Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)

Data: 2010-11-20 20:49:54
Autor: topek
Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
Witajcie,
kupilem kosc ramu. Miala byc identyczna jak stara:
Samsung 1 GB DDR2 PC-5300 667MHz
Niby szerokosc modulu ta sama co starej kosci ale nie pasuje do mojej plyty.

http://img529.imageshack.us/img529/5065/ramac.jpg

Ta u gory w metalowej zbroi to nowo zakupiona.
Ta na dole to ta obecnie w moim kompie dzialajaca.
W innym miejscu jest to naciecie, zeby wpasowac w plyte glowna.

WTF?!
:-(

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-11-20 21:11:54
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.11.2010 20:49, topek pisze:
kupilem kosc ramu. Miala byc identyczna jak stara:
Samsung 1 GB DDR2 PC-5300 667MHz

Z szybkiego porównania kodów produktów wynika, że miałeś
zwykłe moduły (nie kości!!!) DDR2 SDRAM DIMM, a kupiłeś
FBDIMM. Czyli zupełnie inny typ modułu.

Data: 2010-11-20 21:44:35
Autor: topek
W dniu 2010-11-20 21:11, Radosław Sokół pisze:
[...]

A to jest drozsza pamiec niz zwykly DIMM?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-12-30 12:19:05
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.11.2010 21:44, topek pisze:
Z szybkiego porównania kodów produktów wynika, że miałeś
zwykłe moduły (nie kości!!!) DDR2 SDRAM DIMM, a kupiłeś
FBDIMM. Czyli zupełnie inny typ modułu.

A to jest drozsza pamiec niz zwykly DIMM?

Nominalnie droższa, jednak często da się ją na aukcjach
kupić dosyć tanio, bo ludzie po "nacięciu się" właśnie na
coś, czego nie są w stanie zastosować w żadnej "normalnej"
(nie-serwerowej) płycie sprzedają potem takie moduły pamię-
ci za bezcen.

Data: 2010-11-20 21:12:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
Dnia 2010-11-20, o godz. 20:49:54
topek <topek-sp*merom-czlon-w-zad@p0st.pl_Zamien_zero_na_o> napisał(a):

[...]

Stara bez ECC a nowa ECC.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_ECC

Zdrówko

Data: 2010-11-20 21:51:56
Autor: topek
Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
Dnia 2010-11-20, o godz. 20:49:54

Stara bez ECC a nowa ECC.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_ECC

Zdrówko

Ale ta:
http://cgi.ebay.de/1-GB-DDR2-Ram-Samsung-PC2-5300-667-MHz-CL-5-/220696682112?pt=DE_Technik_Computerzubeh%C3%B6r_Arbeitsspeicher&hash=item33628c1e80

Juz powinna pasowac?

Data: 2010-11-20 22:55:32
Autor: Hades
Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
Data: 2010-11-20 23:52:50
Autor: topek
Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
W dniu 2010-11-20 22:55, Hades pisze:
Użytkownik "topek"
[...]

To nie prosciej wybrac cos tutaj:
http://allegro.pl/ddr2-dimm-pc2-5300-667mhz-27742
Witaj,
nie mieszkam w PL :)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-11-21 00:05:07
Autor: W.P.
[OT} Re: Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)

Szczęśliwy człowiek :(

W.P.
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-11-21 00:12:59
Autor: topek
W dniu 2010-11-21 00:05, W.P. pisze:
Użytkownik topek napisał:
[...]

Ke?

Stwierdzilem fakt po prostu.
I sie usmiechnalem.
Czesto sie usmiecham.
To zle?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-11-21 08:33:48
Autor: Pszemol
[OT} Re: Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
"W.P." <laurentp@wp.pl> wrote in message news:ic9k74$2bo$1news.onet.pl...
nie mieszkam w PL :)

Szczęśliwy człowiek :(

A ciebie co tam trzyma żeś taki nieszczęśliwy?

Data: 2010-11-21 11:26:56
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-20 20:49, topek pisze:
[...]

Jesteś świetny, już prawie się nabrałem na Twój post;) Oczywiście obydwa moduły pasują do płyty głównej. Jesteś kapitalny, ale niech się reszta pomęczy nad zagadką;) Tylko dla spostrzegawczych;)

Data: 2010-11-21 11:50:29
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.11.2010 11:26, Tomaszek pisze:
Jesteś świetny, już prawie się nabrałem na Twój post;) Oczywiście obydwa moduły pasują do płyty głównej. Jesteś kapitalny, ale niech się reszta pomęczy nad zagadką;) Tylko dla spostrzegawczych;)

A policzyłeś styki? Bo ja też myślałem, że chodzi o obrócenie
modułu o 180 stopni -- ale oznaczenia temu raczej przeczą...

Poza tym zakładam, że autor pytania nie był taką fujarą i
jednak trochę podumał nad kwestią spasowania modułu, zanim
zadał pytanie ;)

Data: 2010-11-21 12:27:32
Autor: topek
W dniu 2010-11-21 11:50, Radosław Sokół pisze:
Poza tym zakładam, że autor pytania nie był taką fujarą i
jednak trochę podumał nad kwestią spasowania modułu, zanim
zadał pytanie ;)
Dobrze zakladasz.
Jak z jednej strony wsadzilem to z drugiej wypychalo.
Wlasnie przez to ze naciecie jest troche w innym miejscu.
Obrocenie o 180° spowoduje, ze naciecie jest w ogole w innym miejscu i nijak nie pasuje do slotu w plycie glownej.
Nie trudno to sobie chyba wyobrazic?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-11-21 13:15:07
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 12:27, topek pisze:
[...]

Tak więc przepraszam bardzo za pochopną opinię.

Data: 2010-11-21 14:27:29
Autor: Piotr Rezmer
topek pisze:

[...]

Pamiętam, że kiedyś do kart procesorowych do central telefonicznych, też pamięci miały lekko przesunięty ząbek.  Typ pamięci niby standardowy, ale płytka nie. Dzięki temu producent mógł dodatkowo zarabiać * kEUR więcej na pamięciach.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2010-11-21 16:04:25
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:27:29 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

[...]

Taa, a firma GVP do Amig produkowała karty na 64-pinowe SIMMy GVP.
Pamięć ta sama, płytka inna, kupuj drożej, a wszystko "w trosce o
klienta" :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 16:15:07
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 16:04, MadMan pisze:
Taa, a firma GVP do Amig produkowała karty na 64-pinowe SIMMy GVP.
Pamięć ta sama, płytka inna, kupuj drożej, a wszystko "w trosce o
klienta" :)

Daj spokój z tą całą Amigą... Co oni z tego porobili.
Zerknij na to: http://tnij.org/i4gr

Poczytaj parametry, zerknij jakie to ma możliwości i jak dojedziesz do ceny to spadniesz z krzesła;)

Data: 2010-11-21 16:54:56
Autor: W.P.
Użytkownik Tomaszek napisał:
[...]

Racja, można spaść... Przecież za tyle to (chyba) już jakiegoś PowerMaca
się kupi (używanego?).

W.P.

Data: 2010-11-21 16:58:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-11-21 16:54, Użytkownik W.P. napisał:

[...]

Za tyle to całe stado z szybszymi zegarami.
Ale nie uruchomisz na nich tego systemu który dołączają
do tej płyty. Dla niektórych ma to znaczenie.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-21 17:27:15
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 16:54:56 +0100, W.P. napisał(a):

Racja, można spaść... Przecież za tyle to (chyba) już jakiegoś PowerMaca
się kupi (używanego?).

Zaraz przyjdzie redaktor Bielski i cię zje, bo MorphOS to nie AmigaOS :)
A PowerMaca o zbliżonych parametrach kupisz bez problemu za 200 zł.
Fakt, nie będzie miał USB 2.0 (kwestia 20 zł), PCI-Express (nie do
nadrobienia) czy SerialATA (kwestia 60 zł), no i pamięć nieco
wolniejsza, ale poza tym będzie szybszy (bo procesor będzie miał cache
L3 i jednostkę wektorową). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 17:32:05
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 17:27, MadMan pisze:
Zaraz przyjdzie redaktor Bielski i cię zje, bo MorphOS to nie AmigaOS :)

To jest słodkie, te ich wojenki między systemami. Normalnie jakbym się przeniósł w początek lat 90-tych. Ja miałem Atari i komodorowcami w piecu paliłem;))
Tylu ludzi siedzi przy tych systemach i jeszcze żaden osiołek na żaden z tych systemów nie napisał porządnej przeglądarki WWW;) Ile to już trwa lat;)

Portal PPA mnie odmładza;)

Data: 2010-11-21 17:40:27
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:32:05 +0100, Tomaszek napisał(a):

Tylu ludzi siedzi przy tych systemach i jeszcze żaden osiołek na żaden z tych systemów nie napisał porządnej przeglądarki WWW;

No przepraszam bardzo, OWB (przynajmniej wersja MOS) jest całkiem OK,
pomijając flasha (działa takse) i javę (której po prostu nie ma i raczej
nie będzie). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 17:42:11
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 17:40, MadMan pisze:
No przepraszam bardzo, OWB (przynajmniej wersja MOS) jest całkiem OK,
pomijając flasha (działa takse) i javę (której po prostu nie ma i raczej
nie będzie).

Możesz zapodać jakiegoś zrzuta z ekranu, jak wyglądają portale? ( onet, wp, no i allegro ) Jak to widziałem ostatnio to płakać się chciało;)

Data: 2010-11-21 18:04:07
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:42:11 +0100, Tomaszek napisał(a):

Możesz zapodać jakiegoś zrzuta z ekranu, jak wyglądają portale? ( onet, wp, no i allegro ) Jak to widziałem ostatnio to płakać się chciało;)

Nie bardzo mi się chce i nie mam warunków (podłączam się pod monitor
brata, teraz to niemożliwe). Wygląda tak jak na czymkolwiek pod webkitem
(jakieś Chrome czy Safari). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 18:11:44
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 18:04:07 +0100, MadMan napisał(a):

[...]

Znajomy poratował:
http://teleinfo.pb.edu.pl/krashan/u/wp.png
http://teleinfo.pb.edu.pl/krashan/u/onet.png

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 18:49:38
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 18:11, MadMan pisze:
[...]

No to widzę, że faktycznie się poprawiło;)

Data: 2010-11-21 17:20:23
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 16:15:07 +0100, Tomaszek napisał(a):

Daj spokój z tą całą Amigą... Co oni z tego porobili.
Zerknij na to: http://tnij.org/i4gr

Poczytaj parametry, zerknij jakie to ma możliwości i jak dojedziesz do ceny to spadniesz z krzesła;)

1. Ja w tym siedzę na co dzień, nie spadnę :)
2. To nie Amiga, tylko płyta przemysłowa na której można uruchomić
AmigaOS 4.1. 3. W przyszłym roku ma być premiera AmigaOne X1000. Cena -
przypuszczalnie ok. 1500 (nie pamiętam czego - funtów lub euro) za
komputer. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 17:27:38
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 17:20, MadMan pisze:
1. Ja w tym siedzę na co dzień, nie spadnę :)

Co Cię przy tym trzyma? Przecież to klimatu tych pierwszych Amig już nie ma.

2. To nie Amiga, tylko płyta przemysłowa na której można uruchomić
AmigaOS 4.1.

Z tego co widziałem to ten Amiga OS 4.x próbuje być podobny do Linuxa. Tyko to trochę taka sztuka dla sztuki. Zresztą Amithlon jest zbudowany na jądrze linuxa? ( tu mogę się mylić, przeszedłem przyśpieszony kurs z PPA.pl) Po co do tego inny sprzęt?!?
Dlaczego taki wielki problem stanowi napisanie dla tego systemu porządnej przeglądarki WWW i to przez tyle lat?!

3. W przyszłym roku ma być premiera AmigaOne X1000. Cena -
przypuszczalnie ok. 1500 (nie pamiętam czego - funtów lub euro) za
komputer.

Oby to nie była obietnica bez pokrycia jak to większość w temacie Amigi

Data: 2010-11-21 17:43:25
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:27:38 +0100, Tomaszek napisał(a):

1. Ja w tym siedzę na co dzień, nie spadnę :)

Co Cię przy tym trzyma? Przecież to klimatu tych pierwszych Amig już nie ma.

Sentyment głównie.
[...]

Musiałbyś zapytać developerów OS4. Z resztą właściciel portalu exec.pl
to wyjaśnił - "Platforma Amigi upadła tak nisko, że nie stać nas na
własne programy i rozwijanie własnego GUI. Pomoc Linuxa jest obecnie
nieodzowna czy się to komuś podoba czy nie."

[...]

Oby. Kibicuję projektowi, ale na pewno nie kupię. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 17:54:35
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 17:43, MadMan pisze:
Co Cię przy tym trzyma? Przecież to klimatu tych pierwszych Amig już nie ma.

Sentyment głównie.

Niesamowite. Ja też mam sentyment do gier na Atari, ale wolę emulator. Nie mam czasu na takie rzeczy jak wczytywanie programów z kasety, dyskietki... ładuję obraz, save'a mogę zrobić w każdej chwili w każdej grze. Ale emulator i całe archiwum gier z Atarionline jest i na stacjonarnym i na laptopie. Czasami jeszcze zdarza się nieprzespana noc... Ale gdyby ktoś mi kazał za to płacić tyle pieniędzy chyba by mi się sentyment skończył. Musiałby się skończyć, bo nie mam tyle kasy.

[...]

To się już niewiele od peceta różni. Jak poczytałem: te same zasilacze, te same napędy optyczne, te same obudowy, złącza SATA, USB, PCI-Express. Zorro jest nadal w użyciu czy to już pieśń przeszłości?
Amiga OS stanie się po prostu kolejnym Linuxem z nazwą Amiga. Smutne to.

Oby. Kibicuję projektowi, ale na pewno nie kupię.

To tak jakbyś nie kibicował;) Tu trzeba pieniędzmi napędzać swoją drużynę;)

Data: 2010-11-21 18:39:46
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:54:35 +0100, Tomaszek napisał(a):

Niesamowite. Ja też mam sentyment do gier na Atari, ale wolę emulator.

A ja nie lubię emulatorów.
[...]

Niestety z upadkiem Commodore coś się skończyło. A te standardy też są w
pewnym sensie dobre (szczególnie USB).
Oby. Kibicuję projektowi, ale na pewno nie kupię.

To tak jakbyś nie kibicował;) Tu trzeba pieniędzmi napędzać swoją drużynę;)

Niestety drogo. Okrutnie drogo. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-21 18:54:49
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 18:39, MadMan pisze:
Dnia Sun, 21 Nov 2010 17:54:35 +0100, Tomaszek napisał(a):

Niesamowite. Ja też mam sentyment do gier na Atari, ale wolę emulator.

A ja nie lubię emulatorów.

Oczywiście nie oddają one ducha maszyny, ale są wygodniejsze. Poza tym moje "Atari" mogę zabrać wszędzie;) To rozwiązanie ekonomiczne;)

Niestety z upadkiem Commodore coś się skończyło.

Tak, skończył się klimat.

  A te standardy też są w
pewnym sensie dobre (szczególnie USB).

Tak, ale po co tworzyć kolejny komputer na rynku, skoro będzie on przypominał rozwiązanie już istniejące i nawet będzie się dążyć, żeby był z tym rozwiązaniem zgodny.

Oby. Kibicuję projektowi, ale na pewno nie kupię.

To tak jakbyś nie kibicował;) Tu trzeba pieniędzmi napędzać swoją drużynę;)

Niestety drogo. Okrutnie drogo.

Tak i jak to się teraz mówi: "stosunek ceny do możliwości" to wręcz zbrodnia.

Data: 2010-11-21 18:06:59
Autor: Grzegorz Krukowski
Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)
On Sun, 21 Nov 2010 17:43:25 +0100, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

[...]

A ktoś AmigaOS'a używa do czegoś innego niż udawanie że nic się nie
zmieniło? Bo jak nie, to pchnąć środki w WinUAE i tylko poprawiać, a
stare gry będą wieczne.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-11-21 18:58:24
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-11-21 18:06, Grzegorz Krukowski pisze:
A ktoś AmigaOS'a używa do czegoś innego niż udawanie że nic się nie
zmieniło?

No pięknie żeś to podsumował.

  Bo jak nie, to pchnąć środki w WinUAE i tylko poprawiać, a
stare gry będą wieczne.

Niektórzy próbują jeszcze w tę stronę:
http://pl.wikipedia.org/wiki/AROS_Research_Operating_System

Data: 2010-11-21 20:36:21
Autor: Piotr K.
UĹźytkownik "topek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ce8268a@news.home.net.pl...

[...]

Wygląda jak DDR3

--
-- -- -Piotr K.

Data: 2010-11-22 20:18:02
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 20 Nov 2010 20:49:54 +0100, topek napisał(a):

[...]

Kupiłeś w promocji, jak tego łososia jakiś czas temu? ;))

P, MSPANC :D

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Co ja za ram kupilem? :-( (nie pasuje)