Co jest walniete

Data: 2009-06-25 16:12:26
Autor: Majdan
Co jest walniete
Po wlaczeniu komputera, dyski pracuja, wiatrak kreci ale monitor nic nie pokazuje tylko zostaje tak jkaby w pozycji czuwania - miga dioda
Zostalo sprawdzone
- karta graficzna na innym kompie - jest OK
- inna karta graficzna na moim - dalej nie dziala
- ramy - sa OK, 2x512 i 1x1GB kingston
- BIOS - ?, gdy wyciagne k.graficzna lub ram powinien odzywac sie pios {piski biosu}
    Ten bios cos mi nie pasuje, chcialem zrobic reinstalke bios ale nawet nei czyta z dyskietyki
 Do sprawdzenia
- plyta i procesor - to jest athlon 1.7 na socket A, nie ma tego gdzie sprawdzic za bardzo
   Plyte glowna obejrzalem ale nie widze wybulwionych kondensatorow wiec wydaje mi sie ze ok ale drugiej strony czemu bios nie reaguje na brak komponentow ?
    Moze procesor zjarany ?
Resetowalem bios - wyciagalem baterie oraz zworkami na plycie - nic nie dalo

Prosze o jakos pomoc, dzieki

Data: 2009-06-25 16:35:04
Autor: Jacek
Co jest walniete
Wyglada na plyte.

Data: 2009-06-25 17:12:16
Autor: Norbert
Co jest walniete
Dnia Thu, 25 Jun 2009 16:12:26 +0200, Majdan napisał(a):

[...]

A monitor? :-)

Norbert

Data: 2009-06-25 22:00:44
Autor: Papa Smerf
Co jest walniete
Órzytkownik "Norbert" napisał:
[...]

jesli płyta dycha (załacza się, wyłącza, diody się świecą, wiatraki kręcą, ale nie daje żadnych dzwięków to na 100% wina płyty (jeśli zasilacz, ram, grafika i procek są sprawne)

w płytach często padają biosy (kasują się), wiec pierwsze co polecam to wgranie nowego biosa i w wiekszosci przypadków płyta ożywa, jeśli to nic nie da to płyta na ś,ietnik:O(

Data: 2009-06-26 09:11:30
Autor: Majdan
Co jest walniete
w płytach często padaj± biosy (kasuj± się), wiec pierwsze co polecam to wgranie nowego biosa i w wiekszosci przypadków płyta ożywa, je¶li to nic nie da to płyta na ¶,ietnik:O(

nie ma mozliwosci wgrania nowego biosu, po prostu komp nawet nie startuje z dyskeitki startowej do dos
poza tym mam niewyciagalna kostke bios-wlutowana na stale

Data: 2009-06-26 12:30:25
Autor: Papa Smerf
Co jest walniete
Órzytkownik "Majdan" napisał:
nie ma mozliwosci wgrania nowego biosu, po prostu komp nawet
nie startuje z dyskeitki startowej do dos poza tym mam niewyciagalna kostke bios-wlutowana na stale

nie startuje z dyskietki, to znaczy nawet nie prubuje jej czytać?
niestety większosć nowych płyt nie ma w biosie wgranego programu potrafi±cego wystartować z dyskietki/płyty i uaktualnić uszkodzony bios:O(
ostatnio wła¶nie "naprawiałem" niby super wypasion± płytę abita, też sie diody ¶wieciły, wiatraki kręciły, ale nie było dzwieków, monitor czarny i brak czytania z dyskietki/płyty startowej, więc wyj±łem z płyty bios i go nagrałem w innej płycie głównej (podmiana biosu w czsie działania płyty) i po tak nagranym biosie płyta zaczęła działać:O)
i też byłem zdziwiony że niby takie super nowe i wyczesane w kosmos płyty nie potrafi± nagrać biosy z dyskietki, podczas gdy taka to stara, tania i niby kiepska płyta ECSa potrafiła to zrobić już 10lat temu:O)
je¶li masz bios wlutowany to pozostaje ci jeszcze jedna deska ratunku: oddać do serwisu i ono pewnie wylutuj±, nagraj± i wlutuj± (słyszałem że koszta takiej operacji s± niższe niż koszta przesyłki:O)

Data: 2009-06-25 17:13:18
Autor: Kot Prezydenta
Co jest walniete

Użytkownik "Majdan" <majdan@fr.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h200ob$ftf$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

a monitor ?

Data: 2009-06-25 18:26:52
Autor: newsy_gazeta
Co jest walniete
Majdan pisze:

masz jak±¶ płytę,żeby podmienić?
wygl±da na płytę..

>     Moze procesor zjarany ?

ludziom się zdarza, mi na wiele wiele komputerów nigdy się procesor nie zjarał...

Data: 2009-06-25 19:34:52
Autor: G Nowak
Co jest walniete
Moze procesor zjarany ?
ludziom się zdarza, mi na wiele wiele komputerów nigdy się procesor nie

Ale to na Sock A byly pechowe, potrafily sie wygrzac i wykruszyc przy ruszaniu radiatorem ;)

--
pozdr

Data: 2009-06-26 02:23:39
Autor: newsy_gazeta
Co jest walniete
G Nowak pisze:
Moze procesor zjarany ?
ludziom się zdarza, mi na wiele wiele komputerów nigdy się procesor nie

Ale to na Sock A byly pechowe, potrafily sie wygrzac i wykruszyc przy ruszaniu radiatorem ;)

fakt, jak cokolwiek się uszkodziło to wła¶nie na Socket A..

Data: 2009-06-26 15:52:17
Autor: Doxent
Co jest walniete
ludziom się zdarza, mi na wiele wiele komputerów nigdy się procesor nie zjarał...

mi też nigdy, aczkolwiek najwięcej zjaranych widziałem Athlonów i Duronów na Socket A. Jeszcze ani jednego na szczę¶cie Intela ani nowszych Athlonów X2.

Data: 2009-06-25 19:01:12
Autor: STranger
Co jest walniete
Majdan pisze:
[...]

A te karty graficzne prawidłowo podpinasz do dodatkowego zasilania?

STranger

Data: 2009-06-26 09:14:49
Autor: Majdan
Co jest walniete
A te karty graficzne prawidłowo podpinasz do dodatkowego zasilania?

tak, ale to dziwne, gdy podpialem owa karte do kolegi kompa bez zasilania o dziwo ruszylo a kumpel nie ma wbudowanej w plyte glowna

Data: 2009-06-25 22:19:32
Autor: Nathan
Co jest walniete
Majdan pisze:
Po wlaczeniu komputera, dyski pracuja, wiatrak kreci ale monitor nic nie pokazuje tylko zostaje tak jkaby w pozycji czuwania - miga dioda

Zasilacz sprawdĽ/pożycz jaki¶
;)
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodz± z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2009-06-26 09:09:53
Autor: Majdan
Co jest walniete
dodam jeszcze ze monitor byl sprawdzany; nic to nie daje

zauwazylem tez objaw taki ze dioda od zasilania zielonana plycie glownej nie swieci sie-a powinna
sprawdzone sa wszystkie polaczennia do plyty na ta diode w/g instrukcji

Co jest walniete