Co jeszcze jest w silniku? (cienias nadal zdycha)

Data: 2009-05-21 23:03:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Co jeszcze jest w silniku? (cienias nadal zdycha)
Tomasz Pyra pisze:

Czy w silniku jest jeszcze coś co mógłbym sprawdzić?

O czystość przepustnicy nawet nie pytam, ale: u siebie w lagunie mam problem z "zastanawianiem" się auta jak zareagować na gaz. Chodzi o to, że wciskam gaz, a auto nie reaguje odrazu, lecz myśli chwilkę (jakieś 0,5-1sek.). Wg ludzi z RLKP winą należy obarczyć TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy. Muszę cholerę wymienić.

Może i u Ciebie jest z tym problem? Podobno przy jego uszkodzeniu diagnostyka może nic nie wykazywać. Chyba, żeby na hamownię pojechać, ale to bez sensu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-05-21 23:28:33
Autor: Tomasz Pyra
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Wg ludzi z RLKP winą należy obarczyć TPS, czyli czujnik położenia przepustnicy. Muszę cholerę wymienić.

Może i u Ciebie jest z tym problem?

Zapomniałem dopisać:

- wymieniłem czujnik położenia przepustnicy

:)

Data: 2009-05-21 23:47:28
Autor: Artur Miller

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:gv4h5r$r1g$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

nie wczytywałem się dokładnie, ale ... czy tam jest elektroniczny (znaczy z potencjometrem) pedał gazu czy  mechaniczny z linką ? jesli ten pierwszy, to moze ..., nie taka oporność jego jak trza ?

@

Data: 2009-05-21 23:48:15
Autor: Tomasz Pyra
Artur Miller pisze:
[...]

Linka, działa dobrze.

Data: 2009-05-22 00:25:48
Autor: zkruk [Lodz]
Co jeszcze jest w silniku? (cienias nadal zdycha)
Tomasz Pyra wrote:

Linka, działa dobrze.

to nie przepustnica - bo od niej obroty nie zależą...
zależą przy obciążeniu - a na luzie ilość powietrza mogłaby być wystarczająca...

jeśli spaliny są ok to jedyne co ma sens to wałek rozrządu i czasy otwarcia ....
bo chyba całą resztę już sprawdziłeś...

Data: 2009-05-22 06:41:24
Autor: Alex81
Co jeszcze jest w silniku? (cienias nadal zdycha)
In article <gv4kfj$ak6$1@inews.gazeta.pl>, zkruk_spam_@gazeta.pl says...
jeśli spaliny są ok to jedyne co ma sens to wałek rozrządu i czasy otwarcia ...
Warto sprawdzić czy przypadkiem nie wytarły się krzywki, te silniki Fire mają taki ciekawie działający wskaźnik oleju - lampka zapala się jak jest już całkiem sucho. Kiedyś w swoim przez tydzień jeździłem na trzech szklankach oleju, ale jakoś to zniósł. Jeżeli coś podobnego zdarzyłoby się kilka razy to o prawidłowych krzywiznach wałków można zapomnieć.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-22 09:00:28
Autor: Tomasz Pyra
Alex81 pisze:
[...]

Ilość i ciśnienie oleju jest w normie.
Cały rozrząd też sprawdziłem - krzywki, popychacze i mechanizm prowadzenia zaworów.

Data: 2009-05-23 09:31:33
Autor: J.F.
On Thu, 21 May 2009 23:03:22 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Ale masz przepustnice na linke czy elektroniczna ? Przy elektronicznej TPS chyba nie ma sensu, tzn powinien co innego
mierzyc i sie inaczej nazywac :-)

Przy linkowej owszem - komputer musi sie domyslic ze gaz wcisnieto i
benzyny trzeba wiecej.

J.

Co jeszcze jest w silniku? (cienias nadal zdycha)