Co kupić? Duży monitor czy mały telewizor 4K?

Data: 2015-06-02 10:07:33
Autor: z
Co kupić? Duży monitor czy mały telewizor 4K?
W czasach kiedy telewizory miały rozdzielczość tylko HD sprawa była jasna. Do pracy się nie nadawały Ale teraz kiedy weszły 4K???
Nowy "wyświetlacz" potrzebny mi jest i do rozrywki i do pracy (Adobe Corel...)
Pracowałem na    Dell UltraSharp U2713H  i było zaje... koszt ok 2000 zł
Za te pieniądze można już kupić 40" telewizor 4K
Czy to ma sens? Czy GPU pociągnie w natywnej rozdzielczości taki ekran?
Jakieś inne przeszkody?
Wielkich wymagań co jakości obrazu nie mam. Nie może być na matrycy TN tego nie zdzierżę.

Data: 2015-06-02 14:27:41
Autor: Marek

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:556d6449$0$2204$65785112news.neostrada.pl...
Za te pieniądze można już kupić 40" telewizor 4K

4K na 40''? To takie samo nieporozumienie jak Full HD na 22''.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-06-02 15:07:15
Autor: Adam
W dniu 2015-06-02 o 14:27, Marek pisze:

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości
Za te pieniądze można już kupić 40" telewizor 4K

4K na 40''? To takie samo nieporozumienie jak Full HD na 22''.

Ale jeśli TV stoi na biurku, i robi za monitor, to może być nawet za duży.
Ważny jest kąt oglądu, stąd bierze się optymalną odległość oglądacza.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-02 15:15:55
Autor: z
W dniu 2015-06-02 o 15:07, Adam pisze:
Ale jeśli TV stoi na biurku, i robi za monitor, to może być nawet za duży.
Ważny jest kąt oglądu, stąd bierze się optymalną odległość oglądacza.

Duży czy mały pomińmy. :-)
Co będzie nie tak? Odświeżanie? Chyba będzie 60Hz czyli to samo co oglądam teraz. Coś nie tak z czytelnością tekstu? Inaczej robi się te matryce? Chyba że trzeba wypasioną GPU żeby pociągnąć do zwykłego domowego zastosowania 2D???
Gdzieś wyczytałem że monitor 4K jest koszmarnie drogi w porównaniu z telewizorem 4K biorąc pod uwagę jakość obrazu i możliwości multimedialne.

Data: 2015-06-02 16:27:55
Autor: Tasiorsa
W dniu 2015-06-02 o 15:15, z pisze:
Co będzie nie tak? Odświeżanie? Chyba będzie 60Hz czyli to samo co
Wg mnie bedziesz musial przekalibrowac TV zeby pracoiwal jako monitor. TV maja bardziej przepalone przeciagnie kolory a obraz przekontrastowany

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2015-06-02 18:26:56
Autor: RadoslawF
Co kupić? Duży monitor czy mały tele wizor 4K?
W dniu 2015-06-02 o 15:15, z pisze:

Ale jeśli TV stoi na biurku, i robi za monitor, to może być nawet za
duĹźy.
[...]

Będzie mniejsza plamka więc o ile do oglądania filmów czy do gier
nadaje się (no chyba że to matryca TNT) to do czytania tekstów
juĹź nie bardzo.
Przy monitorze 40 calowym 4K plamka będzie wielkości jak
przy 20 calowym w FullHD.
Kolejny problem to trzeba by mieć niezłą kartę graficzną
która to obsłuży i zrobi to w miarę szybko.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-02 18:53:26
Autor: z
W dniu 2015-06-02 o 18:26, RadoslawF pisze:

Kolejny problem to trzeba by mieć niezłą kartę graficzną
która to obsłuży i zrobi to w miarę szybko.

Taka wystarczy?
http://www.morele.net/karta-graficzna-gigabyte-geforce-gtx-660-2048mb-ddr5-192bit-dvi-hdmi-dp-pci-e-wer-oc-overclock-gv-n660oc-2gd-517458/

Dzięki wszystkim za opinie.
Wygląda na to że poszukanie dwóch monitorów z 1600 pixeli w pionie będzie mądrzejsze :-) + telewizor HD :-)

Data: 2015-06-02 18:56:10
Autor: z
> [...]

W dniu 2015-06-02 o 18:26, RadoslawF pisze:

> Kolejny problem to trzeba by mieć niezłą kartę graficzną
> która to obsłuży i zrobi to w miarę szybko.

Wygląda na to że poszukanie dwóch monitorów z 1200 pixeli w pionie będzie mądrzejsze + telewizor HD

Data: 2015-06-02 22:58:12
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-06-02 o 18:56, z pisze:

 > Kolejny problem to trzeba by mieć niezłą kartę graficzną
 > ktĂłra to obsłuĹźy i zrobi to w miarę szybko.

> [...]

Do gier raczej nie.
4K to cztery razy więcej pikseli niż w FullHD czyli może się
okazać że trzeba np. dwie dwa razy szybsze karty niż do FullHD.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-04 14:34:32
Autor: ikarek
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:556de02f$0$27524$65785112news.neostrada.pl...

Taka wystarczy?
http://www.morele.net/karta-graficzna-gigabyte-geforce-gtx-660-2048mb-ddr5-192bit-dvi-hdmi-dp-pci-e-wer-oc-overclock-gv-n660oc-2gd-517458/

Gdyby nie 4k, poleciłby Ci kartę, którą sam niedawno kupiłem do
grania w nowego Wiedźmina:
http://www.morele.net/karta-graficzna-msi-gtx-960-gaming-2gb-gddr5-hdmi-dvi-i-3xdp-gtx-960-gaming-2g-706592/
Cena podobna, wyraźnie lepsza wydajność w grach, niższe
wymagania prądowe (zasilacz 400W) oraz (last but not least)
wentylatory włączają się dopiero pod obciążeniem, przy ok. 50C.

Z tym, że ja ma monitor 24' i pracuję/gram w rodzielczości
1440/900. Na 4k z dużym prawdopodobieństwem potrzebna
jest szeroka szyna danych, 256bitów. Ale system wentylowania
zastosowany w mojej karcie Ci polecam, bo jest cisza.

Co kupić? Duży monitor czy mały telewizor 4K?