Data: 2010-06-01 18:58:00 | |
Autor: the_foe | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
W dniu 2010-06-01 18:16, Pistacjusz pisze:
Czegokolwiek obciążającego pilotów albo pasażerów - nie ma. tego nie wiemy ze stenogramow. Sa tylko dane kalibarcyjne z wiezy (i to prawidlowe) i zaloga podaje ze je przyjela. Czy je brala pod uwage - niekoniecznie, to mozna tylko sie dwoiedziec korelujac ten zapis z zapisem urzadzen pokladowych 3. bardzo spóźniona komenda wierzy horyzont 11 sek. prze uderzeniem z dzewem - to cala wiecznosc. 4. brak informacji z wierzy ?? Caly czas napieprzli z tej wierzy tekstem 5. potwierdzenie, że wiedzieli o jarze to ze wiedzieli o jarze to bylo pewne bo znali topologie lotniska ale czy to wynikalo z ich rozmow w czasie lotu - jakos mnie to ominelo przy czytaniu 6. potwierdzenie, że chcieli podrywać na 80ciu metrach. ja takiego potwierdzenia nie wyczytalem.
a co tu utajniac? -- the_foe |
|
Data: 2010-06-01 10:52:48 | |
Autor: Pistacjusz | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
On 1 Cze, 18:58, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
W dniu 2010-06-01 18:16, Pistacjusz pisze: Cała procedura podeścia jest na barometrze. 10:30:14.2 > 3. bardzo spóźniona komenda wierzy horyzont Ale nie na tej wysokości. Powinna być wcześniej. > 4. brak informacji z wierzy Kontrola horyzontu na 25 metrach dopiero. 10:40:54,7 Zobacz wcześniej. > 5. potwierdzenie, że wiedzieli o jarze 10:30:45,1 > 6. potwierdzenie, że chcieli podrywać na 80ciu metrach. 10:32:55,8 ustawiają automat 10:35:22,6 ustawiony automat na 100 metrów 10:40:50,5 odchodzimy (80 metrów) > Zdaje się, że wszystko co istotne po prostu utajnili. Po 10:36:36,9 dużo powycinane. |
|
Data: 2010-06-01 20:12:35 | |
Autor: the_foe | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
W dniu 2010-06-01 19:52, Pistacjusz pisze:
On 1 Cze, 18:58, the_foe<the_...@wupe.pl> wrote: jak rozumiem masz dostep do telemetrii bo ja tu widze tylko potwierdzenie ze sie zniza do 500 m na barometrycznym? Szybkie schodzenie na niska wysokosc 20m na barometrze to byloby dopiero samobijstwo bo wysokosciomierz barometryczny ma dosc duza inercje.
Padla gdzies na 60-40 m jakies 3-4 sek po tym jak sie samolot zaczal obnizac z umowionych 100m. Policz do czterech i jeszcze raz mi powiedz ze wieza zaaregowala zbyt pozno.
na 50 10:40:52,4 a jeszcze 10:40:49,4 byli na umowionym 100m.
to komenda 2 pilota zignorowana przez pilota, nic nie wskazuje ze byla proba poderwania samolotu na 80 metrze. Wiecej odpowiedzi da nam telemetria
to normalne, w zapisach rozmowy z kokpitu maja tzreciorzedne znaczenie. Nikt nie dba o specjalna jakosc sa tylko zbierane dwa mikrofony - latwo sie je zaglusza np ciagiem silnika. Istotne sa dane z urzadzen - one mowia wszytko ale tylko fachowcom. -- the_foe |
|
Data: 2010-06-01 13:48:15 | |
Autor: Pistacjusz | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
> 10:30:14.2 Z 500 metrów schodzą według ciśnienia na 745. Przy nieprecyzyjnym zawsze się na barometrze zchodzi. Nie rozumiem Twoich wątpliwości.
Wieża widzi Twój kierunek i odległość, nie widzi wysokości. Dlatego nawigator podaje. Gdzie tu widzisz właściwą reakcję wieży? Jaskby była właściwa to by byli na ścieżce.
No faktycznie jest. Nie mam pojęcia czemu nie reagują na 50. Bardzo podejżane. Tak jakby próbowali odeść z 80 ale nie byli w stanie. Zauważ - zero reakcji.
Nie ma takiej opcji "ignorowanie komendy 2 pilota" - to niewyobrażalne. Natomiast telemetria najprawdopodobniej pokaże takie wysokości jak podawali. Ani słowa o manewrze skrętu którego próbował kapitan aby się szybciej wznieść. Albo ster zablokowany albo silniki.
Jak są dwa mikrofony (lub więcej) to można łatwo odszumić perfekcyjnie, bootsrapuje się odłosy silnika, całe tło. Tam było na pewno więcej mikrofonów. |
|
Data: 2010-06-02 08:44:14 | |
Autor: konserwator | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
to normalne, w zapisach rozmowy z kokpitu maja tzreciorzedne znaczenie. Jak są dwa mikrofony (lub więcej) to można łatwo odszumić perfekcyjnie, bootsrapuje się odłosy silnika, całe tło. Tam było na pewno więcej mikrofonów. nawet jak jest jeden to mozna dobrze odszumic. Bierze sie maske z szumu tla , naklada na nagranie i odejmuje szum. Dzwiek troche bedzie plywal ale slowa beda wyrazne, Mozna jeszcze wyciac filtrami pasmowymi powyzej i ponizej okolic 1000Hz. Kur... - te tasmy to sa chyba z lat 50!. Co to za sprzet! -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2010-06-01 21:45:46 | |
Autor: kogutek | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
to normalne, w zapisach rozmowy z kokpitu maja tzreciorzedne znaczenie.Pomijając resztę dobrze by było jak byś nie wciskał ordynarnie kitu. Latanie pasażerskim samolotem odrzutowym to dzisiaj normalny sposób podróżowania dla milionów ludzi, również dla mnie. W kukuruźniku pewno jest głośno. W pasażerskim samolocie odrzutowym, jak leci 900 km/h jest cicho. Słychać szum silników. Jest on na poziomie szumu jaki panuje w dobrej klasy samochodzie przy prędkości 120km/h. Odgłosy związane z lotem nie przeszkadzają w zaśnięciu. Wyraźnie słychać co mówi osoba siedząca dwa rzędy dalej. W takim samolocie przy 300 km/h silników praktycznie nie słychać. Nie słychać, albo prawie nie słychać hałasu jakie powoduje powietrze opływające kadłub i skrzydła. Ty chcesz wcisnąć kit że w samolocie za pierdyliard złotych nie ma porządnego magnetofonu. Zwłaszcza że taki magnetofon samolotowy kosztuje pewno tyle co 5000 porządnych magnetofonów albo 20000 cyfrowych dyktafonów. Na jakimś programie analizują katastrofy lotnicze. Informacje jakie wymienia ze sobą obsługa samolotu są bardzo często kluczowe dla wyjaśnienia wypadku. Analizowana jest nie tylko treść ale i stan psychiczny w jakim znajduje się obsługa. W samolotach są zainstalowane dobrej klasy rejestratory dźwięków i współpracują z dobrymi mikrofonami. A Ty twierdzisz że akurat w tym samolocie za rejestrator robiła szybko ucząca się nowych wyrazów papuga. -- |
|
Data: 2010-06-01 22:22:19 | |
Autor: Adam | |
Co jest a czego nie ma w stenogramach | |
Otóż to! Nie pojmuję tej słabej jakości zapisów. Przy obecnej technice i cenie takiego samolotu - na nośnikach "czanych skrzynek" powinny byc zapisy jakości min. Hi-Fi, do tego obraz z kilku kamer jakości HD.
AC |
|