Co jest a czego nie ma w stenogramach

Data: 2010-06-01 09:16:09
Autor: Pistacjusz
Co jest a czego nie ma w stenogramach
Czegokolwiek obciążającego pilotów albo pasażerów - nie ma.

Co jest?
1. odgłosy radiolatarni
2. potwierdzenie, że korzystali z barometru a nie z radiometru
3. bardzo spóźniona komenda wierzy horyzont
4. brak informacji z wierzy
5. potwierdzenie, że wiedzieli o jarze
6. potwierdzenie, że chcieli podrywać na 80ciu metrach.

Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

Data: 2010-06-01 18:20:45
Autor: Lorn
Pistacjusz pisze:

Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

.... a powinno być tak.
http://tnij.org/ostatnie_s
http://tnij.org/ostatnie_sl

Data: 2010-06-01 09:26:23
Autor: Pistacjusz
On 1 Cze, 18:20, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
Pistacjusz pisze:

> Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

... a powinno być tak.http://tnij.org/ostatnie_shttp://tnij.org/ostatnie_sl

Tak, przecieki i dzisiejszy komunikat nie trzymają się kupy.

Data: 2010-06-01 18:33:44
Autor: Lorn
Pistacjusz pisze:

Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.
... a powinno być tak.http://tnij.org/ostatnie_shttp://tnij.org/ostatnie_sl

Tak

Rydzykowo niepoprawnie napisać K*rwa? Skąd mieli te przecieki? Sami wymyślili?

Data: 2010-06-01 21:43:46
Autor: Tytus

Pistacjusz pisze:

> Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

... a powinno być tak.http://tnij.org/ostatnie_shttp://tnij.org/ostatnie_sl

Tak, przecieki i dzisiejszy komunikat nie trzymają się kupy.

-- -
Majstrowanie przy skrzynkach bylo na 100%. Nie zdziwilbym sie jakby je ktos podpierdolil z siedziby komisji... i chuj bombecki strelil i choinki nie budziet :/
Te kurwy z PO mowia, ze mamy wierzyc na slowo mordercom, ktorzy zabili 20 tys. niewinnych Polakow i ukrywali ten fakt 50 lat... Ale jak widac PO im wierzy...

Data: 2010-06-01 18:26:28
Autor: Bartek
W dniu 2010-06-01 18:16, Pistacjusz pisze:
[...]

Sporo watpliwosci zarowno co do samolotu jak i wiezy kontrolnej, to fakt ale moze ktos zetknal sie juz kiedys z podobnymi zapisami tych czarnych skrzynek, czy zawsze jest tyle nieczytelnosci? Nosniki danych bedzie przeciez mozna kiedys zbadac dokladniej, nawet po zakonczeniu sledztwa.

Data: 2010-06-01 22:11:02
Autor: kogutek
> [...]

Sporo watpliwosci zarowno co do samolotu jak i wiezy kontrolnej, to fakt ale moze ktos zetknal sie juz kiedys z podobnymi zapisami tych czarnych skrzynek, czy zawsze jest tyle nieczytelnosci? Nosniki danych bedzie przeciez mozna kiedys zbadac dokladniej, nawet po zakonczeniu sledztwa.

W tv jest program o katastrofach lotniczych. Często analizują co kto i kiedy
powiedział. Puszczają kawałek nagrania i mówią ze już coś było nie tak bo się
głos pilotowi zmienił. Jakość nagrania jest na poziomie przeciętnego magnetofonu
kasetowego. O tym żeby nie zrozumieć jakiegoś zdania według mnie nie ma mowy. W
tle delikatnie słychać szum silników. Z tym nieczytelnym nagraniem według mnie
jest zrobiona lipa. W przypadku tego samolotu wina pilota, jeśli był przytomny,
jest ewidentna. Ktoś w tv zwrócił uwagę że przez kilkadziesiąt sekund się nie
odzywał. Może miał zawał. Mówili że w zasięgu palca miał przycisk uruchamiający
przerwanie lądowanie i automatyczne wznoszenie. Nie wcisnął go, chociaż zgodnie
z jakaś procedurą stwierdzenie drugiego pilota o przerwaniu lądowanie było dla
niego w tym momencie instrukcją nadrzędną. Pomimo że pochodziła od jego
podwładnego.  Może to jedno z ostatnich  " O KUR..." było reakcją kogoś z załogi
jak się kapnął że kapitan samolotu od 30 sekund nie żyje. W tej chwili widać ze
jak było naprawdę nigdy się nie dowiemy. --

Data: 2010-06-02 15:57:18
Autor: Pikolo

--

Nie dowiemy sie bo ruskie na to nie pozwola. "Na oko" widac, ze cos tam smierdzi i tyle...

Data: 2010-06-02 15:54:56
Autor: Pikolo

"Bartek" <1@2.pl> wrote in message news:hu3cbl$vhb$1news.onet.pl...
[...]

Ta... o ile wogole zobaczymy te nosniki.

Data: 2010-06-01 18:58:00
Autor: the_foe
[...]

tego nie wiemy ze stenogramow. Sa tylko dane kalibarcyjne z wiezy (i to prawidlowe) i zaloga podaje ze je przyjela. Czy je brala pod uwage - niekoniecznie, to mozna tylko sie dwoiedziec korelujac ten zapis z zapisem urzadzen pokladowych

3. bardzo spóźniona komenda wierzy horyzont

11 sek. prze uderzeniem z dzewem - to cala wiecznosc.

4. brak informacji z wierzy

??
Caly czas napieprzli z tej wierzy tekstem

5. potwierdzenie, że wiedzieli o jarze

to ze wiedzieli o jarze to bylo pewne bo znali topologie lotniska ale czy to wynikalo z ich rozmow w czasie lotu - jakos mnie to ominelo przy czytaniu

6. potwierdzenie, że chcieli podrywać na 80ciu metrach.

ja takiego potwierdzenia nie wyczytalem.

Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

a co tu utajniac?

--
the_foe

Data: 2010-06-01 10:52:48
Autor: Pistacjusz
On 1 Cze, 18:58, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

prawidlowe) i zaloga podaje ze je przyjela. Czy je brala pod uwage -
niekoniecznie, to mozna tylko sie dwoiedziec korelujac ten zapis z

Cała procedura podeścia jest na barometrze.

10:30:14.2

> 3. bardzo spóźniona komenda wierzy horyzont

11 sek. prze uderzeniem z dzewem - to cala wiecznosc.

Ale nie na tej wysokości. Powinna być wcześniej.

> 4. brak informacji z wierzy

??
Caly czas napieprzli z tej wierzy tekstem

Kontrola horyzontu na 25 metrach dopiero.
10:40:54,7
Zobacz wcześniej.

> 5. potwierdzenie, że wiedzieli o jarze

to ze wiedzieli o jarze to bylo pewne bo znali topologie lotniska ale
czy to wynikalo z ich rozmow w czasie lotu - jakos mnie to ominelo przy
czytaniu

10:30:45,1

> 6. potwierdzenie, że chcieli podrywać na 80ciu metrach.

ja takiego potwierdzenia nie wyczytalem.

10:32:55,8 ustawiają automat
10:35:22,6 ustawiony automat na 100 metrów
10:40:50,5 odchodzimy (80 metrów)

> Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

a co tu utajniac?

Po 10:36:36,9 dużo powycinane.

Data: 2010-06-01 20:12:35
Autor: the_foe
W dniu 2010-06-01 19:52, Pistacjusz pisze:
[...]

jak rozumiem masz dostep do telemetrii bo ja tu widze tylko potwierdzenie ze sie zniza do 500 m na barometrycznym? Szybkie schodzenie na niska wysokosc 20m na barometrze to byloby dopiero samobijstwo bo wysokosciomierz barometryczny ma dosc duza inercje.

3. bardzo spóźniona komenda wierzy horyzont

11 sek. prze uderzeniem z dzewem - to cala wiecznosc.

Ale nie na tej wysokości. Powinna być wcześniej.

Padla gdzies na 60-40 m jakies 3-4 sek po tym jak sie samolot zaczal obnizac z umowionych 100m. Policz do czterech i jeszcze raz mi powiedz ze wieza zaaregowala zbyt pozno.

4. brak informacji z wierzy

??
Caly czas napieprzli z tej wierzy tekstem

Kontrola horyzontu na 25 metrach dopiero.
10:40:54,7
Zobacz wcześniej.

na 50
10:40:52,4
a jeszcze 10:40:49,4 byli na umowionym 100m.

[...]

to komenda 2 pilota zignorowana przez pilota, nic nie wskazuje ze byla proba poderwania samolotu na 80 metrze. Wiecej odpowiedzi da nam telemetria

Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili.

a co tu utajniac?

Po 10:36:36,9 dużo powycinane.

to normalne, w zapisach rozmowy z kokpitu maja tzreciorzedne znaczenie.
Nikt nie dba o specjalna jakosc sa tylko zbierane dwa mikrofony - latwo sie je zaglusza np ciagiem silnika. Istotne sa dane z urzadzen - one mowia wszytko ale tylko fachowcom.

--
the_foe

Data: 2010-06-01 13:48:15
Autor: Pistacjusz
> [...]

schodzenie na niska wysokosc 20m na barometrze to byloby dopiero
samobijstwo bo wysokosciomierz barometryczny ma dosc duza inercje.

Z 500 metrów schodzą według ciśnienia na 745.
Przy nieprecyzyjnym zawsze się na barometrze zchodzi.
Nie rozumiem Twoich wątpliwości.

> [...]

Padla gdzies na 60-40 m jakies 3-4 sek po tym jak sie samolot zaczal
obnizac z umowionych 100m. Policz do czterech i jeszcze raz mi powiedz

Wieża widzi Twój kierunek i odległość, nie widzi wysokości.
Dlatego nawigator podaje.
Gdzie tu widzisz właściwą reakcję wieży?
Jaskby była właściwa to by byli na ścieżce.

>>> 4. brak informacji z wierzy

> [...]

na 50
10:40:52,4
a jeszcze 10:40:49,4 byli na umowionym 100m.

No faktycznie jest.
Nie mam pojęcia czemu nie reagują na 50.
Bardzo podejżane.
Tak jakby próbowali odeść z 80 ale nie byli w stanie.
Zauważ - zero reakcji.

to komenda 2 pilota zignorowana przez pilota, nic nie wskazuje ze byla
proba poderwania samolotu na 80 metrze. Wiecej odpowiedzi da nam telemetria

Nie ma takiej opcji "ignorowanie komendy 2 pilota" - to
niewyobrażalne.
Natomiast telemetria najprawdopodobniej pokaże takie wysokości jak
podawali.
Ani słowa o manewrze skrętu którego próbował kapitan aby się szybciej
wznieść.
Albo ster zablokowany albo silniki.

> [...]

Nikt nie dba o specjalna jakosc sa tylko zbierane dwa mikrofony - latwo
sie je zaglusza np ciagiem silnika. Istotne sa dane z urzadzen - one

Jak są dwa mikrofony (lub więcej) to można łatwo odszumić
perfekcyjnie, bootsrapuje się odłosy
silnika, całe tło. Tam było na pewno więcej mikrofonów.

Data: 2010-06-02 08:44:14
Autor: konserwator
[...]

nawet jak jest jeden to mozna dobrze odszumic. Bierze sie maske z szumu tla , naklada na nagranie i odejmuje szum.
Dzwiek troche bedzie plywal ale slowa beda wyrazne, Mozna jeszcze wyciac filtrami pasmowymi powyzej i ponizej okolic 1000Hz.

Kur... - te tasmy to sa chyba z lat 50!. Co to za sprzet! -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-06-01 21:45:46
Autor: kogutek
[...]

Pomijając resztę dobrze by było jak byś nie wciskał ordynarnie kitu. Latanie
pasażerskim samolotem odrzutowym to dzisiaj normalny sposób podróżowania dla
milionów ludzi, również dla mnie. W kukuruźniku pewno jest głośno. W pasażerskim
samolocie odrzutowym, jak leci 900 km/h jest cicho. Słychać szum silników. Jest
on na poziomie szumu jaki panuje w dobrej klasy samochodzie przy prędkości
120km/h. Odgłosy związane z lotem nie przeszkadzają w zaśnięciu. Wyraźnie
słychać co mówi osoba siedząca dwa rzędy dalej. W takim samolocie przy 300 km/h
silników praktycznie nie słychać. Nie słychać, albo prawie nie słychać hałasu
jakie powoduje powietrze opływające kadłub i skrzydła. Ty chcesz wcisnąć kit że
w samolocie za pierdyliard złotych nie ma porządnego magnetofonu. Zwłaszcza że
taki magnetofon samolotowy kosztuje pewno tyle co 5000 porządnych magnetofonów
albo 20000 cyfrowych dyktafonów. Na jakimś programie analizują katastrofy
lotnicze. Informacje jakie wymienia ze sobą obsługa samolotu są bardzo często
kluczowe dla wyjaśnienia wypadku. Analizowana jest nie tylko treść ale i stan
psychiczny w jakim znajduje się obsługa. W samolotach są zainstalowane dobrej
klasy rejestratory dźwięków i współpracują z dobrymi mikrofonami. A Ty
twierdzisz że akurat w tym samolocie za rejestrator robiła szybko ucząca się
nowych wyrazów papuga. --

Data: 2010-06-01 22:22:19
Autor: Adam
Co jest a czego nie ma w stenogramach
Otóż to! Nie pojmuję tej słabej jakości zapisów. Przy obecnej technice i cenie takiego samolotu - na nośnikach "czanych skrzynek" powinny byc zapisy jakości min. Hi-Fi, do tego obraz z kilku kamer jakości HD.
AC

Data: 2010-06-01 19:44:56
Autor: awe

Użytkownik "Pistacjusz" <pistacjusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:87a4f74c-8f52-46cb-9a9e-0856c8507719v18g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -
jesli wiedzieli o jarze to znaczy ze zostali wpierdoleni w cala te sytuacje - nie wiem jak, a jak do tej pory nie ogladalem zadnych newsow z dzisiejszego dnia a wiec nie znam zapisow.
teorie spiskowe. kundeli z PO - czy aby na pewno wszystko wiecie na cacy zeby wykluczyc taka mozliwosc?

awe

Data: 2010-06-01 19:48:38
Autor: the_foe
W dniu 2010-06-01 19:44, awe pisze:
teorie spiskowe. kundeli z PO - czy aby na pewno wszystko wiecie na cacy
zeby wykluczyc taka mozliwosc?
nigdy nie mozna wykluczyc takiej mozliwosci ale nie mozemy dac sie zwariowac, ktos inny zawsze wymysli kolejny poziom terorii spisku. Np. ze to spiochy z (tu wpisz dowolna agenture antyrosyjskiego kraju) wysadzily polski samolot by osmieszyc Rosje.

--
the_foe

Data: 2010-06-01 20:01:41
Autor: cytrus
> [...]
nigdy nie mozna wykluczyc takiej mozliwosci ale nie mozemy dac sie zwariowac, ktos inny zawsze wymysli kolejny poziom terorii spisku. Np. ze to spiochy z (tu wpisz dowolna agenture antyrosyjskiego kraju) wysadzily polski samolot by osmieszyc Rosje.

A jest taki jeden śpioch co uwielbia leżeć do góry brzuchem i wpatrywac się w sufit, jak sam to przyznał. Pomału zbliżamy się do newralgicznej informacji, kto dał rozkaz, a kto wcześniej pomysł. Ci w czarnych skrzynkach juz wiedzą,
my dowiemy sie przechodząc na tamtą stronę - a więc do zobaczenia na Ultima Thule.

Data: 2010-06-01 22:03:44
Autor: precz z gnomem
[...]

Musicie się pisiory zdecydowac czy zostali zestrzeleni czy nie.

Przemysław Warzywny

--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych.
Wyrok w procesie apelacyjnym w aferze gruntowej uchylony. Argumenty Mariusza Kamińskiego, b. szefa CBA, i jego zwolenników, że wszystko zgodne z prawem, upadły".

Data: 2010-06-01 22:23:00
Autor: awe

Użytkownik "precz z gnomem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:hu3p33$gbf$1inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
a kto ciebie postrzelil?
awe

Data: 2010-06-02 07:21:21
Autor: Wiesiaczek
[...]