Co kupic? Plyty gl. z chipsetami G41, G41, G43, G45, P43 itd.

Data: 2010-11-23 21:13:59
Autor: WiesłaW
Co kupic? Plyty gl. z chipsetami G41, G41, G43, G45, P43 itd.
Dnia 20-11-2010 o 22:08  df napisał na pl.comp.pecet:

Dlaczego plyty ASUSa na chipsecie G41 sa na pamiec DDR3, a plyty na G43  i G45
na DDR2 - wydawalo mi sie, ze powinno byc raczej odwrotnie.

Wszystkie wymienione chipsety posiadają kontrolery pamięci DDR2 i DDR3.
Tylko od producenta płyty zależy - który wykorzysta.

Jaka tania ale dobrej jakosci plyte glowna na socket 775 moglibycie  polecic
o ile tylko dostarczy ostrego i bardzo dobrego obrazu 2D (na jeszcze pod  duzy monitor CRT, ale ma byc mozliwosc podlaczenia monitora LCD).
Dobrze by bylo, zeby sie dobrze na niej dalo podkrecac,Czym wiecej  roznych wejsc / wyjsc i zlaczy tez tym lepiej, ale to tez nie
jest jakis wielki priorytet.
Wydawalo sie, ze najtansza plyta ASUSa na G43 P5QL-CM moglaby byc,  chociaz ma
troche malo roznych wejsc/wyjsc, ale dziwne, ze ona jest na DDR2, a nie  DDR3
(i tylko 2 szyny na pamiec, ale to jeszcze ujdzie).

Uwierz mi, z Twoimi wymaganiami trudno polemizować. Można z tego
wywnioskować, że sam nie wiesz czego chcesz.

A w ogole czy ten chipset G43 i inne jemu podobne sa w stanie obsluzyc
pamieci dual channel o roznej wielkosci (tzn. jedna 1 GB i druga 2 GB,

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale pamięci  do "Duala" sprzedaje się parami i
są jednakowe. Niewiele jednak stracisz wkładając 3GB.

Czy roznice pomiedzy G43 i G45, a G41 oraz P43 i P45 sa w praktyce na  tyle
istotne, zeby warto bylo doplacac za G43 i G45 z pamiecia DDR2, czy tez
jednak warto kupic tansze plyty na chipsecie G41 obslugujace pamiec DDR3?

Zależy, co dla kogo jest istotne. G41 np posiada PCI Express 1.0. Więcej
różnic tutaj:
http://www.intel.com/Assets/PDF/datasheet/319970.pdf

A moze skoncentrowac sie na innych plytach niz ASUS? Ktore jeszcze sa w  miare
solidne i niezawodne?

Wszystkie są zawodne, szczególnie tanie! To samo tyczy obudów, zasilaczy,
i innych podzespołów. Jeżeli dokładniej nie sprecyzujesz wymagań, możesz
mieć problem, że Ci ktoś odpowie. Mam wrażenie, że wymagasz cudów za
grosze.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-23 23:27:34
Autor: Przemysław Ryk
Co kupic? Plyty gl. z chipsetami G41, G41, G43, G45, P43 itd.
Dnia Tue, 23 Nov 2010 21:13:59 +0100, WiesłaW napisał(a):

(ciach...)
[...]

Bym jednak uściślił, że wyższa cena _nie zawsze_ oznacza mniej problemów.
Swego czasu miałem Asusa Strikera Extreme. Co się z nim nakląłem, to moje,
płyta była dwukrotnie wymieniana, aż mnie szlag jasny trafił i kupiłem DFI.

[ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem,              ]
[ to dwa tygodnie.                                              (Garfield) ]

Data: 2010-11-24 11:28:31
Autor: WiesłaW
Dnia 23-11-2010 o 23:27 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

[...]

To samo można powiedzieć i w drugą stronę. Niższa cena nie zawsze oznacza
więcej problemów. Tu chodzi raczej o mniejsze lub większe  prawdopodobieństwo.
Wychodzę z takiego założenia - gdyby nawet w całej milionowej partii (płyt
głównych w tym przypadku) znalazła się jedna felerna, to i tak ktoś ją musi
kupić :)
Jak czytam natomiast, że ktoś chce dobry, niezawodny, cichy i tani  zasilacz,
to moja wyobraźnia zawsze ląduje gdzieś na Marsie :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-24 15:57:17
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 24 Nov 2010 11:28:31 +0100, WiesłaW napisał(a):

[...]

Ależ ja temu nie przeczę.

Wychodzę z takiego założenia - gdyby nawet w całej milionowej partii (płyt
głównych w tym przypadku) znalazła się jedna felerna, to i tak ktoś ją musi
kupić :)

Nie da się ukryć. Na kogo wypadnie, na tego bęc. Z drugiej strony - jeżeli
dany model wymieniają Ci po raz drugi czy trzeci, to już raczej zakładać
można, że ten model jest spieprzony.

Jak czytam natomiast, że ktoś chce dobry, niezawodny, cichy i tani
zasilacz, to moja wyobraźnia zawsze ląduje gdzieś na Marsie :)

Zależy jak zdefiniuje się "dobry", "niezawodny", "cichy" i "tani". :D

[ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na       ]
[ świecie.                                                 (Homer Simpson) ]

Co kupic? Plyty gl. z chipsetami G41, G41, G43, G45, P43 itd.