Co ile zmieniac lancuch?

Data: 2011-10-11 07:28:52
Autor: Wilk
Co ile zmieniac lancuch?
On 11 Paź, 16:02, pi...@poczta.onet.pl wrote:
Witam
Co ile nalezy rotowac lancuch aby przyjal sie do starej kasety? Jezeli to ma
znaczenie to rower krosowy , jazda z ukierunkowaniem na lekki teren, lancuch&
kaseta z grupy shimano
Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam
Piotr

W ogóle nie zmieniać :))
Właśnie dociągnąłem do 16tys km na jednym zestawie i dopiero pojawiły
się pierwsze przeskoki przy mocnym obciążeniu, więc jeszcze trochę
pociągnie. IMO - szkoda zawracania głowy, jedyne co warto zrobić to
wymienić napęd na zimę na taniutki, bo sól drastycznie zmniejsza
żywotność napędu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-10-11 09:32:27
Autor: Rowerex
Co ile zmieniac lancuch?
On 11 Paź, 15:28, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
> [...]

Właśnie dociągnąłem do 16tys km na jednym zestawie i dopiero pojawiły
się pierwsze przeskoki przy mocnym obciążeniu

No i to jest argument za, a nie przeciw :)

Zmieniać trzeba na wyczucie, zależnie od stylu jazdy, warunków
pogodowych, terenowych itp. Reguła "kilo-kilometrowa" często się nie
sprawdza, no chyba że mowa o szosówce użytkowanej wyłącznie na suchym
asfalcie.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-10-11 14:53:53
Autor: Ryszard Mikke
Co ile zmieniac lancuch?
Wilk <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 11 Pa=BC, 16:02, pi...@poczta.onet.pl wrote:
> [...]
 ma
> znaczenie to rower krosowy , jazda z ukierunkowaniem na lekki teren, lanc=

W og=F3le nie zmienia=E6 :))
W=B3a=B6nie doci=B1gn=B1=B3em do 16tys km na jednym zestawie i dopiero poja=
wi=B3y
si=EA pierwsze przeskoki przy mocnym obci=B1=BFeniu, wi=EAc jeszcze troch=
=EA
poci=B1gnie.

O... A kaseta jak to zniosla? Czy i tak wymieniasz od razu caly naped?

--
rmikke

Data: 2011-10-11 10:23:17
Autor: Wilk
Co ile zmieniac lancuch?
On 11 Paź, 16:53, "Ryszard Mikke" <rmikke.SKA...@gazeta.pl> wrote:

O... A kaseta jak to zniosla? Czy i tak wymieniasz od razu caly naped?

Wymieniam kasetę, łańcuch i środkową zębatkę. Finansowo to wyjdzie
niemal na to samo, takie wygibasy ze zmianą łańcuchów opłaca się robić
tylko z najdroższymi kasetami poziomu XTR, które kosztują koło 400zł i
więcej. Kaseta klasy Deore kosztuje koło 75zł, a łańcuch 48zł. A na
zestawie dwóch czy trzech  łańcuchów z tą samą kasetą na pewno się nie
pojedzie tyle co na dwóch kasetach. Dlatego nie widzę sensu takiej
babraniny, wymiany łańcuchów co 1-2tys km (tym bardziej że jeżdżę na
trasy sporo dłuższe i bym ów zapasowy łańcuch musiał targać ze sobą),
zabawy z tym czy kaseta nowy przyjmie czy nie, czy przez 100km będzie
trochę przeskakiwało itd. Dotąd wyciągałem koło 10tys na jednym
zestawie - i już to było wartością satysfakcjonującą; ale wtedy
jeździłem na tym zestawie również zimą. Teraz gdy na zimę dałem osobny
napęd - poskutkowało to dużo dłuższym przebiegiem, który już zupełnie
nie zachęca do zabaw z przekładaniem łańcuchów
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-10-11 20:12:22
Autor: Bukol
Co ile zmieniac lancuch?
[...]

Ja też popieram! Mój napęd warty jakieś 250zł (nowy) i jeżdżę na nim i jeżdżę, zamontowany chyba w połowie 2009- popieram politykę: zajeździć i dopiero wymieniać :)

--
admin@rowerowepodhale.eu
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-10-12 09:38:33
Autor: dżep
Co ile zmieniac lancuch?
To nie wiem od czego to zależy :/ Ja w tym roku wymieniałem napęd na wiosne łącznie z dużą i średnią zębatka korby  i po 5-6 kkm łańcuch hg73 zajeżdżony, pękł,  luzy ogromne, przeskakuje.. kaseta hg61 optycznie bez dużych sladów zuzycia ale nowego łancucha na biegach od 5 do 8 juz nie przyjęła, tak samo średnia przednia zębatka deore :/ To dośc frustrujący wydatek przed zimą więc postanowilem teraz kupowac najtańsze napędy i na zime wziałem sunarace z i kmc 9000..

--

Co ile zmieniac lancuch?