Data: 2011-09-26 17:25:36 | |
Autor: Mikołaj Tutak | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:
Ot dylemat .... co wybrac - praktycznie z tym samym wypos. i w tej samej Znajomy ostatnio wycierał wilgotną szmatka te wspaniale Cliowe plastiki i po odpaleniu auta zapaliła mu się kontrola "awaria systemu elektrycznego". Pol roku wcześniej w ASO wymienili mu moduł sterowania świateł bo miał z wadliwej partii (choć kupił Clio III jakieś 3 lata po rozpoczęciu produkcji). Oczywiście tandetna elektryka w autach francuskich to legenda i mit ;) Co do jakości plastików w i20 to sprawdź czy nie zrobili tak jak w i30 gdzie najtańszy golas ma wnętrze gorszej jakości niż np. wersja "Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tym względem od Clio III ;) -- pozdrawiam Mikołaj |
|
Data: 2011-09-26 17:27:59 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-26 17:25, Mikołaj Tutak pisze:
W dniu 2011-09-26 14:30, Waldek pisze:A teraz kolego masz zadanie domowe - rozkręć jakieś clio i np. punto, corse, polo i porównaj sobie elektronikę, zwłaszcza kto ją wykonuje :-) Co do jakości plastików w i20 to sprawdź czy nie zrobili tak jak w i30WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w necie :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-26 20:09:13 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5q5me$grf$2news.onet.pl...
WOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w necie :-) Nie wiem jak w najnowszym clio, ale w jedynce plastiki ulegały biodegradacji po jakichś 4 latach. Wiem z autopsji, niestety, bo to bardzo fajne i zwinne autko było, ale prawdziwa skarbonka na kołach. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-09-26 23:50:39 | |
Autor: .Peeter | |
Clio & i20 | |
"Yogi(n)" wrote:
Nie wiem jak w najnowszym clio, ale w jedynce plastiki ulegały biodegradacji po jakichś 4 latach. Nie wiem jak w najnowszym Clio, ale Clio II ph2, edycja 'extreme' (fotele kubełkowe, inna tapicerka, inna kolorystyka wnętrza, inny przedni zderzak, lakier dostępny tylko w tej wersji itp dodatki), 1.4 98KM (104KM na rolkach, oł jeeee ;-]) - 7 lat, 120kkm, poza tym, że przez te 7 lat wysypały się wszystkie oryginalne cewki (na szczęście nie wszystkie na raz), raz umarła sonda lambda i rozsypały się końcówki stabilizatora, to, odpukać, nic się w nim nie dzieje. Deska miękka, plastiki się nie niszczą, tapicerka nie wyciera, tylko skóra na kierownicy badziewna i ulega biodegradacji, wygląda jakby pies zeżarł, a potem wypluł. W mojej Maździe po 145kkm kierownica wygląda prawie jak nowa... No ale to detal, obszyć zawsze można na nowo. Jakoś po zimie w salonie widziałem fajną wersję Clio III, z deską obszytą tworzywem skóropodobnym, póki się nie pomacało, robiło to dobre wrażenie. BTW, ostatnio znajomy coś opowiadał, że jego rodzicielka miała Clio II ph2, zmieniła na Clio III i żałuje, podobno głośne i tandetne, ale szczegółów nie znam. :-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2011-09-26 21:55:23 | |
Autor: to | |
Clio & i20 | |
begin .Peeter
BTW, ostatnio znajomy coĹ opowiadaĹ, Ĺźe jego rodzicielka miaĹa Clio II MoĹźe na diesla zmieniĹa? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-27 01:17:01 | |
Autor: Waldek | |
Clio & i20 | |
UĹźytkownik "to" <to@xyz.abc> napisaĹ w wiadomoĹci news:4e80f4cb$0$2451$65785112news.neostrada.pl... begin .Peeter Tak, i pewnie na cabrio ;) A co do "udanych" egz. to np. u mnie w escorcie (szwabski rodem) - 14lat, 12 byl u mnie, jedyna usterka w trakcie eksploatacji to wymieniony simering w ukl. wspomagania i zgnita tasma masy przy rozruszniku. - teraz juz ponoc solidnie aut sie nie robi bo to sie nie oplaca |
|
Data: 2011-09-26 23:41:41 | |
Autor: to | |
Clio & i20 | |
begin Waldek
A co do "udanych" egz. to np. u mnie w escorcie (szwabski rodem) - Ta... Escort byĹ solidny jak cholera. WiÄkszoĹÄ ulegaĹa caĹkowitej biodegradacji zanim osiÄ gnÄĹa peĹnoletnoĹÄ. Ta legendarna solidnoĹÄ spowodowaĹa, Ĺźe Ford nastÄpnego kompakta nazwaĹ zupeĹnie inaczej. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-26 20:46:45 | |
Autor: Waldek | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5q5me$grf$2news.onet.pl... "Comfort". Jakoś nie mogę sobie wyobrazić samochodu gorszego pod tymWOW - te obserwacje to z autopsji czy też obiegowej opini lub zdjęć w necie :-) Kontynuuje watek i swoje rozwazania :] Moja pani i podjecie decyzji ... ciezka sprawa LOL a mnie jeszcze trudniej :] Dzis byla w Reno i .... spodbalo sie - jutro ma jazde probna :] facio jej "zrobil" taka cene jak za i20 Hyundai-a z podobnym standartem (Comfort) i wszystko jej pasuje - tylko mnie juz troche mniej ale do rzeczy Silnik 1,2 l tu i tam ALE Clio 75KM - i20 78KM (moze te 3 koniki to drobiazg ) i20 wyzsze sprezanie 10,5 do 9,8 Clio i20 moment 118 / 4000 - Clio 107 /4250 wg. danych katalogowych (wiem to jest srednio miarodajne) w cyklu miejskim Clio spala litr wiecej ... Hmmm - mozliwe ? czy sciema ? I20 - IMO wieksza przestrzen wewnatrz - jechalem tym i czulem sie dosc swobodnie laska z tylku za mna miala tez kupe miejsca na nogi - w 3 osoby z wlaczona klima na obwodnicy miasta nawet sie to dalo rozbujac "w miare" dynamicznie - wiekszy bagaznik co nie jest malo przy takich autach (295 l do 288 ) i20 na plus - 6 poduszek z tylu ma hamulce tarczowe, ale nie wiem czy to ma znaczenie Clio na plus - wyglada ze ma lepsze plastiki wewnatrz (miekkie) , kierownica obszyta skora centralny zamek na pilota, podgrzewane lusterka - wg. zonki lepiej "wystylizowane" wnetrze No i nie wiem teraz czy mam jej odradzac czy nie ... jesli chodzi o nadwozie to dla mnie oba auta sa podobne i ladne stylizacyjnie - tylko jakos nie mam zdania o Reno :{ i20 - 5lat gwarancji - 12l na perforacje blachy Clio - 2 lata gwarancji ... to mnie mocniej wqrwia z drugiej strony 5 lat to praktycznie kazde auto wytrzymuje z palcem w d... nawet maluch zonka nie robi duzych przebiegow rocznych Nie wiem - ja bym chyba bral i20 ... choc pewnie na rynku wtornym reno bedzie mial mniejszy spadek wartosci w czasie z drugiej strony raczej nie ma w planach zmiany auta na inne przez najblizsze 10 lat |
|
Data: 2011-09-26 21:19:08 | |
Autor: 'Tom N' | |
Clio & i20 | |
Waldek w <news:j5qhal$945$1news.onet.pl>:
[ciach porównanie samochodów] zonka nie robi duzych przebiegow rocznych I nagle o przebiegach rocznych żony mowa? ;P -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2011-09-26 21:48:07 | |
Autor: Cavallino | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Waldek" <spam@nie.cpam> napisał w wiadomości news:
Clio - 2 lata gwarancji ... to mnie mocniej wqrwia Maluch tak, ale niekoniecznie Renault. Ja swojego musiałem opchnąć po 3,5 roku, bo koszty serwisowania comiesięcznego przekraczały ew. dopłatę do nowego auta, więc nie widziałem powodu żeby dopłacać TYLE SAMO do starego. |
|
Data: 2011-09-27 07:29:08 | |
Autor: Agent | |
Clio & i20 | |
Odnośnie spalania nie patz na dane katalogowe. Już lepiej zajrzyj na http://www.spritmonitor.de/ . Co do mocy to 3 km w silniku o tej samej pojemnosci nie ma żadnego znaczenia. Już lepiej popatrz na masę własną. I20 - IMO wieksza przestrzen wewnatrz - jechalem tym i czulem sie dosc swobodnie Ja i tak bym się rozejrzał za czymś mocniejszym 1.4 albo ten 1.2 Turbo z Clio. IMHO 1.2 nie ma mocy wcale. i20 - 5lat gwarancji - 12l na perforacje blachy Mi tam długa gwarancja kojarzy się z dłuższym serwisowaniem w ASO które ma ceny identyczne jak na "zachodzie" i które mi nie pasują. Nie wiem - ja bym chyba bral i20 ... choc pewnie na rynku wtornym reno bedzie mial mniejszy spadek wartosci w czasieWg mnie mały spadek na wartości jest z autami które dopiero pojawiły sie na rynku. I tak np i20 będzie za parę lat droższy niż Clio które jest już parę lat na rynku. |
|
Data: 2011-09-27 13:42:21 | |
Autor: szufla | |
Clio & i20 | |
Ja i tak bym się rozejrzał za czymś mocniejszym 1.4 albo ten 1.2 Turbo z Clio. IMHO 1.2 nie ma mocy wcale. Te silniczki 1.2 Turbo to niezbyt ciekawe wynalzki. Znajomemu rozpadla sie sprezareczka i zadnego zamiennika nie znalazl. Gwarancji nie uznali rzecz jasna. Sprzedal uszkodzone auto. Obecne Renault to nie, naprawde nie. sz. |
|
Data: 2011-09-27 16:22:39 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 13:42, szufla pisze:
Wiesz co, ja mam takiego znajomego dla którego nie ma auta bezawaryjnego - potrafił zajeździć(zepsuć) wszystko począwszy od cc, przez sc, skody, yarisa, kolejne toyoty, prawie wszystkie renie, fordy a skończywszy na Audi i MB. Tyle, że on zdaje sobie sprawę jak sam traktuje auta i się temu nie dziwi i nie pisze że jakieś auto jest be bo jest be - stać go na taki komfort aby zmieniać auta co 2/3 lata na nowe. Teraz pytanie, jak Twój znajomy traktował auto a w szczególności turbinę i wymianę oleju? Bo ja mam TCE znajomi maja dCi i jakoś nikomu się nie rozpadła turbina anie w reni ani w nissanie za wyjątkiem jednego przypadku w kangoo ale to z winy użytkowników bo to auto do firmy i katowane przez pracowników i raz utopione do połowy drzwi :-)Ja i tak bym się rozejrzał za czymś mocniejszym 1.4 albo ten 1.2 Turbo z Obecne Renault to nie, naprawde nie.WOW - ale argument :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-27 16:57:13 | |
Autor: szufla | |
Clio & i20 | |
Obecne Renault to nie, naprawde nie.WOW - ale argument :-) Argument taki na jaki zasluguje marka Auto mialo rok, po 1 wymianie oleju tyle, ze nie w ASO i nie uznali reklamacji. Wozil sie po rzeczoznawcach dlugo, walczyl z Renault PL i w koncu dal sobie spokoj. Nie mozna bylo dobrac zadnej innej turbiny bo to wynalazek. Inny ma 2x Megane II 1.6 w obydwu wymieniane kolo zmiennych faz rozrzadu, w jednym dwukrotnie, 2 x wymieniane cewki. Szyby elektryczne same opadaja i nie mozna ich zamknac, przeciwmgielne nagle wysiadly mimo iz elektryka sprawdzona i nie wiadomo gdzie problem, trzeba wrzucic na komp. Teraz padl czujnik wstecznych, trzeba znowu spuscic olej ze skrzyni. Bylem kiedys zainteresowny takim autem bo uzywane sa bardzo tanie i obserwowalem sobie jak to sie bedzie u kolegi sprawowac. Teraz juz wiem dlaczego sa tanie :) sz. PS. W 92 przez rok mialem clio williams, na tym sie zakonczyla moja przygoda z R :) |
|
Data: 2011-09-27 15:33:48 | |
Autor: Mikołaj Tutak | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-26 17:27, Gabriel'wilk' pisze:
W dniu 2011-09-26 17:25, Mikołaj Tutak pisze: Ale które? Te o awariach czy te dotyczące jakości wykonania wnętrza? Jedne i drugie zostały zebrane z samochodu kumpla Clio III faza 1. -- pozdrawiam Mikołaj |
|
Data: 2011-09-27 19:38:09 | |
Autor: Gil | |
Clio & i20 | |
H 20i - nie kradną.
Clio - moga ukraść. H20i - tania obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna. Pasek rozrządu zmieni przysłowiowy kowal na wsi. Clio - obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna droższa. H20i - gorszy lakier i blachy. Clio - lepszy lakie i blachy. Ja bym brał Hyundaja. |
|
Data: 2011-09-27 20:18:02 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 19:38, Gil pisze:
H 20i - nie kradną. A to ciekawe? :-) H20i - gorszy lakier i blachy. H20i - długie oczekiwanie na części Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite albo niższe niż zamienniki czy używki na alledrogo i szrotach (są oczywiście wyjątki) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-27 20:23:14 | |
Autor: Cavallino | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite ROTFL !!!!! W Renault? Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego - serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe. |
|
Data: 2011-09-27 19:24:47 | |
Autor: Samotnik | |
Clio & i20 | |
Dnia 27.09.2011 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Clio - części na miejscu i ogólnodostępne a ceny nawet w ASO przyzwoite I wszystko w kompletach - Renault to uwielbia. Nie wiem, jak do Clio, ale do Laguny 2.0dci np. rolka prowadząca paska klinowego (taka w innych autach za 30-100 zł) jest tylko w ASO i w komplecie z kilkoma częściami - o ile pasek i rolkę napinającą jeszcze jakoś w tym komplecie zrozumiem, o tyle dołożenie do kompletu... koła pasowego to przegięcie. Moje było w stanie idealnym i nie było sensu go ruszać, więc zamiast 200 zł za pasek i rolkę zapłaciłem 1200 i mam piękne koło pasowe w szufladzie. -- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ |
|
Data: 2011-09-27 22:54:48 | |
Autor: Cavallino | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnj848nv.ifb.samotniklocalhost.localdomain...
Dnia 27.09.2011 Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał/a: I owszem - tuleje belki chcieli mi wymieniać razem z belką (6000 zł), do suszenia modułu centralnego zamka przewidywali komplet z jego wymianą (za 1500 zł + wymiana) - tyle że się za długo zastanawiałem i wysechł sam. ;-) |
|
Data: 2011-09-27 20:48:30 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
UĹźytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci Tak byĹo dla Ciebie, bo widaÄ podpadĹeĹ im i Cie nie lubili. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-09-27 21:04:21 | |
Autor: Gil | |
Clio & i20 | |
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:j5t5pu$rdj$1news.dialog.net.pl...
Sprawdź cenę wymiany paska rozrządu. Hyundai około 360 zł (robocizna plus oryginalny pasek) w nieautoryzowanym warsztacie. Clio 3 - wymiana paska możliwa właściwie tylko w autoryzowanym warsztacie (z uwagi na komlikacie budowy mało warsztatów sie tego podejmuje) - koszy około 850 zł. |
|
Data: 2011-09-27 22:45:51 | |
Autor: Cavallino | |
Clio & i20 | |
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisaĹ w wiadomoĹci news:j5t5pu$rdj$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze: Znaczy, Ĺźe teraz staniaĹo i np. silniczek wycieraczek moĹźna kupiÄ za 300 zĹ nowy? ;-) |
|
Data: 2011-09-27 23:54:26 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 22:45, Cavallino pisze:
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisaĹ w Przy tym co pisze Gabriel, to wychodzi na to, Ĺźe sÄ ASO i "ASO". Jedne dbajÄ o klienta i sÄ w stanie zaproponowaÄ normalne ceny, a drugim to zwisa, bo mentalnie ĹźyjÄ w PRLu - co tam klient, ten odejdzie, inny przyjdzie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-09-28 08:13:43 | |
Autor: Cavallino | |
Clio & i20 | |
UĹźytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisaĹ w wiadomoĹci news:
Tak byĹo dla Ciebie, bo widaÄ podpadĹeĹ im i Cie nie lubili. :P MoĹźe po prostu niektĂłre czÄĹci sÄ taĹsze, ale norma jest jaka jest, bo o tym decyduje Renault, a nie ASO. To samo ASO czÄĹci i stawki dla Dacii ma za ĹmiesznÄ kasÄ, tak ze 3 razy niĹźszÄ niĹź do Megane. Ale Ĺźe ASO siÄ róşniÄ to oczywiĹcie prawda, tyle Ĺźe u mnie dobre i niedrogie ASO jest, ale dla Fiata - nawet zamienniki oferuje. |
|
Data: 2011-09-27 21:01:22 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościTwoje doświadczenia to jedne (słownie jeden) wadliwy egzemplarz renault jaki miałeś a do tego Kianka i tak najlepsza :-) Wyobraż sobie, że np. czujnik/licznik impulsów do Twingo I był tańczy z 24 miesięczną gwarancja i dostępny od ręki w aso niż używka na allegro czy wymontowany na szrocie, to samo tyczy się np. mechanizmu opuszczania szyb (wyrobiło się plastikowe trybo) i to były wszystkie usterki w 10 letnim Twingo. W obecnym Twingo II i Clio III od nowości nic się nie dzieje, to samo tyczy się Clio II, które właśnie skończyło 10 lat - same przeglądy i wymiana elementów eksploatacyjnych, nawet cewka nie padła. A co to Twojego przypadku z Megi II to niestety był to model gdzie zdarzały się kłopoty z eksploatacją a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce, zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-) Kupuj co chcesz ja za to mam zamiar kupić albo nową lage albo Scenica. ps. ostatni przegląd za Twingo II Wind 1.2 75KM w ASO z płynami, olejem i filtrami oraz ogólną kontrolą (auto z klimą ) to niecałe 460 pln a za Clio III Grandtour 1.2 tce pełny przeglą z odgrzybianiem klimy po 3 latach coś koło 560 pln z groszami (wszystkie materiały renault) + w cenie mycie i odkurzanie auta :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-27 22:20:31 | |
Autor: Waldek | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5t6ii$e3d$1news.onet.pl... W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze: Ok jako watkotworca ciagne dalej .... bylem dzis na jezdzie test z zona Niestety nie bylo Clio hatchback tylko cos a'la kombi ale na tej samej podlodze z tym samym wypos. i silnikiem Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem ja ze jest bardziej tepe od Hundka i20 :( Moc silnikow niby podobna bo roznica 3 koni, to tyle co nic ale oddajac sprawiedliwosc ...... - wg. info uzyskanego od sprzedawcy jest ok 40kg ciezszy od hatchback'a pan ok 30kg wiecej od pani z ktora wczesniej jechalismy i20 razem ~70-80kg czyli tak jakbysmy jechali we 4 osoby w kazdym roznica wydawala nam sie wyraznie odczuwalna moze tez kwestia inaczej zestopniowanej skrzyni? - no nie wiem Teraz bedzie krytyka - co mi sie nie spodobalo - po pierwsze zle zrobiony przedni fotel, przy dzwigni reg. wys. fotela obrzeze plastikowe jest za wysokie do poduszki siedziska w efekcie przy wysiadaniu z auta krawedz nawet bolesnie uciska udo. celowo sprawdzilem pozniej w megan - nie ma tej wady. - tylna kanapa IMO niewygodna, gdyby przyszlo mi dalej jechac z tylu... dramat na dodatek uchwyty do pasow bezpieczenstwa sa na sztorc w siedzisku i mozna sobie kosc ogonowa uszkodzic przesuwajac sie tylkiem po kanapie :] - nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problem z odczytaniem predkosci z jaka jade choc slepy nie jestem - IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20) - sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotel bo nie moglem tak wysoko podniesc nogi zeby ja zdjac z pedala :( - komora silnika, ktos wpadl na genialny pomysl aby maska otwierala sie na dlugosci ok 2/3 (linia odciecia powyzej swiatel) w efekcie kiepski dostep do wewnatrz .... a zeby zmienic zarowke to prawdopodobnie trzeba demontowac zbiornik spryskiwacza Na plus - miekki dosc dobrze wygladajacy pastik kokpitu kierownica przyjemna obszyta skora, choc trosze mnie draznily na poczatku te krotkie manetki przelacznikow np. kierunkowskazow - ogolnie wyglad wnetrza dosc przyjemny - kola 15" tez na plus - powinno mniej telepac - bardzo lekko "chodzaca" kierownica , moze nawet za bardzo? - zamek centralny z pilotem Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20 tym razem juz beze mnie :] Pozdrawiam |
|
Data: 2011-09-27 22:44:29 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 22:20, Waldek pisze:
Nie ala kombi tylko miejskie kombi co ma 430l bgażnika- u mnie więcej bo mam podwójną podłogę bagażnika a zwie się ten model Grandtour :-) Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem jaAle ja Ci pisałem ze 1.2 bez turbo nadaje się do miasta i to tylko w Twingo II anie w Clio - do Clio to albo diesel albo 1,2 tce 101/106 KM. Dynamika wystarczająca (potwierdzą koledzy po ostatnim zlocie :-) ) a do tego spalanie na normalnym poziome Teraz bedzie krytyka - co mi sie nie spodobaloMoże w Clio III faza II jest inaczej niż w fazie I? - tylna kanapa IMO niewygodna, gdyby przyszlo mi dalej jechac z tylu...Zona nigdy nie narzekała na tylną kanape a syn póki co siedzi we własnym foteliku :-) - nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problemMoże w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej - IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20)W 1.2 tce prawie nie słychać silnika a w Twingo II 1.2 75KM tylko przy wyższych obrotach może drażnić odgłos silnika choć nie jest głośno - sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotelJest pewnie wyjechane bo to auto dla ludu do masakrowania podczas jazd testowych :-) - komora silnika, ktos wpadl na genialny pomysl aby maskaJeszcze nie sprawdzałem jak sięwymienia żarówki a już 3 lata świecą - dodam, ze przednie blotniki nie sa metalowe podobnie jak i maska w droższych wersjach. Na plus - miekki dosc dobrze wygladajacy pastik kokpituWspomaganie zależne od prędkości i mechaniczne a nie eeektryczne - przynajmniej tak jest w moich autach. - zamek centralny z pilotemStandard - jeśli to wszystko to kupujesz podstawową wersje z podstawowym silnikiem :-( Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a ktoś polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-27 23:42:12 | |
Autor: Waldek | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5tcju$tqs$1news.onet.pl... Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a ktoś polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P Ka ? zaraz lookne jak to teraz wyglada bo pamietam tylko ten model a'la biedronka-stonka :) Moze blizej by jej bylo do fiesty, jednak pewnie trzeba by dolozyc kasy do podobnego wyposazenia, bo w 40k (z rabatem lizingowym) raczej sie nie zmiesci |
|
Data: 2011-09-28 12:31:00 | |
Autor: Grejon | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-27 22:44, Gabriel'wilk' pisze:
Może w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej Sugerujesz, że do uboższej wersji daliby cyferblat z mniejszymi cyferkami czy jak? :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-09-28 17:30:22 | |
Autor: Gabriel'wilk' | |
Clio & i20 | |
W dniu 2011-09-28 12:31, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-27 22:44, Gabriel'wilk' pisze:JA tam nie wiem jakie kolega oglądał ale patrząc na fotki w necie jest co najmniej kilka różnych zestawów zegarów dla Clio III faza I/Faza II zależnie od wersji i wyposażenia oraz rocznika. Ja mam takie: http://allegro.pl/clio-iii-iv-07-r-1-5-dci-licznik-i1697585901.html#gallery http://imageshack.us/photo/my-images/844/cg2d.jpg/ http://www.autotesty.com.pl/fotki/renault/clio314/clio1410.jpg http://www.youtube.com/watch?v=N4S9ksLOkho&feature=related http://www.youtube.com/user/DasDriv3r i jakoś wszystko mam czytelne zarówno za dnia jak i w nocy. pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2011-09-27 22:51:55 | |
Autor: Cavallino | |
Clio & i20 | |
Użytkownik "Gabriel'wilk'" <gglab@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:
Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -Twoje doświadczenia to jedne (słownie jeden) wadliwy egzemplarz renault jaki miałeś I wystarczyło aż nadto żeby sobie wyrobić opinię o awaryjności, cenach części czy jakości i cenach serwisu. Z Kią takiej wiedzy nie mam - nie było okazji się zapoznać. a do tego Kianka i tak najlepsza :-) Zależy pod jakim względem. Ceny części też mają wysokie, ale zamienniki są łatwo dostępne, tak samo jak oryginały za pół ceny. Co do reszty się nie wypowiadam, bo serwisu czy gwarancji praktycznie nie miałem potrzeby sprawdzać. A używamy już jej dłużej niż onegdaj Meganki, która w tym samym czasie zaliczyła kilkanaście awarii (niektóre wycenione przez ASO na 5000+ zł sztuka) i dwie kampanie. A co to Twojego przypadku z Megi II to niestety był to model gdzie zdarzały się kłopoty z eksploatacją a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce Oczywiście - tak to działa. Dlatego NIE WOLNO do takich sytuacji dopuszczać, bo zepsuć opinię sobie łatwo. , zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-) Przy Megane były szczytem bezawaryjności - miały pojedyncze usterki raczej (tyle że powtarzające się), a nie cały szereg baboli. Kupuj co chcesz ja za to mam zamiar kupić albo nową lage albo Scenica. No to faktycznie niedrogo, ja za ostatni przegląd w Renault płaciłem z 300 zł, ale wszystkie filtry i płyny były moje. |