Co ile zmieniac lancuch?

Data: 2011-10-13 22:07:31
Autor: szaman
Co ile zmieniac lancuch?
On 10/11/2011 04:02 PM, piogu@poczta.onet.pl wrote::
> Witam
> Co ile nalezy rotowac lancuch aby przyjal sie do starej kasety? Jezeli to ma
> znaczenie to rower krosowy , jazda z ukierunkowaniem na lekki teren, lancuch&
> kaseta z grupy shimano

Jak juz przedpiscy pisali - nie zmieniać. Sam przeszedłem przez etap metody 3 łąńcuchów i doszedłem do tego, że jest to skrajnei nieekonomiczne. Do tego niewygodne.

Najprościej zajeździć cały napęd do końca i wtedy wymienić łańcuch z kasetą.
Sam wymieniam napęd co wiosnę. Żywotność łańcucha pc68 i kasety podobnej klasy wynosi u mnie około 10kkm. Zatem idealnie wpasowuje się to w roczny przebieg:)

pozdrawiam,
sz

Data: 2011-10-13 22:38:34
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Co ile zmieniac lancuch?
[...]

Ja z tym zgodzić się nie mogę. Na swoich 3 łańcuchach z piłowaniem kasety nieprzeskakujący napęd mam na 20 tysięcy kilometrów. Dlatego uważam, że warto zmieniać łańcuchy, zwłaszcza, że wtedy łatwo się je myje. Brudny wrzucam do butelki po mleku z naftą przemysłową i wyjmuje czyściutki. Także nawet nie muszę babrać się w mycie napędu. Na takim zestawie jeżdże cały rok, a to też o świadczy o tym, że to dobry sposób o żywotność napędu. Ponadto nie muszę wymieniać zębatek przy korbie. Ostatnio mój znajomy jeżdżąc na jednym łańcuchu zniszczył po 5 tysiącach kasetę i środkową zębatkę korby. Także jazda na jednym nie jest ekonomiczna z mojegu punktu widzenia. Ale każdy ma prawo wyboru i korzystać z napędu jak mu się podoba.

Data: 2011-10-16 17:32:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Co ile zmieniac lancuch?
Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:4E974503.8030600op.pl...
[...]

Od pewnego czasu używam najtańszych łańcuchów shiamno 8sp + przymiar do sprawdzania rozciągnięcia (taki badziewny: http://endurorider.pl/2009/11/przymiar-do-mierzenia-wyciagniecia-lancucha/) Najlepiej sprawdza się wymiana łańcucha kiedy według przymiaru zaczyna być mocno wyciągnięty, ale przed maksimum.

Kiedyś lubiłem przeciągać moment wymiany do samego końca i w efekcie miałem do kupienia: łańcuch, kasetę + środkowy blat korby. Do bani z takim interesem według mnie i wolę zmieniać łańcuchy po 25 zeta częściej a reszty nie ruszać.

Napęd staram się utrzymywać na poziomie "relatywnie czysty", ale żebym zmusił się do regularnego szejkowania łańcucha etc. to chyba musiałby być koniec świata :>

Według mnie dobry pomysł to _porządny_ przymiar do sprawdzania wyciągnięcia i terminowa wymiana łańcucha na nowy. Metoda z rotowaniem ma sens, ale mi się nie chce po prostu ;] Co więcej łańcuch za 25 zeta działa bardzo sympatycznie :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-16 17:54:20
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Co ile zmieniac lancuch?
Co więcej łańcuch za 25 zeta działa bardzo sympatycznie :)

Zgadzam się. Używałem HG50 ale przesiadłem się na HG40, gdyż mam go za 20pln i wystarcza na tak samo długo jak ten pierwszy.

To samo w wyższych grupach shimano. Zrezygnowałem z HG-93 i 73 na rzecz HG53 i mi z tym dobrze.

Data: 2011-10-17 11:16:31
Autor: cytawa
Co ile zmieniac lancuch?
  szaman pisze:

Jak juz przedpiscy pisali - nie zmieniać. Sam przeszedłem przez etap
metody 3 łąńcuchów i doszedłem do tego, że jest to skrajnei
nieekonomiczne. Do tego niewygodne.

To racja.

[...]

Co to znaczy koniec.? Zuzywanie lancucha jest powiedzmy sobie liniowe do pewnego momentu (do niecalych 2 mm na 10 ogniw). Potem juz idzie szybko. Jesli ktos wymienia lancuch przed tym progiem ma szanse 'zajezdzic' na tej samej kasecie kilka lancuchow. (z niewielkimi podszlifowaniami ewentualnie). Jesli jezdzi do faktycznego konca niewiele zyska czasu i bedzie potem musial wymienic wszystko lacznie z korbami.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

Co ile zmieniac lancuch?