Co do czyszczenia ƂaƄcucha

Data: 2012-01-18 14:29:37
Autor: Lagod
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
ZbrzydƂo mi czyszczenie szczotką.
MoĆŒecie polecić jakieƛ sensowne urządzenie?
W necie są dostępne w cenach od 25 do 120zƂ. Które wybrać?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-01-18 13:33:28
Autor: rmikke
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:29:37 +0100, Lagod naskrobaïżœ/a:

ZbrzydƂo mi czyszczenie szczotką.
MoĆŒecie polecić jakieƛ sensowne urządzenie?
W necie są dostępne w cenach od 25 do 120zƂ. Które wybrać?

Poczekaj na promocje rowerowe w Lidlu, mozna kupic maszynke Barbieri.

Albo zdejmuj lancuch, pakuj w benzyne i potrzasaj...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-01-18 14:47:30
Autor: Lagod
Co do czyszczenia łańcucha
W dniu 2012-01-18 14:33, rmikke pisze:
Poczekaj na promocje rowerowe w Lidlu, mozna kupic maszynke Barbieri.

Ostatni± przegapiłem - rano już nie było.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-01-18 14:02:06
Autor: rmikke
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:47:30 +0100, Lagod naskrobaïżœ/a:

W dniu 2012-01-18 14:33, rmikke pisze:
Poczekaj na promocje rowerowe w Lidlu, mozna kupic maszynke Barbieri.

Ostatniïżœ przegapiïżœem - rano juïżœ nie byïżœo.

Tak wlasciwie, to one sa w internecia po 30zl + wysylka,
jakby ci sie nie chcialo czekac i polowac...

Moge potwierdzic, ze czysci, zarowno zalaczonym plynem, jak i benzyna. Ludwikiem
podobno tez, ale nie testowalem.

Data: 2012-01-18 14:42:47
Autor: Olgierd
Co do czyszczenia łańcucha
On Wed, 18 Jan 2012 06:02:06 -0800, rmikke wrote:

Ludwikiem
podobno tez, ale nie testowalem.

Po Ludwiku chyba trudno byƂoby nasmarować ƂaƄcuch? --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-01-18 16:42:35
Autor: szufla
Co do czyszczenia łańcucha
Po Ludwiku chyba trudno byłoby nasmarowaæ łańcuch?

Jedzenie tez by bylo niesmaczne po umyciu talerza ludwikiem, ale wiesz ja zwykle potem plucze naczynia  w wodzie.

sz.

Data: 2012-01-19 07:28:52
Autor: rmikke
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:42:47 +0000 (UTC), Olgierd naskrobaïżœ/a:

On Wed, 18 Jan 2012 06:02:06 -0800, rmikke wrote:

Ludwikiem
podobno tez, ale nie testowalem.

Po Ludwiku chyba trudno byƂoby nasmarować ƂaƄcuch?

To ja moze uscisle: _rozcienczonym_ Ludwikiem. Bo Ludwik to koncentrat.
W sumie ten plyn, ktory dolaczaja do maszynki, niczym specjalnym sie od takiego
rozcienczonego Ludwika nie rozni.

Data: 2012-01-18 15:27:59
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:29:37 +0100, Lagod napisał(a):

Zbrzydło mi czyszczenie szczotk±.
Możecie poleciæ jakie¶ sensowne urz±dzenie?
W necie s± dostêpne w cenach od 25 do 120zł. Które wybraæ?

daj sobie z tym spokój z tym czyszczeniem. Sa ciekawsze i bardziej
pozyteczne zajêcia :)
Lej olej na łańcuch i tyle.

Data: 2012-01-18 16:44:43
Autor: mbut
Co do czyszczenia łańcucha
W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

Ale super rada, na zasyfiony w błocie łańcuch lej olej:)czasami ludziska wypisuj± takie bzdury, że czytaæ siê nie chce.

Data: 2012-01-18 16:51:55
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 16:44:43 +0100, mbut napisał(a):

W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

kiedy¶ łańuchy szejkowałem. Jak mi sie znudziło to przestałem. Nie
czy¶ciłem łańcucha od chyba 5 lat. Nie widze ŻADNYCH negatywnych skutków. Jak swego czasu jeszcze mierzyłem
przebiegi to nie zauważyłem aby w zauważalny sposób skracało to jego
żywotno¶æ.

Data: 2012-01-18 17:48:08
Autor: AL
Co do czyszczenia łańcucha

W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

przez 5 lat nie robiles nic z lancuchem?

To chyba bylo Cie slychac zanim sie pojawiles
lub tez nie musiales uzywac dzwonka ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-18 17:54:58
Autor: mbut
Co do czyszczenia łańcucha

W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

zejdŒ człowieku z tego forum, bo tylko ludzi wprowadzasz w bł±d

Data: 2012-01-18 18:05:48
Autor: Coaster
Co do czyszczenia łańcucha
On 1/18/12 5:54 PM, mbut wrote:
[...]
zejdŒ człowieku z tego forum, bo tylko ludzi wprowadzasz w bł±d

Gdzie to _forum_?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-01-18 18:13:23
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 17:54:58 +0100, mbut napisaƂ(a):

W dniu 12-01-18 16:51, ...::QRT::... pisze:
Dnia Wed, 18 Jan 2012 16:44:43 +0100, mbut napisaƂ(a):

W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
Dnia Wed, 18 Jan 2012 14:29:37 +0100, Lagod napisaƂ(a):

ZbrzydƂo mi czyszczenie szczotką.
MoĆŒecie polecić jakieƛ sensowne urządzenie?
W necie są dostępne w cenach od 25 do 120zƂ. Które wybrać?

daj sobie z tym spokĂłj z tym czyszczeniem. Sa ciekawsze i bardziej
pozyteczne zajęcia :)
Lej olej na ƂaƄcuch i tyle.
Ale super rada, na zasyfiony w bƂocie ƂaƄcuch lej olej:)czasami ludziska
wypisują takie bzdury, ĆŒe czytać się nie chce.

kiedyƛ ƂaƄuchy szejkowaƂem. Jak mi sie znudziƂo to przestaƂem. Nie
czyƛciƂem ƂaƄcucha od chyba 5 lat.
Nie widze Ć»ADNYCH negatywnych skutkĂłw. Jak swego czasu jeszcze mierzyƂem
przebiegi to nie zauwaĆŒyƂem aby w zauwaĆŒalny sposĂłb skracaƂo to jego
ĆŒywotnoƛć.
zejdĆș czƂowieku z tego forum, bo tylko ludzi wprowadzasz w bƂąd

LOL

NapisaƂem moją opinie opartą na wƂasnych doƛwiadczeniach i pomiarach
przebiegów Ƃancuchów. DokƂadnych danych nie pomnę bo byƂo to jak pisaƂem 5
lat temu. Albo i lepiej. Wnioski z tego pƂynące przedstawiƂem.

Jesli masz coƛ do powiedzenia merytorycznego, masz jakieƛ wƂasne
doƛwiadczenia, testy, tudzieĆŒ teorie to oczywiƛcie moĆŒesz polemizować z
moimi poglądami. Do tej pory nic takiego nie przedstawiƂeƛ wiec punki co to sam moĆŒesz zejƛć
z tego „forum” jak ĆŒeƛ to pociesznie okreƛliƂ :P

Data: 2012-01-19 09:13:56
Autor: Fabian
Co do czyszczenia łańcucha
On 18.01.2012 16:44, mbut wrote:
W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

?! U mnie działa wy¶mienicie :)

Fabian.

Data: 2012-01-19 15:04:11
Autor: Piotr P.
Co do czyszczenia łańcucha
W dniu 2012-01-19 09:13, Fabian pisze:
On 18.01.2012 16:44, mbut wrote:
W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

U mnie też, przynajmniej w zimie nie bawiê siê w czyszczenie, tylko smar od czasu do czasu jeżeli jest deszczowo.

Data: 2012-01-19 22:53:18
Autor: Krzyƛ Cierpiętnik
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
On 18.01.2012 16:44, mbut wrote:
W dniu 12-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
[...]

?! U mnie dziaƂa wyƛmienicie :)

U mnie teĆŒ, przynajmniej w zimie nie bawię się w czyszczenie, tylko
smar od czasu do czasu jeĆŒeli jest deszczowo.

+1

Czekam aĆŒ ƂaƄcuch wyschnie, wycieram z grubsza szmatą, poprawiam
plastikową szczotką, smaruję po kropelce (valvoline
motocyklowe-teflonowe), kręcę, wycieram nadmiar.

Ponawiam wedle uznania / kiedy trzeba, czyli praktycznie nigdy
codziennie, często co kilka tygodni (jeƛli sucho) - jazda caƂoroczna,
dzieƄ w dzieƄ, w kaĆŒdych warunkach - ƛrednio jakieƛ 80 km tygodniowo;
gƂównie asfalt.

Kiedyƛ zimą jedynie dokƂadaƂem smar i nie wycieraƂem, aĆŒ w koƄcu napęd
byƂ wręcz _nieprzyzwoicie_ uwalony - problem raczej estetyczny niĆŒ
praktyczny, niemniej teraz wolę wytrzeć przed i po smarowaniu. Bez
spinek, szejkowania i zabawy.

Reszty napędu (korba jednorzędowa + nexus 8 = idealna linia ƂaƄcucha)
jak i caƂej reszty roweru nawet nie ruszam - ledwo ją widać spod syfu i
ma się dobrze. Nawet zębatki (przednia alu.) zuĆŒywają się w tempie - jak
na moje - caƂkiem spokojnym i nie wzbudzającym specjalnej trwogi.

Na wiosnę nowy ƂaƄcuch (HG50 albo HG53), serwis piast, pedaƂów i tylnej
v-ki. I tyle. Sterów i suportu nie ruszam bez powodu. Stary ƂaƄcuch myję
w ropie, przedmuchuję kompresorem, smaruję i odkƂadam na kiedyƛ.

--
ƚmierć Google Groups, ƛmierć bramkom www-news.

Data: 2012-01-20 09:13:28
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
Dnia Thu, 19 Jan 2012 22:53:18 +0100, Krzy¶ Cierpiêtnik napisał(a):

Na wiosnê nowy łańcuch (HG50 albo HG53),

a nie próbowałe¶ w takim układzie uzywaæ łańuchów stricte jednobiegowych?
ich sztywno¶æ w takim układzie nie bedzie wad± a teoretycznie ze wzglêdu na
to iż na sworzniach sa tulejki miast kołnierzy winny byc trwalsze ( ichyab
z reszt± s±).

Data: 2012-01-20 19:58:26
Autor: Krzyƛ Cierpiętnik
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
....::QRT::... wrote:

Dnia Thu, 19 Jan 2012 22:53:18 +0100, Krzyƛ Cierpiętnik napisaƂ(a):

Na wiosnę nowy ƂaƄcuch (HG50 albo HG53),

a nie próbowaƂeƛ w takim ukƂadzie uzywać ƂaƄuchów stricte
jednobiegowych?  ich sztywnoƛć w takim ukƂadzie nie bedzie wadą a
teoretycznie ze względu na to iĆŒ na sworzniach sa tulejki miast
koƂnierzy winny byc trwalsze ( ichyab z resztą są).

Hmm, nie myƛlaƂem o tym w ten sposĂłb. MoĆŒe będzie trzeba
wypróbować... :)

--
ƚmierć Google Groups, ƛmierć bramkom www-news.

Data: 2012-01-18 16:47:46
Autor: Piotr Skrzynkowski
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
W dniu 2012-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:

daj sobie z tym spokĂłj z tym czyszczeniem. Sa ciekawsze i bardziej
pozyteczne zajęcia :)
Lej olej na ƂaƄcuch i tyle.

Taką metodą napęd dƂugo wytrzyma. Piasek mimo wszystko trzeba usuwać.

P.S.

Data: 2012-01-18 16:53:05
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 16:47:46 +0100, Piotr Skrzynkowski napisał(a):

W dniu 2012-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:

daj sobie z tym spokój z tym czyszczeniem. Sa ciekawsze i bardziej
pozyteczne zajêcia :)
Lej olej na łańcuch i tyle.

Tak± metod± napêd długo wytrzyma. Piasek mimo wszystko trzeba usuwaæ.

wbrew pozorom nie ma to wiekszego znaczenia. Przynajmniej ja nie zauważyłem
aby czyszczenia łańcucha wpływało jako¶ pozytywnie na jego trwało¶æ.

Data: 2012-01-18 17:02:30
Autor: Piotr Skrzynkowski
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
W dniu 2012-01-18 16:53, ...::QRT::... pisze:

wbrew pozorom nie ma to wiekszego znaczenia. Przynajmniej ja nie zauwaĆŒyƂem
aby czyszczenia ƂaƄcucha wpƂywaƂo jakoƛ pozytywnie na jego trwaƂoƛć.

W "mieszczuchu" tylko smarowaƂem i po miesiącu muszę się babrać z piaskiem w piaƛcie. Reki nie dam sobie odciąć, ale gdybym czyƛciƂ, problemu by pewnie nie byƂo.

P.S.

Data: 2012-01-18 17:10:20
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 17:02:30 +0100, Piotr Skrzynkowski napisał(a):

W dniu 2012-01-18 16:53, ...::QRT::... pisze:

wbrew pozorom nie ma to wiekszego znaczenia. Przynajmniej ja nie zauważyłem
aby czyszczenia łańcucha wpływało jako¶ pozytywnie na jego trwało¶æ.

W "mieszczuchu" tylko smarowałem i po miesi±cu muszê siê babraæ z piaskiem w pia¶cie. Reki nie dam sobie odci±æ, ale gdybym czy¶cił, problemu by pewnie nie było.

nie sadze aby piasek z łańcucha mógł siê jako¶ przedostaæ do piasty. Piasta
sie syfi zupełnie niezależnie od łańucha co z reszt± widaæ na przykładzie
przedniej piasty :)

Data: 2012-01-19 09:26:51
Autor: cytawa
Co do czyszczenia łańcucha
QRT::... pisze:

wbrew pozorom nie ma to wiekszego znaczenia. Przynajmniej ja nie zauważyłem
aby czyszczenia łańcucha wpływało jako¶ pozytywnie na jego trwało¶æ.

Jesli cena srodkow czyszczaco smarujacych jest porownywalna z cena nowego lancucha to rzeczywiscie jest pytanie o nadmierna dbalosc o lancuch.
Nie mniej jednak przesadny syf na lancuchu mi nie pasuje. Osobiscie usuwam stare smary za pomoca kawalka starego frotowego recznika. Mozna tez te szmatke lekko nasaczyc jakims zmywajacym plynem. Ale bardzo lekko.

Jan Cytawa

Data: 2012-01-19 10:21:57
Autor: Fabian
Co do czyszczenia łańcucha
On 19.01.2012 09:26, cytawa wrote:
QRT::... pisze:

[...]

Ale chyba nie jest ważne co jest na zewn±trz takiego łańcucha, bo tam ten smar nie pracuje, nie? A wymyæ zabrudzenia ze ¶rodka łańcucha jest bardzo ciêżko. Ja obojêtnie jak bym szejkował ł±ńcuch i tak słyszê po wyczyszczeniu, a przed przesmarowaniem, że co¶ zostało.

Fabian.

Data: 2012-01-19 10:44:28
Autor: cytawa
Co do czyszczenia łańcucha
  Fabian pisze:

[...]

Wlasnie dlatego MZ szejkowanie nie ma wiekszego sensu. Mozna nawet sobie wyobrazic, ze szkodzi, bo wyplukuje smar, zostawia piasek a na dodatek usuwa naturalna oslone ze starego smaru.

A czyszcze z zewnatrz zeby sie samemu nie brudzic o lancuch.

Jan Cytawa

Data: 2012-01-19 10:53:43
Autor: Fabian
Co do czyszczenia łańcucha
On 19.01.2012 10:44, cytawa wrote:
Fabian pisze:

[...]

A! Tak to można. Ale np. w tej chwili jest tyle wody w około, że łańcuch sam siê czy¶ci ze wszystkiego i zostaje tylko taki ładny rdzawy nalot. Jak nie mam cierpliwo¶ci i leje olejem "po wszystkim" to rzeczywi¶cie jest co czy¶ciæ, ale od kiedy stosujê tylko po kropelce na ogniwo to nie mam tego problemu.

Fabian.

Data: 2012-01-19 11:42:49
Autor: piecia aka dracorp
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Thu, 19 Jan 2012 10:44:28 +0100, cytawa napisaƂ(a):

Wlasnie dlatego MZ szejkowanie nie ma wiekszego sensu. Mozna nawet sobie
wyobrazic, ze szkodzi, bo wyplukuje smar, zostawia piasek a na dodatek
usuwa naturalna oslone ze starego smaru.
Prawie jak pytanie: Co byƂo pierwsze, jajko czy kura?
A jak niby się tam znalazƂ stary smar? W koƄcu jak po czyszczenie dasz po kropelce to przecieĆŒ teĆŒ dojdzie tam gdzie byƂ stary.

To tak jak ze stwierdzeniem, ĆŒe brudnych ciuchĂłw nie wybrudzisz. Poniekąd prawda.

Znam czƂowiek ktĂłry nawet nie smaruje bo uwaĆŒa, ĆŒe rdza to naturalna ochrona. MoĆŒe i ochrania przed dalszą korozją ale jazda na takim ƂaƄcuchu jest duĆŒo gorsza.

A czyszcze z zewnatrz zeby sie samemu nie brudzic o lancuch.
Dlatego muszę powrĂłcić do czyszczenia, bo ostatnio teĆŒ mi się nie chce.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-22 16:44:58
Autor: Jan Srzednicki
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
On 2012-01-19, piecia aka dracorp wrote:
[...]

To akurat bzdura. Stal/ĆŒelazo nie pokrywa się warstwą tlenku, jak
chociaĆŒby aluminium, tylko się odƂupia, przez co rdza na normalnej stali
nie daje ĆŒadnej ochrony.

Data: 2012-01-18 20:13:17
Autor: Lagod
Co do czyszczenia łańcucha
W dniu 2012-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
daj sobie z tym spokój z tym czyszczeniem. Sa ciekawsze i bardziej
pozyteczne zajêcia :)
Lej olej na łańcuch i tyle.

Nie pytałem o radê jak tworzyæ pastê ¶ciern±.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-01-18 20:34:14
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 20:13:17 +0100, Lagod napisał(a):

[...]

pytałe¶. I to nawet gorsz± bo gruboziarnist±. Aż dziw iż tego nie zauważyłe¶ :)

Data: 2012-01-18 20:55:46
Autor: Lagod
Co do czyszczenia łańcucha
W dniu 2012-01-18 20:34, ...::QRT::... pisze:
pytałe¶. I to nawet gorsz± bo gruboziarnist±.
Aż dziw iż tego nie zauważyłe¶ :)

Pasty ¶cierne tworzy siê na bazie tłuszczy i smarów (Twoja metoda) a nie rozpuszczalników.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-01-18 21:06:13
Autor: ...::QRT::...
Co do czyszczenia łańcucha
Dnia Wed, 18 Jan 2012 20:55:46 +0100, Lagod napisaƂ(a):

W dniu 2012-01-18 20:34, ...::QRT::... pisze:
pytaƂeƛ. I to nawet gorszą bo gruboziarnistą.
AĆŒ dziw iĆŒ tego nie zauwaĆŒyƂeƛ :)

Pasty ƛcierne tworzy się na bazie tƂuszczy i smarów (Twoja metoda) a nie rozpuszczalników.

A tak zadam pytanie - ile czasu ƂaƄcuch jest czysty po umyciu? 2 czy moĆŒe 3
kilometry? Syf bardzo szybko sie do niego na nowo przyczepi - i jest to co
gorsza nowy/swieĆŒy syf ktĂłry dopiero sie na sworzniach rozetrze. co z
resztą sƂychać. Dodatkowo naleĆŒaƂo by wspomnieć o tym iĆŒ mycie Ƃancucha wymywa brĂłd ze
sworzni co powoduje jego wydƂuĆŒenie – a to nie wpƂywa korzystnie na reszte
napędu. Ja osobiƛcie tego nie sprawdzaƂem ale chyba nawet tutaj ktoƛ kiedyƛ
pisae iĆŒ tak sie wƂasnie dzieje.

Data: 2012-01-19 08:14:43
Autor: artek
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
W dniu 2012-01-18 20:13, Lagod pisze:
W dniu 2012-01-18 15:27, ...::QRT::... pisze:
daj sobie z tym spokĂłj z tym czyszczeniem. Sa ciekawsze i bardziej
pozyteczne zajęcia :)
Lej olej na ƂaƄcuch i tyle.

Nie pytaƂem o radę jak tworzyć pastę ƛcierną.

akurat w tym momencie zgadzam się z qrt. w swoim, rowerze ƂaƄcuch myję (szejkuję) circa about raz na 1000 km, jak mi się akurat zechce go podmienić na drugi (metoda 3 ƂaƄcuchĂłw ;) - za to regularnie smaruję lejąc po kropelce oliwki (kiedyƛ rolhoff, obecnie shimano wet lube). a w rowerze ewy ƂaƄcucha nie myƂem od zaƂoĆŒenia - czyli od kilka tys. km. i dziaƂa. wymieniać będę na wiosnę razem z caƂym napędem.

ps maszynkę barbieri miaƂem, kilka razy nawet ją uĆŒyƂem i sobie odpuƛciƂem. upierdliwa w stosowaniu, czyƛci tylko z wierzchu, a caƂy syf w ƛrodku i tak zostaje. nic nie zastąpi porządnego szejkowania. dlatego teĆŒ uĆŒywam ƂaƄcuchy ze spinką, ĆŒeby Ƃatwiej byƂo ƛciągać.
i powiem więcej - przestaƂem się pieprzyć z drogimi hg93 czy cn7000, zakƂadam zwykƂy najtaƄszy hg53 i nie widzę specjalnej rĂłĆŒnicy w trwaƂoƛci czy wyciąganiu. po sezonie i tak caƂy napęd wymieniam - kaseta plus ƂaƄcuchy, ewentualnie raz na dwa lata blat w korbie.

kamyk

Data: 2012-01-19 17:55:47
Autor: Lagod
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
W dniu 2012-01-19 08:14, artek pisze:
akurat w tym momencie zgadzam się z qrt. w swoim, rowerze ƂaƄcuch myję
(szejkuję) circa about raz na 1000 km, jak mi się akurat zechce go
podmienić na drugi (metoda 3 ƂaƄcuchów ;) - za to regularnie smaruję
[...]

Dzięki kamyku za cenne uwagi. To moje czyszczenie to oczywiƛcie nie ma być codziennie rano tylko raz na 1-2 miesiące. A na co dzieƄ to oczywiƛcie olej (Finisch zielony, WET) leję.
Tak wƂaƛnie się obawiaƂem, czy taka maszynka to umyje to co ja chce by byƂo umyte-czyli ƛrodek, tam gdzie dostają się drobne i zjadają ƂaƄcuch od ƛrodka.
ƁaƄcuch muszę wymieniać częƛciej niĆŒ raz na rok, bo za rzadko go myję; no i za ƂaƄcuchem cierpią zębatki oczywiƛcie. SzczegĂłlnie przy warunkach jak teraz.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-01-18 16:59:01
Autor: Coaster
Co do czyszczenia ƂaƄcucha

Cena od 1,70 zl http://tinyurl.com/raz-jeden
plus http://tinyurl.com/raz-drugi za kilka zlotych.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-01-18 19:54:04
Autor: Robert Ostrowski
Co do czyszczenia łańcucha
Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał(a):
ZbrzydƂo mi czyszczenie szczotką.
MoĆŒecie polecić jakieƛ sensowne urządzenie?
W necie są dostępne w cenach od 25 do 120zƂ. Które wybrać?

Możesz to zrobiæ teraz zupełnie za darmo. Mamy teraz na jezdniach ¶nieg mokry,
który idelanie przykleja siê do wszelkich czêsci rowerowych, również do
łańcucha wiêc wystarczy pół godziny pojeżdziæ po takiej breji a wypłuczesz z
łańcucha cały syf. Tylko nie wjeżdżaj na od¶nieżane ulice bo szybciutko na
now3o złapiesz mnóstwo syfu.

Data: 2012-01-19 09:17:20
Autor: Fabian
Co do czyszczenia ƂaƄcucha
On 18.01.2012 20:54, Robert Ostrowski wrote:
Lagod<niespamowaclagoda@listkropkapl>  napisaƂ(a):

ZbrzydÄčïżœo mi czyszczenie szczotkĂ„ïżœ.
MoÄčĆșecie poleciĂ„ïżœ jakieÄčïżœ sensowne urzĂ„ïżœdzenie?
W necie sĂ„ïżœ dostĂ„ïżœpne w cenach od 25 do 120zÄčïżœ. KtĂƂre wybraĂ„ïżœ?

MoĆŒesz to zrobić teraz zupeƂnie za darmo. Mamy teraz na jezdniach ƛnieg mokry,
ktĂłry idelanie przykleja się do wszelkich częsci rowerowych, rĂłwnieĆŒ do
ƂaƄcucha więc wystarczy póƂ godziny pojeĆŒdzić po takiej breji a wypƂuczesz z
ƂaƄcucha caƂy syf. Tylko nie wjeĆŒdĆŒaj na odƛnieĆŒane ulice bo szybciutko na
now3o zƂapiesz mnóstwo syfu.

ROTFL. A jak mam dojechać do pracy, rower na plecy i na przeƂaj? :)

Fabian.

Co do czyszczenia ƂaƄcucha