[FWD] Co dalej: pieniądze za najem

Data: 2009-05-09 12:39:44
Autor: Gotfryd Smolik news
[FWD] Co dalej: pieniądze za najem
On Wed, 6 May 2009, maxknowledge wrote:

Witam,

pozwoliłem sobie przekierować stary temat, do którego nikt nie
zaglądał na "przód". Z góry przepraszam, jeśli tak nie wolno.

Mam podpisaną umowę w 2 egzemplarzach. Myślę co wymodzić, jeśli mam
zapłacony czynsz na rękę, bez żadnego pisemnego potwierdzenia zapłaty,
za ten i ubiegły miesiąc wraz z rachunkami. Mogę powiedzieć, że
zapłacę następne nadchodzące rachunki z czynszem jak właściciel
mieszkania odda swój oryginał umowy, tak żeby nie mógł żądać ode mnie
podwójnych opłat w razie W?

  Przyjmij do wiadomości że ciężko rozeznać o co pytasz :[

  Najpierw piszesz że masz 2 egzemplarze umowy, potem że nie masz
(bo właściciel ma), a na deser wygląda jakby dwie umowy były.

  Stan "normalny":
- jedna umowa w dwu egzemplarzach
- *pokwitowanie* wpłaty u Ciebie
- opcjonalnie rachunek od właściciela.

  Rozumiem że nie masz "kwitka" z dowodem *zapłaty*?
  No to dobra, poproś o podpisanie.

  Ale co ma do tego *umowa*?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-09 14:08:10
Autor: maxknowledge
Co dalej: pieniądze za najem
On 9 Maj, 12:39, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

  Rozumiem że nie masz "kwitka" z dowodem *zapłaty*?
  No to dobra, poproś o podpisanie.

Właściciel mieszkania odmówił potwierdzenia. Każda ze stron posiada
umowę. Zapłacono za 2 miesiące wraz z rachunkami bez żadnego
potwierdzenie. Chcę w końcu  otrzymać na piśmie potwierdzenie. Pytam
czy po zakończeniu czasu trwania umowy właściciel może ubiegać się o
opodatkowaną ryczałtem zapłatę? Czy nagranie jego na wideo jak bierze
pieniądze i potwierdza, że wszystko zostało opłacone wystarczy, czy
lepiej zaprosić kolegę jako świadka?

Data: 2009-05-09 23:21:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Co dalej: pieniądze za najem
On Sat, 9 May 2009, maxknowledge wrote:

On 9 Maj, 12:39, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

  Rozumiem że nie masz "kwitka" z dowodem *zapłaty*?
  No to dobra, poproś o podpisanie.

Właściciel mieszkania odmówił potwierdzenia.

  IMVHO:
- sam ten fakt może być przedmiotem odrębnego procesu.
  Art. 462 KC:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

- owa odmowa stanowi podstawę do "zawieszenia" zapłaty za kolejne
  okresy, art. 463 j.w, przy czym IMVHO należy rozważyć na poważnie
  złożenie owej zapłaty do depozytu sądowego i powiadomienie
  o tym dłużnika. Może sobie przemyśli :>

Każda ze stron posiada umowę.

....i sugerowałeś, że "oddanie umowy" miałoby załatwić sprawę.
  IMHO nieporozumienie.
  Stwierdzenie że *faktycznie mieszkałeś* posyła w niebyt ów
papier ze stwierdzeniem umowy - bo to że sama umowa była
wyniknie z faktów właśnie.

Zapłacono za 2 miesiące wraz z rachunkami bez żadnego
potwierdzenie. Chcę w końcu  otrzymać na piśmie potwierdzenie.

  Słusznie. IMO oczywiście :)

Pytam
czy po zakończeniu czasu trwania umowy właściciel może ubiegać się
o opodatkowaną ryczałtem zapłatę?

  Nie mam pojęcia dlaczego teraz mieszasz do tego opodatkowanie???
(ściślej: podejrzewam, że podejrzewasz iż on nie płaci podatku
i dlatego nie chce pokwitować. Ale to odrębna sprawa :D)

Czy nagranie jego na wideo jak bierze
pieniądze i potwierdza, że wszystko zostało opłacone wystarczy, czy
lepiej zaprosić kolegę jako świadka?

  Ale najpierw to IMO należy uzyskać jakiekolwiek oświadczenie, że
*poprzednie pieniądze* przyjął!
  Jak je złoży (przy świadku) to wypadałoby wyjaśnić, że następne
pieniądze dojdą po pokwitowaniu :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-10 10:01:18
Autor: maxknowledge
Co dalej: pieniądze za najem
On 9 Maj, 23:21, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

  Ale najpierw to IMO należy uzyskać jakiekolwiek oświadczenie, że
*poprzednie pieniądze* przyjął!
  Jak je złoży (przy świadku) to wypadałoby wyjaśnić, że następne
pieniądze dojdą po pokwitowaniu :]

Właśnie w tym sęk, że skoro nie chce w czasie teraźniejszym pokwitować
zapłaty, to dopiero co z wcześniejszymi opłatami... Jestem w kropce.
Nagranie właściciela na wideo nie jest wiarygodnym dowodem?

Stwierdzenie że *faktycznie mieszkałeś* posyła w niebyt ów
papier ze stwierdzeniem umowy - bo to że sama umowa była
wyniknie z faktów właśnie.

Nie rozumiem. Czyli jak dostanę umowę właściciela i ją podrę z tą
własną to i tak może się domagać zapłaty przez samo stwierdzenie?

Pozdrawiam.

[FWD] Co dalej: pieniądze za najem