Data: 2010-03-11 12:52:15 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
witajcie
tak z czystej ciekawo¶ci pytam, co Was bardziej irytuje (chociaż moim zdaniem nie powinno) Ja zwykle nie zwalniam a tylko omijam co może z tyłu wygl±dać na kierowcę po kielichu czasami jednak zwalniam prawie do zera gdy nie znam drogi i nie wiem co mnie tam czeka. Spotkałem się z różnymi reakcjami wł±cznie z tak±, że kilka km za drog± usian± dziurami zatrzymała mnie policja gdyż kto¶ poinformował, że jedzie prawdopodobnie pijany kierowca. Smieszna sytuacja, po byłem trzeĽwy a mandatu za omijanie dziur wystawić nie można :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 12:07:04 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 wrote:
tak z czystej ciekawości pytam, co Was bardziej irytuje (chociaż moim Kup sobie auto na które Cię stać. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-11 13:19:39 | |
Autor: Agent 0700 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Kup sobie auto na które Cię stać. A co ma piernik do wiatraka? Jak będzie miał auto na które go stać to będzie jeździł po dziurach? J |
|
Data: 2010-03-11 13:00:53 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Agent 0700 wrote:
Jak będzie miał auto na które go stać to będzie jeździł po dziurach? Jeździć na pałę po dziurach, a jechać w ten sposób, że ktoś wzywa miśków sądząc, że widzi pijanego, to dwie zupełnie różnie sprawy. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-11 14:07:21 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
to pisze:
Agent 0700 wrote: wiesz, ĹĽe twoja wypowiedz nie ma nic do wypowiedzi Agenta 0700? -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 13:08:42 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 wrote:
wiesz, że twoja wypowiedz nie ma nic do wypowiedzi Agenta 0700? Ma tylko jej nie zrozumiałeś, co mnie zresztą nie dziwi. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-11 14:43:42 | |
Autor: Agent 0700 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Ma tylko jej nie zrozumiałeś, co mnie zresztą nie dziwi. Co TO za pajac? J |
|
Data: 2010-03-11 14:56:28 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Agent 0700 pisze:
Ma tylko jej nie zrozumiałeś, co mnie zresztą nie dziwi. efekt uboczny taniego dostępu do Internetu :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 13:59:36 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
to pisze:
> Kup sobie auto na które Cię stać. czasami nie rozumiem twojego świata :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 13:04:58 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 wrote:
czasami nie rozumiem twojego świata :) Tak, to bardzo dziwny świat, w którym samochody służą do jeżdżenia nimi, a nie oddawania im czci. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-11 14:16:05 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
to pisze:
Tak, to bardzo dziwny świat, w którym samochody służą do jeżdżenia nimi, a nie oddawania im czci. jeśli dbanie o stan techniczny auta jest dla Ciebie takie dziwne, to współczuje przyszłemu właścicielowi twojego obecnego samochodu. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 13:25:34 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 wrote:
jeśli dbanie o stan techniczny auta jest dla Ciebie takie dziwne, to Omijanie każdej dziury do tego stopnia, że ktoś wzywa miśki myśląc, ze jedziesz napruty, to nie jest "dbanie o stan techniczny" tylko choroba głowy. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-11 14:33:03 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
to pisze:
Omijanie każdej dziury do tego stopnia, że ktoś wzywa miśki myśląc, ze jedziesz napruty, to nie jest "dbanie o stan techniczny" tylko choroba głowy. pojeździj trochę więcej po polskich drogach, bo siedzenie non stop przed komputerem sprawiło, że zapomniałeś, jakie mamy drogi. Czy tak samo szczery byś był gdybyśmy spotkali się oko w oko? -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 20:37:14 | |
Autor: Irokez | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b98ef4e$1news.home.net.pl...
krzysiek82 wrote: U nas w Wałbrzychu wzywają miski jak ktos jedzie prosto. Pozdrowienia z najbardziej odpychającego miasta Polski -- Irokez |
|
Data: 2010-03-11 14:38:17 | |
Autor: Z\(a\)miennik | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Buahahahahah ale Ty przytrep jestes |
|
Data: 2010-03-11 13:22:30 | |
Autor: Katanka | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 wrote:
witajcie Nie wiem czy jest lepsze, ale ja zawsze staram się omin±c dziurę. Nawet kosztem bardzo mocnego wyhamowania przed dziur±, je¶li z przeciwka jad± samochody i nie mam szans jej omin±ć jad±c jednostajna prędko¶ci±. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-03-11 13:32:22 | |
Autor: Michał | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Ja zwykle nie zwalniam a tylko omijam Też staram się tak robić ponieważ nie widzę powodu płacenia choćby symbolicznej złotówki za naprawę przedwcze¶nie uszkodzonego zawieszenia (a dokładniej za niedbalstwo ze strony zarz±dcy drogi) z mojej kieszeni i mi powiewa, je¶li kto¶ zadzwoni na 997. Je¶li już muszę wjechać w dziurę, to staram się nie robić tego na ugiętych amortyzatorach (kończę hamowanie przed wjechaniem) a w ekstremalnych przypadkach (wyrwa aż po felgę) wrzucam luz. |
|
Data: 2010-03-11 13:03:51 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Michał wrote:
Też staram się tak robić ponieważ nie widzę powodu płacenia choćby Trochę zakręciłeś, jak nie da się ominąć dziury to po prostu przestajesz hamować przed nią (ugięcie amortyzatorów to mały problem, chodzi głównie o to, by hamulce nie zablokowały Ci koła gdy straci przyczepność podczas przejeżdżania przez dziurę) i wciśnij sprzęgło. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-11 13:38:56 | |
Autor: fv | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Michał wrote:
hamowanie przed wjechaniem) a w ekstremalnych przypadkach (wyrwa aż po Z ciekawo¶ci zapytam: w jakim celu ten luz? -- fv |
|
Data: 2010-03-11 13:35:45 | |
Autor: MadMan | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:52:15 +0100, krzysiek82 napisał(a):
Smieszna sytuacja, po byłem trzeĽwy a mandatu za omijanie dziur wystawić nie można :) Można, z tym że zarz±dcy drogi. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-11 13:39:00 | |
Autor: Michał Gut | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
ja zazwyczaj nie robie nic - jade dalej lekko zwalniajac ale nie walac po heblach. zawieszenie i tak dostanie i tak - po prosty szybciej je bede wymienial, a gdy robi sie to samemu to nie bolio to tak
|
|
Data: 2010-03-11 13:45:12 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnam79$o5l$1nemesis.news.neostrada.pl... witajcie Ja wybieram omijanie, a najlepiej branie między kołami. Ci±głe hamowawanie jest irytuj±ce i niebezpieczne. Nigdy by nie dojechał. neelix |
|
Data: 2010-03-11 13:59:45 | |
Autor: Arek (G) | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
W dniu 2010-03-11 13:45, neelix pisze:
Zwłaszcza jak trafisz na przewężenie i będziesz czekał do nocy aż rozładuje sie korek:) Tak nawiasem, czy to nie jest zbędny manewr? Przecież jeste¶ przeciwnikiem zbędnych manewrów. Dziura to nie wystarczaj±cy powód aby nie trzymać się możliwie blisko prawej krawędzi. Pamiętaj o swoich pogl±dach, bo one nie ograniczaj± się do pojedynczego w±tku. A. |
|
Data: 2010-03-11 14:02:11 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Arek (G) pisze:
Tak nawiasem, czy to nie jest zbędny manewr? Przecież jeste¶ przeciwnikiem zbędnych manewrów. Dziura to nie wystarczaj±cy powód aby nie trzymać się możliwie blisko prawej krawędzi. Pamiętaj o swoich pogl±dach, bo one nie ograniczaj± się do pojedynczego w±tku. Nie widzę zwi±zku z moimi pogl±dami, nie dorabiaj jaki¶ dziwnych teorii :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 18:36:29 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnapg1$nhe$1inews.gazeta.pl... W dniu 2010-03-11 13:45, neelix pisze: Wła¶ciwy powód, bo np. zjeżdżanie na lewy pas w celu puszczenia z podporz±dkowanej to mówi±c delikatnie głupota. neelix |
|
Data: 2010-03-11 17:59:21 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
neelix wrote:
Właściwy powód Gdyby był to dobry powód to inni też y tak jechali, a nie wzywali miśki myśląc, że jedzie napruty. bo np. zjeżdżanie na lewy pas w celu puszczenia z Jeśli kultura i głupota do dla Ciebie to samo, to masz rację. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-12 18:12:54 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b992f79$1news.home.net.pl... neelix wrote: I jeżdżą, a tylko głupole dzwonią. bo np. zjeżdżanie na lewy pas w celu puszczenia zJeśli kultura i głupota do dla Ciebie to samo, to masz rację. Fałszywie pojęta kultura to głupota. neelix |
|
Data: 2010-03-13 13:46:36 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
neelix wrote:
Gdyby był to dobry powód to inni też y tak jechali, a nie wzywali miśki Sugerujesz, że miśki zatrzymali wtedy większość aut na drodze? Bo z opowieści hipokryty82 wynika, że tylko jego. bo np. zjeżdżanie na lewy pas w celu puszczenia z podporządkowanej toJeśli kultura i głupota do dla Ciebie to samo, to masz rację. Tak, tak, neelix, przyjęte w całej europie kulturalne zachowanie pozwalające płynnie i bezpiecznie włączyć się do ruchu z podporządkowanej to głupota. Gratuluje. Tego uczysz swoich kursantów? Żeby jechali przyspawani do swojego pasa 50 km/h? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-13 16:17:25 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b9b973c$1news.home.net.pl... neelix wrote: W Twoim wydaniu na pewno jest to głupota. Europą i fałszywie pojętą kulturą nie zastąpisz rozumu i prawa. Z takimi argumętami wysyłam na drzewo banany prostować. :-) neelix |
|
Data: 2010-03-13 15:30:07 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
neelix wrote:
W Twoim wydaniu na pewno jest to głupota. Europą i fałszywie pojętą Jaki przepis zabrania Ci zrobić miejsce włączającemu się do ruchu jeśli masz taką możliwość? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-14 12:41:02 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b9baf7f$1news.home.net.pl... neelix wrote: O utrudnianiu ruchu, stwarzaniu zagrożenia. I poczytaj o włączaniu się do ruchu. neelix |
|
Data: 2010-03-14 15:12:43 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
neelix wrote:
W Twoim wydaniu na pewno jest to głupota. Europą i fałszywie pojętąJaki przepis zabrania Ci zrobić miejsce włączającemu się do ruchu jeśli Piłeś? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-15 19:04:29 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b9cfceb$1news.home.net.pl... neelix wrote: I jak odpowiem to napiszesz "nie jedz" (nie nie niejedź)? :-) neelix |
|
Data: 2010-03-13 18:32:11 | |
Autor: Bydlę | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
On 2010-03-11 18:59:21 +0100, to <to@abc.xyz> said:
neelix wrote: Nienienie. Je¶li zjedziesz na lewy pas, bo tak± po prostu będziesz miał chęć, to wszystko OK. Je¶li zrobisz to, by komu¶ pomóc wł±czyć się do ruchu(*) - to¶ bandyta. ;-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-14 12:44:51 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hngi6r$j0k$1inews.gazeta.pl... On 2010-03-11 18:59:21 +0100, to <to@abc.xyz> said: Kalekom(umysłowym) wł±czaj±cym się do ruchu trzeba pomóc! Teraz tylko pytanie kto jest t± kalek±. Czy czasem nie ten na siłę pomagaj±cy, bo wł±czaj±cy się zasady powinien znać i jemu pomagać nie trzeba. neelix |
|
Data: 2010-03-15 01:31:54 | |
Autor: to | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
neelix wrote:
Kalekom(umysłowym) włączającym się do ruchu trzeba pomóc! Teraz tylko Kaleki umysłowe jadą przyspawane do swojego pasa i bronią go jak niepodległości, chociaż mogłyby ułatwić komuś jazdę. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-15 19:05:18 | |
Autor: neelix | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b9d8e0a$1news.home.net.pl... neelix wrote: Masz na to jakiś przepis czy śsiesz z brudnego palca? neelix |
|
Data: 2010-03-11 14:14:31 | |
Autor: mleko | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
On 2010-03-11 12:52, krzysiek82 wrote:
witajcie Przesiadz sie na komunikacje miejska.Tam dziury ci nie beda straszne.W dodatku z kamerka , monitorujac pasazerow, masz szanse przyczynic sie do lapania przestepcow. Tylko ostrzegam, tam bywaja prawdziwi przestepcy, maja noze, bron palna i nie wachaja sie jej uzyc, wiec dobrze ukryj kamere. No i najwazniejsze, nie bedziesz musial przejmowac sie dziurami i uszkodzeniem samochodu. |
|
Data: 2010-03-11 14:17:21 | |
Autor: mleko | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
On 2010-03-11 14:14, mleko wrote:
nie bedziesz musial przejmowac sie dziurami Przepraszam, zle napisalem. Nie bedziesz musial przejmowac sie normalnym, eksploatacyjnym zuzyciem samochodu. |
|
Data: 2010-03-11 14:24:15 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
mleko pisze:
Przepraszam, zle napisalem. Nie bedziesz musial przejmowac sie normalnym, eksploatacyjnym zuzyciem samochodu. chyba nie wiesz co to jest normalne eksploatacyjne zużycie samochodu, masz ¶wiadomo¶ć, że zdrowe przyłożenie w dziurę może nawet zniszczyć fartuch? To jest dla Ciebie normalne? Bo dla mnie to objaw nienormalno¶ci w tym kraju i akceptacji otaczaj±cej rzeczywisto¶ci i zerowej chęci jej zmiany. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 15:00:39 | |
Autor: mleko | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
On 2010-03-11 14:24, krzysiek82 wrote:
mleko pisze: Podkoszulek tez? To jest dla Ciebie normalne? Bo dla mnie to objaw ??? zerowej chęci jej zmiany.Chyba nie masz pojecia co dzieje sie w tym kraju, lub co bardziej prawdopodobne nie widzisz zmian na przestrzeni ostatnich 20 lat, zaslepiony wizja idealnych Niemiec. Powiedz co ciebie tutaj trzyma? Wyjedz do swojego wymazonego idealnego kraju, zostaw tych tempych polaczkow w spokoju. |
|
Data: 2010-03-11 15:08:57 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
mleko pisze:
Podkoszulek tez? przepraszam ale nie wiem jak pro¶ciej nazwać, mocowanie kolumny. Powiedz co ciebie tutaj trzyma? Wyjedz do swojego wymazonego idealnego kraju, zostaw tych tempych polaczkow w spokoju. wiesz co mnie tutaj trzyma, chęć zmiany rzeczywisto¶ci, w okolicy w której mieszkam nie ma już niszczenia znaków drogowych i mazania sprayem, od momentu gdy biegam sobie wieczorem po okolicy. Będę robił wszystko aby co¶ zmienić, chociaż wiem, że na niewiele się to zda, ponieważ niektórym zatarła się różnica między normalno¶ci± i głupot±. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 14:21:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
mleko pisze:
Przesiadz sie na komunikacje miejska.Tam dziury ci nie beda straszne. chętnie tylko pokaż mi przystanek w mojej okolicy :D Tylko ostrzegam, tam bywaja prawdziwi przestepcy, maja noze, bron palna i nie wachaja sie jej uzyc, mam i na to argument, chociaż traktuje go jak ostateczno¶ć. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-11 22:23:00 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Dnia Thu, 11 Mar 2010 14:14:31 +0100, mleko napisał(a):
dodatku z kamerka , monitorujac pasazerow, masz szanse przyczynic sie do lapania przestepcow. Tylko ostrzegam, tam bywaja prawdziwi przestepcy, maja noze, bron palna i nie wachaja sie jej uzyc, wiec dobrze ukryj W±chaj±? ¦mierdz±ca sprawa. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-03-11 14:49:14 | |
Autor: Bydlę | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
On 2010-03-11 12:52:15 +0100, krzysiek82 <saab@user.pl> said:
witajcie Czy irytuj±ce s± dziury na drodze? Tak. Czy irytuje mnie konieczno¶ć mojej walki z nimi? Tak. Czy irytuje mnie, że policja nie daje mandatów zarz±dcy drogi za dziury? Tak. Czy irytuje mnie, że inni użytkownicy drogi musz± walczyć z dziurami? A dlaczego miałoby mnie to irytować? S± w takiej samej sytuacji jak ja... (dziury, których nie można przejachać trzeba omin±ć. więc lepiej, że kto¶ je omija niż w nie wpada) -- Bydlę |
|
Data: 2010-03-11 18:49:26 | |
Autor: DoQ | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 pisze:
zdaniem nie powinno) Ja zwykle nie zwalniam a tylko omijam co może z tyłu wygl±dać na kierowcę po kielichu czasami jednak zwalniam prawie do zera gdy nie znam drogi i nie wiem co mnie tam czeka. Spotkałem się z różnymi reakcjami wł±cznie z tak±, że kilka km za drog± usian± dziurami zatrzymała mnie policja gdyż kto¶ poinformował, że jedzie prawdopodobnie pijany kierowca. Smieszna sytuacja, po byłem trzeĽwy a mandatu za omijanie dziur wystawić nie można :) Proste ze lepiej omijac, jak nie chlales to co ci policja zrobi? ATSD najgorsze co mozna zrobic to hamowac podczas wjezdzania w taka dziure... Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-03-11 20:39:30 | |
Autor: Irokez | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnam79$o5l$1nemesis.news.neostrada.pl...
witajcie U nas w Wałbrzychu całkiem normalne jest jeżdzenie slalomem, pod pr±d, przejeżdzanie podwójnej ciagłej czy wręcz walka o chodnik z pieszym aby tylko omin±ć te kratery w jezdni. Kto¶ kto jedzie prosto musi być nieĽle napruty. Pozdrawiam -- Irokez |
|
Data: 2010-03-11 23:11:30 | |
Autor: Michał | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
krzysiek82 <saab@user.pl> napisał(a):
witajcie Jak wychodzę na pole, wchodzę do mojego auta (jak widać, akcja dzieje się w Krakowie) i jadę to nie ma dziur, gdzie wy je widzicie ? ;) Odpowiadaj±c na pytanie, ZDECYDOWANIE mniej przeszkadza omijanie dziur, hamowanie prawie do zera przeszkadza. Dla mnie jak jadę z tyłu najlepiej jak poprzedzaj±cy bierze dziury poprzez prędko¶ć – tak od 70..80km/h prawie ich nie czuć . Taktyka: Zależy od OPON (najważniejsze) i auta, albo walimy na wprost albo omijamy (pomijam take do których wpada 30% koła) bo wtedy omijamy albo walimy 130 , bo się opona i felga zniszczy. Praktyka: Stare (2000) Daewoo Lanos, to na dziurach zawieszenie starcza na 25kkm (testowałem, trwało¶ć silnika też ;) - koło 30kkm ;) ) potem amortyzatory i jakie¶ tam inne elementy do wymiany – tam dziury omijamy. Aha wjechanie w dziurę większ± (tak że huknie) krzywi geometrie (też testowałem). Renaulty scenic podobnie, amortyzatory trwalsze, ale sprężyny pękaj± i auto siada, wjechanie w duża dziurę krzywi kierownicę. Do jedzenia po dziurach polecam francuskie duże (bez peugeotów, bo oni nigdzie nie mieli dobrego zawieszenia, może i trwałe było ale złe) :) bo tam się nie daje zniszczyć zawieszenia. Mazdy xedos9 też s± dobre, Lancie największe już trochę mniej – kto¶ walił Thesisem po dziurach ? bo nim jeszcze nie jeĽdziłem. Rozwi±zania: Przede wszystkim wysoki profil opon ! 205/65 czy co¶ takiego, żeby dziur nie było czuć, czy tam w nowszych 235/55 lub większe, bo to teraz modne. I mocne opony – bo to one lec± zazwyczaj (2x wymieniałem kiedy¶ od dziur). Najpierw je zniszczysz na dziurach a potem na autostradzie wylezie że się nie nadaje do jazdy. 2 sprawa to konstrukcja zawieszenia, czyli wielowachaczowe. Rozstaw osi ze 2.6 metra i koła szeroko żeby na boki nie telepało. I dobre dĽwiękowe tłumienie, sprężyny nie za twarde, stan amortyzatorów je¶li chodzi o komfort tak naprawdę dowolny. CENY: Najtańsze auto z sensem do walenia na wprost po dziurach to chyba citroen XM. Dla porwania z tego co pamiętam, daleko Mercowi w210 (wersja nie air-matic) i np. peugeotowi 607 do tego (ten to chyba nawet zawieszenie ma jak 407 czy jakie¶ takie co¶). Za to C5 dobry, tani tylko mały. Ok. tyle – wnioski: opony ok i auto ok i można jeĽdzić jako tako po dziurach na wprost. PS: w tym roku jedna dziura wyrwana w poprzednim chyba 2 ;) w Krakowie (robi się to poprzez hamowanie na zakręcie z duż± prędko¶ci±, na granicy przyczepno¶ci przedniej zewnętrznej opony - jak asfalt słaby nagle kamykami w podwozie dostajesz i dziura się zaczyna). Pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-03-13 12:05:09 | |
Autor: JohnyK | |
Co jest lepsze omijanie wyrw w jezdni czy zwalnianie na nich. | |
On 11 Mar, 12:52, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
witajcie Masz dylematy. We Wrocławiu takich dylematów nie mamy. Bo jak by¶my nie kombinowali, omijaj±c jedn± wyrwę, wjeżdżamy w dwie następne. JK |