Co do ochrony dłoni przed smarem ?

Data: 2010-06-21 00:45:04
Autor: konto_news
Co do ochrony dłoni przed smarem ?
Witam,

po dzisiejszej niedzielnej zabawie przy rowerze (pardonsik za ntg;) zastanawiam się czy nie warto zainwestować na przyszłość w jakiś szuwaks, aby łatwiej było to dziadostwo zmyć. Z rowerem jest o tyle ciekawiej, że mamy tam niezły mix smaru i próbki gleby. Syf generalnie taki, że w samochodzie chyba o gorszy trudno. Stąd pytanie, co sprawdzonego możecie polecić ? Rękawice odpadają, po prostu przeszkadzają.
Pytam Was ponieważ kiedyś tutaj przeczytałem sposób na mycie rąk masłem. Właściwie jest lepszy niż oczekiwałem i niepotrzebnie traciłem czas na benzynę, pastę BHP i sam nie wiem co jeszcze.
Będę wdzięczny za linki konkretnych produktów lub inne sposoby.

pozdrawiam
Tomasz

--
http://www.ronsko.pl

Data: 2010-06-20 23:59:22
Autor: to
Co do ochrony d³oni przed smarem ?
konto_news wrote:

Pytam Was ponieważ kiedyś tutaj przeczytałem sposób na
mycie rąk masłem. Właściwie jest lepszy niż oczekiwałem i niepotrzebnie
traciłem czas na benzynę, pastę BHP i sam nie wiem co jeszcze.

Czy zabezpieczyć nie wiem, ale co do mycia, to z moich doświadczeń wynika, że 99% syfu samochodowego można się pozbyć myjąc ręce płynem do zmywania naczyń.

Data: 2010-06-21 09:49:14
Autor: J.F.
Co do ochrony dłoni przed smarem ?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w
konto_news wrote:
[...]

Mozna tez proszkiem do prania, ale maslo i tak lepsze :-)

Oprocz masla sa dwa srodki ktore mi sie spodobaly
-pasta BHP z trocinami, mozliwe ze tylko jedna odmiana tak dobrze dziala
-taki specjalny zel, ktory sie wciera w brudne rece na sucho, a potem zmywa.
  Produkt byl krajowy, ale producent dawno nie istnieje.

J.

Data: 2010-06-21 10:23:56
Autor: J_K_K
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvn5hg$df$1news.onet.pl...
-pasta BHP z trocinami, mozliwe ze tylko jedna odmiana tak dobrze dziala
-taki specjalny zel, ktory sie wciera w brudne rece na sucho, a potem zmywa.
 Produkt byl krajowy, ale producent dawno nie istnieje.

Była kiedyś pasta / krem w białych plastikowych tubkach,
którą wcierało się "przed", a potem zmywało.

"Po" to np. polska pasta BHP (np. Lidl),
albo hamerykański Fast Orange z ziarenkami pumeksu (np. Selgros).

A "po drodze" to i wodą z piachem się nieraz czyściło ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-06-21 07:33:13
Autor: Lukasz
Użytkownik "konto_news" <jest_kryzys@nie_mam_mejla.tk> napisał w wiadomości news:4c1e99f0$0$17092$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

po dzisiejszej niedzielnej zabawie przy rowerze (pardonsik za ntg;) zastanawiam się czy nie warto zainwestować na przyszłość w jakiś szuwaks, aby łatwiej było to dziadostwo zmyć.

kiedyÅ› (nie wiem kiedy, znalazÅ‚em  w domu ;) byÅ‚y pÅ‚yny typu 'niewidzialna rÄ™kawica' - nakÅ‚adaÅ‚eÅ› to na rÄ™ce, na poczÄ…tku nieprzyjemnie siÄ™ klei, po chwili wysycha i tego nie czujesz. Jak skoÅ„czysz pracÄ™ zmywasz toto wodÄ… - super sprawa, swego czasu naprawiaÅ‚em komarki i inne WSK'i i byÅ‚o to niezastÄ…pione (na pewno lepsze od pasty BHP ;)
Pewnie znajdziesz to w jakimÅ› sklepie

Lukasz

Data: 2010-06-21 07:36:17
Autor: Arek M
[...]

Proszek do prania :)

Ja stosuje troche inne podejscie. Po 'zabawie' na rowerze jade na myjnie, karszerem traktuje całość, potem przesmaruje tylko łańcuch i po sprawie. Lapy mam tylko uwalone jak łańcuch co te 500 km przekładam i czyszcze. Proszek wtedy wystarcza.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-06-21 09:56:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Arek M pisze:

  > Ja stosuje troche inne podejscie. Po 'zabawie' na rowerze jade na
myjnie, karszerem traktuje całość,

Tym karcherem to ostrożnie przy piastach, suporcie itd.
Potrafi to to wymyć smar lub napchać piachu.

potem przesmaruje tylko łańcuch i po
sprawie. Lapy mam tylko uwalone jak łańcuch co te 500 km przekładam i czyszcze.

A do samego przełożenia łańcucha to wystarczą rękawiczki lateksowe, lub mocniejsze zwykłe materiałowe jednostronnie gumowane.

Seco

Data: 2010-06-21 08:31:28
Autor: MarcinJM
konto_news pisze:
[...]

Ja uzywam rekawiczki medyczne lateksowe i na to cienkie bawelniane. kOmpletnie nie przeszkadzaja, a lapki po robocie sa w stanie wyjsciowym :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-06-21 17:05:04
Autor: Tomasz
W dniu 21.06.2010 08:31, MarcinJM pisze:
Ja uzywam rekawiczki medyczne lateksowe i na to cienkie bawelniane.
kOmpletnie nie przeszkadzaja, a lapki po robocie sa w stanie wyjsciowym :)

Widaæ jednym nie przeszkadzaj±, innym bardzo. Nawet posiadam takie, ale lateksowe to ostateczno¶æ - ostatnio mi siê zdarzy³o do jakiej¶ bejcy zak³adaæ. Inne farby typu nitro/ftalowa wolê ju¿ zmywaæ albo zak³adaæ bawe³niane gumowane, podziwiam chirurgów ¿e s± w stanie tyle czasu w tych rêkawiczkach wytrzymaæ.

Wszystkim dziêkujê za odpowiedzi i rady, przy okazji przepraszam za kodowanie w pierwszym po¶cie.

pozdrawiam
Tomasz

--
http://www.ronsko.pl

Data: 2010-06-21 09:06:41
Autor: Hants
"konto_news" <jest_kryzys@nie_mam_mejla.tk> wrote in message news:4c1e99f0$0$17092$65785112news.neostrada.pl...

Będę wdzięczny za linki konkretnych produktów lub inne sposoby.

Rękawiczki nitrilowe, a po robocie: żel Swarfega. Ewentualne poprawki i paznokcie: mydłem w płynie i szczoteczką.

I zadnych kremów "po".

Data: 2010-06-21 16:53:44
Autor: Tomasz
Co do ochrony d³oni przed smarem ?
W dniu 21.06.2010 10:06, Hants pisze:
Rêkawiczki nitrilowe, a po robocie: ¿el Swarfega.
Dziêki za konkrety.

Ewentualne poprawki i
paznokcie: myd³em w p³ynie i szczoteczk±.
Tego siê domy¶li³em.

I zadnych kremów "po".
A tego nie wiedzia³em. Ale kremu osobi¶cie to tylko po cemencie bym u¿ywa³.

--
http://www.ronsko.pl

Data: 2010-06-21 11:23:53
Autor: kamil
[...]

Proponuje zainwestowac w przyzwoite rekawice robocze..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-21 20:02:06
Autor: scob
Co do ochrony dłoni przed smarem ?
konto_news pisze:
Witam,
Będę wdzięczny za linki konkretnych produktów lub inne sposoby.

jesli faktycznie nie potrafisz scierpieć rękawic - nakremuj MOCNO ręce przed robotą - jakimś tłustym kremem (nivea od biedy się nada, lepsza 'norweska' neutrogena).
Zmywanie: dowolny płyn do naczyń.

Data: 2010-06-21 22:45:35
Autor: Marcin N

Użytkownik "konto_news" <jest_kryzys@nie_mam_mejla.tk> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c1e99f0$0$17092$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

AMWAY. PÅ‚yn nazywa siÄ™ L.O.C.
Nie handluję tym, ale używam od lat. Nie ma nic lepszego.

Data: 2010-06-24 11:28:54
Autor: Michał Gut
Co do ochrony dłoni przed smarem ?
idz do sklepu motoryzacyjnego i pytaj o pastÄ™ do mycia rÄ…k.

mechanicy maja takie wynalazki w wiadrach 10-20l.
dziala niesamowicie (tzn uwalona reke w smarze przepalonym, czarna od sadzy i cholera wie czego jeszcze w ciagu 10 sekund domyjesz do stanu wyjsciowego, +10sekund i szczoteczka i pazury tez bedziesz mial wyjsciowe.

kupilem jakis czas temu podobny wynalazek - troszeczke gorszy ale tez bardzo dobrze sobie radzi. o niebo lepsze niz proszek do prania czy inne wynalazki ktorych wczesniej uzywalem.

Data: 2010-06-28 17:24:56
Autor: nadir
Co do ochrony d³oni przed smarem ?
U¿ytkownik konto_news napisa³:
Witam,

po dzisiejszej niedzielnej zabawie przy rowerze (pardonsik za ntg;)
zastanawiam siê czy nie warto zainwestowaæ na przysz³o¶æ w jaki¶
szuwaks, aby ³atwiej by³o to dziadostwo zmyæ. Z rowerem jest o tyle
ciekawiej, ¿e mamy tam niez³y mix smaru i próbki gleby. Syf generalnie
taki, ¿e w samochodzie chyba o gorszy trudno. St±d pytanie, co
sprawdzonego mo¿ecie poleciæ ? Rêkawice odpadaj±, po prostu przeszkadzaj±.
Pytam Was poniewa¿ kiedy¶ tutaj przeczyta³em sposób na mycie r±k mas³em.
W³a¶ciwie jest lepszy ni¿ oczekiwa³em i niepotrzebnie traci³em czas na
benzynê, pastê BHP i sam nie wiem co jeszcze.
Bêdê wdziêczny za linki konkretnych produktów lub inne sposoby.

pozdrawiam
Tomasz

U¿ywam czêsto pasty Travabon, firmy Stoko, mam j± od znajomego z Niemiec, ale widzê, ¿e u nas te¿ jest dostêpna, na przyk³ad tu:
http://www.doczysta.pl/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=219
Wsmarowuje siê to w d³onie dosyæ obficie, po wyschniêciu mo¿na siê babraæ w olejach, smarach i innych syfach, byle tylko nie by³o kontaktu z wod±. Nawet zimna woda zmywa pastê razem z brudem.
Szukaj te¿ innych past i kremów, pod nazw± "rêkawiczki biologiczne"

Co do ochrony dłoni przed smarem ?