Co bank moze sprawdzac jak chce dac kredyt ?

Data: 2009-10-25 18:31:41
Autor: Fantom
Co bank moze sprawdzac jak chce dac kredyt ?
Witam
Aby dostac kredyt w niektorych bankach, nie liczac tony roznych dokumentow, sklada sie proste oswiadczenie, ze wyraza sie zgode na skontrolowanie "u zrodla" tych wszystkich dokumentow przez bank.
co daje bankowi takie oswiadczenie ?? Chyba i tak nie ma zadnej mocy prawnej w dostpeie przez bank do instytucji typu US, ZUS, bank kredytobiorcy, pracoawca itd ?
Wiec co daje takie oswiadczenie bankowi ? Do czego ma dostep "wiecej" niz bez tego oswiadczenia ?

Fantom

Data: 2009-10-25 12:39:10
Autor: witek
Fantom wrote:
[...]

Do niczego.

W zasadzie nie sprawdzają ciebie, tylko wiarygodność wystawionych dokumentow. Czyli to czy faktycznie dokument został wystawiony tam skąd teoretycznie powinien pochodzić.

Taki dokument daje im dwie rzeczy.
1. Wiesz, ze mogą do ksiegowej zadzwonic i zapytac czy w ogole wystawila i czy z takimi liczbami, wiec nie bedziesz taki chetny do podrobienia tegoż.

2. zmniejsza opor ksiegowej przed potwierdzeniem wystawionego przez siebie dokumentu jesli zobaczy papierek, ze ty wyraziles na to zgode.

Żadnych nowych informacji po za tymi ktore im sam dostarczysz ten papierek im nie załatwi.

Data: 2009-10-25 18:44:25
Autor: Damian Niusy
Co bank moze sprawdzac jak chce dac kredyt ?

2. zmniejsza opor ksiegowej przed potwierdzeniem wystawionego przez siebie dokumentu jesli zobaczy papierek, ze ty wyraziles na to zgode.

Czyli muszą się pofatygować osobiście lub wysłać ksero, telefonicznie nic nie zdziałają tylko na słowo.
A i tak można księgowej powiedzieć że jak będą zdzwonić z banków to nie zgadzasz się ujawniać swoich zarobków i niech ich pogoni na drzewo :).

Damian

Data: 2009-10-25 18:43:34
Autor: witek
Damian Niusy wrote:

[...]

to zależy od ksiegowej

A i tak można księgowej powiedzieć że jak będą zdzwonić z banków to nie zgadzasz się ujawniać swoich zarobków i niech ich pogoni na drzewo :).

Alez nikt sie tam słowem nie zająknie z pytaniem o twoje zarobki.
Bedą i pytać czy wystawiła taki to a taki dokument a nie ile zarabiasz.

Data: 2009-10-25 19:26:06
Autor: Piona
Damian Niusy pisze:
[...]

Nikt nie będzie się fatygował osobiście. Jeżeli nie zweryfikują tych danych u źródła to po prostu dostaniesz decyzję odmowną.
Skoro wnioskujesz o kredyt i "boisz się" sprawdzenia informacji, które podajesz tzn , że jesteś baardzo niewiarygodny.
piona

Data: 2009-10-25 18:35:09
Autor: MarekZ
Co bank moze sprawdzac jak chce dac kredyt ?
Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hc22lp$8fi$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Nic nie daje.

Jednak odsiewa część klientów, którzy nie zdają sobie z tego sprawy a chcą uniknąć takiego sprawdzania.

Data: 2009-10-25 18:36:13
Autor: Mithos
Fantom pisze:
Wiec co daje takie oswiadczenie bankowi ? Do czego ma dostep "wiecej" niz bez tego oswiadczenia ?

Może zadzwonić do pracodawcy z prośbą o weryfikację zaświadczenia o zarobkach. Natomiast pracodawca powinien bank spuścić na drzewo, bo mu nie wolno takich informacji ujawniać telefonicznie nie wiadomo komu.

--
Mithos

Data: 2009-10-25 12:42:50
Autor: witek
Mithos wrote:

Może zadzwonić do pracodawcy z prośbą o weryfikację zaświadczenia o zarobkach. Natomiast pracodawca powinien bank spuścić na drzewo, bo mu nie wolno takich informacji ujawniać telefonicznie nie wiadomo komu.

A dlaczego?

"Czy wystawiła pani dokument on numerze xyz/2009  w dniu abc na ktorym widnieje kwota klm zł brutto?"

odpowiedz: tak/nie

Co takiego nie wolno ujawnic telefonicznie niewiadomo komu?

Rowniez moze byc odpowiedz "nie powiem" ale to jest działanie na szkodę delkwenta, bo bank mu powie, ze ksiegowa odmowila potwierdzenia dokumentu, ktory sama wystawiła i bank kredyt da ale na wyzszy procent. Albo w ogole nie da.

Taki papierek od delikwenta sluzy do zmiekczania ksiegowych.

Data: 2009-10-25 19:28:33
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

To zalezy, czy bank chce tak weryfikowac ZASWIADCZENIA z kadr/urzedu,
czy OSWIADCZENIA klienta.

  MJ

Data: 2009-10-25 18:44:27
Autor: witek
Michal Jankowski wrote:
[...]

Z oświadczeniem klienta mogą niestety spadać na drzewo.

Data: 2009-10-26 09:12:24
Autor: Michal Jankowski
[...]

No wiec wlasnie. A tez sie zdarza, ze probuje...

  MJ

Data: 2009-10-26 08:57:42
Autor: Fantom
Co bank moze sprawdzac jak chce dac kredyt ?
Wiec co daje takie oswiadczenie bankowi ? Do czego ma dostep "wiecej" niz bez tego oswiadczenia ?

Dzieki za info.
Czyli te oswiadczenie daje bankowi tylko i wylacznie teoretyczna mozliwosc sprawdzenia zarobkow - i nic wiecej.
Troche to bez sensu bo i tak calej reszty nie sprawdza. A co gdyby tak dac podrobione potwierdzenie przelewow do zusu czy us, z konta internetowego ? Takie cos to mozna sobie w wordzie zrobic a i tak tego nie potwierdza. Moze powinni np zadac dodatkowo dokumentow o niezaleganiu z us i zusu ? Tam sa zawsze jakies pieczatki itp - to juz nie wydruk z banku internetowego.

Fantom

Data: 2009-10-26 09:04:34
Autor: Pete
W dniu 26.10.09 08:57, Fantom pisze:
[...]

Wiesz, co KK na to?

--
Pete

Data: 2009-10-26 10:08:37
Autor: Fantom
[...]

Nie wiem ale sie domyslam.
Do tematu podchodze od strony "co daje papier bankowi" a nie "co moze podrobic Kowalski".
No i przy okazji wychodzi, ze Kowalski moze podrobic prawie wszystko, bo bank i tak nie ma mozliwosci sprawdzenia.

Fantom

Data: 2009-10-27 06:32:58
Autor: MK
Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:hc3p35$fcu$1atlantis.news.neostrada.pl...

Do tematu podchodze od strony "co daje papier bankowi" a nie "co moze podrobic Kowalski".
No i przy okazji wychodzi, ze Kowalski moze podrobic prawie wszystko, bo bank i tak nie ma mozliwosci sprawdzenia.

http://wiadomosci.onet.pl/2066348,403,item.html

MK

Data: 2009-10-27 10:35:05
Autor: Fantom
[...]

Tylko tu nie ma mowy na podstawie czego ustalono, ze chca wyludzic kredyt. Na pewno nie bylo to dzieki temu oswiadczeniu :)

Fantom

Data: 2009-10-27 21:46:28
Autor: Pete
W dniu 27.10.09 10:35, Fantom pisze:
[...]

Przyszli tylko z oryginałami i zamknęli ich za wygląd...

--
Pete

Data: 2009-10-28 10:23:17
Autor: Fantom
[...]

Na pewno nie na podstawie tego "oswiadczenia".

Fantom

Data: 2009-10-28 14:57:30
Autor: Clegan
On 28 Paź, 10:23, "Fantom" <szczu...@poczta.onet.pl.skasujto> wrote:

> Przyszli tylko z oryginałami i zamknęli ich za wygląd...

Na pewno nie na podstawie tego "oswiadczenia".

Dlaczego na pewno nie ? Samo złożenie wniosku kredytowego i dołączenie
do niego sfałszowanych dokumentów to jest to usiłowanie przestępstwa.
Chcesz to osobiście sprawdzić ?

Data: 2009-10-28 21:09:56
Autor: Pete
W dniu 28.10.09 10:23, Fantom pisze:
[...]

Niby dlaczego nie? Sfałszowanie byle świstka w celu wyłudzenia kredytu kwalifikuje się tak samo jak sfałszowanie wszystkich dokumentów do kredytu.

--
Pete

Data: 2009-10-29 10:00:17
Autor: Fantom
[...]

Chodzi mi o to, ze na pewno nie "uprawnienia" ktore uzyskali za pomoca tego oswiadczenia pomogly w ich zlapaniu. Bo jezeli jedyne co mogli zerobic to zadzwonic do pracodawcy i czekac tylko na slowa typu "tak/nie" ...

Fantom

Data: 2009-10-29 20:29:30
Autor: Pete
W dniu 29.10.09 10:00, Fantom pisze:
[...]

A może goście mieli wszystkie papiery ok, ale zalegali ze składkami. I postanowili sfałszować tylko ten jeden dokument "bo to przecież tylko jeden dokument".
I pracownik banku wyłapał tę próbę. Myślisz, że sąd uniewinni ich, "bo to przecież tylko jeden dokument".

Fałszerstwo to fałszerstwo.
Niezależnie czy 1 czy n dokuentów.

--
Pete

Data: 2009-10-30 16:44:23
Autor: Fantom
[...]

No przeciez to jasne.
Nie czytasz uwaznie o czym pisze.
Post dotyczy tylko i wylacznie oswiadczenia o mozliwosci kontroli wszytskich skladanych dokumentow. A papier ten nie ma zadnego zwiazku z falszowaniem papierow typu zaleganie skladek. Dzieki temu oswiadczeniu bank i tak nie sprawdzi czy zalegaja czy nie.

Fantom

Data: 2009-11-02 07:17:02
Autor: Pete
W dniu 30.10.09 16:44, Fantom pisze:
[...]

Jak bank nabierze podejrzen, to wybierze jedno z ponizszych:
- odmowi kredytu
albo/i
- zawiadomi odpowiednie instytucje uprawnione do zweryfikowania oryginalnosci.

--
Pete

Data: 2009-11-02 10:52:50
Autor: Fantom
[...]

W sumie, chyba dla wszystkich byloby lepiej, jakby bank po otrzymaniu wniosku kredytowego, sam pobieral dane z zusu, us itp. Kowalski mialby mniej biegania, a banki wieksza pewnosc dokumentow. Oczywiscie mogliby takie dane dostac tylko dzieki jakiemus papierkowi wypelnionemu przez Kowalskiego.

Fantom

Co bank moze sprawdzac jak chce dac kredyt ?