Co daje w drukarce PostScript?

Data: 2009-12-08 09:50:27
Autor: Radosław Sokół
Co daje w drukarce PostScript?
Irokez pisze:
Oglądam dwie drukarki Xeroxa, 6125 i 6130, jedna ma GDI druga PostScript.
Zaglądam na testy chipa a tam wydru zdjęcia A4 na GDI 19 sekund, na PostScriptowej 57 sekund, dokument graficzny odpowiednio 17 i 25 sekund. PS wolniejsza? O co biega?

GDI zazwyczaj jest szybsze, bo całe obliczenia wykonuje
szybki procesor w komputerze, a nie wolny w drukarce.

Poza tym nie zawsze drukuje się zdjęcia czy dokumenty sil-
nie graficzne. Obstawiam, że większy dokument tekstowy był-
by drukowany w podobnym czasie -- wciąż GDI mogłoby być
szybsze, ale nie aż tak.

Drukarka bedzie działac po ethernecie w domu drukując od czasu do czasu, systemy Windows XP i 7, potrzebne mi jest dopłacanie do PS? Bo poza tym identyczne praktycznie drukarki.

Drukarki GDI często sprawiają poważne problemy przy pracy w
sieci i w zasadzie są przeznaczone do pracy jednostanowisko-
wej. Natomiast drukarki PostScript *zawsze* działają ideal-
nie przez sieć i są obsługiwane w zasadzie przez wszystkie
systemy operacyjne, jakie sobie wymyślisz, od DOSa przez
wszystkie Windows i Linuksy aż po wersje systemów, których
jeszcze nikt nie napisał i pojawią się dopiero za kilka lat.

Data: 2009-12-08 09:59:12
Autor: Mariusz Kruk
Co daje w drukarce PostScript?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
[...]

W praktyce bywa nie do końca tak różowo. Czasami zdarza się np. tak, że
sterowniki są spaprane, albo zadanie jest zbyt duże, albo jest błąd w
interpreterze PS i drukarka zamiast wydrukować zadanie zrzuca kod błędu
i dobranoc.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-12-08 12:00:30
Autor: Paweł
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnhhs5b0.m3a.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

[...]

Właśnie takie doświadczenia mam z kolorowym laserem Xeroxa. Przy większych plikach graficznych jest kaplica. Zamiast obrazka drukuje robaki. Pomaga restart drukarki i reset printserwera.

--
Paweł

Data: 2009-12-08 12:19:44
Autor: Mariusz Kruk
Co daje w drukarce PostScript?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł"

Ale za to można np. zrobić http://warp.povusers.org/MandScripts/ps.html

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-12-08 15:01:26
Autor: Tomasz Minkiewicz
Co daje w drukarce PostScript?
On Tue, 08 Dec 2009 09:59:12 +0100
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

> [...]

sterowniki są spaprane, albo zadanie jest zbyt duże, albo jest błąd w
interpreterze PS i drukarka zamiast wydrukować zadanie zrzuca kod błędu

Ale za to zawsze możesz wypchnąć do drukarki postscriptowej zwykły
tekst z zupełnie dowolnego komputera i ona wydrukuje go dobrze.
Osobiście sprawdziłem, że HP LJ 6MP znakomicie współpracuje z Amstradem
CPC6128 (a jego port równoległy nie ma ósmego bitu! jak się w końcu
wzmogę i go dorobię, to może nawet pliterki będą :))

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-12-08 15:08:05
Autor: Mariusz Kruk
Co daje w drukarce PostScript?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
> [...]
CPC6128 (a jego port równoległy nie ma ósmego bitu! jak się w końcu
wzmogę i go dorobię, to może nawet pliterki będą :))

Nie. To tylko przypadek, że drukarka zinterpretowała tekst jako tekst, a
nie jako program PS. W przeciwnym wypadku dostałbyś po prostu błąd.
A to, że większość drukarek na rynku się tak zachowuje, to inna sprawa,
ale to nie kwestia PS jako takiego; drukarki bez PS (a np. z PCL) też
tak mają. Natomiast GDI raczej tak nie zadziałają.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-12-08 17:05:53
Autor: Radosław Sokół
Mariusz Kruk pisze:
Nie. To tylko przypadek, że drukarka zinterpretowała tekst jako tekst, a
nie jako program PS. W przeciwnym wypadku dostałbyś po prostu błąd.

Program PS musi się zaczynać bardzo konkretną sekwencją
ASCII, więc wcale nie taki przypadek :)

Data: 2009-12-08 19:22:26
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Oj, niekoniecznie. Zwyczajowo pliki PS zaczynają się sekwencją %!PS, ale
nie jest to bezwzględnie wymagane. W szczególności, gdyby drukarka
obsługiwała tylko PS (albo wysłany byłby na kolejkę obsługującą PS, a
nie autowykrywanie), prosty tekst wygenerowałby błąd. --
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-12-08 23:46:48
Autor: JoteR
"Radosław Sokół" napisał:

Natomiast drukarki PostScript *zawsze* działają idealnie przez sieć

Choć czasami po dość egzotycznych protokołach....

i są obsługiwane w zasadzie przez wszystkie systemy operacyjne,
jakie sobie wymyślisz, od DOSa przez wszystkie Windows

Ja wymyśliłem sobie XP - i od tej pory mój LaserWriter Pro 630 przestał ze mną gadać :->

JoteR

Data: 2009-12-15 23:12:56
Autor: Radosław Sokół
JoteR pisze:
Ja wymyśliłem sobie XP - i od tej pory mój LaserWriter Pro 630 przestał ze mną gadać :->

A próbowałeś sterowników Adobe?

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Co daje w drukarce PostScript?