Co kupić?

Data: 2020-06-24 03:07:20
Autor: scobowski
Co kupić?
Budżet 35-45 tys. PLN
- kompakt, ale najchętniej kombi, (a może minivan? crossover/maly suv? - są plany rodzinne)
- jazda głownie miejska i podmiejska, powiedzmy 1000Km/mies, 2x w miesiącu trasa 100km tam i 100km z powrotem
- fajnie, jakby nie starsze niż 6-8 lat
- może być dynamiczny
- moze mieć automat
- może mieć szyberdach
- może byc ekonomiczne w eksploatacji
:)
6 miesięcy w roku będzie uzytkować młoda babka, drugie 6 miesięcy - ona na zmiane ze swoim chłopakiem.

Data: 2020-06-23 22:58:44
Autor: Przemek Jedrzejczak
Co kupić?
to okolo 10k eur czyli cos w ten desen
https://tiny.pl/7cdz1

Data: 2020-06-24 09:25:46
Autor: ToMasz
Co kupić?
- jazda głownie miejska i podmiejska, powiedzmy 1000Km/mies, 2x w

za 10% tej ceny da się zrealizować powyższe.
może sie zepsuć?
1. ubezpieczenie w razie "auto stanęło i nie chce jechać" kosztuje plus 50zł.
2. Remont starocia do stanu naprawdę porządnego będzie kosztował kolejne 10% tej ceny.

Tak więc proponuje uświadomić tym ludziom powyższy fakt i zalecić żeby nie pisali na grupę techniczną, nie kierowali się logiką, tylko kupili to co im się podoba.

ToMasz

Data: 2020-06-24 09:29:32
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 09:25, ToMasz pisze:
- jazda głownie miejska i podmiejska, powiedzmy 1000Km/mies, 2x w

za 10% tej ceny da się zrealizować powyższe.

A co, zapomniał napisać, że szuka samochodu, a nie złomu?

Data: 2020-06-24 09:53:35
Autor: viktorius
Co kupić?
W dniu 2020-06-24 o 09:29, Cavallino pisze:
W dniu 24-06-2020 o 09:25, ToMasz pisze:
- jazda głownie miejska i podmiejska, powiedzmy 1000Km/mies, 2x w

za 10% tej ceny da się zrealizować powyższe.

A co, zapomniał napisać, że szuka samochodu, a nie złomu?

Potrzyma jeszcze 5 lat i będzie youngtimer (jak nie zgnije) ;)

--
viktorius

Data: 2020-06-24 14:23:44
Autor: ToMasz
Co kupić?
W dniu 24.06.2020 o 09:53, viktorius pisze:
[...]

zdefiniuj "złom". za wspomniane okolice 5 tyś, kupisz picasso z okolic 2005 roku. cały silnik do takiego auta kosztuje 1500zł. tyla belka 1200zł. za drugie 5 tyś kupisz anglika po wypadku  i starczy na przekładki. Czy takie auto to złom?
Ale zróbmy ogranicznik do 10 lat. też xsara wyskoczyła z 2010roku za 8200. czyli 20% zakładanych funduszy. To już chyba jako złom nie podpada? Tyle że celowo wybrałem dwa identyczne modele. bo z zewnątrz nie widać z jakiego roku, a na tej grupie, powinna dominować opinia ze jak czegoś nie widać, to po co przepłacać? A przepłacać można dużo, bo np z 2010roku można mieć prawie identyczne technicznie auto, czyli c4 picasso, za którego trzeba dać 12 tyś. Bo wygląda nowocześniej? Jeszcze bardziej nowocześnie wygląda wspomniany przez kolege Duster. Tyle że ktoś wspomina o pewnych problemach które moim zdaniem mogą wynikać ze względnej młodości modelu. takie naciągnięte choroby wieku niemowlęcego. w xsarze produkowanej od 20 lat niczego takiego nie znajdziesz. ale wygląd nie zachęcający.
Podtrzymuje swoje zdanie. Dla przyjemności - rowerem po lesie, na nartach, gokartem po torze. do pacy, sklepu, szkoły, urzędu - dupowozem. Tanim, tanim w utrzymaniu, którego utrata wartości jest jak najmniejsza. a zaoszczędzone pieniądze wkładać w inne przyjemności a nie lansowanie się ładnym autem.
Niemniej jednak - kto bogatemu zabroni. Ja - na pewno nie, ale niech bogaty nie pyta o radę jak przepieprzyć swoje oszczędności.

ToMasz

Data: 2020-06-24 14:25:31
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 14:23, ToMasz pisze:
[...]

15 letnie?
Złom i to już od dawna.

Data: 2020-06-24 14:59:26
Autor: ToMasz
Co kupić?
W dniu 24.06.2020 o 14:25, Cavallino pisze:
[...]

no i to konkretne postawienie sprawy. Ja wolę 15sto letnie, ale produkowane od 20 lat, niż nowe które ma problemy jak np pękający alternetor w doblo, albo jak laguna królowa lawet.

ToMasz

Data: 2020-06-24 15:24:13
Autor: viktorius
Co kupić?
W dniu 2020-06-24 o 14:59, ToMasz pisze:

no i to konkretne postawienie sprawy. Ja wolę 15sto letnie, ale produkowane od 20 lat, niż nowe które ma problemy jak np pękający alternetor w doblo, albo jak laguna królowa lawet.

Pękająca obudowa alternatora to nie przypadłość Doblo, ale cecha fiatów dorzucana do każdego modelu co najmniej od 20 lat. Czasem dorzucają w gratisie funkcję zacierania się wentylatora chłodnicy.

--
viktorius

Data: 2020-06-24 18:44:54
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 15:24, viktorius pisze:
[...]

Albo wariatora rozwalającego się co rok.

Data: 2020-06-24 18:44:26
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 14:59, ToMasz pisze:
[...]

Aut na F nie kupuj, to nie będziesz miał problemów.

Data: 2020-06-24 10:24:47
Autor: T.
Co kupić?
W dniu 2020-06-24 o 03:07, scobowski pisze:
[...]

Kupiłbym nowego Dustera. Przynajmniej na szrota nie trafisz.
Możesz dołożyć gaz i będzie bardzo ekonomiczne.
Jeśli może być mniejsze, to Sandero Stepway.
T.

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2020-06-24 10:34:46
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 10:24, T. pisze:
[...]

Kupiłbym nowego Dustera.

O ile jej bardzo nie lubi...

Data: 2020-06-24 11:25:44
Autor: T.
Co kupić?
W dniu 2020-06-24 o 10:34, Cavallino pisze:
[...]

Chyba nim nie jeździłeś... :-) Ja miałem okazję.
T.

Data: 2020-06-24 11:38:05
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 11:25, T. pisze:
[...]

Właśnie dlatego że jeździłem, to współczuję kolejnym nabywcom.
Męczyłem się 3,5 roku - ze 20 wizyt w serwisie, z 10 aut zastępczych przetestowanych, a i tak do końca nie usunięto wszystkich wad.
Część zresztą była nieusuwalna - taka konstrukcja....

Jednym słowem - wyrób samochodopodobny, który tylko udaje normalny samochód.
Ładnie wygląda z zewnątrz i nic poza tym.

Wart zakupu za 39 900 (podstawowy model), ale nie za dwa razy tyle (a tyle trzeba wyłożyć żeby na pokładzie było wszystko co potrzebne, a co konkurencja w podobnej cenie ma standardzie) - bo za 80 tys można kupić normalny samochód.

Data: 2020-06-24 12:22:30
Autor: T.
Co kupić?
W dniu 2020-06-24 o 11:38, Cavallino pisze:
[...]

To mogę tylko współczuć pecha... Jednak Dustera kupiło na świecie już ponad 200 tys. osób - są oczywiście przypadki wad, jak w każdym innym aucie, ale bez przesady... Poza tym miałeś pierwszą wersję, teraz sądzę że poprawili montaż i konstrukcję.
T.

Ps. a tu taka ciekawostka z innej marki:
https://www.youtube.com/watch?v=RotkQpf6uMg

Data: 2020-06-24 13:07:19
Autor: Cavallino
Co kupić?
W dniu 24-06-2020 o 12:22, T. pisze:
[...]

I o czym to świadczy?
Bo ja też kupiłem i dokładnie nic z tego nie wynika.
Liczyłoby się tylko to, ilu z nich kupiłoby go jeszcze raz.

są oczywiście przypadki wad, jak w każdym innym aucie,

No właśnie nie jak w każdym.
Produkty Renault grają w swojej własnej lidze, badziewność jest na hitowym poziomie.
Wcześniej miałem Megane - ten sam przypadek i ta sama jakość wykonania.
Też musiałem się pozbyć po 3,5 roku, bo mi na więcej cierpliwości nie wystarczyło.

A potem kupujesz coś z Dalekiego Wschodu i masz święty spokój na lata, więc mi nie opowiadaj, że jak w każdym innym.....

ale bez przesady... Poza tym miałeś pierwszą wersję, teraz sądzę że poprawili montaż i konstrukcję.

Miałem II wersję - po FL.
I zepsuli w niej nawet to, co grało w pierwszej - np. dali gorszą, dużo mniej wydajną klimatyzację.
I do dzisiaj tego nie poprawili - problemy z nią nadal są zgłaszane, identyczne jak 5 lat temu.

Data: 2020-06-24 14:25:10
Autor: Mateusz Viste
Co kupić?
2020-06-24 o 13:07 +0200, Cavallino napisał:
[...]

Cyklicznie przywołujesz ten przypadek, to i ja przypomnę swoje
doświadczenie z Dusterem (przeklejone z posta sprzed dwóch miesięcy):

-- -- -- -- -- --
Oj tam, przesądy. Małżonka już czwarty rok jeździ Dusterem dCi 110.
Przejechała 80K kilometrów, liczba awarii zero, spalanie 4.9l/100.. Czego
chcieć więcej?

Klimatyzację ze trzy albo cztery razy włączyliśmy, z ciekawości. Działa
bardzo skutecznie.
-- -- -- -- -- --

Dodam, że auto jest serwisowane w ASO, nie służy do rozwijania
prędkości F1 i nie wykonuje żadnego off-road. To bardzo fajny,
solidny, rodzinny samochód który nie boi się żadnej polnej drogi.

Mateusz

Data: 2020-07-22 09:30:51
Autor: ąćęłńóśźż
Co kupić?
Dlaczego kupując Dustera nie posłuchałeś tego wewnętrznego głupka, co kupił Megane?

-- -- -

Data: 2020-06-25 14:10:02
Autor: Poldek
Co kupić?
[...]

Auris kombi, Golf kombi, Octawia kombi, Astra kombi, Focus kombi itd...
Co ci się najbardziej podoba?

Data: 2020-06-26 00:26:27
Autor: Bolko
Co kupić?
Ford Focus 1.6 105 lub 125 KM z silnikiem duratec. Do tego ewentualnie LPG.
Prosty silnik nie do zajechania.
Cały ocynk więc znaleść niebitego.
Koniecznie bez automatu.

Data: 2020-06-28 08:27:24
Autor: scobowski
Co kupić?
W dniu 26.06.2020 o 09:26, Bolko pisze:
Ford Focus 1.6 105 lub 125 KM z silnikiem duratec. Do tego ewentualnie LPG.
Prosty silnik nie do zajechania.
Cały ocynk więc znaleść niebitego.
Koniecznie bez automatu.

1 merytoryczna odpowiedź :-)
Dzieki.

Data: 2020-06-26 08:31:13
Autor: Kamil 'Model'
Co kupić?
W dniu 24.06.2020 o 03:07, scobowski pisze:
[...]

Skoda Rapid liftback. Ma gigantyczny bagażnik, będzie młoda, mały ekonomiczny i dynamiczny silnik (1,2TSI powyżej 100KM), łatwo się parkuje. Za 40k PLN to można wyrwas spokojnie 3-4 latka z dobrym wyposażeniem, do tego silniki TSI są już te na pasku a nie na łańcuchu.

Data: 2020-06-26 08:40:46
Autor: cef
Co kupić?
W dniu 2020-06-26 o 08:31, Kamil 'Model' pisze:

Skoda Rapid liftback. ... mały ekonomiczny i dynamiczny silnik (1,2TSI powyżej 100KM)

Zupełnie OT - jaka jest przewidywana
lub ewentualnie ustalona przez życie żywotność
tego silnika? Są jakies dane?

Data: 2020-06-25 23:56:12
Autor: Przemek Jedrzejczak
Co kupić?
Skoda Rapid liftback. Ma gigantyczny bagażnik, będzie młoda, mały
ekonomiczny i dynamiczny silnik (1,2TSI powyżej 100KM), łatwo się parkuje.

tesciu ma 1.0 TSI w Octavii i jest to dramat :-) testowalem pozniej octavie i sportswana i nie ma bata, 140 KM to minimum w TSI

Data: 2020-06-26 14:19:30
Autor: Kamil 'Model'
Co kupić?
W dniu 26.06.2020 o 08:56, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Ale Octavia jest sporo większa od Rapida. Rapid wazy 1200kg (ja mam 1,0TSI 110KM) i jest bardzo przyzwoicie w kwestii przyśpieszenia, elastyczności i spalania. Nawet załadowany na wakacje nie miał problemów na A1. W tym roku jadę do Zakopca i zobaczę jak będzie na tej trasie (550km do przejechania).

Data: 2020-06-26 08:21:43
Autor: Przemek Jedrzejczak
Co kupić?
1255 kombi. Załadowana na fulla (urlop) ma dynamikę wozu drabiniastego. Wyprzedzanie się udało ale nigdy więcej tego tym autem nie spróbuję.

Data: 2020-06-26 14:16:17
Autor: Kamil 'Model'
Co kupić?
W dniu 26.06.2020 o 08:40, cef pisze:
[...]

Nie wiem, ale mają już grubo ponad 200kkm i dalej jeżdżą. Ja mam 1,0TSI 110KM i jego rezus jest określony na ~300kkm...

Data: 2020-06-28 06:59:45
Autor: Budzik
Co kupić?
Użytkownik scobowski scobowski@gmail.com ...

[...]

Multipla! A za reszte 3 tygodniowy rejs na karaibach... I jeszcze zostanie...

Cofam, wieku nie dobierzesz...
;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-07-22 00:50:45
Autor: scobowski
Co kupić?
jakby był ktoś ciekawy;
kupiono golfa VII kombi, 1,4T z DSG z gwarancją dealera.
Użytkownicy, po tygodniu eksploatacji, bardzo zadowoleni.

Data: 2020-07-22 09:27:55
Autor: ąćęłńóśźż
Co kupić?
A kto będzie na górze?