Co Plus kombinuje?

Data: 2013-12-18 10:53:07
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
Od kilkunastu tygodni widzę, że w wielu miejscowościach Plus nie pokazuje
lokalizacji (BTS-ów). Czasem widzę tylko region/województwo albo nic. Na moje pytanie z 8 października BOK odpowiedział: "Obecnie Plus modernizuje urządzenia zainstalowane na stacjach bazowych, aby dostosować je do pracy w najnowocześniejszych technologiach. Aktualnie są prowadzone prace również na nadajniku w podanej lokalizacji [...]". Od momentu kiedy się to zaczęło można nie tylko zmodernizować urządzenia, ale postawić całego BTS-a od podstaw. O co kaman?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-18 09:55:59
Autor: Waldek Godel
Co Plus kombinuje?
Dnia Wed, 18 Dec 2013 10:53:07 +0100, Big Jack napisał(a):

[...]

Moze po prostu w danym miejscu swiadczy uslugi na stacjach innej firmy z
grupy? Moze Aero2?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-12-18 11:38:14
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
W wiadomości
*Waldek Godel* napisał(-a):

Moze po prostu w danym miejscu swiadczy uslugi na stacjach innej
firmy z grupy? Moze Aero2?

Znaczy jak? Mieli swojego BTS-a z którego była podawana lokalizacja, przehandlowali go i stracili w ten sposób możliwość pokazywania lokalizacji? BTS stoi od czasów, kiedy nie było jeszcze pasożytniczych operatorów. Aero2 u mnie nie ma (czego zresztą trochę (ale tylko trochę) żałuję).

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-18 11:54:48
Autor: Waldek Godel
Co Plus kombinuje?
Dnia Wed, 18 Dec 2013 11:38:14 +0100, Big Jack napisał(a):

Znaczy jak? Mieli swojego BTS-a z którego była podawana lokalizacja, przehandlowali go i stracili w ten sposób możliwość pokazywania

Tak, z pewnością przehandlowali...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_Polsat#Sp.C3.B3.C5.82ki
W szczególności polecam przyjrzenie się nazwom: Polkomtel, Sferia, Aero2, Centernet, Mobyland

Data: 2013-12-18 23:31:22
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
W wiadomości
*Waldek Godel* napisał(-a):

Tak, z pewnością przehandlowali...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_Polsat#Sp.C3.B3.C5.82ki
W szczególności polecam przyjrzenie się nazwom: Polkomtel, Sferia,
Aero2, Centernet, Mobyland

To wytłumacz mi jeszcze jak owo domniemane przehandlowanie implikuje znikniecie identyfikacji.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-18 23:36:45
Autor: Waldek Godel
Co Plus kombinuje?
Dnia Wed, 18 Dec 2013 23:31:22 +0100, Big Jack napisał(a):

To wytłumacz mi jeszcze jak owo domniemane przehandlowanie implikuje znikniecie identyfikacji.

Po raz kolejny - mogą nadawać z innych nadajników, np. Aero2

Data: 2013-12-19 08:26:02
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
W wiadomości
*Waldek Godel* napisał(-a):

Po raz kolejny - mogą nadawać z innych nadajników, np. Aero2

Mam wrażenie, że się nie rozumiemy, ale ok, jeszcze raz. BTS od czasów kiedy istnieli tylko trzej opertorzy GSM: Plus, Era i Idea, bez żadnych pasożytów. Jestem poza zasięgiem Aero2 i czy BTS jego, czy nie, nie ma znaczenia. We wrześniu znika identyfikacja. Jak (ewentualna) zmiana właściciela wpływa na techniczny aspekt działania danego BTS-a? To co Ty podajesz to są tylko spekulacje, ale przyjmuję je i dziękuję. Teraz może ktoś mający nr w Plusie podzieli się swoimi spostrzeżeniami, czy przemieszczając się po Polsce zawsze i wszędzie widzi nazwę miejscowości z lokalizacją BTS-a, czy też kompletnie nic, a w najlepszym przypadku nazwę województwa/region?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-19 09:35:06
Autor: Waldek Godel
Co Plus kombinuje?
Dnia Thu, 19 Dec 2013 08:26:02 +0100, Big Jack napisał(a):

Mam wrażenie, że się nie rozumiemy, ale ok, jeszcze raz. BTS od czasów kiedy istnieli tylko trzej opertorzy GSM: Plus, Era i Idea, bez żadnych pasożytów. Jestem poza zasięgiem Aero2 i czy BTS jego, czy nie, nie ma

Skąd wiesz, że to ten sam BTS? To, że stoi taki sam maszt, to jeszcze o
niczym nie świadczy. Wszystko się zmienia, zwłaszcza ostatnio.
Orange i T-Mobile polikwidowały ostatnio sporo swoich stacji, bo mają
wspólne.  Tak samo Polkomtel i inne spółki Solorza mają całą lawinę zmian.

Stacje są cały czas modernizowane (2G > 2,5G > 3G > HSPA > LTE), są też
zmieniane pasma. Wystarczy, że firma zmieniła priorytety logowania i możesz
być obsługiwany przez zupełnie inną stację niż ci się wydaje.
Stacje są też "przesuwane" między pasmami i kanałami.

Pewien obraz sytuacji może dać btsearch.org ale tam większość danych jest
na podstawie pozwoleń UKE, które niekoniecznie musiały być już
zrealizowane.
Znajdź sobie swoją lokalizację, zobacz co tam świeci, może coś to wyjaśni

Data: 2013-12-19 11:23:58
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
W wiadomości
*Waldek Godel* napisał(-a):

Skąd wiesz, że to ten sam BTS? To, że stoi taki sam maszt, to jeszcze
o niczym nie świadczy. Wszystko się zmienia, zwłaszcza ostatnio.

Mam podstawy twierdzić, że wiem to lepiej od Ciebie. Przy czym to Ty się upierasz, że jest coś innego niż jest faktycznie.

[...]

Nie jestem. A gdyby nawet, to dlaczego ta rzekoma inna też nie podaje lokalizacji?

[...]

Znalazłem i potwierdziło się to co wiem i co napisałem. Sprawdziłem również pozwolenia.
Dziekuję Ci już. Teraz może napisze ktoś z użytkowników Plusa, tak jak prosiłem w poprzednim poście?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-19 12:36:53
Autor: Alf/red/
Co Plus kombinuje?
On 19/12/13 11:23, Big Jack wrote:
Nie jestem. A gdyby nawet, to dlaczego ta rzekoma inna też nie podaje
lokalizacji?

Ale co, musi podawać? To jest jakaś oficjalna usługa, w dodatku tfu tfu płatna? Albo wymóg prawny? Jak dla mnie to jest tzw. ficzer, czyli może być, może nie być, może być błędny...

--
Alf/red/
serio pytam

Data: 2013-12-19 11:57:16
Autor: Waldek Godel
Co Plus kombinuje?
Dnia Thu, 19 Dec 2013 12:36:53 +0100, Alf/red/ napisał(a):

[...]

Zwlaszcza ze w 3G mozna byc polaczonym z wiecej niz 1 stacja bazowa, czyli
miec wiecej niz 1 lokalizacje...

Data: 2013-12-19 23:24:16
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
W wiadomości
*Waldek Godel* napisał(-a):

Zwlaszcza ze w 3G mozna byc polaczonym z wiecej niz 1 stacja bazowa,
czyli miec wiecej niz 1 lokalizacje...

Tylko że ja nie korzystam z 3G. W każdej chwli jestem skomunikawany co najwyżej z jednym i tylko jednym BTS.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-19 23:24:13
Autor: Big Jack
Co Plus kombinuje?
W wiadomości
*Alf/red/* napisał(-a):

Ale co, musi podawać? To jest jakaś oficjalna usługa, w dodatku tfu
tfu płatna? Albo wymóg prawny? Jak dla mnie to jest tzw. ficzer,
czyli może być, może nie być, może być błędny...

Zaiste, nieoficjalna usługa, niepłatna, a ja tu pieniacze. Tyle samo wniosłeś co Waldek. Thanks

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-12-20 15:28:00
Autor: J.F
Co Plus kombinuje?
Użytkownik "Big Jack"  napisał w wiadomości
[...]

Ale to nie tylko Plus.
Kiedys tam wlaczylem jakies kanaly  CB w telefonie zeby zobaczyc co to jest.
Cos tam przychodzilo, potem przestalo, nie interesowalo mnie.
Ale wyjezdzam gdzies w Polske ... przychodza jakies randki, samochody, skad ? A prawda, w telefonie ciagle odbior ustawiony.
A w domu nie przychodzi.
No i nie wiem - dolnoslaskie BTS nie rozsylaja ? Bo nie tylko w domu, w polowie Polski nie przychodza.

Czy cos w telefonie jest zle ustawione ... ale co ?
Sprawa dotyczy t-mobile, i chyba orange tez.

J.

Co Plus kombinuje?