Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?

Data: 2011-09-24 12:47:34
Autor: ptoki
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?
Ze ford przy kupnie nowego dolicza kaucje i zyczy sobie zwrotu starego
alternatora?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Alternator-105-AMP-1496231-FORD-1.8-TDCi/2675

Troche dziwne.
Lubia bawic sie magnesami neodymowymi?

Data: 2011-09-24 22:22:47
Autor: K
W dniu 24-09-2011 21:47, ptoki pisze:
[...]

lubia regenerowac i pchac dalej jako nowe (regenerowane)

Data: 2011-09-24 22:48:42
Autor: PM
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?
?> Troche dziwne.
Lubia bawic sie magnesami neodymowymi?

pewnie lubia tylko co ma magnes neodymowy do alternatora?

moze chodzi o jakies unijne regulacje ze X% ogólu czesci ma byc recyclingowane.

Data: 2011-09-24 22:57:59
Autor: Adam Szewczak

UĹźytkownik "ptoki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:95f31895-65fb-415e-b636-c45a1ebe397f@g33g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

Poddawany jest regeneracji w "fabryce". Zawsze to mniejsze koszty jak obudowa, i kupa innych pierdol.

Ja nie wiem co w tym takiego dziwnego. W VW taki system dziala chyba od przynajmniej 30 lat. Silniki, skrzynie, alternatory...

PZDr
Adam

Data: 2011-09-24 22:00:00
Autor: Waldek Godel
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?
Dnia Sat, 24 Sep 2011 22:57:59 +0200, Adam Szewczak napisał(a):

PZDr
Adam

http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
byłbyś tak uprzejmy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-09-24 23:38:59
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gtzc65sdbib.dlg@lepper.institute.com...

[...]

    Nie nie bede. Bylo odpisac od razu o chodzi a nie linki.

PZDr
Adam

Data: 2011-09-25 00:03:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?
Hello Adam,

Saturday, September 24, 2011, 11:38:59 PM, you wrote:

[...]

Ale o czym Ty piszesz? Nie stosujesz poprawnego delimitera i
dyskutujesz w podpisie.

--
Best regards,

Data: 2011-09-25 00:33:46
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1164448295.20110925000342@pik-net.pl...

[...]

    Wlasnie chyba cos jest z tym Poczta Widows Live, bo w starych sytemach jakos lepiej to dzialalo.

PZDr
Adam

Data: 2011-09-25 04:45:55
Autor: Trzeci
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?
Dnia Sun, 25 Sep 2011 00:33:46 +0200, Adam Szewczak napisał(a):
[...]
Ale o so chozii!?

Data: 2011-09-25 08:48:02
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Adam Szewczak pisze tak:

Nie nie bede. Bylo odpisac od razu o chodzi a nie linki.

Jak to mówią, jeden obraz wart jest tysiąca słów. No to dwa obrazki w sumie 2 tysiące ;)

Nie wiadomo co jest czyje. Trzeba zgadywać
http://piterpro.private.pl/2011-09-25_082730.png

i trzeba szukać w cudzym podpisie co jest czyje
http://piterpro.private.pl/2011-09-25_082938.png

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2011-09-24 23:41:37
Autor: ToMasz
[...]

Amerykanie sie w to bawią. to sie nazywa core charge, i jest odliczane za zwrot starych części. Oni to fabrycznie regenerują i czasami sie chwalą ze takie częsci mają wiekszy żywot niż nówki.
ToMasz

Data: 2011-09-25 01:40:51
Autor: krz
W dniu 2011-09-24 21:47, ptoki pisze:
[...]

"Zwrot kaucji następuje po oddaniu starego alternatora i po weryfikacji stopnia zużycia. Warunki zwrotu kaucji:
     * zwrot zuĹźytego altenatora w oryginalnym opakowaniu. "

Znaczy się co.. mam oddać stary alternator razem z  silnikiem? A moĹźe razem z całą budą? ;)

Data: 2011-09-25 09:42:18
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Sep 2011 12:47:34 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):
Ze ford przy kupnie nowego dolicza kaucje i zyczy sobie zwrotu starego
alternatora?

Zabawa w tym ze w zasadzie wszystko jest fajne.
Zmieniasz lozyska (20zl w detalu), szczotki (35zl jesli z regulatorem, bo
same to chyba za darmo :-) i byc moze pierscienie i jesli nie ma innych
uszkodzen to alternator jak nowy.

Troche dziwne.
Lubia bawic sie magnesami neodymowymi?

Magnesow tam raczej nie ma.

J.

Data: 2011-09-25 11:09:31
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?

Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:95f31895-65fb-415e-b636-c45a1ebe397fg33g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Po pierwsze nie tylko ford.
Po drugie regeneracja. TAK TAK fabryki tez regeneruja i nazywa sie to fabryczna regeneracja.
Z róznymi  czesciami samochodowymi cos takiego sie dzieje.

W alternatorze do odzysku jest obudowa, miedz i pare innych rzeczy. To obniza koszty produkcji, ale jest tez druga strona medalu - otóz zuzyty alternator nie trafia do kogos, kto go naprawi i sprzeda jaki sprawny uzywany. W ten sposob jakas czesc klientów kupi nowy, bo uzywanych i sprawnych na rynku bedzie mniej.

Proste.

Generalnie wszelkie pompy, przekladnie kierownicze, cale silniki (znaczy sie slupki z glowica i turbem - a jak ktos zapyta kto wymienia silnik na nowy - odpowiadam ASO. Dla przykladu diesel 3,0 R6 BMW kosztuje 42tys przy zwrocie starego i 63tys bez zwrotu starego), pólosie, i cala masa innych rzeczy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-09-25 02:44:23
Autor: ptoki
On Sep 25, 11:09 am, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "ptoki" <sczyg...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:95f31895-65fb-415e-b636-c45a1ebe397fg33g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]

> Lubia bawic sie magnesami neodymowymi?

Po pierwsze nie tylko ford.
Po drugie regeneracja. TAK TAK fabryki tez regeneruja i nazywa sie to
Z r znymi  czesciami samochodowymi cos takiego sie dzieje.

W alternatorze do odzysku jest obudowa, miedz i pare innych rzeczy. To
obniza koszty produkcji, ale jest tez druga strona medalu - ot z zuzyty
alternator nie trafia do kogos, kto go naprawi i sprzeda jaki sprawny
uzywany. W ten sposob jakas czesc klient w kupi nowy, bo uzywanych i
[...]

starego i 63tys bez zwrotu starego), p losie, i cala masa innych rzeczy.

Dziekuje wszystkim zbiorczo za wyjasnienie.
Cosik mi switalo ze moga regenerowac albo odzyskiwac materialy ale nie
sadzilem ze to sie oplaca w takich pieniadzach.

Data: 2011-09-25 11:01:06
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 25 Sep 2011 02:44:23 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

Dziekuje wszystkim zbiorczo za wyjasnienie.
Cosik mi switalo ze moga regenerowac albo odzyskiwac materialy ale nie
sadzilem ze to sie oplaca w takich pieniadzach.

W jakich pieniądzach? Zauważ, że oni nie dość, że sprzedają najdroższy
alternator na rynku, to jeszcze mają stary za darmo, terroryzując klienta
do przyniesienia starego. Kwota kaucji zwrotnej jest tak policzona, żeby
dla większości klientów była zaporowa, więc na pewno przyniosą.
Wtedy sklep odda im ICH WŁASNE PIENIADZE, dostając stary alternator za
darmo. Pewnie dostaną za niego od producenta z 50 zł, ten dołoży z 200 zł
na regenerację i jako "factory refurbished" sprzeda za 500.
Złoty interes.

Data: 2011-09-25 12:47:46
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:egg0ho18tq36.dlglepper.institute.com...

Pewnie dostaną za niego od producenta z 50 zł, ten dołoży z 200 zł
na regenerację i jako "factory refurbished" sprzeda za 500.
Złoty interes.

Dealer rozliczany jest z tego tak samo jak ten biedny klient.
Dealer jest zobowiązany oddać otrzymaną część i nie dostaje za to nic. Pieniądze wykłąda klient i zwraca dealer. Fabryka dostaje alternator za darmo.
Rwgeneracja kosztuje ileść tam (nie wiem ile, ale możliwe, ze znacznie więcej niż 200zł - mniejsza z tym). Napewno jednak cena końcowa nowego alternatora to też nie 500zł a znacznie więcej :D choć koszty są znacznie mniejsze. Na tym to polega :)

--
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

Data: 2011-09-25 11:17:23
Autor: Massai
ptoki wrote:

> Dziekuje wszystkim zbiorczo za wyjasnienie.
Cosik mi switalo ze moga regenerowac albo odzyskiwac materialy ale nie
sadzilem ze to sie oplaca w takich pieniadzach.

Doprecyzowujac - w przypadku alternatorów wrecz trudno kupic taki
"nowy-nowy". Ogromna wiekszosc dostepnych jest nowa-regenerowana.
Wiekszosc sklepów nawet nie ma fabrycznie nowych na stanie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-09-25 12:01:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Co jest takiego fajnego w zuzytym alternatorze?

Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:c82cf76f-986b-4dd9-8f60-e68ab76cdb11u13g2000vbx.googlegroups.com...

Dziekuje wszystkim zbiorczo za wyjasnienie.
Cosik mi switalo ze moga regenerowac albo odzyskiwac materialy ale nie
sadzilem ze to sie oplaca w takich pieniadzach.

jak policzysz to dla ilosci czesci jakie sprzedaja i jakie udaje im sie sprzedac dodatkowo przez zwijanie z rynku czesci uzywanych to ... sie oplaca.