Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Co a wal na lozyskach?

Co a wal na lozyskach?

Data: 2013-04-14 18:42:29
Autor: Tmek
Co a wal na lozyskach?
Witam

Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno, lacznie z lozyskami na walkach.
A cos z suzuki? Albo innej marki?

Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.

pzdr
Tmek

Data: 2013-04-15 03:14:35
Autor: zarafiq
Co a wal na lozyskach?
On Sunday, 14 April 2013 17:42:29 UTC+1, Tmek  wrote:
Witam
Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

Pozwolę sobie zapytać nie w temacie w±tku.
Dlaczego dla Twoich potrzeb łożyska s± lepsze niż panewki?
Dobrze zgaduję, że jak się zatrze łożysko to wystarczy
wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępno¶ć
łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-04-15 17:02:44
Autor: Tmek
Co a wal na lozyskach?

Użytkownik "zarafiq" <dominik.jesiolowski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:b4a3720d-b10f-4474-8748-f636bf388bdbgooglegroups.com...
On Sunday, 14 April 2013 17:42:29 UTC+1, Tmek  wrote:
Witam
Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

Pozwolę sobie zapytać nie w temacie w±tku.
Dlaczego dla Twoich potrzeb łożyska s± lepsze niż panewki?
Dobrze zgaduję, że jak się zatrze łożysko to wystarczy
wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępno¶ć
łożysk/panewek o odpowiednich wymiarach?

Opcja 1.
Panewki w moto to niezbyt wdzieczny temat. Poza tym wiecej zabawy, wieksze koszty, szlify i niekoniecznie cos z tego wyjdzie.
Lozyska zwyczajenie wymieniasz i kreci dalej.

pozdro

Data: 2013-04-15 21:50:18
Autor: AZ
Co a wal na lozyskach?
On 2013-04-15, zarafiq <dominik.jesiolowski@gmail.com> wrote:
Witam
Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

Pozwolę sobie zapytać nie w temacie wątku.
Dlaczego dla Twoich potrzeb Ĺ‚oĹĽyska sÄ… lepsze niĹĽ panewki?
Dobrze zgadujÄ™, ĹĽe jak siÄ™ zatrze Ĺ‚oĹĽysko to wystarczy
wymienić łożysko i jest cacy, a jak się zatrze panewka
to niszczy się wszystko dookoła? Czy może chodzi o dostępność
Ĺ‚oĹĽysk/panewek o odpowiednich wymiarach?

Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-16 11:48:38
Autor: Kuczu
Co a wal na lozyskach?
W dniu 2013-04-15 23:50, AZ pisze:

Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.



Sa zaklady ktore bez problemu to ogarniaja za rozsadne pieniadze, zwlaszcza w singlach.



--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-04-16 09:51:36
Autor: AZ
Co a wal na lozyskach?
On 2013-04-16, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
W dniu 2013-04-15 23:50, AZ pisze:

Pewnie wlasnie o to chodzi. Tyle, ze to zludne jest - boczne lozyska glowne
faktycznie kupisz za grosze i wymienisz sam za pomoca srubokreta i mlotka
ale tych w srodku czy lozyska stopy korbowodu juz tak latwo nie wymienisz.


Sa zaklady ktore bez problemu to ogarniaja za rozsadne pieniadze, zwlaszcza w singlach.

No to tak, ale tego w garazu nie zrobisz wiec i tak trzeba gdzies wiezc i tak.
Ja tam w wuesce robilem to za piec dych u lokalnego speca starej daty :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-15 08:47:10
Autor: Monster
Co a wal na lozyskach?
W dniu 2013-04-14 18:42, Tmek pisze:
Witam

Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki i w
czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno, lacznie
z lozyskami na walkach.
A cos z suzuki? Albo innej marki?

Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.

pzdr
Tmek


Stare boksery BMW i ruskie pochodne z wyłączeniem Dniepra.

Tomek

Data: 2013-04-15 09:30:37
Autor: Kuczu
Co a wal na lozyskach?
W dniu 2013-04-15 08:47, Monster pisze:
W dniu 2013-04-14 18:42, Tmek pisze:
Witam

Mam ochote pogrzebac sobie w jakims starym 4T moto w wolnym czasie.
Stad tez pytanie, pod katem mozliwosci reanimacji trupa, jakie silniki
i w
czym, nie mialy panewek tylko zwykle lozyska kulkowe?

Wiem ze silnik wkaldany w XT jest takowym, rowniez honda XR podobno,
lacznie
z lozyskami na walkach.
A cos z suzuki? Albo innej marki?

Zalozenia wykluczaja raczej scigi i inne wysokoobrotowe konstrukcje.

pzdr
Tmek


Stare boksery BMW i ruskie pochodne z wyłączeniem Dniepra.


Praktycznie wszystkie single japonskie sa na lozyskach. V2 rowniez. Powietrzniaki Suzuki GSX maja lozyska ale spawany wal i ich remont jest klopotliwy. Ale za to wytrzymuja po kilkaset kkm wiec to problem niemal nieistniejacy. Jesli chce sie pogrzebac dla sportu to polecam jednak single. W tej klasie najlepsze sa Yamahy SR/XT ze wzgledu na bezproblemowy dostep do czesci (www.kedo.de). Z innymi juz bywa roznie i na ogol skazanym sie jest na zakup czesci OEM z ktorymi bywa roznie (dostepnosc i ceny).


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-04-15 17:57:11
Autor: Tmek
Co a wal na lozyskach?

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:kkga8h$o8l$1node1.news.atman.pl...


Praktycznie wszystkie single japonskie sa na lozyskach. V2 rowniez. Powietrzniaki Suzuki GSX maja lozyska ale spawany wal i ich remont jest klopotliwy. Ale za to wytrzymuja po kilkaset kkm wiec to problem niemal nieistniejacy. Jesli chce sie pogrzebac dla sportu to polecam jednak single. W tej klasie najlepsze sa Yamahy SR/XT ze wzgledu na bezproblemowy dostep do czesci (www.kedo.de). Z innymi juz bywa roznie i na ogol skazanym sie jest na zakup czesci OEM z ktorymi bywa roznie (dostepnosc i ceny).


Dzieki za linka, nie znalem. Ciekawe rzeczy maja w jednym miejscu.
Z silnikiem xt zzyty jestem podwojnie. Sa faktycznie bezproblemowe i nigdy nie musialem nic powazniejszego w nich robic.

Ogladalem juz  xs 400.  Na zywo troche male, w stanie czesto duzo przeszly, upodobnione do skarbonek.
Xs 650 fajne, wieksze w cenie dwoch 400, zadkie.

Jak teraz patrze SR500 buda z xs, silnik prawie xt wiec wydaje sie to zgrabnym polaczeniem.
Mega zadkie u nas. Ale fajne.

Tmek

Co a wal na lozyskach?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona