Co czwarty nie zdał matury ??!!

Data: 2011-07-01 15:18:14
Autor: Hans Kloss
Co czwarty nie zdał matury ??!!
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
Kiedyś tych, co nie zdali matury, liczono na sztuki.
"Kiedyś" to na sztuki liczono raczej tych którzy maturę zdali, a było to w
czasach kiedy matura naprawdę  COŚ znaczyła.
Jedynie w najbardziej renomowanych przedwojennych liceach większość uczniów do
matury przystępowała i zdawała ją. Rocznie w całej Polsce  maturę zdawało
kilkanaście tysięcy licealistów (np. w 1937- 13 tysięcy z groszem),
dopuszczonych do niej było co najmniej drugie tyle a wielu w ogóle nie
próbowało wiedząc że nie mają szans  zdać egzaminów ustnych z dwóch języków
obcych, matematyki języka polskiego  i innych zależnych od profilu szkoły.
A "zdawalność" komunistycznej pseudomatury, żałosnego cyrku ze ściągami w roli
głównej, możesz sobie wsadzić w buty zamiast słomy.
Dziś, kiedy nauczamy nowocześnie, liczymy w procentach - dużych procentach.
Znaczy idzie ku dobremu, albowiem do uczciwego zdania rzetelnego egzaminu
maturalnego  intelektualnie niezdolnych jest, lekko licząc, 3/4 społeczeństwa.
Co oznacza że matury nie powinno zdać 3 na 4 przystępujących do niej a nie,
jak dziś, jeden na czterech.
J-23

Data: 2011-07-02 02:12:33
Autor: Kaczysta
Co czwarty nie zdał matury ??!!
[...]
Kiedyś na świadctwie dojrzałości był napis:
"Dojrzały do podjęcia studiów wyższych akademickich".
Teraz proszę sobie przejrzeć, które w polskich szkół wyższych są uczelniami akademickimi (jeszcze! - bo zamierzenia pani Kudryckiej ida w kierunku kopmpletnej deprecjacji czelni typu akademickiego).
Pół wieku były w Polsce uczelnie WSI (Wyższa Szkoła Inżynierska - kształciły one wówczaś na poziomie obecnych Politechnik) - nazywaliśmy je: :WSI w każdej wsi:.
AZ

Data: 2011-07-02 09:48:20
Autor: u2
Co czwarty nie zdał matury ??!!
W dniu 2011-07-02 02:12, Kaczysta pisze:
[...]
[...]

Teraz WSI ma zupelnie inne znaczenie :)

Data: 2011-07-02 17:00:55
Autor: WW
Co czwarty nie zdał matury ??!!
W dniu 2011-07-01 17:18, Hans Kloss pisze:

[...]

Z tym się można zgodzić, gdyby nie jedno "ale".
Mój siostrzeniec za rok zdaje maturę i w ramach przygotowań dostali kopię tegorocznych tematów.

Dlatego martwi nie sam procent zdanych, co powiązanie go z poziomem - żenująco niskim - pytań.
Przeglądałem je i nie mogłem uwierzyć, że to naprawdę tematy maturalne.

Pozdrawiam
  WW
Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem.

Data: 2011-07-02 16:18:02
Autor: Hans Kloss
Co czwarty nie zdał matury ??!!
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
Dlatego martwi nie sam procent zdanych, co powiązanie go z poziomem - żenująco niskim - pytań.
Przeglądałem je i nie mogłem uwierzyć, że to naprawdę tematy maturalne.

Ja widziałem tylko podstawowa matematykę i  rozszerzoną chemię. Poziom pytań z
chemii był zupełnie przyzwoity, matematyka faktycznie łatwa ale dużo zadań
więc gdyby minimalne wymagania były na poziomie np. 75% to OK. A na 30% to
zdałby ją  śpiewająco każdy rozsądny podstawówkowicz, więc i każdy chómanista
z wyjątkiem skrajnie upośledzonych też powinien był sobie poradzić.
I chyba o to układającym pytania szło.....
J-23

--

Co czwarty nie zdał matury ??!!