Cło, vat - ile będzie mnie wynosić?

Data: 2011-11-26 19:16:58
Autor: qwerty
Cło, vat - ile będzie mnie wynosić?
Witam.
Pisałem na pl.soc.prawo.podatki ale nie dostałem odpowiedzi.
Kupiłem na ebay podzespół komputerowy - dokładnie to kartę sieciową wifi do laptopa.
Koszt to $22 + koszt wysyłki $3,99. Wygląda na to, że kupiłem od osoby prywatnej mimo, że ma swój sklep na ebay. Ile będę musiał zapłacić cła, podatku i jakichś innych opłat (od dwóch dni widzę, że paczka jest w Polsce, ale poczta nie dostała tej przesyłki (pewnie celnicy ją mają)?

Data: 2011-11-26 19:23:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2011 19:16, qwerty pisze:
Witam.
Pisałem na pl.soc.prawo.podatki ale nie dostałem odpowiedzi.

Masz 3 możliwości:

1. poczekać na odpowiedź
2. samemu się nauczyć
3. znaleźć fachowca za pieniadze

[...]

NTG, zapytaj się na pl.soc.prawo.podatki

Data: 2011-11-26 19:32:19
Autor: Krzysztof Jodłowski
W dniu 2011-11-26 19:16, qwerty pisze:
[...]

Zakładam, że kupione poza UE.
Cło raczej 0%
Jest wystawiona faktura (invoice) na ten towar? Jeśli tak, to podstawą VAT będzie wartość faktury po kursie dnia + koszt przesyłki od granic UE do Ciebie. Chyba, że na fakturze będziesz miał wyspecyfikowany jakiś trzyliterkowy Incoterm - wtedy w zależności od niego dodany koszt odpowiedniej przesyłki lub nie.
A VAT to jaki się spodziewasz? Inny niż 23%?
Chyba, że całość przyjdzie jako prywatna przesyłka i nie oclą - wtedy bez cła i VAT.

Nie jest to skomplikowane. Poszukaj sobie odpowiedniego kodu celnego dla danego produktu na stronie Urzędu Celnego. W tabelce znajdziesz obok stawkę cła.
Potem, jeśli jest faktura, sprawdź kod Inconterm i czy jest wyspecyfikowny oddzielnie koszt dostawy - z tych informacji wynikają dodatkowe koszty dokładane do podstawy opodatkowania VAT.

Krzysztof

Data: 2011-11-27 00:20:29
Autor: Bydlę
On 2011-11-26 18:16:58 +0000, "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> said:

Ile będę musiał zapłacić cła, podatku i jakichś innych opłat

Dokładnie tyle, ile ci naliczą.
A mogą jak chcą - od zera do...

zacznij np. tu:
<http://bip.warszawa.ic.gov.pl/files/Formularze/Informator/zwolnienia_celne/20110613_zwolnienia_celne.pdf>