Co kupić ... ;-)

Data: 2009-05-19 16:03:31
Autor: MichałG
Co kupić ... ;-)
Witam!
Sporo ostatnio watków z takim tytułem... dołożę jeszcze jeden ;-)
Jestem przed zakupem roweru dla córki i mam zagwozdkę na całej linii. Dla siebie potrafię, ale dla kogoś? Pomóżcie!
Parametry młodej wzrost ok 160 waga ok 40 kg. Wiek 13 lat.
Preferencje - nieokreślone.. ;-)
Moje założenia:
- rama 17" (?)
- rower ma byc możliwie lekki, nawet kosztem braku amortyzacji
- koła raczej 26" - z oponą do 1,5 " max(?) dziewczyna jest lekka, po co jej terenowe opony...?
- rower fukcjonalnie - coś w rodzaju crossa - taki co to i do kolezanki podjechac i ze mną po  asfaltowych beskidach pojeździć. Niekoniecznie 'damka' - nawet zdecydowanie nie.....
- raczej nie bedzie jezdzić górkich szlaków - najwyżej strome asfalty. Chociaż kto to wie... ;-)
- z powyższego powodu spory wybór przełozeń z ułamkowymi włacznie- wskazany. (kaseta do 32(?))
O czym powinienem pamiętać jeszcze?
Jak cena bedzie ok 1500 zł to bedzie nieźle.. ;-)

Pozdrawim
Michał

Data: 2009-05-19 20:51:51
Autor: dobrov
Co kupić ... ;-)
MichałG wrote:
[...]

Czy to aby nie za dużo?
15-16 będzie chyba lepiej - zwłaszcza, jeżeli ma to nie być damka.
Oczywiście bardzo istotna jest długość ramy - żeby dała radę dosięgnąć
do kierownicy ale kolanami nie zmieniała biegów :)

[...]

Z kasetą na 32 to bym nie przesadzał. Jazda z tak małymi prędkościami
wymaga niezłej techniki jazdy i wściekłego zacięcia :)
Podejrzewam, że dla 13-latki to nieosiągalne.
Z drugiej strony - mało jest w Polsce asfaltów, którymi wypada jeździć
na takim przełożeniu :)
IMHO 26-28 powinno wystarczyć. Kaseta 8biegów wystarczy - ale nie wiem
szczerze pisząc jakie teraz montują kasety w góralach i góralopodobnych \
za 1500.

Uważaj na plastikowe pedały - są śliskie i łatwo zrobić w nich sobie niedobrze.
Aluminiowe ramki będą znacznie lepsze.

Data: 2009-05-19 21:16:36
Autor: MadMan
Co kupić ... ;-)
Dnia Tue, 19 May 2009 20:51:51 +0200, dobrov napisał(a):

[...]

Miałem górala 17" LeaderFox, jeździło mi się dobrze, może nawet
przykrótki był, za to rurka była raczej w górnych stanach normy dla
faceta :) Nie mam co prawda 13 lat, za to mam 163 cm wzrostu. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-05-20 07:37:37
Autor: MichałG
Co kupić ... ;-)
dobrov pisze:
MichałG wrote:
[...]

Oczywiście trzeba bedzie dopasować wielkość metodą prób.

[...]

Jeden z nich prowadzi z Ustronia do naszego domku w Cisownicy. ;-).
22/28 na kołach 28" daje ostro po nogach.... lubie miec swiadomość, że jeszcze mam w zapasie 2 lżejsze przełozenia. Przydają sie, gdy ten podjazd jest po sporej dawce innych km.
Zacięcie? Raczej cierpliwość... ;-) przez godzinę młynka można obgadać sporo tematów... ;-)

IMHO 26-28 powinno wystarczyć. Kaseta 8biegów wystarczy - ale nie wiem
szczerze pisząc jakie teraz montują kasety w góralach i góralopodobnych \
za 1500.

Wiekszość ma kasety (raczej wolnobiegi) 8 biegowe i klamkomanetki - akurat mam do nich awersje

na plastikowe pedały - są śliskie i łatwo zrobić w nich sobie
niedobrze.
Aluminiowe ramki będą znacznie lepsze.

Wiem - w swoim wymieniłem na takie przystosowane do nosków. Trzymają podeszwe 'na amen'... ;-)

O soboty zaczynamy zwiedzanie sklepów.....
Pewnie skończy sie na najlzejszej wersji górala i wymianie opon na waskie semislicki
dzieki za uwagi!
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-20 16:10:18
Autor: dobrov
Co kupić ... ;-)
MichałG pisze:

[...]

Jak możesz przy tym gadać, to znaczy, że na zbyt miękkim zapodajesz! :)

Wiekszość ma kasety (raczej wolnobiegi) 8 biegowe i klamkomanetki - akurat mam do nich awersje

Ale wolisz gripy czy dlatego awersję, że to klamka z manetką a nie osobno?

Data: 2009-05-20 21:14:06
Autor: MichałG
Co kupić ... ;-)
dobrov pisze:
MichałG pisze:

Ale wolisz gripy czy dlatego awersję, że to klamka z manetką a nie osobno?

ma być osobno.. ;-)
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-20 09:54:03
Autor: ikov
Co kupić ... ;-)

Z drugiej strony, czasami zdarza się uderzyć golenią o pedał (choćby przy wnoszeniu roweru na schody). Przy plastikowych reakcja to "auć", przy aluminiowych - "o żesz #@%$%^ ja #@*$#" :)

Data: 2009-05-21 23:40:37
Autor: dobrov
Co kupić ... ;-)
ikov wrote:
[...]

Daje to motywację, żeby mało pchać i nosić a dużo jeździć :)

Data: 2009-05-20 07:33:05
Autor: Ryszard Mikke
Co kupić ... ;-)
MichałG <grodmich@wp.pl> napisał(a):
[...]

Powinno być OK, syn ma tyle, jeździ na 16" i zaraz wyrośnie.

- rower ma byc możliwie lekki, nawet kosztem braku amortyzacji

Do jazdy po mieście amortyzowany wideł to jednak dobra rzecz.

- koła raczej 26" - z oponą do 1,5 " max(?) dziewczyna jest lekka, po co jej terenowe opony...?

A tu bym raczej Cię przekonywał do zmiany zdania.

Żonie kupiłem rower z takimi oponami, na normalnych góralskich
obręczach (w sensie, że nie jakichs specjalnie przeznaczonych
do wąskich opon). Okazało się, że:
* kupienie dętek do tego nie jest trywialne, rozmiar 1.75-2.2+
  jest o rząd wielkości popularniejszy
* strasznie się namęczyłem, jak przyszło dętkę zmienić, opona
  nie chciała zejść z obręczy, ani na nią wrócić (ale to może
  tylko ta konkretna opona?).
Zmieniłem opony na slicki 1.75 (marathony, bo dobre i lubię)
i problemy z głowy, a rower toczy się lepiej, niż na oryginalnych
semislickach.

[...]
Jak cena bedzie ok 1500 zł to bedzie nieźle.. ;-)

Nie powinieneś mieć specjalnych problemów.

rmikke

--

Co kupić ... ;-)