Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?

Data: 2010-05-04 20:01:56
Autor: sensor
Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?
Chcę przenieść domenę do innego usługodawcy. Dotychczasowy gra na zwłokę,
wymyślając różne biurokratyczne przeszkody. Co stanie się, jeżeli tego kodu
na żądanie nie wydadzą? Czy mają tu zastosowanie jakieś przepisy karne?

Data: 2010-05-04 20:46:52
Autor: scream
Dnia Tue, 4 May 2010 20:01:56 +0200, sensor napisał(a):

[...]

Czy to polska domena czy zagraniczna?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-05-04 21:13:36
Autor: sensor
Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?
Dnia Tue, 4 May 2010 20:46:52 +0200, scream napisał(a) w wiadomości

Czy to polska domena czy zagraniczna?

Polska.

Data: 2010-05-04 21:17:26
Autor: scream
Dnia Tue, 4 May 2010 21:13:36 +0200, sensor napisał(a):

Czy to polska domena czy zagraniczna?
Polska.

Z domeną globalną byłoby dużo łatwiej. Opisz dokładniej sytuację. Jakie
"przeszkody" wymyśla firma? Zażądałeś od nich wydania kodu authinfo i co
oni na to?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-05-04 21:19:07
Autor: scream
Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?
Przeczytaj jeszcze:
http://www.di.pl/lofiversion/index.php/t22784.html

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-05-04 21:22:50
Autor: sensor
Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?
Dnia Tue, 4 May 2010 21:17:26 +0200, scream napisał(a) w wiadomości

Domena figurowała u nich na firmę, jednoosobowa działalność gospodarcza,
wyrejestrowana w trakcie roku. Z wnioskiem zwróciła się osoba fizyczna
prowadząca uprzednio tę DG.

Firma żąda "kserokopii dokumentu potwierdzającego skreślenie numeru REGON".
A czas nagli, bo kończy się termin ważności domeny i trzeba ją przedłużyć,
ale juz u innego usługodawcy.

Data: 2010-05-04 21:35:37
Autor: sensor
Co jeśli firma nie chce wydać k odu authinfo?
Dnia Tue, 04 May 2010 21:33:39 +0200, Liwiusz napisał(a) w wiadomości

   UT.PL?

Nie.

Data: 2010-05-04 21:43:16
Autor: scream
Co jeśli firma nie chce wydać k odu authinfo?
Dnia Tue, 04 May 2010 21:33:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

   UT.PL?

O, widzę, że też miałeś z nimi problemy :) Jak miło.
Mi oddali domenę ale kilka razy wcześniej i później straszyli sądem i
jakimiś niebotycznymi odszkodowaniami. Póki co od 2 lat cisza, ale cały
czas licze na to ze jednak mnie pozwie :)

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-05-04 21:45:41
Autor: Liwiusz
scream pisze:
[...]

   Dlaczego straszyli sądem? Udało Ci się odzyskać domenę po 1. roku?

--
Liwiusz

Data: 2010-05-04 22:10:23
Autor: scream
Dnia Tue, 04 May 2010 21:45:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Dlaczego straszyli sądem? Udało Ci się odzyskać domenę po 1. roku?

W skrócie: kupiłem domenę .net na Allegro od samego wlasciciela tej marnej
firmy, potem trzeba było ją przedłużyć. Prosta kalkulacja: 8,99$ w godaddy
vs bodajże 120 zł w ut.pl, stwierdziłem że zabiorę domenę i poprosiłem o
authinfo. Facet stwierdził, że kupując domenę na licytacji kupiłem ją w
jakiejś promocji której regulamin dostępny był na jego stronie w tym czasie
i należy mu się kilka stów odszkodowania ode mnie + muszę przedłużyć domenę
za jego pośrednictwem. Za sumę jakiej żądał mógłbym sobie kupić wtedy ze 20
domen globalnych, więc po moich prośbach i groźbach - jako że był
całkowicie odporny na argumenty i jak stwierdził "on skończył dyskusję"
(zagroził też, że sam odnowi tą domenę i przepisze na swoje dane - czyli
ukradnie mi ją) - napisałem do rejestratora-partnera który go obsługuje i
opisałem dokładnie całą sytuację. A tamta firma jak widac dobitnie mu
wytłumaczyła gdzie ma sobie wsadzić swoje żądania, bo za kilka dni
otrzymałem jednak ten kod (od nich, nie od niego).

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-05-04 23:08:39
Autor: mi
sensor wrote:
Domena figurowała u nich na firmę, _jednoosobowa_ działalność gospodarcza,
wyrejestrowana w trakcie roku. Z wnioskiem zwróciła się osoba fizyczna
prowadząca uprzednio tę DG.

Jakby tego nie opisać stroną umowy był i jest ten sam - osoba fizyczna, której  okazjonalnie zdarzyło się prowadzić dg. Jeśli chcesz upuścić sobie żółci, to możesz wysłać odpowieni mail z wyłożeniem kawy na ławę, ale...

.... do pionu każdego rejestratora polskiego stawia grożba interwencji w NASK. Jaki on jest, taki jest, ale dość rygorystycznie egzekwuje *bezwarunkowe* wydawanie kodów authinfo.

Z ciekawostek: niektórzy rejestratorzy wymyślili nawet *cesję* z jednoosobowej dg na osobę fizyczną (tegoż przedsiębiorcy) i vice-versa.

mi

Data: 2010-05-04 21:54:20
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 04.05.2010 mi <mariano.italianoWYTNIJTO@op.pl> napisał/a:
Z ciekawostek: niektórzy rejestratorzy wymyślili nawet *cesję* z jednoosobowej dg na osobę fizyczną (tegoż przedsiębiorcy) i vice-versa.
hm...
a co jest w tym "dziwnego"?

nask rozroznia przeciez rejestracje "na firme" i "na osobe indywidualna". Wiec
by zmienic jak rozumiem jest potrzebna cesja?

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-05-05 00:36:28
Autor: mi
Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
nask rozroznia przeciez rejestracje "na firme" i "na osobe indywidualna". Wiec
by zmienic jak rozumiem jest potrzebna cesja?

Cesja to umowa, a ta nie może być zawarta z sobą samym.

Jeśli już upierać się przy papierze to może być to po prostu dyspozycja klienta jakie dane wpisać.

mi

Data: 2010-05-05 01:48:38
Autor: mvoicem
Co jeśli firma nie chce wydać k odu authinfo?
(04.05.2010 23:08), mi wrote:
[...]
Z ciekawostek: niektórzy rejestratorzy wymyślili nawet *cesję* z
jednoosobowej dg na osobę fizyczną (tegoż przedsiębiorcy) i vice-versa.

Co się dziwić, w poprzednim roku podpisałem 2 takie cesje, jedna w Play,
druga w TP.

p. m.

Data: 2010-05-05 07:31:30
Autor: sensor
Co jeśli firma nie chce wydać k odu authinfo?
Dnia Tue, 04 May 2010 23:08:39 +0200, mi napisał(a) w wiadomości

... do pionu każdego rejestratora polskiego stawia grożba interwencji w NASK. Jaki on jest, taki jest, ale dość rygorystycznie egzekwuje *bezwarunkowe* wydawanie kodów authinfo.

Dzięki, to już postanowiłem zrobić za radą screama.
Interesuje mnie jeszcze, czy działanie rejestratora wyczerpuje to znamiona
przestępstwa z art. 268 albo 268a kk.

Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?