Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln

Data: 2009-08-09 14:26:44
Autor: Adam Franik
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln
Witam szanowna grupę.

Pojawił się problem. Trzeba kupić samochod za około 100kpln brutto ale jest
kilka koniecznych warunków.

- homologacja na cieżarowe
- mocna benzyna przerabialna na gaz
- maksymalnie dwuletni
- ma być ciche i wygodne

Padły propozycje:

Subaru legacy  - da sie to gazować? Silnik coś koło 3L
Audi Allroad 2.7 biturbo - jak z awaryjnośia i gazowaniem?

Prosiłbym o inne propozycje :)

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-08-09 17:08:19
Autor: Scyzoryk
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln
Prosiłbym o inne propozycje :)

volvo v70 lub xc70

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-09 17:52:43
Autor: Adam Franik
Dnia Sun, 9 Aug 2009 17:08:19 +0200, Scyzoryk napisał(a):

Prosiłbym o inne propozycje :)

volvo v70 lub xc70

Polift wyglada super, ale za 100k się go raczej nie kupi. Jak sie
sprawowały przedlify z końcówki produkcji? Któreś z silników są szczegolnie
polecane? Jak z awaryjnością i późniejszym serwisem?
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-08-09 21:58:31
Autor: Blyskacz
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpl n
Adam Franik wrote:

Polift wyglada super,
To nowa generacja a nie lift...
Co do wygladu to kwestia gustu ;-)

sprawowały przedlify z końcówki produkcji? Któreś z silników są szczegolnie
polecane? Jak z awaryjnością i późniejszym serwisem?
Nie bylo zlych silnikow w drugiej generacji - masz tam zarowno mocne benzyny jak i klekoty...
Awaryjnosc pewnie podobna jak u konkurencji... kupujesz uzywke, wiec podstawa to kupic zadbany egzemplarz...
Do lpg nadaja sie wysmienicie, podobnie jak subaru 2.5l.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Data: 2009-08-10 10:32:18
Autor: Adam Franik
Dnia Sun, 09 Aug 2009 21:58:31 +0100, Blyskacz napisał(a):

Adam Franik wrote:

[...]

Podziękował pięknie za cenne informacje :)

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-08-09 19:16:12
Autor: Inead

Użytkownik "Adam Franik" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:8bs25kw43mkz.1i8tcqw0y7kax.dlg40tude.net...
[...]

Masz jakiś fetysz z tym gazem? Bo gazowanie prawie nowego Biturbo czy Subaryny jest dla mnie co najmniej dziwne.

Data: 2009-08-09 19:27:34
Autor: Scyzoryk
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln

Masz jakiś fetysz z tym gazem? Bo gazowanie prawie nowego Biturbo czy
Subaryny jest dla mnie co najmniej dziwne.

hmm. Pewnie tłucze duże przebiegi a jak coś pali od kilkunastu w górę to lepiej żeby to był gaz :) Jeśli tylko da się zagazować to w czym problem. Bo nie wypada?? Dla mnie takie podejście jest conajmniej dziwne. Jak już kogoś stać na auto za 100kzł to musi lać benzynę bo nie wypada inaczej? Chyba szkoda zaczynac kolejny taki watek ;-)

A propo gazowaia bi-turbo kumpel ostatnio gazował S80 i śmiga cud miód :) Wystarczy znależć dobrego gazownika.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-09 19:41:15
Autor: kml

Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:h5n1k2$v1$1mx1.internetia.pl...

Wystarczy znależć dobrego gazownika.

To graniczy z cudem nieomalże. Ja coraz poważniej myśle o gazie i jak zacząłem szukać nieco dokładniej to lekko zwątpiłem. Znalezienie dobrego mechanika jest trudne ale gazownika to normalnie koszmar.

kml

Data: 2009-08-09 20:52:32
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Scyzoryk" <> napisał w wiadomości .pl...

A propo gazowaia bi-turbo kumpel ostatnio gazował S80 i śmiga cud miód :)

znaczy T6 zagazował?
A gdzie? Bo dobrego gazownika warto znać :)

Ogólnie silniki Volvo - poza wspomnianą T6 - gazują się
podobno bezproblemowo...

Tadeusz

Data: 2009-08-10 18:59:54
Autor: Scyzoryk
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln

znaczy T6 zagazował?
A gdzie? Bo dobrego gazownika warto znać :)

dokładnie T6 w s80 z 2001r

zakład gdzieś w Łomży. Jeśli Ci zależy mogę dowiedzieć sie o dokładne namiary

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-11 08:19:44
Autor: Tadeusz
[...]

jakbyś miał chwile to zapodaj na grupę
póki co za mało jeżdżę (bo co to jest 20kkm rocznie) żeby gazować
ale w pewnością wielu osobom się przyda namiar na dobrego gaziarza :)

Tadeusz

Data: 2009-08-09 20:00:30
Autor: Adam Franik
Dnia Sun, 9 Aug 2009 19:16:12 +0200, Inead napisał(a):

Masz jakiś fetysz z tym gazem? Bo gazowanie prawie nowego Biturbo czy Subaryny jest dla mnie co najmniej dziwne.

Chcesz mi pomoc czy poplumkać? Jeżeli wiesz dokladnie dlaczego ich nie
gazować ze względów innych niż ideologiczne, to chetnie poczytam. Jeśli
jednak chciałeś tylko poplumkać i kręcić flejma, to idź na prega lub p.s.p.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-08-10 11:27:12
Autor: Tomasz Finke
Adam Franik pisze:

Chcesz mi pomoc czy poplumkać? Jeżeli wiesz dokladnie dlaczego ich nie
gazować ze względów innych niż ideologiczne, to chetnie poczytam. Jeśli
jednak chciałeś tylko poplumkać i kręcić flejma, to idź na prega lub p.s.p.

Rok temu przez chwilę zastanawiałem się nad gazowaniem Outbacka, ale po
skalkulowaniu całkowitych kosztów posiadania samochodu okazało się,
że przy ~18 kkm rocznie paliwo to tylko jedna czwarta, głównym
składnikiem jest utrata wartości, a potem ubezpieczenie.  Ktoś tu
niedawno podawał link do kalkulatora kosztów i tam można sobie szybko
sprawdzić, że przy zakupie nowego Legacy to, czy będzie ono palić 10
czy 14 litrów benzyny albo ropy jest prawie bez znaczenia, bo i tak
w pierwszych dwóch-trzech latach z nowego samochodu wyparowuje 20 kzł
rocznie bez wzgledu na to, czy stoi czy jeździ.  Trzylatki i starsze
tracą na wartości jakieś 10 kzł rocznie.  Dlatego montaż gazu
niespecjalnie się kalkuluje, chyba że mówimy o ponadstandardowych
przebiegach rzędu >40.000 km rocznie.  Dodatkowo wrocławskie ASO
twierdzi, że w zagazowanych samochodach padają sondy lambda, nie jest
to reguła, ale zauważalna korelacja.  Każda sonda kosztuje ponad 700 zł,
a np. silnik 3,0 H6 ma ich aż 6, więc ewentualna wymiana plus inne
potencjalne komplikacje po zagazowaniu zniwelują oszczędności.  Do tego
bagażnik w Legacy/Outbacku nie grzeszy pojemnością (469 litrów) i
na przewóz koła zapasowego luzem nie ma tu dużo miejsca.

T.

Data: 2009-08-09 21:34:29
Autor: Michal
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln
- homologacja na cieżarowe

no a jak tu jest przy uzywkach ? musisz szukac wersji z kratka i niesciagnieta homolgacja chyba...
max 2-letnie - to chyba wyklucza bo kratke reaktywowali od niedawna jakos i dwa lata temu
to nikt kratek nie oferował

za 100 tys to ja bym sobe kupil jakiegos nypla paska TDI/TSI z DSG.
ewentualnie octavie RS - takie 2.0 TSI to ladnie tam zakurwia,
a mozna tym jezdzic naprawde oszczednie. no ale nie zagazujesz specjalanie....

Data: 2009-08-09 22:51:45
Autor: Michał
[...]

A może odrobinkę większe, minimalnie starszy vel satis initale (hatchback na 4.8metra) lub vw phaeton ?

pozdrawiam.

Data: 2009-08-10 07:00:33
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Adam Franik napisał:

Witam szanowna grupę.

Pojawił się problem. Trzeba kupić samochod za około 100kpln brutto ale jest
kilka koniecznych warunków.
Tez chce miec taki problem :-) Adam wygrales w totka ?

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-08-10 10:38:35
Autor: Marcin
Gabriel'Varius' wrote:
[...]

pozdrawiam

W totka to sie wygrywa miliony. A 100kpln to za malo na nowego dobrze wyposazonego focusa 1.6.

Data: 2009-08-10 19:46:16
Autor: Scyzoryk
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln

W totka to sie wygrywa miliony. A 100kpln to za malo na nowego dobrze
wyposazonego focusa 1.6.

raczysz żartować?

Najlepiej wyposażona Ghia Platinum z najmocniejszym TDCi kosztuje 85kzł.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-10 23:44:13
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 10 Aug 2009 19:46:16 +0200, Scyzoryk napisał(a):

W totka to sie wygrywa miliony. A 100kpln to za malo na nowego dobrze
wyposazonego focusa 1.6.

raczysz żartować?

Najlepiej wyposażona Ghia Platinum z najmocniejszym TDCi kosztuje 85kzł.

 91850 PLN + dopłata 2500 za automatyczną klimę (na głowę upadli?) +
czujniki parkowania z tyłu za 2100 (zdecydowanie coś z głową) + tapierka
skórzana za 6100 + 110 za popielniczkę + 1850 za lakier metalic + 800 za
radio z mp3 + 1000 za bluetooth + 200 za dywaniki + 200 za koło zapasowe +
600 za relingi dachowe + kupa innych opcji ekstra płatnych dodatkowo nawet
w tej wersji.

 Ale przynajmniej kierownica w standardzie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-08-11 07:56:03
Autor: Scyzoryk
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln

Ale przynajmniej kierownica w standardzie.

zdaje sobie sprawę że jak wrzucisz wszystko z cennika do najdroższego diesla to będziesz w stanie dojść do tych 100kzł. Uwzględniając część wyposażenia w pakietach promocyjnych też nie będzie to łatwe ;) ale stwierdzenie że 100 będzie mało na dobrze wyposażone 1,6 to lekka przesada.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-11 09:45:42
Autor: Marcin
Co kupi����������� ����������������
Scyzoryk wrote:
Ale przynajmniej kierownica w standardzie.

zdaje sobie spraw� �e jak wrzucisz wszystko z cennika do najdro�szego diesla to b�dziesz w stanie doj�� do tych 100kz�. Uwzgl�dniaj�c cz�� wyposa�enia w pakietach promocyjnych te� nie b�dzie to �atwe ;) ale stwierdzenie �e 100 b�dzie ma�o na dobrze wyposa�one 1,6 to lekka przesada.

Skonfigurowalem Focusa na stronie Forda: http://www.ford.pl/SBE/ConfigureVehicle/p=1204912018144

Ford Focus Kombi 1.6 - 125 550 zl

Data: 2009-08-11 20:29:15
Autor: Scyzoryk
Co kupi???????????????????????????

Skonfigurowalem Focusa na stronie Forda:
http://www.ford.pl/SBE/ConfigureVehicle/p=1204912018144

Ford Focus Kombi 1.6 - 125 550 zl

dzielny jesteś. Potrafisz używać konfiguratora i wybrać wszytskie możliwe opcje żeby probować coś udowodnić :D

To może potrafisz pójść do salonu, skorzystać z obowiązujących promocji i zobaczyć że dokładnie takiego Focusa kupisz za 80-90kzł. Bo dużą cześc pierdółdostaniesz gratis a "grubsze" wyposażenie kupisz w pakietach za 4tys zamiast za 20tys łącznie.

No ale fakt konfiguratorem potrafisz się posługiwać.

Pewnie jakby była opcja Focus Versace z alcantarą i mahoniowym wnętrzem za 300kzł to napisałbyś że nie da sie kupić dobrze wyposażonego focusa poniżej 300kzł bo jak zaznaczyłeś wszystko w konfiguratorze to tyle wyszło :)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-12 01:03:49
Autor: Borys Pogoreło
Co kupi???????????????????????????
Dnia Tue, 11 Aug 2009 20:29:15 +0200, Scyzoryk napisał(a):

[...]

 Jakby zaznaczył wszystkie, to by mu wyszło 147 160 PLN.

 To powyższe to pewnie tylko klima + ksenony + skóra + radio + alarm + el.
fotele i lusterka + parę dupereli.

To może potrafisz pójść do salonu, skorzystać z obowiązujących promocji i zobaczyć że dokładnie takiego Focusa kupisz za 80-90kzł. Bo dużą cześc pierdółdostaniesz gratis

 Ta, dywaniki i koło zapasowe. Może relingi dachowe z wielką łaską.

a "grubsze" wyposażenie kupisz w pakietach za 4tys zamiast za 20tys łącznie.

"Pakiet promocyjny dla wersji GHIA
Cena podstawowa opcji  7 600 zł (z VAT),
cena promocyjna pakietu 4 500 zł (z VAT)
- oszczędzasz 41%"

 Istne szaleństwo.

 Chyba dawno nie byłeś w salonie. :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-08-11 21:08:49
Autor: Wiktor
Scyzoryk pisze:

Najlepiej wyposażona Ghia Platinum z najmocniejszym TDCi kosztuje 85kzł.

chyba jednak się mylisz.
tak z nudów wyklikałem minimalną konfigurację dla mnie:

TwĂłj samochĂłd

Ford Focus (kombi - Trend - 2.0 Duratec 145 KM - 5-st. manualna skrzynia biegĂłw)
Cena bazowa
67750 zł

Wybrane opcje
Cena całkowita (z VAT)

Moondust Silver Metalik
1850 zł

Ecrin Generic Silver
0 zł

Centralny zamek sterowany pilotem z dwuetapowym
700 zł

     - ryglowaniem drzwi

Zapasowy klucz z funkcją zdalnego sterowania
150 zł

Klimatyzacja
4500 zł

Przednie światła przeciwmgielne
800 zł

Pełnowymiarowe koło zapasowe
200 zł

Wysokiej jakości dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
200 zł

Relingi w kolorze czarnym (tylko kombi)
400 zł

Radioodtwarzacz Sony CD
2700 zł

     - – odtwarzacz płyt CD i MP3,4 głośniki wysokiej jakości z przodu i 4 z tyłu, zdalne sterowanie z kolumny kierownicy

Dodatkowo przyciemniane szyby
800 zł

Szyby przednich i tylnych drzwi
1400 zł

     - – elektrycznie sterowane z systemem automatycznego zamykania

Obręcze kół z lekkiego stopu 6.5x16" (wzór 5–ramienny)
2600 zł

Podgrzewana przednia szyba –„Quickclear"
800 zł

Centralna konsola z podłokietnikiem
500 zł

Boczne kurtyny powietrzne
1500 zł

Cena całkowita
Cena całkowita (z VAT)

Cena całkowita *
86850 zł

Data: 2009-08-11 21:56:49
Autor: Scyzoryk

Użytkownik "Wiktor" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:h5sfk1$rol$1news.onet.pl...
Scyzoryk pisze:

[...]

no i masz dobrze wyposażonego Focusa za ~85kzł. Nie twierdzę że nie można wydac więcej :)

Jakbyś dobrze pokombinował to możesz kupic do wersji wyjściowej Trend pakiet Gold X za ~8kzł i masz wszystko o czym wspomniałeś + dwustrefową automatyczną klimę, alu obecze 16", sportowe zawieszenie, radio z 6 głośnikami itd. Czyli masz więcej niż wymieniłeś za ~76kzł. No może musiałbyś doliczyć pełne koło, relingi i centralny. To ~78kzł

Nadal twierdzę że można kupić bardzo dobrze wyposażoną Fokę do 85kzł.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-08-10 21:35:27
Autor: Adam Franik
Dnia Mon, 10 Aug 2009 07:00:33 +0200, Gabriel'Varius' napisał(a):

[...]

No...można tak powiedziec, ale to juz jakiś czas temu, a miałeś ją okazje
poznać ostatnio ja się widzieliśmy :P Auto nie dla mnie, ja mam się
wypowiedzieć.

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2009-08-10 08:35:57
Autor: Krzysztof Matyasik
Adam Franik pisze:
[...]

Legacy 2.0 Kombi '08 z homologacją ciężarową - 99 478 zł. Gazować się da, ale gazownik musi mieć świadomość, że silniki typu bokser wymagają dwóch listew po dwa wtryski, a nie jednej z czterema i z długimi wężami :) Na szczęście jest w stolicy gazownik, który doskonale daje sobie radę z Subarynami - także tymi z wiatrakiem.

Data: 2009-08-10 10:31:11
Autor: Adam Franik
Dnia Mon, 10 Aug 2009 08:35:57 +0200, Krzysztof Matyasik napisał(a):

[...]

O, dzieki, to juz jakies konkrety :) Bedzie taki akuat potrzebny na Ślasku.
Zobaczymy na co padnie wybór, bo 2.0 to chyba będzie mało.

Data: 2009-08-10 12:38:47
Autor: Bartek
Użytkownik "Adam Franik" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1ksc1ejqgeyyi.156mk8q21akju.dlg40tude.net...
[...]

gosc ze zbrosławic, na ul wolności bodaj, wydaje się sensowny, jeśli chodzi o LPG.  m to jak już ci się problem rozwiąże możesz tam popytać.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2009-08-10 12:24:08
Autor: Dman-666
Co kupić: Wygodne kombi za 100kpl n
Patrze a tu w szybce robal taki: news:h5of4f$mjs$1news.wp.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten Krzysztof Matyasik . Tak se patrze i patrze jak nawija
makaron na uszy:
Na szczęście jest w stolicy gazownik, który doskonale daje sobie
:radę z Subarynami - także tymi z wiatrakiem.

A kto?

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2009-08-10 21:08:19
Autor: rydzo
Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola Adam Franik napisal:
[...]

a moze cos z mojego podworka:
citroen c5 V6 211 koni, automat 6 biegów, regulowane zawieszenie, skretne ksenony itp...

co do gazu i ekspolatacji:
średnio pali ok 12l LPG.
Nie jest to demon prędkości, ale przyspiesza bardzo sympatycznie.
Trzymanie w zakrętach przy ustawiniu zawiechy na sport jest ok.
Na pewno nie jest to ścigacz, ale w długie trasy zestaw naprawde super komfortowy.

nie jestem bezkrytyczny - cosik ostatnio jest problem ze sterowaniem silnika.
Na razie nie wiem jaka jest przyczyna. Jak bede wiedzial to naskrobie.

Ew. jak nie boisz się francuzów to VelSatis 3.5 V6

--
POzdrawiAM
rydzo

Fiat Marea Weekend 1.6 SX
BRC Sequent 24
Uniden 510 xl

Data: 2009-08-10 21:33:49
Autor: Adam Franik
Dnia Mon, 10 Aug 2009 21:08:19 +0200, rydzo napisał(a):
[...]

To ten nowy? Mnie sie podoba, ale jakos nie mam przekonania do francuzów, z
reszta to nie dla mnie auto :). Kupujacy powozi akurat Megane II '04 i
jakoś urazu do francuskiej motoryzacji nie ma więc byłaby to jakaś opcja...

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Co kupić: Wygodne kombi za 100kpln