Co kieruje ludźmi?

Data: 2012-06-24 22:15:31
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Kupiłem wczoraj na allegro telefon dla córci (jej uzbierana kasa + mój dodatek za bdb świadectwo).
Cena 1800 zł, gwarancja leci od końca lutego. Telefon kompletnie bez żadnych rys, śmiga jak ta lala, akcesoria kompletne włącznie z pudełkiem.

Teraz najlepsze - paragon z Saturna na kwotę ~3300 zł

Kuźwa, co kieruje ludźmi, że wydają taką sumę na fona a za 4 m-ce sprzedają za ledwie trochę ponad połowę ceny?
Rozumiem, że nabywca się zawiódł, ale na Boga, kto kupuje fon za tyle kasy w ciemno?
No, chyba że kasa na gwałt potrzebna, ale po co było się rzucać na taki fon?
Jeszcze  jakby brany był u opka za niewielką sumę (przy wysokim abo) to bym się mniej dziwił ale za gotowiznę?

Ludzie to dziwaki.

Data: 2012-06-24 22:23:09
Autor: Liwiusz
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-24 22:15, frank drebin pisze:
No, chyba że kasa na gwałt potrzebna, ale po co było się rzucać na taki
fon?

Może dostał w prezencie? O "sytuacjach niespodziewanych" już nie wspominając.

--
Liwiusz

Data: 2012-06-24 22:38:11
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:js7svd$a89$1inews.gazeta.pl...
[...]

Telefon był jego żony, która może ciułała na niego a on jej zabrał za karę i sprzedał? ;)

Data: 2012-06-24 22:30:13
Autor: Piotrek
Co kieruje ludźmi?
Dnia Sun, 24 Jun 2012 22:15:31 +0200, frank drebin napisał(a):

[...]

Ujmę to tak. Pracuję z pewną "gwiazdą" która ma swój własny biznes i kasy
jak lodu. A pracuje sobie teraz dla idei. Pewnego dnia kupiła nowiutkiego
SUV-a. W styczniu i z datą produkcji ze stycznia. Wydała kilka tysięcy
więcej tylko dlatego żeby auto nie było z grudnia, a będące wtedy w
promocyjnej cenie jednakaze mające juz "rok". Cały dowcip polegał na tym że
jeździła nim 3 miesiące i sprzedała zaraz potem bo było zbyt duże i dużo
ropy paliło. Ile kasy na tym interesie straciła nawet nie wspomnę.
Konkluzja po latach pracy jest taka: w dupach się poprzewracało i nie ma to
żadnego logicznego uzasadnienia.

Data: 2012-06-24 22:37:07
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "Piotrek" <lesiu34@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:d4dtk5sdbj8g.ye3szpqc2ef2.dlg40tude.net...
[...]

Ok., ale to "gwiazda".

Gość od którego kupiłem w allegro miał tylko kilka komentarzy, a że był z mojego miasta to ustaliłem z nim odbiór osobisty.
Telefon był jego żony a gość jest wojakiem (chyba zawodowym) ale zapomniałem zerknąć na szarżę. Ale mundur wyglądał tak maks na chorążego :)
Takie mają zarobki te wojaki?

Data: 2012-06-24 22:51:39
Autor: DoQ
Co kieruje ludźmi?
W dniu 24-06-2012 22:37, frank drebin pisze:
[...]

Zamiast cieszyć się że kupiłeś okazyjnie słuchawkę, będziesz drążył życiorys byłego właściciela i urodę jego małżonki? Jak nie masz większych zmartwień to skontaktuj się z nim i zapytaj osobiście...

--
Pozdr.

Data: 2012-06-26 10:46:47
Autor: okazjonalny kibic
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:js7upv$r0m$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dobrze powiedziane, gość ma coś nie po kolei. Może miał talony na zakupy w Saturnie, może paragon jest lipny a on dostał pod stołem, może, może...
Co Cię to obchodzi? Ja bym się martwił raczej ludźmi i zastanawiał co nimi kieruje, że kupują za 3000, a po roku chcą sprzedać i pieprzą farmazony jaki to super sprzęt, ile to oni na niego nie wydali i w ogóle jest jak nowy, a chcą sprzedać np za 2700 :) A takich jest bardzo dużo niestety i kij im w ryj.

Data: 2012-06-26 19:44:44
Autor: DoQ
Co kieruje ludźmi?
W dniu 26-06-2012 10:46, okazjonalny kibic pisze:
[...]

A wystarczyło zadać grzecznie, proste pytanie "dlaczego pan sprzedaje taki dobry telefon tak tanio?" Sprzedający na pewno by się nie obraził, a być może rozwiałby tę zagwozdkę roku.

[...]

No 2700 bo nosił w styropianie i co wieczór modlił się do niego :)

--
Pozdr.

Data: 2012-06-24 23:32:12
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Sun, 24 Jun 2012 22:37:07 +0200, frank drebin napisał(a):
[...]

Zalezy kiedy. W Iraku czy Afganistanie - calkiem spore.

A pamietasz jak nasi bohaterowie wracali ? Zamiast orkiestry na lotnisku
czekala rewizja, jeden przywiozl cos 100 tys $ w gotowce :-)

J.

Data: 2012-06-25 11:27:25
Autor: Chris
Co kieruje ludźmi?
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Dowódcy tak ale zwykły żołnierz już nie ma tak różowo nie mówiąc o osobach cywilnych jak np. opieka medyczna.
Pamiętaj o ryzyku jakie tam mają nie mówiąc o tym że rodzinę to widzą tylko na zdjęciach albo jak się uda na skype.

Data: 2012-07-05 20:28:01
Autor: Diabełson
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-24 22:37, frank drebin pisze:
  Ale mundur wyglądał tak maks na chorążego :)
Takie mają zarobki te wojaki?

Pochwal się swoimi zarobkami :]

--
! posłuszeństvvo !

Data: 2012-06-24 22:40:37
Autor: Tomek
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał:

Teraz najlepsze - paragon z Saturna na kwotę ~3300 zł

Sporo osób celowo kupuje w takich sklepach telefony na raty, z zaplanowaną checią odsprzedaży po zakupie. Sprzedają w komisie. To działa lepiej niż pożyczka w LUCAS-ie. Mniej formalności i prawie 100% sukces. Ktoś później w komisie kupuje, nosi, używa, a po kilku miesiącach wystawia na allegro.

To oczywiście jedna z opcji tego typu zachowań, ale często zauważalna. Miewam klientów, którzy najpierw przychodzą do sklepu i się wręcz pytają co chciałbym kupić, bo idą do MediaMarkt wziąć coś na raty. Rozpiętość towarowa oczywiście ogromna.

Data: 2012-06-24 23:16:09
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Sun, 24 Jun 2012 22:40:37 +0200, Tomek napisał(a):
[...]

Ale chyba nie przy takiej przebitce, zeby z 3300 zrobilo sie 1800.

Ktoś później w komisie kupuje, nosi, używa, a po kilku miesiącach wystawia na allegro.

Czy nawet 1500 ..

J.

Data: 2012-06-24 23:46:33
Autor: Tomek
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:

Teraz najlepsze - paragon z Saturna na kwotę ~3300 zł

Ale chyba nie przy takiej przebitce, zeby z 3300 zrobilo sie 1800.

Kupiony w lutym za 3300, sprzedany na szybko do komisu za 1500, komis sprzedaje dalej nówkę klientowi za 2500, klient nosi 4 miesiące i sprzedaje za 1800. Naturalny spadek ceny.
Analogicznie, jeśli jak pisze Frank, właściciel wojak sprzedawał, to nie sprzeda drożej używki po 3 miesiącach i nie trzeba się jakimiś dziwnymi zachowaniami kierować. Ot taki rynek i upodobania użytkowników.

Data: 2012-06-25 01:55:12
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Sun, 24 Jun 2012 23:46:33 +0200, Tomek napisał(a):
[...]

A co zyskuje pierwszy klient ? 1500 zl plus spore raty ? Nie taniej bedzie w providencie ? J.

Data: 2012-06-25 11:39:20
Autor: Chris
Co kieruje ludźmi?
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Przykład :

Kupuję w MM televizor LCD 40" za 3200zł w na 36rat 0% (faktycznie jest ZERO)
Sprzedaję go za 3000zł i mimo straty 200zł mam porzyczkę 3000zł z minimalnym oprocentowaniem (te 200zł straty)

Data: 2012-06-25 12:01:37
Autor: Liwiusz
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-25 11:39, Chris pisze:
J.F. nabazgrał(a):

[...]

Akurat w tym przypadku za pożyczkę 1800zł zapłacił 1500zł.

Może to nawet mniej niż w Providencie, z drugiej jednak strony, osoba która ma poprawny BIK (skoro bierze zakup na raty w "Saturnie"), dostałaby też taki kredyt gotówkowy w banku o wiele taniej niż za te 1500zł. Zatem to nie o takie motywy chodzi.

--
Liwiusz

Data: 2012-06-25 18:32:09
Autor: z
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-25 12:01, Liwiusz pisze:
[...]

Nie śledzę tego na bieżąco ale czasem dostaję wspaniałą ofertę z banku w którym mam konto od wielu lat i na hasło "oprocentowanie już od 14%" wybucham śmiechem.
Czy to znaczy że banki dają kredyty na kilka procent? Muszę zmienić bank :-)
Dają na dowód bez zaświadczeń ubezpieczeń jako stałemu klientowi to jasne ale oprocentowanie to bliżej 20%

Data: 2012-06-25 20:48:55
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Mon, 25 Jun 2012 18:32:09 +0200, z napisał(a):
[...]

Kredyty sa rozne, Miniratka PKO BP, a gdzies tam malym literkami 32%,
zlodzieje :-)

Tym niemniem padl przyklad jak to sobie rozlozyc 1500zl na 3300 w dogodnych
ratach, to ile to wychodzi - 120% ? J.

Data: 2012-06-25 21:01:38
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Mon, 25 Jun 2012 11:39:20 +0200, Chris napisał(a):
J.F. nabazgrał(a):
[...]

Ale przyklad byl inny - kupujesz za 3300 i odnosisz do komisu za 1500..

J.

Data: 2012-06-25 19:03:51
Autor: Tomek
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:

A co zyskuje pierwszy klient ? 1500 zl plus spore raty ?
Nie taniej bedzie w providencie ?

Pierwszy klient, który kupuje jest albo na czarnej liście w bankach, albo jest zwykłym słupem, na którego robione są zakupy na dowód osobisty do 5tys.
A wziąć cokolwiek na raty w sklepie jest o wiele prościej niż otrzymać kredyt. Poza tym, nie wszędzie działa provident i nie zawsze od ręki dostanie koleś kasę ... do ręki. A biorąc zamówiony wcześniej w jakimś sklepie np telefon, odsprzedaje go zaraz po wyjściu z Mediamarkt. Szybciej i tylko z jednym dokumentem. Oczywiście spory odsetek nie zamierza w ogóle tego zakupu spłacać, więc olewają, że odsprzedają sprzęt po niższej niż rynkowej cenie. No ale czego się nie robi dla szybkiego szmalu no nie?

Data: 2012-06-24 22:53:18
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Sun, 24 Jun 2012 22:15:31 +0200, frank drebin napisał(a):
Kupiłem wczoraj na allegro telefon dla córci Cena 1800 zł, gwarancja leci od końca lutego. Telefon kompletnie bez żadnych rys, śmiga jak ta lala, akcesoria kompletne włącznie z pudełkiem.

[...]

Firma kupila a pracownik sprzedal ? Nie, to bys paragonu nie zobaczyl.

No, chyba że kasa na gwałt potrzebna, ale po co było się rzucać na taki fon?
Jeszcze  jakby brany był u opka za niewielką sumę (przy wysokim abo) to bym się mniej dziwił ale za gotowiznę?

Wersja pierwsza - moze to sie tylko tak wydaje, ze tyle zaplacono ? Rachunek na tyle, a na drugim upust 2501 zl ? Aczkolwiek jak sie znam na kasach fiskalnych to chyba niemozliwe.

Wersja druga ... to aby na pewno paragon za ten telefon ? Moze kupiony jak piszesz - u operatora i to np angielskiego, ale ze do
gwarancji potrzebny paragon, to uczciwy sprzedawca zalaczyl ci paragon :-)

Wersja trzecia - na raty kupiony. Na skradziony dowod, na babcie, na
dziadka.

Prezent ? Albo jakis nastolatek wynosi z domu i potrzebuje na narkotyki ..

A co to za telefon i ktory Saturn ? Bo wedle ich strony we Wroclawiu
najdrozszy telefon kosztuje 2199zl, w Warszawie 1299 .. a takich po 3299 to
nie ma ..

Ludzie to dziwaki.

No wiesz, mogl jeszcze ktos miec oferte pracy  jako programista telefonu
XX, a teraz znalazl lepsza prace..

J.

Data: 2012-06-24 23:15:20
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1gl3rsurl8x1y$.5w0j5fgm0w1i$.dlg40tude.net...
[...]

Iphone 4s kupiony w Saturnie w Szczecinie, 19.02.12 za 3299 zł

Data: 2012-06-25 00:11:13
Autor: JoteR
Co kieruje ludźmi?
"frank drebin" napisał:

Kuźwa, co kieruje ludźmi, że wydają taką sumę na fona
a za 4 m-ce sprzedają za ledwie trochę ponad połowę ceny?

A co to za telefon [...]?

Iphone 4s

No to przestań szukać racjonalnego wytłumaczenia. Daremny trud.

JoteR

Data: 2012-06-25 07:12:47
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Mon, 25 Jun 2012 00:11:13 +0200, JoteR napisał(a):
"frank drebin" napisał:
Kuźwa, co kieruje ludźmi, że wydają taką sumę na fona
a za 4 m-ce sprzedają za ledwie trochę ponad połowę ceny?

Iphone 4s
No to przestań szukać racjonalnego wytłumaczenia. Daremny trud.

Czekaj czekaj ... ja rozumiem ze chec kupienia moze byc tak silna ze cena
nie gra roli, ale czemu sprzedaje ? pomacal i juz wiecej zadnego ajfona nie chce ? J.

Data: 2012-06-25 08:21:40
Autor: to
Co kieruje ludźmi?
begin J.F.
Czekaj czekaj ... ja rozumiem ze chec kupienia moze byc tak silna ze
cena nie gra roli, ale czemu sprzedaje ?

Bo się znudził?

Data: 2012-07-04 11:10:00
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1wyxesvbckyni$.i2g0dw9vu88a.dlg40tude.net...
[...]

Jak bys zgadl :)
Zorientowal sie co kupil i zmadrzal w oczach.

Data: 2012-06-25 00:22:13
Autor: dizel
Co kieruje ludĹşmi?

frank drebin<blabla.bla@vip.pl> wrote:
[...]

Powiedział to człowiek który kupił córce telefon za 1800 pln za dobre wyniki w nauce

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Data: 2012-06-25 00:32:45
Autor: frank drebin
Co kieruje ludĹşmi?
Użytkownik "dizel" <xxv@xxx.com> napisał w wiadomości news:js83ul$2o5$1node2.news.atman.pl...
frank drebin<blabla.bla@vip.pl> wrote:
Kupiłem wczoraj na allegro telefon dla córci (jej uzbierana kasa + mój dodatek za bdb świadectwo).
Cena 1800 zł, gwarancja leci od końca lutego. Telefon kompletnie bez
Ĺźadnych  rys, śmiga jak ta lala, akcesoria kompletne włącznie z
[...]

Przeczytaj uważnie pierwsze zdanie i wróć.

Data: 2012-06-25 08:43:23
Autor: zly
Co kieruje ludźmi?
Dnia Mon, 25 Jun 2012 00:32:45 +0200, frank drebin napisał(a):

Przeczytaj uważnie pierwsze zdanie i wróć.

Co nie zmienia faktu, że ładnie uczysz dziecko gospodarować pieniędzmi :)
--
marcin

Data: 2012-06-25 08:22:36
Autor: to
Co kieruje ludźmi?
begin zly
Co nie zmienia faktu, że ładnie uczysz dziecko gospodarować pieniędzmi
:)

No tak, najlepiej ciułać każdy grosz, a potem kopnąć w kalendarz z milionami na koncie.

Data: 2012-06-25 10:53:10
Autor: Ghost
Co kieruje ludĹşmi?

Użytkownik "to" <to_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości news:js974c$o30$111usenet.news.interia.pl...
begin zly

Co nie zmienia faktu, że ładnie uczysz dziecko gospodarować pieniędzmi
:)

No tak, najlepiej ciułać każdy grosz, a potem kopnąć w kalendarz z
milionami na koncie.

Niezupelnie o to chodzi, mniejsza z tym - wlasnie wykazeles, ze jestes wiekszym debilem niz sadzilem.

Data: 2012-06-25 16:15:44
Autor: to
Co kieruje ludźmi?
begin Ghost
Niezupelnie o to chodzi, mniejsza z tym

To wyduś z siebie co jest złego w tym, że dziecko zbierało sobie pieniądze i kupiło coś, co mu sprawi przyjemność.

- wlasnie wykazeles, ze jestes
wiekszym debilem niz sadzilem.

Ojejku!

Data: 2012-06-25 20:50:00
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Mon, 25 Jun 2012 16:15:44 +0000 (UTC), to napisał(a):
begin Ghost
Niezupelnie o to chodzi, mniejsza z tym

To wyduś z siebie co jest złego w tym, że dziecko zbierało sobie pieniądze i kupiło coś, co mu sprawi przyjemność.

A gdzie wychowanie ? "Corko, to nie przyjemnosc, to glupota" :-)

J.

Data: 2012-06-25 20:18:41
Autor: to
Co kieruje ludźmi?
begin DoQ
Dokładnie. Dziecku najlepiej od narodzin powinno się wpajać zasady
freeganizmu. Czyli tanio i treściwie! Baleron, telewizor plazmowy,
smartfon - to wynalazki dobre dla młodej burżuazji.

Amen, przecież doskonałe zabawki można sobie wystrugać z drewna!

Data: 2012-06-25 22:22:26
Autor: DoQ
Co kieruje ludźmi?
W dniu 25-06-2012 22:18, to pisze:
smartfon - to wynalazki dobre dla młodej burżuazji.
Amen, przecież doskonałe zabawki można sobie wystrugać z drewna!

W 1778 roku nie było innych zabawek i dzieci miały się dobrze, teraz tylko te chińskie,trujące plastiki albo śliskie kocyki które zwiększyły umieralność o 78%

--
Pozdr.

Data: 2012-06-25 20:28:16
Autor: to
Co kieruje ludźmi?
begin DoQ
[...]

Tak jest, wtedy dzieci bawiły się ołowianymi żołnierzykami i było dobrze! A teraz się w dupach przewraca.

Data: 2012-06-25 22:18:38
Autor: DoQ
Co kieruje ludźmi?
W dniu 25-06-2012 20:50, J.F. pisze:
To wyduś z siebie co jest złego w tym, że dziecko zbierało sobie
pieniądze i kupiło coś, co mu sprawi przyjemność.
A gdzie wychowanie ? "Corko, to nie przyjemnosc, to glupota" :-)

Dokładnie. Dziecku najlepiej od narodzin należy wpajać zasady freeganizmu. Czyli tanio i treściwie! Baleron, telewizor plazmowy, smartfon - to wynalazki dobre dla młodej burżuazji.

--
Pozdr.

Data: 2012-07-04 11:11:27
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cofriwuqjzl1$.xid5g4nusflj.dlg40tude.net...
[...]

Kup sobie za te pieniadze lepiej cos Androidowego, to i pozytek jakis bedzie.

Data: 2012-06-25 05:14:31
Autor: marcin
Co kieruje ludźmi?
Ludzie to dziwaki.

trzeba miec nierowno pod sufitem zeby kupowac telefon nie tylko za 3300 ale rowniez i za 1800. w dodatku dziecku.

Data: 2012-06-25 04:25:15
Autor: Adam Wysocki
Co kieruje ludźmi?
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> wrote:

trzeba miec nierowno pod sufitem zeby kupowac telefon nie tylko za 3300 ale rowniez i za 1800. w dodatku dziecku.

Ej, ale dziecko samo sobie tą kasę uzbierało.

--
Gof

Data: 2012-06-25 05:12:56
Autor: Michal Tyrala
Co kieruje ludĹşmi?
On Mon, 25 Jun 2012 04:25:15 +0000 (UTC), Adam Wysocki wrote:
 marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> wrote:

> trzeba miec nierowno pod sufitem zeby kupowac telefon nie tylko za 3300 > ale rowniez i za 1800. w dodatku dziecku.

 Ej, ale dziecko samo sobie tą kasę uzbierało.

Moze ten za 3300 też uczciwie uciułał?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-25 08:03:08
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnjufsqo.ph7.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
[...]

tu nie chodzi o to za co kupił ale dlaczego sprzedał ze sporą stratą

Data: 2012-06-25 06:17:19
Autor: Michal Tyrala
Co kieruje ludĹşmi?
On Mon, 25 Jun 2012 08:03:08 +0200, frank drebin wrote:
> Moze ten za 3300 też uczciwie uciułał?

 tu nie chodzi o to za co kupił ale dlaczego sprzedał ze sporą stratą

Wiesz, dziwnosc przypadku ,,1800'' tez nie lezy w ,,ale dziecko samo
sobie tą kasę uzbierało''.

EOT.

Data: 2012-06-25 08:36:21
Autor: JoteR
Co kieruje ludźmi?
"Michal Tyrala" napisał:

,,1800'' tez nie lezy w ,,ale dziecko samo sobie tą kasę uzbierało''.

"jej uzbierana kasa + mój dodatek za bdb świadectwo"

EOT.

I słusznie, skoro nawet nie chciało się przeczytać wistującego posta.

JoteR

Data: 2012-06-25 08:26:20
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:pmtg.1340598315news.chmurka.net...
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> wrote:
trzeba miec nierowno pod sufitem zeby kupowac telefon nie tylko za 3300
ale rowniez i za 1800. w dodatku dziecku.
Ej, ale dziecko samo sobie tą kasę uzbierało.

Dokładnie tak.
U mnie w najbliższej rodzinie nie ma zwyczaju kupowania dzieciom jakichś nikomu niepotrzebnych pierdół w ramach prezentów (świątecznych, urodzinowych, za wyniki w nauce i konkursach etc.) tylko daje się pieniądze. Kwoty to 50, 100 zł w zależności od okazji.
Córa spokojnie zbierała te pieniądze bez jakiegoś przeznaczenia, po prostu do skarpety.
Dwa lata temu kupiłem jej (od znajomego) używanego ipka 3g za coś koło 300zł i ten fon używała. Teraz ten fon już słabawy, spieprzył jej się ostatnio przycisk włączania a że starszy brat zmienił sobie 2 tygodnie temu od 3 lat używanego 3g na 4s (za własną kasę + mój dodatek za maturę i świadectwo) to i córa zapragnęła zmiany.
Początkowo byliśmy z żoną przeciwni (w końcu to multum kasy) ale po dłuższym namyśle stwierdziliśmy, że to przecież jej pieniądze otrzymane w ramach *prezentów* i zaoszczędzone, więc w sumie to jej wola wyboru. Dziecko ma prawie 13 lat i musi się nauczyć gospodarowaniem pieniędzy. I tak jeszcze zostało jej prawie 1500zł.

Początkowo miał być tańszy ipek 4 ale przeważyła ta 8-miesięczna gwarancja i stan.

Data: 2012-06-25 08:35:23
Autor: Ghost
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:js90gg$hf5$1mx1.internetia.pl...

*prezentów* i zaoszczędzone, więc w sumie to jej wola wyboru. Dziecko ma prawie 13 lat i musi się nauczyć gospodarowaniem pieniędzy.

No to wlasnie udalo ci sie spieprzyc ta nauke.

Data: 2012-06-25 08:21:20
Autor: to
Co kieruje ludźmi?
begin Ghost
No to wlasnie udalo ci sie spieprzyc ta nauke.

ROTFL.

Data: 2012-06-25 08:56:53
Autor: frank drebin
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:4fe806b1$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
[...]

czemu?
Ja uczę, że nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko".
Ja powiedziałem swoje argumenty, dziecko swoje.
13 lat to nie 5, kiedy rodzic musi zadecydować.
A tak byłoby "nie, bo nie".
To tylko pieniądze a nie irokez czy wyjazd z chłopakiem pod namiot.

W USA (stan Indiana) do 2005 roku można było karać śmiercią 10-latków. Znaczy się, że uważano, że można odpowiadać za swoje czyny w takim wieku.

Data: 2012-06-25 10:51:22
Autor: Ghost
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:js929o$mot$1mx1.internetia.pl...
[...]

No i Twoje argumenty przegraly.

Data: 2012-06-26 19:32:12
Autor: Adam Wysocki
Co kieruje ludźmi?
Ghost <ghost@everywhere.pl> wrote:

Ja uczę, że nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko".
Ja powiedziałem swoje argumenty, dziecko swoje.

No i Twoje argumenty przegraly.

Widocznie - ty postulujesz wychowywać prawem silniejszego?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Data: 2012-06-27 09:17:08
Autor: Ghost
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:pmtg.1340739132news.chmurka.net...
[...]

Sugerujesz legalizacje pedofilii?

Data: 2012-07-02 07:58:47
Autor: Adam Wysocki
Co kieruje ludźmi?
[...]

Co ty palisz...?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Data: 2012-07-02 13:03:50
Autor: Ghost
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w wiadomości news:pmtg.1341215927news.chmurka.net...
[...]

Nie palisz, a dostosowujesz "logike" do rozmowcy.

Data: 2012-06-25 22:08:55
Autor: marcin
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-25 08:26, frank drebin pisze:
Początkowo miał być tańszy ipek 4 ale przeważyła ta 8-miesięczna
gwarancja i stan.

ja na twoim miejscu takie pieniadze inwestowalbym w jakies zainteresowania dziecka typu sport podroze czy co tam jeszcze zdrowego. no ale domyslam sie ze dziecko idzie za obecnym idioto-trendem i hobby brak. przemysl to.

Data: 2012-06-25 23:36:40
Autor: JoteR
Co kieruje ludźmi?
"marcin" napisał:

ja na twoim miejscu

Ale nie jesteś na jego miejscu. Chcesz wcielać w życie swoje ideały - skonstruuj hmm... własnoręcznie córkę i na niej trenuj swoje metody wychowawcze.

JoteR

Data: 2012-06-26 13:24:35
Autor: marcin
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-25 23:36, JoteR pisze:
"marcin" napisał:

[...]

a ty co ? adwokat jakis?

Data: 2012-06-26 18:11:27
Autor: JoteR
[OT] Co kieruje ludźmi?
"marcin" napisał:

ja na twoim miejscu

Ale nie jesteś na jego miejscu.

a ty co ? adwokat jakis?

A ty co? Trójka parafialna? Niespełniony belfer?
Ja bardzo proszę won z tą katechezą na pl.soc.dzieci.

JoteR

Data: 2012-06-27 09:18:07
Autor: Ghost
[OT] Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jscn5e$s7q$1inews.gazeta.pl...
"marcin" napisał:

ja na twoim miejscu

Ale nie jesteś na jego miejscu.

a ty co ? adwokat jakis?

A ty co? Trójka parafialna? Niespełniony belfer?
Ja bardzo proszę won z tą katechezą na pl.soc.dzieci.

Dlaczego nakazujesz innym co maja robic?

Data: 2012-06-28 19:35:30
Autor: JoteR
[OT] Co kieruje ludźmi?
"Ghost" napisał:

Dlaczego nakazujesz innym co maja robic?

No, to chyba podstawowe narzędzie w procesie wychowywania dzieci? Bo w tym kierunku wszak skręcił wątek. A ja tylko grzecznie podpowiadam nazwę odpowiedniej do tego grupy. Co w tym niejasnego?
A kolega wątkopodawca słusznie uczynił, że dorzucił się do wymarzonej przez córkę zabawki. A że to akurat iPhone? Może jej ten gadżet nie skrzywi, nie każdy pszemoleje na starość.

JoteR

Data: 2012-06-29 09:56:36
Autor: Ghost
[OT] Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:jsi4qn$94r$1inews.gazeta.pl...
"Ghost" napisał:

Dlaczego nakazujesz innym co maja robic?

No, to chyba podstawowe narzędzie w procesie wychowywania dzieci?

1. Nie.
2. Wychowujesz tu jakies dzieci?

Data: 2012-06-29 10:22:21
Autor: JoteR
[OT] Co kieruje ludźmi?
"Ghost" napisał:

2. Wychowujesz tu jakies dzieci?

*Tu* nie, dlatego powtarzam dla mniej rozgarniętych, w tym ciebie:

Data: 2012-06-29 11:00:43
Autor: Ghost
[OT] Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:4fed65c6$0$1315$65785112news.neostrada.pl...
"Ghost" napisał:

> No, to chyba podstawowe narzędzie w procesie wychowywania dzieci?

2. Wychowujesz tu jakies dzieci?

*Tu* nie

A jednak uzasadniasz stosowaniem wyimaginowanych narzedzi do wychowania dzieci czyny, ktorych sie tu dopuszczasz.

Data: 2012-07-01 12:01:30
Autor: JoteR
[OT] Co kieruje ludźmi?
"Ghost" napisał:

[...]

To nie są wyimaginowane narzędzia, ale to naprawdę NTG.
Ty zapewne wysyłasz do dziecka podanie z prośbą o udanie się na spoczynek?

dzieci czyny, ktorych sie tu dopuszczasz.

Przepraszam, ale jak widzę na grupie o gsm taką zbitkę: "dzieci" i "czyny, których się dopuszczasz" to zaczynam przypuszczać, iż syndrom "matki Madzi" odcisnął znacznie głębsze piętno w świadomości społecznej, niż się to powszechnie sądzi. Zmykam, zanim odpowiednie organa namierzą moje IP.
FUT pl.soc.dzieci

JoteR

Data: 2012-07-04 11:16:53
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje ludźmi?

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jsaggm$lgk$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-06-25 08:26, frank drebin pisze:

ja na twoim miejscu takie pieniadze inwestowalbym w jakies

Moglbys inwestowac jakbys mial swoje "takie pieniadze", ale to byly pieniadze dziecka i ono powinno miec decydujacy glos w wyborze celu wydania wlasnych pieniedzy.
Czemu chcieli byscie ubezwlasnowolnic i w jakims sensie "okrasc" dzieciaka - nazywajac to nie wiedziec czemu prawdziwym wychowaniem ?

Data: 2012-06-26 13:49:25
Autor: J.F
Co kieruje ludźmi?
Użytkownik "frank drebin"  napisał w wiadomości
Dwa lata temu kupiłem jej (od znajomego) używanego ipka 3g za coś koło 300zł i ten fon używała.

Uuu, my tu najezdzamy, a to widac swiadomy uzytkownik :-)

[...]

Za duze kieszonkowe :-)

J.

Data: 2012-06-25 10:56:06
Autor: jadryś
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-06-24 22:15, frank drebin pisze:

Ludzie to dziwaki.

Raczej naiwni i podatni na chwyty reklamowe.. Facet zobaczył aparacik w ręku jakiegoś Olbrychskiego bądź  Jandy no i zaraz zapragnął coś takiego mieć. Po zakupie pełne rozczarowanie, wycena własna i chęć pozbycia się nawet ze sporą stratą.

Data: 2012-06-25 13:55:27
Autor: Slawek Kotynski
Co kieruje ludźmi?
[...]

Zapytaj sprzedającego, bo tak sobie można gdybać...
Może to likwidator i miał to z jakiejś plajtującej firmy,
a może dostał w prezencie, a może sprzęt pochodzi z okradzionego sklepu,
a może...

mjk

Data: 2012-06-25 19:36:33
Autor: Michal Tyrala
Co kieruje ludĹşmi?
On Mon, 25 Jun 2012 13:55:27 +0200, Slawek Kotynski wrote:
 Zapytaj sprzedającego, bo tak sobie można gdybać...
 Może to likwidator i miał to z jakiejś plajtującej firmy,
 a może dostał w prezencie, a może sprzęt pochodzi z okradzionego sklepu,
 a może...

....go stać. W końcu to ajfon. :-)

Data: 2012-06-25 21:20:24
Autor: J.F.
Co kieruje ludźmi?
Dnia Mon, 25 Jun 2012 13:55:27 +0200, Slawek Kotynski napisał(a):
Zapytaj sprzedającego, bo tak sobie można gdybać...
Może to likwidator i miał to z jakiejś plajtującej firmy,

Z paragonem ?
a może dostał w prezencie, a może sprzęt pochodzi z okradzionego sklepu,

I zlodzieje przed wyjsciem naliczyli vat ?
a może..

a moze ktos nie zamierza rat splacac ? :-)

J.

Data: 2012-06-25 23:01:58
Autor: adresss
Co kieruje ludŸmi?
On Sun, 24 Jun 2012 22:15:31 +0200, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl>
wrote:

[...]

ja p............ co kieruje ludzmi, ktorzy kupuja corce telefon za
1800 zl..... Trzeba byc kompletnym.......

Punkt widzenia zalezy od punkty siedzenia. Ty bys w zyciu nie kupil
corce telefonu za 3300 zl, a ja tym bardziej za 1800 zl. Trzeba byc
kompletnym kretynem, zeba wydac wiecej za telefon niz 500 zl.

--
ThinkXtra

Data: 2012-06-26 11:45:49
Autor: Iksiński
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:m6khu755o6q1ja1qsa30o8nmai5trt7br04ax.com...

Punkt widzenia zalezy od punkty siedzenia. Ty bys w zyciu nie kupil
corce telefonu za 3300 zl, a ja tym bardziej za 1800 zl.

Dlaczego tym bardziej? Rozumiesz znaczenie tego zwrotu?

Trzeba byc
kompletnym kretynem, zeba wydac wiecej za telefon niz 500 zl.

Masz gdzieś oficjalny cennik dóbr materialnych, dzięki któremu można ustrzec się kretynizmu?

Data: 2012-06-26 11:01:56
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 11:45:49 +0200, Iksiński napisał(a):

Trzeba byc
kompletnym kretynem, zeba wydac wiecej za telefon niz 500 zl.

Masz gdzieś oficjalny cennik dóbr materialnych, dzięki któremu można ustrzec się kretynizmu?

tak, jego kolega w inteligencji, Pszemol, już kiedyś nas pouczył. Tą
granicą jest $199 --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2012-06-26 12:14:19
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 12:01, Waldek Godel pisze:
[...]

A może aparacik z dobrze trzymającą baterią, dobrą czuła anteną i poręczną klawiaturą byłby granicą powyżej której telefon można by było już nazywać jako narzędzia do szpanowania? Przecież te wszystkie 3g, quasi nawigacje gps i inne bzdury śmiało można sobie w telefonie darować. Albo odtwarzacze filmów, komu potrzebny w telefonie odtwarzacz filmów?!

Data: 2012-06-26 11:25:46
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 12:14:19 +0200, jadryś napisał(a):

[...]

Racja. I usenet w pececie to fanaberia. Daruj go sobie, wszyscy będą
szczęśliwsi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2012-06-26 12:32:07
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 12:25, Waldek Godel pisze:
[...]

Zupełnie nie widzę związku. A poza tym nie ma alternatywy dla usenetu - tylko komp.

Data: 2012-06-26 12:07:39
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 12:32:07 +0200, jadryś napisał(a):

Zupełnie nie widzę związku. A poza tym nie ma alternatywy dla usenetu - tylko komp.

No jak nie, są fora. Np. forum onetu. Będziesz tam świetnie pasował.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2012-06-26 13:49:22
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 13:07, Waldek Godel pisze:
[...]

Nie wiedziałem.. A Ty?, nie pasowałeś tam?

Data: 2012-06-26 12:24:20
Autor: Iksiński
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jsc22s$4bf$1node1.news.atman.pl...

Albo odtwarzacze filmów, komu potrzebny w telefonie odtwarzacz
filmów?!

Po co komu ekran? Przez tyle lat telefony nie miały żadnych ekranów i też się dało z nich dzwonić...

Data: 2012-06-26 12:32:41
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 12:24, Iksiński pisze:

[...]

Ekran to konieczność. Choćby do pisania sms-ów, no i korygowania wzrokowego przy wystukiwaniu numeru. Natomiast wymagania jakiejś wysokiej jakości takiego ekranu to już pole do polemiki.

Data: 2012-06-26 12:07:11
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 12:32:41 +0200, jadryś napisał(a):

Ekran to konieczność. Choćby do pisania sms-ów, no i korygowania wzrokowego przy wystukiwaniu numeru. Natomiast wymagania jakiejś wysokiej jakości takiego ekranu to już pole do polemiki.

No co ty, potaśtało? Smsy to fanaberia!!!! Przez tyle lat ludzie obchodzili
się bez nich i było dobrze!

Data: 2012-06-26 13:50:03
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
[...]

Wiadomości tekstowe, podobnie zresztą jak graficzne, są czasami do niezastąpienia w komunikacji telefonicznej. Tym bardziej że nie podnoszą w znaczący sposób ceny aparatu.

Data: 2012-06-26 12:56:32
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 13:50:03 +0200, jadryś napisał(a):

Wiadomości tekstowe, podobnie zresztą jak graficzne, są czasami do niezastąpienia w komunikacji telefonicznej. Tym bardziej że nie podnoszą w znaczący sposób ceny aparatu.

O, proszę, mamy już ewolucję poglądów. A dopiero co mówiłeś, że 3G jest be.
A tu nagle MMS (które powstały jako stricte produkt związany z 3G i dopiero
później dorobiono również obsługę EDGE) jest już kul? --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2012-06-26 15:16:11
Autor: marcin
Co kieruje lud?mi?
O, proszę, mamy już ewolucję poglądów. A dopiero co mówiłeś, że 3G jest be.
A tu nagle MMS (które powstały jako stricte produkt związany z 3G i dopiero
później dorobiono również obsługę EDGE) jest już kul?

nie wiedzialem ze mms to wiadomosc stricte textowa.

Data: 2012-06-27 12:50:45
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 13:56, Waldek Godel pisze:
[...]

Nie ma mowy o żadnej ewolucji poglądów, bez 3g śmiało się można obejść i nie ma potrzeby wydawania ekstra, nieraz i 1/3 ceny aparatu za ten bajer. Spokojnie mms-y można wysyłać mając do dyspozycji tylko standard gprs czy edge, których moduły w dniu dzisiejszym raczej nie podnoszą ceny telefonu.

Data: 2012-06-27 11:57:20
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Wed, 27 Jun 2012 12:50:45 +0200, jadryś napisał(a):

[...]

Tak, zupełnie jakbym słyszał Jobsa w 2007 roku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-06-27 13:11:28
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 12:57, Waldek Godel pisze:
[...]

Mr Jobs przez wielu był nazywany wizjonerem... Ale ja tu tylko o faktach..

Data: 2012-06-27 12:21:18
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Wed, 27 Jun 2012 13:11:28 +0200, jadryś napisał(a):

Mr Jobs przez wielu był nazywany wizjonerem... Ale ja tu tylko o faktach..

Nie tylko nazywany - on faktycznie był wizjonerem. I to w wielu
znaczeniach.
Po pierwsze z pewnością miał niezłe wizje po LSD, które ćpał przez ćwierć
życia.  Po drugie z pewnością był wizjonerem marketingu, bezapelacyjnie. Wmówić milionom frajerów, że badziew jest wysokiej klasy sprzętem dla
myślacych alternatywnie jest rzeczą naprawdę nietuzinkową. Owszem, historia zna wiele, bardzo wiele faktów sprzedaży wieży Eiffela czy
kolumny Zygmunta, ale to nigdy, przenigdy nie osiągnęło takiej skali. Jobs
był tu pierwszy i takie dokonanie jest rzeczywiście amejzing.

A co do faktów - jak zademonstrujesz jak korzystasz na swoim telefonie z
EDGE z Aero2, choćby po to, żeby mieć darmowy dostęp do informacji o
pogodzie albo maila, to przyznam ci całkowitą rację.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2012-06-27 15:09:01
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 13:21, Waldek Godel pisze:
[...]

Tak, oczywiście masz rację co do jego wizjonerstwa, i jeżeli chodzi o moje zdanie, to uważam że marketing był dla niego osobiście na dalszym planie,. I tak swoją drogą - prawie wszystkie projekty wielkich dział, a także i samo wykonywanie powstawało dopiero po użyciu różnego rodzaju "dopalaczy".

Akurat mój telefon obsługuje pasmo umts 900 Mhz. Jednak mam włączoną opcję " tylko gsm 900/1800". Prawie wcale nie korzystam z "umts 900/2100". I takie podejście nie rujnuje mi kieszeni przy sprawach takich jak e-mail czy pogoda. Pozostałe rzeczy takie jak google maps czy inna nawigacja jest obsługiwana w trybie offline. I nie to że jestem jakiś tam przeciwnikiem Areo2, ale ta problematyczna aktywacja całkowicie mnie zniechęca do tego. I sam widzisz że mam rację. A także nie zapominaj że Areo2 jeszcze tylko przez rok darmowe..

Data: 2012-07-04 11:30:28
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jsf0mf$8n0$1node2.news.atman.pl...

I nie to że jestem jakiś tam przeciwnikiem Areo2, ale ta problematyczna aktywacja całkowicie mnie zniechęca do tego.

Jak problematyczna ?  Na moich /posiadanych przeze mnie/ urzadzeniach dziala bez najmniejszych problemow.

I sam widzisz że mam rację. A także nie zapominaj że Areo2 jeszcze tylko przez rok darmowe..

Slaba wiedza :)
21 grudzien 2014 roku to bedzie dokladnie za 900 dni, tak ze kolega sie gleboko myli z tym swoim wyimaginowanym rokiem. To jeszcze jakies dwa lata i 5 miesiecy.W perspektywie juz sie rysuje kolejny bezplatny internet. Tak ze placenie za internet w telefonie czy tablecie to dzis i w najblizszych latach spora rozrzutnosc jest :)

Data: 2012-07-10 13:50:44
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-04 11:30, cpt. Nemo pisze:
[...]

W tym sensie że potrzeba góry dokumentów, wpłat na konto itd.  do tego żeby zaopatrzyć się w taką kartę.

[...]

To akurat ma małe znaczenie, Ważne jest to że ta usługa ma ograniczenie w czasie.

Myślę że jednak nie aż tak wielka rozrzutność. Większości ludzi net potrzebny jest w telefonie dla poczty, i sprawdzenia pogody, czy notowań giełdowych. A to są groszowe sprawy. Znacznie gorzej mają maniacy oglądania filmików na ekranie telefonu, ale takich pewnie wielu nie ma, a poza tym nawet zwiększony do 512 Mb/s transfer w Areo2 nie zapewni porządnego odbioru takich filmików.
Kto ma być nowym dostawcą tego nowego darmowego netu?

Data: 2012-07-10 13:12:10
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 10 Jul 2012 13:50:44 +0200, Trybun napisał(a):

[...]

ale wiesz... te groszowe sprawy wymagają wpłat na konto (karty) i róznych
takich tam..
W szczególności jak ktoś chce mieć kolejne urządzenie (np. tablet) albo po
prostu zapasowy sposób dostępu do sieci, jak będzie problem z głównym
(wbrew pozorom sytuacje kiedy Aero2 jest jedynym dostępem do netu w danej
okolicy są możliwe)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-07-10 18:54:21
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-10 14:12, Waldek Godel pisze:
[...]

Dlatego też nie poddaje usługi Areo2 totalnej krytyce. Jest to oferta dla kogoś kto ma cierpliwość Eskimosa polującego zimą na fokę.  Jak dla mnie to karta mogłaby kosztować i ze stówę, ale żeby była dostępna w każdym salonie, wtedy i we mnie by mieli klienta. Jak teraz dla mnie wygodniejsze są doładowania w Play za parę złoty/mies. niż te zabiegi z pozyskaniem karty Areo2.
Prawdę mówiąc to nie słyszałem o miejscach w Polsce gdzie jedyną dostępną siecią jest Areo2...

Data: 2012-07-10 18:27:17
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 10 Jul 2012 18:54:21 +0200, Trybun napisał(a):

[...]

Jest dostępna w każdym domu. Oczywiście nie licząc klientów, których
przerasta wypełnienie formularza na stronie. W sumie może to i dobrze,
lepiej, żeby nie mieli mobilnego dostępu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2012-07-11 15:35:48
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-10 19:27, Waldek Godel pisze:
[...]

To w końcu nie żądają już żadnych odbitek ksero, wysyłania listów, potwierdzania wpłat na konto itd?

Dostępna W każdym domu?, - nie wydaje mi się.

Data: 2012-07-11 15:22:57
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Wed, 11 Jul 2012 15:35:48 +0200, Trybun napisał(a):

Dostępna W każdym domu?, - nie wydaje mi się.

No tak, rozumiem, że w twoim nie. --

Data: 2012-07-12 19:01:30
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-11 16:22, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 11 Jul 2012 15:35:48 +0200, Trybun napisał(a):

Dostępna W każdym domu?, - nie wydaje mi się.
No tak, rozumiem, że w twoim nie.

Mylisz się, przy jednym, wschodnim oknie mam dość dobry zasięg.

Data: 2012-07-12 18:40:45
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Thu, 12 Jul 2012 19:01:30 +0200, Trybun napisał(a):

Mylisz się, przy jednym, wschodnim oknie mam dość dobry zasięg.

Akurat zdecydowanie nie zasięg miałem na myśli. W każdym razie nie zasięg
sieci Aero2. Ani żadnej innej sieci komórkowej.

Data: 2012-07-12 22:38:17
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-12 19:40, Waldek Godel pisze:
[...]

Twoje myśli nawet dla mnie są nieprzeniknione...

Data: 2012-07-10 21:45:37
Autor: Maciej Bebenek
Co kieruje lud?mi?
Trybun <rg@yachoo.com> wrote:

Prawdę mówiąc to nie słyszałem o miejscach w Polsce gdzie jedyną dostępną
siecią jest Areo2...

Jedyną to raczej nie. Jedyną 3G - tak na oko z połowa Polski.

Data: 2012-07-11 15:36:33
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-10 21:45, Maciej Bebenek pisze:
Trybun <rg@yachoo.com> wrote:

Prawdę mówiąc to nie słyszałem o miejscach w Polsce gdzie jedyną dostępną
siecią jest Areo2...
Jedyną to raczej nie. Jedyną 3G - tak na oko z połowa Polski.

Tak, ale jeżeli weźmiesz pod uwagę nie teren a liczbę mieszkańców. Ta ich mapka "orientacyjna" funta kłaków nie jest warta..

Data: 2012-07-14 22:06:36
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jthmpa$d5d$1node2.news.atman.pl...

Jak dla mnie to karta mogłaby kosztować i ze stówę, ale żeby była dostępna w każdym salonie, wtedy i we mnie by mieli klienta.

Alez tak wlasnie, niestety bedzie juz za niecale dwa i pol roku.
Jak narazie to ja ja wole miec za darmo i cieszyc sie darmowym internetem we wszystkich praktycznie miastach w ktorych bywam i na znaczacych odcinkach drog miedzy nimi :)

Data: 2012-07-16 22:25:21
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-14 22:06, cpt. Nemo pisze:
[...]

Założę się że już pod koniec tego darmowego okresu jednak pojawią się te karty w salonach Polsatu. Solorz na pewno nie jest durniem żeby nie wykorzystać takiej okazji do promocji.

Dla mnie pozostaje Play, 3-7 zł (25-100MB) wystarcza na miesiąc do zaspokojenia moich wyjazdowych potrzeb na internet.

Data: 2012-06-27 15:54:43
Autor: TGor
Co kieruje lud?mi?
On 2012-06-27 13:11, jadryś wrote:

> Mr Jobs przez wielu był nazywany wizjonerem... Ale ja tu tylko o faktach..

A przez jeszcze większą liczbę osób: "iluzjonerem".

--
Pozdr., TG
"Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-06-27 18:08:31
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
On 2012-06-27 13:11, jadryś wrote:

> Mr Jobs przez wielu był nazywany wizjonerem... Ale ja tu tylko o faktach..

A przez jeszcze większą liczbę osób: "iluzjonerem".

Tak, ale czy słusznie?

Data: 2012-07-01 18:23:08
Autor: TGor
Co kieruje lud?mi?
On 2012-06-27 18:08, jadryś wrote:

Tak, ale czy słusznie?

Czytałeś biografię? ;-)

Data: 2012-07-01 23:06:04
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
On 2012-06-27 18:08, jadryś wrote:

Tak, ale czy słusznie?

Czytałeś biografię? ;-)

Tak,  z kilku źródeł..

Data: 2012-07-01 22:07:37
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Sun, 01 Jul 2012 23:06:04 +0200, jadryś napisał(a):

Czytałeś biografię? ;-)

Tak,  z kilku źródeł..

na raz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-07-04 16:57:06
Autor: TGor
Co kieruje lud?mi?
On 2012-07-01 23:06, jadryś wrote:

Tak, z kilku źródeł..

Nie. Jakbyś czytał, wiedziałbyś, co o nim piszą: RDF jest stwierdzonym naukowo zjawiskiem psychopatologicznym.

Data: 2012-07-04 15:43:16
Autor: januszek
Co kieruje lud?mi?
TGor napisa?(a):

Nie. Jakbyś czytał, wiedziałbyś, co o nim piszą: RDF jest stwierdzonym naukowo zjawiskiem psychopatologicznym.

RDF?

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-07-07 15:38:24
Autor: TGor
Co kieruje lud?mi?
On 2012-07-04 17:43, januszek wrote:

RDF?

j.

Reality Distortion Field. :-P

Oj, XXIw - nie tak miało być...

Data: 2012-06-26 13:51:21
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości grup
[...]

No nie, telegramy znamy i uzywamy od ~150 lat .. i dopiero nowsze formy telekomunikacji je wyparly ..

J.

Data: 2012-06-26 13:57:39
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
[...]

Tym niemniej pol grupy jakby sie zgadzalo ze ten telefon jest za drogi - przynajmniej jak dla 13 letniego dziecka :-)

J.

Data: 2012-06-26 13:09:14
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 13:57:39 +0200, J.F napisał(a):

[...]

To zależy jakie dziecko i jaki rodzic. Jeżeli dziecko będzie sprzęt
szanowało (są szanse, bo jest za jego kasę, pewności oczywiście nigdy nie
ma) i będzie używało sprzętu z rozsądkiem (co oznacza również coś więcej
niż gierki i fejsa), to zdecydowanie nie widzę przeciwskazań. Na pewno
będzie zdrowiej niż zakup np. xboxa, bo przynajmniej są szanse, że wyjdzie
na słońce.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2012-06-26 14:21:37
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
[...]

Ale jak ma szanowac, jesli i rodzicowi zdarza sie telefon upuscic.
Nie mowiac juz o tym ze ukradna, albo napadna i ukradna ..

ma) i będzie używało sprzętu z rozsądkiem (co oznacza również coś więcej
niż gierki i fejsa),

Czyli co ?

to zdecydowanie nie widzę przeciwskazań. Na pewno
będzie zdrowiej niż zakup np. xboxa, bo przynajmniej są szanse, że wyjdzie
na słońce.

A na sloncu cos na tym ekranie widac, czy jednak niezbyt ?

J.

Data: 2012-06-26 13:27:47
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 14:21:37 +0200, J.F napisał(a):

[...]

Ty tak przemolisz dla jaj czy z głupoty?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-06-26 15:58:56
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
[...]

Z niewiedzy.

Pszemol tak sie nachwalil tego ekranu ze w koncu nie wiem - taki swietny,
czy moze ty pszemolisz z tym wychodzeniem :-)

J.

Data: 2012-06-26 15:18:18
Autor: marcin
Co kieruje lud?mi?
ma) i będzie używało sprzętu z rozsądkiem (co oznacza również coś więcej
niż gierki i fejsa),

Czyli co ?

dolaczam sie do pytania.

Data: 2012-06-26 17:38:03
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 15:18:18 +0200, marcin napisał(a):

ma) i będzie używało sprzętu z rozsądkiem (co oznacza również coś więcej
niż gierki i fejsa),

Czyli co ?

dolaczam sie do pytania.

tak dużo jest osób których inwencja nie wychodzi poza fejsa i gierki?
Szok..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2012-06-26 19:17:49
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
[...]

Ale moze by tak konkretnie - co ?

Pszemol to kiedys przynajmniej rzeczowo uzasadnil korzysci z ajfona.

J.

Data: 2012-06-26 18:44:34
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 19:17:49 +0200, J.F napisał(a):

tak dużo jest osób których inwencja nie wychodzi poza fejsa i gierki?
Szok..

Ale moze by tak konkretnie - co ?

Ty też masz problem wpaść, że smartfon umożliwia rzeczy typu: sprawdzenie
pogody, zaplanowanie podróży komunikacją miejską, nagranie ćwiczenia na
lekcji na video, zrobienie sobie rozkładu lekcji, przypomnień w kalendarzu
o klasówkach i zadaniach i setki innych zastosowań? W smartfonie można mieć naukowy kalkulator - odpadnie jeden hebel do
noszenia. Można mieć wiele potrzebnych rzeczy jak słowniki, encyklopedie,
tablice chemiczne czy fizyczne.
To naprawdę nie jest trudne, wystarczy mieć kilka szarych komórek. No ale
skoro dorośli mają problem wpaść na cokolwiek sensownego oprócz gierek i
fejsa, to naprawdę nie można winić dzieci. To takie smutne.
Film "Idiokracja" miał być komedią a nie filmem dokumentalnym!!!

Data: 2012-06-26 20:09:51
Autor: DoQ
Co kieruje lud?mi?
W dniu 26-06-2012 19:44, Waldek Godel pisze:
skoro dorośli mają problem wpaść na cokolwiek sensownego oprócz gierek i
fejsa, to naprawdę nie można winić dzieci. To takie smutne.
Film "Idiokracja" miał być komedią a nie filmem dokumentalnym!!!

Zaraz dostaniesz odpowiedzi typu "do tego wystarczy używany telefon za 600PLN!"

--
Pozdr.

Data: 2012-06-27 12:51:15
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 20:09, DoQ pisze:
[...]

A kto tu wspominał 600zł i używanym aparacie. Wystarczy dobrze poszukać a idzie nabyć nówkę za około 400 złociszy. Jedyny minus to taki że przy używaniu go nikomu nie zaimponujesz.

Data: 2012-06-27 19:30:56
Autor: DoQ
Co kieruje lud?mi?
W dniu 27-06-2012 12:51, jadryś pisze:
A kto tu wspominał 600zł i używanym aparacie. Wystarczy dobrze poszukać
a idzie nabyć nówkę za około 400 złociszy. Jedyny minus to taki że przy
używaniu go nikomu nie zaimponujesz.

Acha, pewnie jeździsz co najwyżej 126p, bo zgodnie z wlasnymi zasadami nie kupisz nic lepszego aby nie imponować.

--
Pozdr.

Data: 2012-06-29 15:53:06
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 19:30, DoQ pisze:
[...]

Tak dla Twojej wiadomości, już od końca lat 80tych jeżdżę Fordem Mustangiem. Nie chodziło tu o jakiś tani szpan, tylko o to że nie mogłem sobie pozwolić na to żeby fiacik 126p popsuł mi się gdzieś w górach Rumunii, czy innym miejscu w Europie.

Data: 2012-06-26 20:55:50
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości
Dnia Tue, 26 Jun 2012 19:17:49 +0200, J.F napisał(a):
Ale moze by tak konkretnie - co ?

Ty też masz problem wpaść, że smartfon umożliwia rzeczy typu: sprawdzenie
pogody,  nagranie ćwiczenia na lekcji na video,  przypomnień w kalendarzu

Do tego nie trzeba smartfona.

A to nagrywanie ... durnota. Bedziesz kolejne pare godzin dziennie spedzal na odsluchiwaniu ?
Co innego jakies pojedyncze szkolenie.

zaplanowanie podróży komunikacją miejską,

Nie wpadlbym na to, jezdze glownie samochodem :-)
Ale jak - przez przegladarke, czy specjalna aplikacja ?

Przegladarka to nie tylko smartfony.

No dobra, kiedys usilowalem pojechac PKP, na malym ekranie niewykonalne :-(

zrobienie sobie rozkładu lekcji,

Podobne pytanie - a jak ? 13-latki chyba nie zachecasz do pisania programow, ale chlopak w zasadzie moglby.
Jakis Excel ?

Bo i gorsze telefony maja rozne notatki, na dobra sprawe to mozna i w SMS zapisac i zapamietac :-)

o klasówkach i zadaniach i setki innych zastosowań?

A konkretniej ?  tzn jak ?

W smartfonie można mieć naukowy kalkulator

Taki ?
http://www.apniapps.com/?p=1868
http://midp-calc.sourceforge.net/Calc.html

Można mieć wiele potrzebnych rzeczy jak słowniki, encyklopedie,
tablice chemiczne czy fizyczne.

No, masz racje - sam mam slownik.
Tylko ze raczej nie uzywam, zbyt niewygodny.

J.

Data: 2012-06-26 20:36:47
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 20:55:50 +0200, J.F napisał(a):

pogody,  nagranie ćwiczenia na lekcji na video,  przypomnień w kalendarzu

Do tego nie trzeba smartfona.

A to nagrywanie ... durnota. Bedziesz kolejne pare godzin dziennie spedzal na odsluchiwaniu ?

Nie, jak się czytania ze zrozumieniem nie opanowało, to odsłuchiwanie też
nie pomoże, więc ty to masz z głowy.

Nie wpadlbym na to, jezdze glownie samochodem :-)
Ale jak - przez przegladarke, czy specjalna aplikacja ?

Jest wiele aplikacji

No dobra, kiedys usilowalem pojechac PKP, na malym ekranie niewykonalne :-(

Jest wersja mobilna

zrobienie sobie rozkładu lekcji,

Podobne pytanie - a jak ? 13-latki chyba nie zachecasz do pisania programow, ale chlopak w zasadzie moglby.
Jakis Excel ?

patrz powyżej - czytanie, zrozumienie itp.

o klasówkach i zadaniach i setki innych zastosowań?

A konkretniej ?  tzn jak ?

tak samo.. czytać i rozumieć tekst pisany.

W smartfonie można mieć naukowy kalkulator

Taki ?
http://www.apniapps.com/?p=1868
http://midp-calc.sourceforge.net/Calc.html

raczej taki:
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.sourceforge.uiq3.fx602p&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsIm5ldC5zb3VyY2Vmb3JnZS51aXEzLmZ4NjAycCJd
albo taki:
http://itunes.apple.com/gb/app/scientific-calculator/id287645182?mt=8

Można mieć wiele potrzebnych rzeczy jak słowniki, encyklopedie,
tablice chemiczne czy fizyczne.

No, masz racje - sam mam slownik.
Tylko ze raczej nie uzywam, zbyt niewygodny.

zgadza się, jak czytanie przerasta, to słownik niepotrzebny.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

Data: 2012-06-26 21:36:14
Autor: DoQ
Co kieruje lud?mi?
W dniu 26-06-2012 20:55, J.F pisze:
Ty też masz problem wpaść, że smartfon umożliwia rzeczy typu: sprawdzenie
pogody, nagranie ćwiczenia na lekcji na video, przypomnień w kalendarzu
Do tego nie trzeba smartfona.

Faktycznie... Ale ale, buty też kupujesz najtańsze za 35PLN - z Biedronki?

--
Pozdr.

Data: 2012-06-27 09:27:26
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@youreholdingitwrong.org> napisał w wiadomości news:hququxbslyvq$.dlglepper.institute.com...
[...]

Buahahahahaha, no faktycznie zajebiaszcze przyklady.

Data: 2012-07-04 11:34:00
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje lud?mi?

[...]

Choc tez, niestety coraz czesciej mysle ze dokumentalnieje...

Data: 2012-07-04 11:06:27
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Wed, 4 Jul 2012 11:34:00 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

Film "Idiokracja" miał być komedią a nie filmem dokumentalnym!!!

:)
Choc tez, niestety coraz czesciej mysle ze dokumentalnieje...

taa...
http://acousticmonster.com/wp-content/gallery/wtf-files/windowsidiocracy.png

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2012-06-26 20:26:46
Autor: marcin
Co kieruje lud?mi?
tak dużo jest osób których inwencja nie wychodzi poza fejsa i gierki?
Szok..

nie wiem, nie uzywam ani fejsa ani gierek.

Data: 2012-06-26 19:35:01
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Tue, 26 Jun 2012 20:26:46 +0200, marcin napisał(a):

tak dużo jest osób których inwencja nie wychodzi poza fejsa i gierki?
Szok..

nie wiem, nie uzywam ani fejsa ani gierek.

No to znaczy, że możesz spokojnie pozbyć się smartfona bo go nie
potrzebujesz, skoro fejsa i gierek nie używasz, a innych zastosowań nie
potrafisz wymyśleć. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2012-06-26 20:39:08
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
[...]

Dobrze kombinujesz.
Ale co zrobic jak teraz kazdy ma smartfona, a i operator daje za zlotowke :-)

J.

Data: 2012-06-26 21:34:01
Autor: DoQ
Co kieruje lud?mi?
W dniu 26-06-2012 20:39, J.F pisze:
Ale co zrobic jak teraz kazdy ma smartfona, a i operator daje za
zlotowke :-)

Przecież nie ma obowiązku kupowania smartfonów, możesz sobie kupić Emporię...

--
Pozdr.

Data: 2012-06-27 09:30:16
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jscvkk$3g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przypominam ze dyskusja jest nie o smartfonie, a o smartfonie za trzy kola. Poki co waldus pszemoli trzy po trzy i w ogole bez zwiazku.

Data: 2012-06-27 12:51:26
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-26 20:39, J.F pisze:
[...]

"Daje" robiąc z Ciebie niewolnika.

Data: 2012-06-27 19:25:50
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"jadryś" napisał:

Ale co zrobic jak teraz kazdy ma smartfona, a i operator
daje za zlotowke :-)

"Daje" robiąc z Ciebie niewolnika.

Niewolnika czego? Dobrej taryfy?
Mam zapłacić kilkaset zł za potencjalną możliwość przeniesienia się w każdej chwili do innego operatora na znacznie gorsze warunki? Jaki w tym interes? To ja wolę mieć lepsze warunki i kilkaset zł w kieszeni na czekoladę dla osłodzenia sobie ciężkiego życia "niewolnika".

JoteR

Data: 2012-06-29 15:53:15
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 19:25, JoteR pisze:
"jadryś" napisał:

[...]

Tych co Cię ubezwłasnowolnili swoją ofertą, brak niezależności w postępowaniu można zdefiniować jako niewolnictwo.

Data: 2012-06-29 18:29:29
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"jadryś" napisał:

[...]

Zapewniam cię, że ONI (cholera, znowu są jacyś ONI) wcale mnie nie ubezwłasnowolnili, gdyż ja *dobrowolnie* podpisałem z NIMI (ONI są wszędzie) umowę na czas określony, znając dokładnie warunki owej umowy, które mi odpowiadały. Na czym zatem polega ów "brak niezależności"?
BTW: podpisałem też umowę na czas określony z Vectrą na Internet i TV, kiedyś też z bankiem na kredyt samochodowy, ostatnio na jakąś lokatę. I teraz szok: podpisałem umowę z pracodawcą na czas nieokreślony! To dopiero jest niewolnictwo! I to na jaką skalę!

JoteR

Data: 2012-06-29 22:38:48
Autor: John Kołalsky
Co kieruje lud?mi?

[...]

Super, że mogłeś wybrać sobie pana, któremu służysz, ale (tak z innej beczki) własnej sieci nie założysz

Data: 2012-06-29 22:56:40
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"John Kołalsky" napisał:

Super, że mogłeś wybrać sobie pana, któremu służysz,

Nie, to on [*] mi świadczy usługi, a ja mu płacę. Zatem kto komu służy?

ale (tak z innej beczki) własnej sieci nie założysz

W odróżnieniu od prepaidziarza, który razem ze starterem dostaje własnego przenośnego BTS-a.

[*] - znowu jakiś ON, ale na pewno jest tam ICH więcej...

JoteR

Data: 2012-07-03 23:03:00
Autor: John Kołalsky
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl>

Super, że mogłeś wybrać sobie pana, któremu służysz,

Nie, to on [*] mi świadczy usługi, a ja mu płacę. Zatem kto komu służy?

Ten kto więcej płaci niż dostaje. Klasyczny niewolnik też coś dostaje.

ale (tak z innej beczki) własnej sieci nie założysz

W odróżnieniu od prepaidziarza, który razem ze starterem dostaje własnego przenośnego BTS-a.

To potwierdza dużą skalę zjawiska

[*] - znowu jakiś ON, ale na pewno jest tam ICH więcej...

Rozumiem, że chcesz nam wmówić swoje problemy z NIMI

Data: 2012-07-03 23:08:33
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"John Kołalsky" napisał:

Nie, to on [*] mi świadczy usługi, a ja mu płacę. Zatem kto komu służy?

Ten kto więcej płaci niż dostaje. Klasyczny niewolnik też coś dostaje.

Nie wchodź więcej do żadnej knajpy, bo zostaniesz niewolnikiem kelnera.

Rozumiem

Odważne stwierdzenie, aczkolwiek zupełnie bez pokrycia.

JoteR

Data: 2012-07-04 17:46:42
Autor: John Kołalsky
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl>

Rozumiem

Odważne stwierdzenie, aczkolwiek zupełnie bez pokrycia.

Fakty bolą

Data: 2012-06-30 10:24:34
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jsl3ub$i0j$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ani wlasnego supermarketu. Tadaaa!!!

Data: 2012-07-03 22:59:46
Autor: John Kołalsky
Co kieruje lud?mi?

[...]

Ale mały sklep mogę mieć a małej sieci już nie.

Data: 2012-07-09 14:10:02
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jsvmlq$sh9$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jak nie, wystarczy routerek wifi.

Data: 2012-06-30 15:48:04
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-29 18:29, JoteR pisze:

[...]

To że jesteś jesteś na ich smyczy. Wymienianie zniewolenia w innych dziedzinach nic a nic nie zmiana faktu że jesteś zniewolony. Znasz chyba fraszkę o psie i wilku? Dla przypomnienia - wilkowi nie odpowiadała codziennie pełna miska i przysmaki skoro łańcuch na szyi, a Brysio Jegomości nie widział w tym nic złego...

Data: 2012-06-30 17:45:53
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"jadryś" napisał:

[...]

Ale czy oprócz górnolotnych frazesów jesteś w stanie podać jakieś argumenty na poparcie tej karkołomnej tezy?

Znasz chyba fraszkę o psie i wilku?

Ja ci zadedykuję inną:
"Miły czytelniku, upraszam cię wielce,
Nie pij fraszek haustem - sącz je po kropelce."

JoteR

Data: 2012-06-30 20:16:22
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-30 17:45, JoteR pisze:
"jadryś" napisał:

To że jesteś jesteś na ich smyczy.

Ale czy oprócz górnolotnych frazesów jesteś w stanie podać jakieś argumenty na poparcie tej karkołomnej tezy?

To nie teza, to fakt. Czyż umowa nie zobowiązuje cię do wykonywania określonych czynności, i musisz je wykonywać nawet gdy już nie będziesz miał na to ochoty? Pewnie powiesz że tanio skóry nie sprzedałeś, wszak sprzedano Ci telefon na bardzo atrakcyjne raty, ale fakt pozostanie faktem bez względu na to jakie ponosisz koszty swojego zniewolenia. Ono jest faktem.

Data: 2012-07-01 00:23:41
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"jadryś" napisał:

[...]

1. Zniewolenie - jak sam napisałeś - polega na wykonywaniu czynności, na które nie mam ochoty. Jako że podpisywałem tę (i inne) umowy dobrowolnie a nawet będąc poniekąd w pełni władz umysłowych, więc o "niemaniu" ochoty nie może być mowy. Zatem o "zniewoleniu" również.
2. Przypominam, że ta umowa jest dwustronna - mnie nie grozi, że pewnego pięknego poranka obudzę się ze stawką 59 groszy za minutę. Ty masz taką pewność? Sądząc z wczorajszych postów - nie bardzo.
3. Ja (w przeciwieństwie do tutejszych apostołów) nie twierdzę, że abonament jest najkorzystniejszym rozwiązaniem na dla wszystkich, ale dla mnie akurat jest. Więc proszę nie przyklejać mi etykietki "niewolnika", bo odwdzięczę się podobnym wywodem "a rebours". Zresztą taką etykietkę raczej powinien nosić ów nieszczęśnik, który bardzo chciałby się przenieść, bo mu operator podwyższył stawki, a nie bardzo może, bo ma 3 stówy na koncie. Prepaidowym.

JoteR

Data: 2012-07-01 23:08:02
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-01 00:23, JoteR pisze:
"jadryś" napisał:

[...]

Czy zdajesz sobie sprawę z tego że sporo niewolników w obronie swojego pana gotowych było oddać swoja życie. Ale czy to coś zmienia w zdefiniowaniu niewolnictwa? A także to że Ty swiadomie i z rozmysłem zaprzedałeś swoją wolność nie zmienia faktu że jesteś zniewolony.

Tak, ciekawy jestem co jesteś w stanie zrobić takiemu np. Polsatowi który zajmuje Ci kaucję za sprzęt zarzucając uszkodzenie dekodera?. Polsat robił to "z urzędu" obciążając wszystkich którzy rezygnowali z jego usług... To było moje ostatnie doładowanie w Orange.

Niestety nie mam aż tak dużej wyobraźni co do miana jakim mógłbym nazywać abonamenciarzy, a także sumienia dla tych co to sadzą że coś od swojego pana dostają. Czymś nieludzkim byłoby ich utwierdzać w przekonaniu że są wolnymi ludźmi.

Data: 2012-07-02 13:10:08
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

"jadryś" napisał:

Czy zdajesz sobie sprawę z tego że sporo niewolników w obronie swojego pana gotowych było oddać swoja życie.

Tak, ale tylko ci zatrudnieni w secret service.

[...]

Stwierdzam, ze jednak jestes jebnięty.

Data: 2012-07-02 17:57:17
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"jadryś" napisał:

Czy zdajesz sobie sprawę z tego że sporo niewolników w obronie swojego
pana gotowych było oddać swoja życie.

Rany boskie! A ja głupi myślałem, że podpisałem umowę na świadczenie usług
telecośtam. To mówisz, że jak przyślą wici, mam siadać razem z czeladzią na
koń?

Ale czy to coś zmienia w zdefiniowaniu niewolnictwa?

Niczego nie zmienia. Co i tak nie ma znaczenia, bo definicja niewolnictwa nijak nie przystaje do faktu podpisania umowy o świadczenie usług. I - w odróżnieniu od niewolnika czy inszego kamerdynera - nie ja je świadczę IM, tylko ONI (znowu!) mnie ;->

A także to że Ty swiadomie i z rozmysłem zaprzedałeś swoją wolność

Po raz n-ty pytam - wolność czego? Tylko konkretnie poproszę.

Tak, ciekawy jestem co jesteś w stanie zrobić takiemu np. Polsatowi który
zajmuje Ci kaucję za sprzęt zarzucając uszkodzenie dekodera?.

Jaka kaucja? Jaki dekoder? Jaki Masaj?

Polsat robił to "z urzędu" obciążając wszystkich którzy rezygnowali z jego
usług... To było moje ostatnie doładowanie w Orange.

Zepsułeś Polsatowi dekoder i obraziłeś się na Orange?

[...]

Przepraszam, ale powyższy wywód przypomina mi jako żywo tezy zawarte w podręcznikach MTRS-u [*],  przedstawiające stosunki społeczno-ekonomiczne w krajach spoza RWPG.

[*] MTRS - Marksistowska Teoria Rozwoju Społecznego, przedmiot niegdyś obowiązkowy na pierwszym roku Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW.

JoteR

Data: 2012-07-10 18:55:32
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-02 17:57, JoteR pisze:
"jadryś" napisał:

[...]

Współczesna forma niewolnictwa nie jest już tak absolutna jak przed laty. A tak nawiasem - czy w wojsku oficerowie mają jaszcze osobistych służących - ordynansów?

[...]

I pozostań w swojej błogiej nieświadomości. Jednak może kiedyś przejrzysz na oczy i nazwiesz rzecz po imieniu.

A także to że Ty swiadomie i z rozmysłem zaprzedałeś swoją wolność

Po raz n-ty pytam - wolność czego? Tylko konkretnie poproszę.

Nie czego, a od czego. Od przymusu comiesięcznego spłacania rat za ten "darowany" telefon i wymyśloną "promocję".

[...]

Chciałem ci tylko pokazać co ty możesz zrobić swojemu panu, gdy mu przyjdzie ochota dać Ci prztyczka w nosek.

[...]

Widać ten Marks był trzeźwo patrzącym na świat facetem, a właściwe Facetem przez duże F.

Data: 2012-07-11 01:28:53
Autor: JoteR
Co kieruje ludźmi?
"Trybun" napisał:

I pozostań w swojej błogiej nieświadomości. Jednak może kiedyś przejrzysz na oczy i nazwiesz rzecz po imieniu.

Towarzyszu "jadryś", przyjmując nowy, rewolucyjny pseudonim, postąpiliście zbyt skromnie, poprzestając na samym "Trybun". Wyście powinniście porzucić ten materialistyczny indywidualizm i przemawiać we w imieniu wszystkich uciśnionych. Od dziś podpisujcie wasze płomienne manifesty jako "Trybun Ludu".

JoteR

Data: 2012-07-11 15:37:05
Autor: Trybun
Co kieruje ludźmi?
W dniu 2012-07-11 01:28, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

To nie jest żadne "przyjęcie" - po prostu wróciłem do starego nicka, pod którym zaczynałem swoją "działalność" w usenecie. I jakoś sobie nie przypominam żebym w czymkolwiek był Ci towarzyszem.

Data: 2012-07-03 23:11:50
Autor: John Kołalsky
Co kieruje lud?mi?

[...]

No to właśnie o tym mowa, że jesteś zniewolony. Jakbyś nie był to byś mógł nie mieć ochoty.

2. Przypominam, że ta umowa jest dwustronna - mnie nie grozi, że pewnego pięknego poranka obudzę się ze stawką 59 groszy za minutę. Ty masz taką pewność? Sądząc z wczorajszych postów - nie bardzo.

Wystarczyłoby by Ci niesłusznie naliczyli cośtam obficie by twoje dobre samopoczucie legło w gruzach.

Data: 2012-07-03 23:39:09
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"John Kołalsky" napisał:

[...]

Byłem "zniewolony" już w momencie podpisywania umowy?
Chciałeś coś udowodnić, ale chronologia ci się posypała i nie wyszło.
Co za pech.

Wystarczyłoby by Ci niesłusznie naliczyli cośtam obficie by twoje dobre samopoczucie legło w gruzach.

Nie mogą więcej, niż koszt średniej klasy smartfona. Czyli i tak do przodu. ;->
Swoją drogą - trochę wam współczuję. To życie w nieustannym strachu musi być bardzo frustrujące. Nic dziwnego, że odreagowujecie tę frustrację wszędzie, gdzie tylko się da. Również tutaj.

JoteR

Data: 2012-07-04 17:48:29
Autor: John Kołalsky
Co kieruje lud?mi?

[...]

Mentalnie :-)

[...]

Też Ci współczuję :-)

Data: 2012-07-01 11:42:09
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

"jadryś" napisał:

[...]

Niewolnik nie moze zerwac swojego zniewolenia, klient moze zerwac umowe.

Data: 2012-07-01 23:05:48
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-01 11:42, Ghost pisze:

[...]

I otrzyma karę.. Tak, w tej materii nic się nie zmieniło od czasów pierwotnych. No, poza tym że kary nie są aż tak drastyczne.

Data: 2012-07-02 13:08:04
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jsqe4g$pbh$1node2.news.atman.pl...
[...]

Niewolnik "otrzyma" (malo zgrabne slowo w tym miejscu) kare i pozostanie niewolnikiem. Kara dla klienta to m.in. splata rat za sprzet do ktorych sie zobowiazal. Po zaplacie nie ma nic wspolnego z dostawca.

Starszne debilizmy wymyslacie z tym niewolnictwiem. Juz macie niedaleko do "wykazania", ze kazdy zakup jest niewolnictwem, bo przeciez trzeba zaplacic... kare?

Data: 2012-07-02 13:39:56
Autor: Iksiński
Co kieruje lud?mi?

[...]

Proponowabym, żebyś zapoznał się z terminem "niewolnictwo", bo najwyraźniej nie masz pojęcia o czym piszesz.

Data: 2012-07-10 18:56:00
Autor: Trybun
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-07-02 13:39, Iksiński pisze:

[...]

To  lektura dla takich jak Ty... "Wolny człowieku".

Data: 2012-06-30 22:39:28
Autor: J.F.
Co kieruje lud?mi?
Dnia Sat, 30 Jun 2012 17:45:53 +0200, JoteR napisał(a):
Znasz chyba fraszkę o psie i wilku?
Ja ci zadedykuję inną:
"Miły czytelniku, upraszam cię wielce,
Nie pij fraszek haustem - sącz je po kropelce."

:-)
http://www.youtube.com/watch?v=fBY1n02UKoA

J.

Data: 2012-06-30 18:21:18
Autor: ALEX MR
Co kieruje lud?mi?
W dniu Śr 27 06 2012 19:25, JoteR pisze:
"jadryś" napisał:

Niewolnika czego? Dobrej taryfy?
Mam zapłacić kilkaset zł za potencjalną możliwość przeniesienia się w
każdej chwili do innego operatora na znacznie gorsze warunki?

Jak wyliczyłeś te kilkaset złotych?
Cóż niewolnik na zawsze pozostanie niewolnikiem

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-06-30 18:28:46
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"ALEX MR" napisał:

[...]

A beton betonem.

JoteR

Data: 2012-06-30 18:42:14
Autor: ALEX MR
Co kieruje lud?mi?
W dniu So 30 06 2012 18:28, JoteR pisze:

[...]

Czyli nie masz nic na potwietdzenie swego bełkotu. Nawet mnie to nie dsiwi.

Data: 2012-06-30 18:45:44
Autor: JoteR
Co kieruje lud?mi?
"ALEX MR" napisał:

Czyli nie masz nic na potwietdzenie swego bełkotu. Nawet mnie to nie dsiwi.

Czyli nic do pustego łba nie dotarło. Pozostaje ci tylko się "dsiwić" (cokolwiek ten twój bełkot oznacza).

JoteR

Data: 2012-06-27 04:31:27
Autor: marcin
Co kieruje lud?mi?
No to znaczy, że możesz spokojnie pozbyć się smartfona bo go nie
potrzebujesz, skoro fejsa i gierek nie używasz, a innych zastosowań nie
potrafisz wymyśleć.

nie mam smartfona

Data: 2012-06-27 09:28:28
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jsdr9u$nj1$1inews.gazeta.pl...
No to znaczy, że możesz spokojnie pozbyć się smartfona bo go nie
potrzebujesz, skoro fejsa i gierek nie używasz, a innych zastosowań nie
potrafisz wymyśleć.

nie mam smartfona

no i zawiesiles waldusia - niech no kto skoczy mu reseta odpalic

Data: 2012-06-27 11:01:25
Autor: Waldek Godel
Co kieruje lud?mi?
Dnia Wed, 27 Jun 2012 04:31:27 +0200, marcin napisał(a):

nie mam smartfona

No to fakt, myślenie nie jest obowiązkowe w takim przypadku

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2012-06-27 12:37:27
Autor: marcin
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 12:01, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 04:31:27 +0200, marcin napisał(a):

nie mam smartfona

No to fakt, myślenie nie jest obowiązkowe w takim przypadku

a swoja droga wiesz co drogi waldusiu. nasunela mi sie wlasnie taka refleksja. ze 7 lat temu mialem smartfona, czyli w czasach kiedy standardowy fejso-debil nie wiedzial co to w ogole jest. no i ta grupa ludzi patrzyla na mnie i mojego smartfona jak na dziwolaga ktory cos tam bazgra jakims rysikiem. minelo te 7 lat i sytuacja odwrocila sie, ze to oni teraz maja smartfony a ja zwykly telefon. ale nadal patrza na mnie jak na kosmite. kto to widzial zeby nie miec smartfona w dzisiejszych czasach !

Data: 2012-07-04 12:00:24
Autor: cpt. Nemo
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jsenp8$3sn$1inews.gazeta.pl...

a swoja droga wiesz co drogi waldusiu. nasunela mi sie wlasnie taka refleksja. ze 7 lat temu mialem smartfona, czyli w czasach kiedy
np. Orange masowo sprzedawalo telefony HTC z Windows Mobile na pokladzie ?
Co najmniej 3% uzytkownikow tego uzywalo. Czyli nie byla to jakas ekstermalna rzadkosc a co najwazniejsze kazdy z nas dokladnie wiedzial po co tego potrzebuje. A dzis to juz / jak wszystko / spowszeednialo i kazdy ma. Tak jak kolorowy telewizor, samochod, jeansy, czy mozliwosc wyjazdow zagranicznych.
Zycie idzie do przodu i to co kiedys ekskluzywne robi sie dzis normalne, a to co kiedys normalne robi sie dzis ekskluzywne - jak np. kon pod wierzch, powoz, sluzba :)

Data: 2012-07-04 20:16:58
Autor: J.F
Co kieruje lud?mi?
Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomoœci grup
[...]

Bo ja wiem czy tak dokladnie ...

Ale fakt - spowszednialo.
I w sumie detalicznie, bez umowy,  kosztuje nawet podobne pieniadze.

Wiec czemu spowszednialo ? Zarobki sie w Polsce podniosly i ludzi stac ?

Operatorzy odkryli ze to tani telefon to swietny sposob na podniesienie zarobkow ?
Infrastruktura sie splacila i ich stac na wieksze doplaty ?

W produkcji potanialy, i operator je kupuje za psie pieniadze i stac go sprzedawac "za zlotowke" ?

Potanialy jak cala elektronika i producenci odkryli ze dzieki reklamie znajda miliardy nowych frajerow, ktorym sie da wcisnac zupelnie im niepotrzebnego smartfona ?

Czy moze jednak mnogosc uslug sieciowych wyksztalcil juz u mlodziezy potrzebe posiadania "smartfona" ?

J.

Data: 2012-06-27 12:53:13
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 04:31, marcin pisze:
No to znaczy, że możesz spokojnie pozbyć się smartfona bo go nie
potrzebujesz, skoro fejsa i gierek nie używasz, a innych zastosowań nie
potrafisz wymyśleć.

nie mam smartfona

A Twój telefon różni się od smartfonów tylko tym że nie ma dostępu do Google Play? Jedyną wadą mojego _telefonu_ jest właśnie brak dostępu do takich sklepów jak Google Play. Ale dla smartfoniarzy nie ważne że on jest bardziej uporządkowany, bez zagrożenia ze strony wirusów  tego że na baterii wytrzymuje po 2 tygodnie itd.Dla nich ważne jest to że idą z duchem czasu, to że mogą zaimponować komuś cegłą i ilością kolorów na wyświetlaczu. Używany telefon za 1800!.. To powinno być, o ile nie karalne, to chociaż rozpatrzone przez psychiatrę.

Data: 2012-06-27 18:15:37
Autor: marcin
Co kieruje lud?mi?
[...]

moj telefon rozni sie chyba sporo od smartfonow. uzywam solida 2710 wiec sobie wygoogluj. wiekszosci funkcji i tak nie uzywam, ale byl to wtedy jedyny telefon z norma IP67 dlatego go kupilem.

Data: 2012-06-29 15:52:34
Autor: jadryś
Co kieruje lud?mi?
W dniu 2012-06-27 18:15, marcin pisze:
[...]

Używałem kiedyś też takiego telefonu. Jednak teraz z zwykłej ciekawości kupiłem dotykowa. Całą jego zaletą jest to, dla czego inni kupują smartfony.. czyli systemu operacyjnego.

Data: 2012-06-27 09:25:11
Autor: Ghost
Co kieruje lud?mi?

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jsc9gm$dbo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przeciez szanowanie ma tu najmniejsze znaczenie. Jak sie w kreci w ten idiotyczny tryb kupowania sobie coolerskosci, to konca nie ma. Potem sie juz tylko zasuwa dla jednej korporacji tylko po to by to co zarobione wciskac innym korporacjom. Piekne zycie niewolnicze.

ma) i będzie używało sprzętu z rozsądkiem (co oznacza również coś więcej
niż gierki i fejsa),

Czyli co ?

Jak to co - taki telefon to pozwoli studia skonczyc (w wieku 13 lat), a potem i zaczac MBA.

Co kieruje ludźmi?