Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?

Data: 2009-03-17 01:01:10
Autor: kaszpir
Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?
gadacz102 napisał(a):
Mam dylemat Co jest bardziej ekonomiczne tzn sumarycznie mniej wydatk�w?

Ja wybrałem LPG. Dlaczego ?

Chciałem miniVana. W grę wchodził Xsara Picasso 1.6 + LPG (95KM) lub
Xsara Picasso 2.0 HDI (90KM).

Spalanie tego diesla w mieście to 7-8L ON (mowa o jeździe w mieście a
nie jak większość podaje tryb "mieszany" lub większość "trasa").
Spalanie 1.6 benzyna + LPG <10L LPG

Przy cenie LPG 1,64zł a ON 4,48zł rachunek u mnie był prosty ...

Do tego koszty napraw nowoczesnych diesli nie są tanie , a wręcz
drogie ...

Wystarczy poczytać o cenach napraw na autocentrum.pl

Nowoczesne diesle są niestety dość awaryjne (układ zasilania ON). To
nie sÄ… te same bezawaryjne diesle co byĹ‚y kilkanaĹ›cie lat temu.  A
ceny napraw niestety nie sÄ… tanie ...

Data: 2009-03-17 09:04:27
Autor: gadacz102
Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?
Przy cenie LPG 1,64zł a ON 4,48zł rachunek u mnie był prosty ...
Do tego koszty napraw nowoczesnych diesli nie s± tanie , a wręcz
drogie ...
Wystarczy poczytać o cenach napraw na autocentrum.pl
Nowoczesne diesle s± niestety do¶ć awaryjne (układ zasilania ON). To
nie s± te same bezawaryjne diesle co były kilkana¶cie lat temu.  A
ceny napraw niestety nie s± tanie ...

Sk±d wytrzasnałe¶ ta± cenę gazu? To chyba na niefirmowej stacji?
Czy awaryjno¶ć diesli może wynikać ze stosowania paliwa nie najlepszej jako¶ć i/lub niewła¶ciwej techniki jazdy czy raczej ten typ tak ma?

Data: 2009-03-17 01:23:54
Autor: kaszpir
Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?
Sk�d wytrzasna�e� ta� cen� gazu? To chyba na niefirmowej stacji?
Czy awaryjno�� diesli mo�e wynika� ze stosowania paliwa nie najlepszej
jako�� i/lub niew�a�ciwej techniki jazdy czy raczej ten typ tak ma?

Stacja - Statoil - Toruń.
W Bydgoszczy LPG po 1,52 zł (Auchan)

Co do awaryjności wystarczy pocztać na autocentrum.pl

Co do jakości paliwa niestety nigdy nie wiesz jakiej jest
jakości ,może być słaba nawet na markowej stacji ...

Co do awaryjności diesli. Po prostu kiedyś z silnika 1.9 osiągano
około 70KM a teraz 150KM jak nie więcej. Silniki są coraz bardziej
"wyżyłowane" a same samochody budowane na coraz gorszych i tańszych
częściach ...

Wszystko jest cudownie do pierwszej ... naprawy ...

Nie mĂłwiÄ™ nie dieslom. U znajomego w firmie majÄ… sporo diesli. Tyle ĹĽe
tamte diesle sa nonstop w "trasie". PokonujÄ… dziennie setki kilometrĂłw
i nawet drogie naprawy nie sÄ… problemem ...
Firma wrzuca je w koszty , a w przypadku pokonywania dziennie kilkuset
kilometrów ważniejsze jest jaką długość samochód może pokonać bez
tankowania i dostępność stacji ...
Do tego podobno ON można sobie "odliczyć" (nie wiem dokładnie ile ale
podbno mozna).
Dlatego firma zdecydowała się na diesle ...

Tyle że w przypadku osoby prywatnej która nie moze sobie nic odliczyć
ani wziąć w "koszty" naprawy po kilka , kilkanaście tys zł raczej nie
sÄ… mile widziane ;)

Data: 2009-03-17 09:12:40
Autor: Marcin Stankiewicz
Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?
Dnia Tue, 17 Mar 2009 09:04:27 +0100, gadacz102 na pl.misc.samochody
napisał(a):

Sk±d wytrzasnałe¶ ta± cenę gazu? To chyba na niefirmowej stacji?

Shell - 1,59 ( jak masz kartę Smart to masz zniżkę 0,10/l ). Na BP, Lukoil
i innych tego typu cena oscyluje w granicach 1,56-1,62. A gdzie ? - w Łodzi.

"Człowiek [...] stworzenie towarzyskie. Arystoteles (384 322 p.n.e.)"

Data: 2009-03-17 21:09:40
Autor: Marcin Stankiewicz
Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?

napisał(a):

[...]

Mała poprawka - dzisiaj na Shellu LPG po 1,56 PLN/l przed zniżk± ;-)

"Własny styl to przedzieranie się przez g±szcz własnej banalno¶ci."

Data: 2009-03-17 20:25:58
Autor: Piotrek
Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?
Sk±d wytrzasnałe¶ ta± cenę gazu? To chyba na niefirmowej stacji?

Krakow BP 1,65 zl :)
jak ktos lubi mniej firmowe typu Tesco(paliwo z orlenu) 1,59

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-17 10:22:50
Autor: Agent

Użytkownik <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomości news:47774b21-c15a-49b3-b837-46fc3a2a5ccfv38g2000yqb.googlegroups.com...
gadacz102 napisał(a):
[...]

Ja tankuje po 3,4 - 3,5 i to na "normalnych " stacjach

Co bardziej ekonomiczne LPG czy ON?