Clockwork i bezpieczenstwo

Data: 2013-09-27 23:25:11
Autor: atm
Clockwork i bezpieczenstwo
Jak to jest z instalacja Clockworka, czy dobrze mysle ze unieszkodliwia on jakiekolwiek zabezpieczenie w zakresie dostepu do danych na karcie/pamieci wbudowanej?
Bez Clockworka nie ma dostepu do pamieci nawet po podlaczeniu smartfona do PC dopoki uzytkownik nie odblokuje ekranu wzorkiem, haslem czy innym zabezpieczeniem. Natomiast Clockwork daje mozliwosc przeflashowania urzadzenia dowolnym ROMem bez odblokowywania telefonu, zas dane na karcie pozostaja nietkniete i o ile nie byly dodatkowo zaszyfrowane to sa bez problemu dostepne, prawda?
Oczywiscie mozna je zaszyfrowac, tyle ze opis tej opcji wskazuje na to iz wtedy odblokowanie telefonu jest mozliwe tylko przy pomocy hasla co
w codziennych warunkach jest dosc niewygodnie, wzorek jednak jest wygodniejszy.

Data: 2013-09-30 09:44:43
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-09-27 23:25,  *atm* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Natomiast Clockwork daje mozliwosc przeflashowania urzadzenia dowolnym
ROMem bez odblokowywania telefonu

Przeflashować telefon można zawsze (o ile działa ;) ) - CWM nie ma tu nic do rzeczy, a tym bardziej czy telefon jest zablokowany, czy nie.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-09-30 10:01:23
Autor: atm
On 2013-09-30 09:44, Mirek Ptak wrote:
[...]

Masz racje.
Wczoraj zastanowilem sie co zrobic w przypadku zapomnienia hasla.
Jak piszesz, flashowanie. Domyslam sie, ze karta lub czy pamiec wbudowana nie sa automatycznie kasowane.

Data: 2013-09-30 10:42:36
Autor: atm
On 2013-09-30 10:01, atm wrote:
On 2013-09-30 09:44, Mirek Ptak wrote:
[...]

Jednak chyba CWM dodatkowo obniza bezpieczenstwo. Przy jego pomocy bez problemu mozna zrobic backup wszystkiego co jest w pamieci urzadzenia.
Calosc bedzie slicznie spakowana TARem, plik mozna rozpakowac i miec dostep do wszystkich plikow, czego nie da sie zrobic przy pomocy zwyklego bootloadera.

Data: 2013-09-30 11:51:34
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-09-30 10:01,  *atm* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

To zależy od softu do flashowania - niektóre nie formatują pamięci, a niektóre tak - ostatnio tak załatwiłem (przez przypadek) save do MLP córki w tablecie Kiano po wcześniejszych próbach wgrania 4.2.2 - w końcu tak nabałaganiłem, że musiałem wgrać oryginalny soft - niestety z formatem.

Pozdrawiam - Mirek