oczekiwanie na części
Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach (są oczywiście wyjątki)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-27 20:23:14
Autor: Cavallino
Clio & i20
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego - serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

Data: 2011-09-27 19:24:47
Autor: Samotnik
Clio & i20
Dnia 27.09.2011 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego - serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

I wszystko w kompletach - Renault to uwielbia. Nie wiem, jak do Clio, ale
do Laguny 2.0dci np. rolka prowadząca paska klinowego (taka w innych autach za
30-100 zł) jest tylko w ASO i w komplecie z kilkoma częściami - o ile pasek
i rolkę napinającą jeszcze jakoś w tym komplecie zrozumiem, o tyle
dołożenie do kompletu... koła pasowego to przegięcie. Moje było w stanie
idealnym i nie było sensu go ruszać, więc zamiast 200 zł za pasek i rolkę zapłaciłem 1200 i mam piękne koło pasowe w szufladzie.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-09-27 22:54:48
Autor: Cavallino
Clio & i20
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnj848nv.ifb.samotniklocalhost.localdomain...
Dnia 27.09.2011 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe części do
innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

I wszystko w kompletach - Renault to uwielbia.

I owszem - tuleje belki chcieli mi wymieniać razem z belką (6000 zł), do suszenia modułu centralnego zamka przewidywali komplet z jego wymianą (za 1500 zł + wymiana) - tyle że się za długo zastanawiałem i wysechł sam. ;-)

Data: 2011-09-27 20:48:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niĹźsze niĹź zamienniki czy uĹźywki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamiennikĂłw brak, uĹźywki droĹźsze niĹź nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.



Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-09-27 21:04:21
Autor: Gil
Clio & i20

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message
news:j5t5pu$rdj$1news.dialog.net.pl...


Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P


Sprawdź cenę wymiany paska rozrządu.
Hyundai około 360 zł (robocizna plus oryginalny pasek) w nieautoryzowanym
warsztacie.
Clio 3 - wymiana paska możliwa właściwie tylko w autoryzowanym warsztacie (z
uwagi na komlikacie budowy mało warsztatów sie tego podejmuje)  -
koszy około 850 zł.

Data: 2011-09-27 22:45:51
Autor: Cavallino
Clio & i20
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:j5t5pu$rdj$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niĹźsze niĹź zamienniki czy uĹźywki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamiennikĂłw brak, uĹźywki droĹźsze niĹź nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.



Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P

Znaczy, że teraz staniało i np. silniczek wycieraczek można kupić za 300 zł nowy? ;-)

Data: 2011-09-27 23:54:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 22:45, Cavallino pisze:
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w
wiadomości news:j5t5pu$rdj$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niĹźsze niĹź zamienniki czy uĹźywki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamiennikĂłw brak, uĹźywki droĹźsze niĹź nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.



Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P

Znaczy, że teraz staniało i np. silniczek wycieraczek można kupić za 300
zł nowy? ;-)


Przy tym co pisze Gabriel, to wychodzi na to, że są ASO i "ASO". Jedne dbają o klienta i są w stanie zaproponować normalne ceny, a drugim to zwisa, bo mentalnie żyją w PRLu - co tam klient, ten odejdzie, inny przyjdzie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-09-28 08:13:43
Autor: Cavallino
Clio & i20
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P

Znaczy, że teraz staniało i np. silniczek wycieraczek można kupić za 300
zł nowy? ;-)


Przy tym co pisze Gabriel, to wychodzi na to, że są ASO i "ASO". Jedne dbają o klienta i są w stanie zaproponować normalne ceny, a drugim to zwisa, bo mentalnie żyją w PRLu - co tam klient, ten odejdzie, inny przyjdzie.

Może po prostu niektóre części są tańsze, ale norma jest jaka jest, bo o tym decyduje Renault, a nie ASO.
To samo ASO części i stawki dla Dacii ma za śmieszną kasę, tak ze 3 razy niższą niż do Megane.

Ale że ASO się różnią to oczywiście prawda, tyle że u mnie dobre i niedrogie ASO jest, ale dla Fiata - nawet zamienniki oferuje.

Data: 2011-09-27 21:01:22
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach

ROTFL !!!!!
W Renault?

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

Twoje doświadczenia to jedne (słownie jeden) wadliwy egzemplarz renault jaki miałeś a do tego Kianka i tak najlepsza :-)
Wyobraż sobie, że np. czujnik/licznik impulsów do Twingo I był tańczy z 24 miesięczną gwarancja i dostępny od ręki w aso niż używka na allegro czy wymontowany na szrocie, to samo tyczy się np. mechanizmu opuszczania szyb (wyrobiło się plastikowe trybo) i to były wszystkie usterki w 10 letnim Twingo. W obecnym Twingo II i Clio III od nowości nic się nie dzieje, to samo tyczy się Clio II, które właśnie skończyło 10 lat - same przeglądy i wymiana elementów eksploatacyjnych, nawet cewka nie padła. A co to Twojego przypadku z Megi II to niestety był to model gdzie zdarzały się kłopoty z eksploatacją a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce, zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-) Kupuj co chcesz ja za to mam zamiar kupić albo nową lage albo Scenica.
ps. ostatni przegląd za Twingo II Wind 1.2 75KM w ASO z płynami, olejem i filtrami oraz ogólną kontrolą (auto z klimą ) to niecałe 460 pln a za Clio III Grandtour 1.2 tce pełny przeglą z odgrzybianiem klimy po 3 latach coś koło 560 pln z groszami (wszystkie materiały renault) + w cenie mycie i odkurzanie auta :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-27 22:20:31
Autor: Waldek
Clio & i20

Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5t6ii$e3d$1news.onet.pl...
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce, zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-)

Ok jako watkotworca ciagne dalej .... bylem dzis na jezdzie test z zona
Niestety nie bylo Clio hatchback tylko cos a'la kombi
ale na tej samej podlodze z tym samym wypos. i silnikiem

Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem ja
ze jest bardziej tepe od Hundka i20 :(
Moc silnikow niby podobna bo roznica 3 koni, to tyle co nic
ale oddajac sprawiedliwosc ......
 - wg. info uzyskanego od sprzedawcy jest ok 40kg ciezszy od hatchback'a
pan ok 30kg wiecej od pani z ktora wczesniej jechalismy i20
razem ~70-80kg  czyli tak jakbysmy jechali we 4 osoby
w kazdym roznica wydawala nam sie wyraznie odczuwalna
moze tez kwestia inaczej zestopniowanej skrzyni? - no nie wiem

Teraz bedzie krytyka - co mi sie nie spodobalo
- po pierwsze zle zrobiony przedni fotel, przy dzwigni reg. wys. fotela
obrzeze plastikowe jest za wysokie do poduszki siedziska
w efekcie przy wysiadaniu z auta krawedz nawet bolesnie uciska udo.
celowo sprawdzilem pozniej w megan - nie ma tej wady.
- tylna kanapa IMO niewygodna, gdyby przyszlo mi dalej jechac z tylu... dramat
na dodatek uchwyty do pasow bezpieczenstwa sa na sztorc w siedzisku
i mozna sobie kosc ogonowa uszkodzic przesuwajac sie tylkiem po kanapie :]
- nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problem
z odczytaniem predkosci z jaka jade choc slepy nie jestem
- IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20)
- sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotel
  bo nie moglem tak wysoko podniesc nogi zeby ja zdjac z pedala :(
- komora silnika, ktos wpadl na genialny pomysl aby maska
otwierala sie na dlugosci ok 2/3 (linia odciecia powyzej swiatel)
w efekcie kiepski dostep do wewnatrz .... a zeby zmienic zarowke
to prawdopodobnie trzeba demontowac zbiornik spryskiwacza

Na plus - miekki dosc dobrze wygladajacy pastik kokpitu
kierownica przyjemna obszyta skora, choc trosze mnie draznily
na poczatku te krotkie manetki przelacznikow np. kierunkowskazow
- ogolnie wyglad wnetrza dosc przyjemny
- kola 15" tez na plus - powinno mniej telepac
- bardzo lekko "chodzaca" kierownica , moze nawet za bardzo?
- zamek centralny z pilotem

Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20
tym razem juz beze mnie :]

Pozdrawiam

Data: 2011-09-27 22:44:29
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 22:20, Waldek pisze:

Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j5t6ii$e3d$1news.onet.pl...
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:

Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite
albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce, zresztą podobno
alfa i puntek też Ci się psuły :-)

Ok jako watkotworca ciagne dalej .... bylem dzis na jezdzie test z zona
Niestety nie bylo Clio hatchback tylko cos a'la kombi
ale na tej samej podlodze z tym samym wypos. i silnikiem
Nie ala kombi tylko miejskie kombi co ma 430l bgażnika- u mnie więcej bo mam podwójną podłogę bagażnika a zwie się ten model Grandtour :-)

Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem ja
ze jest bardziej tepe od Hundka i20 :(
Moc silnikow niby podobna bo roznica 3 koni, to tyle co nic
ale oddajac sprawiedliwosc ......
Ale ja Ci pisałem ze 1.2 bez turbo nadaje się do miasta i to tylko w Twingo II anie w Clio - do Clio to albo diesel albo 1,2 tce 101/106 KM. Dynamika wystarczająca (potwierdzą koledzy po ostatnim zlocie :-) ) a do tego spalanie na normalnym poziome

Teraz bedzie krytyka - co mi sie nie spodobalo
- po pierwsze zle zrobiony przedni fotel, przy dzwigni reg. wys. fotela
obrzeze plastikowe jest za wysokie do poduszki siedziska
w efekcie przy wysiadaniu z auta krawedz nawet bolesnie uciska udo.
celowo sprawdzilem pozniej w megan - nie ma tej wady.
Może w Clio III faza II jest inaczej niż w fazie I?
- tylna kanapa IMO niewygodna, gdyby przyszlo mi dalej jechac z tylu...
dramat
na dodatek uchwyty do pasow bezpieczenstwa sa na sztorc w siedzisku
i mozna sobie kosc ogonowa uszkodzic przesuwajac sie tylkiem po kanapie :]
Zona nigdy nie narzekała na tylną kanape a syn póki co siedzi we własnym foteliku :-)
- nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problem
z odczytaniem predkosci z jaka jade choc slepy nie jestem
Może w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej
- IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20)
W 1.2 tce prawie nie słychać silnika a w Twingo II 1.2 75KM tylko przy wyższych obrotach może drażnić odgłos silnika choć nie jest głośno
- sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotel
bo nie moglem tak wysoko podniesc nogi zeby ja zdjac z pedala :(
Jest pewnie wyjechane bo to auto dla ludu do masakrowania podczas jazd testowych :-)
- komora silnika, ktos wpadl na genialny pomysl aby maska
otwierala sie na dlugosci ok 2/3 (linia odciecia powyzej swiatel)
w efekcie kiepski dostep do wewnatrz .... a zeby zmienic zarowke
to prawdopodobnie trzeba demontowac zbiornik spryskiwacza
Jeszcze nie sprawdzałem jak sięwymienia żarówki a już 3 lata świecą - dodam, ze przednie blotniki nie sa metalowe podobnie jak i maska w droższych wersjach.
Na plus - miekki dosc dobrze wygladajacy pastik kokpitu
kierownica przyjemna obszyta skora, choc trosze mnie draznily
na poczatku te krotkie manetki przelacznikow np. kierunkowskazow
- ogolnie wyglad wnetrza dosc przyjemny
- kola 15" tez na plus - powinno mniej telepac
- bardzo lekko "chodzaca" kierownica , moze nawet za bardzo?
Wspomaganie zależne od prędkości i mechaniczne a nie eeektryczne - przynajmniej tak jest w moich autach.
- zamek centralny z pilotem
Standard -  jeśli to wszystko to kupujesz podstawową wersje z podstawowym silnikiem :-(
Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20
tym razem juz beze mnie :]
Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a ktoś polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-27 23:42:12
Autor: Waldek
Clio & i20

Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5tcju$tqs$1news.onet.pl...

Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a ktoś polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P

Ka ?  zaraz lookne jak to teraz wyglada bo pamietam tylko ten model a'la biedronka-stonka :)
Moze blizej by jej bylo do fiesty, jednak pewnie trzeba by dolozyc kasy
do podobnego wyposazenia, bo w 40k (z rabatem lizingowym) raczej sie nie zmiesci

Data: 2011-09-28 12:31:00
Autor: Grejon
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 22:44, Gabriel'wilk' pisze:

Może w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej

Sugerujesz, że do uboższej wersji daliby cyferblat z mniejszymi cyferkami czy jak? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-28 17:30:22
Autor: Gabriel'wilk'
Clio & i20
W dniu 2011-09-28 12:31, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-27 22:44, Gabriel'wilk' pisze:

Może w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej

Sugerujesz, że do uboższej wersji daliby cyferblat z mniejszymi
cyferkami czy jak? :)

JA tam nie wiem jakie kolega oglądał ale patrząc na fotki w necie jest co najmniej kilka różnych zestawów zegarów dla Clio III faza I/Faza II zależnie od wersji i wyposażenia oraz rocznika. Ja mam takie: http://allegro.pl/clio-iii-iv-07-r-1-5-dci-licznik-i1697585901.html#gallery
http://imageshack.us/photo/my-images/844/cg2d.jpg/
http://www.autotesty.com.pl/fotki/renault/clio314/clio1410.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=N4S9ksLOkho&feature=related
http://www.youtube.com/user/DasDriv3r
i jakoś wszystko mam czytelne zarówno za dnia jak i w nocy.
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-09-27 22:51:55
Autor: Cavallino
Clio & i20
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe
części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

Twoje doświadczenia to jedne (słownie jeden) wadliwy egzemplarz renault jaki miałeś

I wystarczyło aż nadto żeby sobie wyrobić opinię o awaryjności, cenach części czy jakości i cenach serwisu.
Z Kią takiej wiedzy nie mam - nie było okazji się zapoznać.

a do tego Kianka i tak najlepsza :-)

Zależy pod jakim względem.
Ceny części też mają wysokie, ale zamienniki są łatwo dostępne, tak samo jak oryginały za pół ceny.
Co do reszty się nie wypowiadam, bo serwisu czy gwarancji praktycznie nie miałem potrzeby sprawdzać.
A używamy już jej dłużej niż onegdaj Meganki, która w tym samym czasie zaliczyła kilkanaście awarii (niektóre wycenione przez ASO na 5000+ zł sztuka) i dwie kampanie.


A co to Twojego przypadku z Megi II to niestety był to model gdzie zdarzały się kłopoty z eksploatacją a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce

Oczywiście - tak to działa.
Dlatego NIE WOLNO do takich sytuacji dopuszczać, bo zepsuć opinię sobie łatwo.

, zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-)

Przy Megane były szczytem bezawaryjności - miały pojedyncze usterki raczej (tyle że powtarzające się), a nie cały szereg baboli.


Kupuj co chcesz ja za to mam zamiar kupić albo nową lage albo Scenica.
ps. ostatni przegląd za Twingo II Wind 1.2 75KM w ASO z płynami, olejem i filtrami oraz ogólną kontrolą (auto z klimą ) to niecałe 460 pln a za Clio III Grandtour 1.2 tce pełny przeglą z odgrzybianiem klimy po 3 latach coś koło 560 pln z groszami (wszystkie materiały renault) + w cenie mycie i odkurzanie auta :-)

No to faktycznie niedrogo, ja za ostatni przegląd w Renault płaciłem z 300 zł, ale wszystkie filtry i płyny były moje.

Data: 2011-09-27 07:13:49
Autor: Agent
Clio & i20

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości news:j5pra4$l00$1news.onet.pl...
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM  via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji - i20 5lat
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
-  nie mam pojecia,  jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na "wyglad" oba sa IMO ok.

A może nowa Fiesta? Byłem w weekend w salonie i mają wersję 1.2 60 KM z klimą, radiem i ESP w cenie poniżej 37 tys. Podobno mozna dopłacić 2800 zł do wersji 1.2 80 KM.

Data: 2011-09-27 13:45:00
Autor: szufla
Clio & i20
A może nowa Fiesta? Byłem w weekend w salonie i mają wersję 1.2 60 KM z klimą, radiem i ESP w cenie poniżej 37 tys. Podobno mozna dopłacić 2800 zł do wersji 1.2 80 KM.

Jesli to autko tylko na miasto, to w ogole bym sie na moc nie patrzyl.

sz.

Data: 2011-09-27 17:19:52
Autor: Mikołaj Tutak
Clio & i20
W dniu 2011-09-27 07:13, Agent pisze:

Użytkownik "Waldek" <niet@niet.net> napisał w wiadomości
news:j5pra4$l00$1news.onet.pl...
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej
samej cenie (nowe)
silniki podobne 1,2 - 75KM via 78KM
Na plus Clio chyba lepsze plastiki wewnatrz, na minus 2 lata gwarancji
- i20 5lat
Oba sie wlasciwie zonce podobaja - a co do jakosci ?
- nie mam pojecia, jezdze od kilku lat fordem i sluzbowa honda
nie mam rozeznania w malych autkach do miasta.
Tu "francuz" tam "koreanczyk" ..... sugestie mile widziane bo na
"wyglad" oba sa IMO ok.

A może nowa Fiesta? Byłem w weekend w salonie i mają wersję 1.2 60 KM z
klimą, radiem i ESP w cenie poniżej 37 tys. Podobno mozna dopłacić 2800
zł do wersji 1.2 80 KM.

Możesz wskazać konfiguratorem:
http://www.ford.pl/SBE/ConfigureVehicle/p=1204912016958
który model masz na myśli?

--
pozdrawiam
       Mikołaj

Data: 2011-09-27 18:51:21
Autor: Agent
Clio & i20


A może nowa Fiesta? Byłem w weekend w salonie i mają wersję 1.2 60 KM z
klimą, radiem i ESP w cenie poniżej 37 tys. Podobno mozna dopłacić 2800
zł do wersji 1.2 80 KM.

Możesz wskazać konfiguratorem:
http://www.ford.pl/SBE/ConfigureVehicle/p=1204912016958
który model masz na myśli?

No nie ma na stronie ale w salonie był. Facet mówił że sprzedają się bardzo dobrze. Cena chyba taka http://www.eurocar.pl/ford/index.php/finansowanie/promocja_fiesta_i_ka

Clio & i20

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona