Data: 2010-01-29 20:39:19 | |
Autor: peter | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Zastanawiam się co jest nie tak z Toyotą Rav4 - obserwacje zimowe o ktorym modelu piszesz? z tego co wiem wszystkie chyba mialy naped na jedno kolo |
|
Data: 2010-01-29 20:50:11 | |
Autor: peter | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
z tego co wiem wszystkie chyba mialy naped na jedno kolo przepraszam. byly wersje z lsd co daje 1,5 kola bo wszystkie mialy centralny dyfer wiec masz odpowiedz na swoje pytanie :) |
|
Data: 2010-01-29 21:08:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
peter pisze:
Zastanawiam się co jest nie tak z Toyotą Rav4 - obserwacje zimowe Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie koła i dołączany haldexem tył. |
|
Data: 2010-01-29 21:10:44 | |
Autor: peter | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie koła i dołączany haldexem tył. nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie mielic i nadal mamy 1wd |
|
Data: 2010-01-29 21:20:30 | |
Autor: Abecadło | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie Ale autor pisze o parkingu a nie terenie, więc nie kumam |
|
Data: 2010-01-29 21:35:35 | |
Autor: peter | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
nie kumam zdecydowanie |
|
Data: 2010-01-29 22:09:55 | |
Autor: to | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
AbecadÂło wrote:
nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko Nie kumasz, bo nie jesteĹ ĹźabÄ . -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-29 21:24:55 | |
Autor: J.F. | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
On Fri, 29 Jan 2010 21:10:44 +0100, peter wrote:
Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie koła i dołączany haldexem tył.nie wiem czy tak jest ale co to zmienia? dolaczy tyl, jedno kolko zacznie mielic i nadal mamy 1wd No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie kreci, i tylny dyfer sie kreci i musza sie dwa kola slizgac. A i nawet wtedy wszystkie cztery daja dwa razy wieksza sile niz oska, no chyba ze dwa wisza kompletnie bez oporu. J. |
|
Data: 2010-01-29 21:34:29 | |
Autor: Irek N. | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie Ok, ale wtedy hamulce mają blokować koła uślizgujące, więc i tak masz 4 obracające się koła... choć niekoniecznie równo. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-01-29 12:45:16 | |
Autor: Olleo | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Ok, ale wtedy hamulce mają blokować koła uślizgujące, więc i tak masz 4 Te systemy hamujace moze i pomoga na parking, ale poczytaj sobie test 9 roznych SUVow (w tym jedna terenowka - Defender oraz jeden bardziej powazny SUV - LC V8) w AŚ 4x4. Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu wymiekalo znacznie wczesniej, niz zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych pierdol samochod zajezdzal ciut wyzej po nartostradzie, ale mimo wszystko rozne Haldexy i tak zostawaly w tyle (najgorsze wyniki bodajze Tiguan, Kuga i Porsche Cayenne). p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7). To niestety automatycznie wyklucza udzial Subaru w testach AŚ. -- Olleo |
|
Data: 2010-01-30 00:09:47 | |
Autor: Irek N. | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu wymiekalo znacznie wczesniej, niz
zwykly nawet otwarty dyfer. Z reguly po wylaczeniu ESP, TCS i innych Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół? Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania? p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7). A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo? Kolega ma starszą S4 i z tego co pamiętam ma blokadę na tylnym moście, nowsze też mają coś podobnego, czy zrezygnowano z rozwiązania? Cholera, same pytania... ;) Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2010-01-29 15:46:05 | |
Autor: Olleo | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy Raczej otwarte dyfry (ale stale AWD) robily wszystkie inne. Te z systemami hamowaly kola i dusily silnik. Do takiej konkurencji musisz miec lekka nadwyzke mocy, a nie dusic co chwila silnik. A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po Zawsze jest tak samo - unikaja bezposredniej konfrontacji, jak diabla. -- OIleo |
|
Data: 2010-01-30 22:30:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Irek N. pisze:
Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu wymiekalo znacznie wczesniej, niz Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu jak czołg. Nie wiem czy jakikolwiek model (poza własnymi wydumkami) ma taki napęd. Z takich które można znaleźć w seryjnych autach to dostępne są np. blokady środkowego mostu, czasami chyba też tylnego. p.s. szkoda, ze jak zwykle w tescie bral udzial Audi (jakis chyba Q7). Z drugiej strony takie testy to też coś pokażą, ale w sumie nie ma pewności co to jest. Bo różnych testów można wymyślać całą masę, w jednych wygra jeden napęd, w innych drugi i co? |
|
Data: 2010-02-01 12:17:10 | |
Autor: Maciek | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
|
|
Data: 2010-02-01 06:14:54 | |
Autor: GrzegorzG | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
On 1 Lut, 12:17, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 30 Jan 2010 22:30:54 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): no i np. Mitsubishi L200 jako jeden z niewielu pick-upów. Pozdrawiam, GG |
|
Data: 2010-02-01 16:13:26 | |
Autor: Maciek | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Dnia Mon, 1 Feb 2010 06:14:54 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a):
no i np. Mitsubishi L200 jako jeden z niewielu pick-upów. Ale L200 ma przeciez niezaleznie zawieszony przod. Czy ma seryjnie montowana blokade tylu, tego nie jestem pewien, ale skoro tak twierdzisz, to pewnie tak jest :) -- pozdrawiam, Maciek "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF |
|
Data: 2010-02-02 04:28:23 | |
Autor: GrzegorzG | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
On 1 Lut, 16:13, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Mon, 1 Feb 2010 06:14:54 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a): Seryjnie też nie wiem, znajomy ma blokadę w "sredniej" wersji, nie wiem jak najubozsza. GG |
|
Data: 2010-02-02 13:59:42 | |
Autor: Maciek | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
Dnia Tue, 2 Feb 2010 04:28:23 -0800 (PST), GrzegorzG napisał(a):
Seryjnie też nie wiem, znajomy ma blokadę w "sredniej" wersji, nie I jak mu toto jezdzi? Wozi wanne na pace? :) Rusza sie gdzies poza asfalt? -- pozdrawiam, Maciek "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF |
|
Data: 2010-01-30 23:14:13 | |
Autor: Maciek | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
|
|
Data: 2010-01-30 14:33:09 | |
Autor: Olleo | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
|
|
Data: 2010-01-29 21:35:15 | |
Autor: peter | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie stara rav4 miala centralny dyfer wiec haldex czy sraldex efekt taki ze jedno kolo napedzane |
|
Data: 2010-01-29 22:02:13 | |
Autor: J.F. | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
On Fri, 29 Jan 2010 21:35:15 +0100, peter wrote:
No nie, haldex nie dyfer tylko sprzega na stale. Przedni dyfer sie Ale miala centralny dyfer, czy haldex ? J. |
|
Data: 2010-01-29 21:47:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
J.F. pisze:
On Fri, 29 Jan 2010 21:10:44 +0100, peter wrote: IMO pierwszy problem jest taki, że żeby w ogóle myśleć o działającym tyle to przód już musi buksować. A czas reakcji jest tam chyba taki, że przodem trzeba miejsce pod przednimi kołami już sobie zrobimy na gładko. Wtedy jak dopnie się ten tył to również robi to bardzo zdecydowanie i też zerwie przyczepność tego tyłu. O ile technika gaz, puścić sprzęgło i czekać aż samochód wyjedzie wydaje się tu niezła, to obserwowani kierowcy chyba próbowali jeszcze nad tym panować, odpuszczali gaz żeby koła przestały buksować, a duże opóźnienia w działaniu tego napędu dawały taki efekt że samochód ruszał się cokolwiek pokracznie. Przód buksował, tył buksował czasami, a samochód nie wyjeżdżał. Chociaż mimo wszystko ten napęd musi być lepszy niż ośka... Może jednak te opony? |
|
Data: 2010-01-29 21:48:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Co jest nie tak z Rav4? | |
peter pisze:
Tzn. jeżeli moja wiedza nie zawodzi to Rav4 ma stały napęd na przednie koła i dołączany haldexem tył. Ale przy niezblokowanym napędzie na 4 koła, siła napędowa to 4x przyczepność najsłabiej przyczepnego koła. W ośce siła napędowa to 2x przyczepność najsłabiej przyczepnego koła napędzanego. W ogólności 4x4 ma dwa razy wyższą siłę pchającą samochód. |