Co kupić a zuzycie energii

Data: 2015-06-29 12:32:07
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Potrzebuje mały serwerek ktory bedzie chodził 24h na dobe.
Wydajnosciowo jakis c2d w zupełnosci wystarczy.

Pytanie co kupic w kontekscie zuzycia prądu i co za tym idzie, kosztu całkowitego załózmy po roku.

Uzywanego c2d http://allegro.pl/hp-dc7700-usff-c2d-2x2-13ghz-2gb-80gb-combo-gw-fv-
i5456460510.html
http://allegro.pl/i5456460510.html

Szacunkowo ile taki komputer moze zuzywac pradu liczac, ze obciazenie bedzie na poziomie maks 50%?
Jakies 70W?
Jeżeli tak, to koszt całokwity po roku:
155zł zakup + 324zł prad = 480zł.

Opcjonalnie moge nabyc:
http://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-ga-j1800n-d2p-j1800-dualddr3-l-
1333-hdmi-sata2-mitx-ga-j1800n-d2p-633221/
http://tiny.pl/gqvtx
Ile takie coś może pobierać prądu? 30W?

Rozumiem, ze musiałbym kupić obudowe (100zł?) i RAM? Dysków mam pełno to jakis dołóże z zapasów.
Czyli mamy zestaw za 300 + 140 + 100 = 540zł.
Do tego prad 140zł rocznie.
Razem 680zł.

Ale juz po dwóch latach:
c2d = 155 + 650zł = 800zł
j1800 = 540 + 280 = 820zł

Pytanie - czy moje szacunki co do cen i zuzycia pradu sa prawidłowe?

Data: 2015-06-29 15:07:51
Autor: Adam
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-06-29 o 14:32, Budzik pisze:
Potrzebuje mały serwerek ktory bedzie chodził 24h na dobe.
Wydajnosciowo jakis c2d w zupełnosci wystarczy.
(...)

Nie napisałeś najważniejszego: serwer *czego* - jakie usługi?

Bo może wystarczy Raspberry? Upchniesz cały serwerek wraz z HDD lub SSD (o ile nie wystarczy micro SD) w pudełku niewiele większym od paczki papierosów.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-29 14:00:50
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

[...]

Przyznam, ze nie wiem, co to raspberry ale zeby nie komplikowac - ma to być komputer PC pod win7.
Działać na tym bedzie office z makrami, jakies makro uruchamiane z bata i kilka innych programów ktore maja swoje wersje tylko na win.

Data: 2015-06-29 23:13:13
Autor: Poldek
Co kupić a zuzycie energii
Budzik wrote:
[...]

No to w swoich kalkulacjach cenowych zapomniałeś uwzględnić cenę licencji na Windows 7.

Data: 2015-06-29 21:45:14
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Mozesz sie pokusic o uzupełnienie. Tu i tu potrzeba wiec to chyba bez znaczenia?

A cos w temacie pozostałych oszacowań?

Data: 2015-06-30 11:42:35
Autor: Adam
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-06-29 o 23:45, Budzik pisze:
[...]

To się qr... zdecyduj, czy potrzebujesz serwer, czy stanowisko do pracy. Jeśli nie chcesz Raspberry czu innego banana, który bierze 5 watów mocy, i możesz na tym postawić jakiegoś linuxa czy Windowsa 10, to ustal warunki brzegowe od razu w pierwszym zapytaniu.
Tak, to tylko marnujesz czyjś czas.

Win7 nie jest dobrym pomysłem na serwer.
A poza tym serwer to zarówno platforma sprzętowa, jak i jakiś system serwerowy wraz z usługami.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-30 09:28:17
Autor: Marcin N
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-06-29 o 16:00, Budzik pisze:
Działać na tym bedzie office z makrami, jakies makro uruchamiane z bata i
kilka innych programów ktore maja swoje wersje tylko na win.

A co to za makra, które wymagają pracy 24/7? Intrygujące.

--
MN

Data: 2015-07-01 11:41:21
Autor: Irokez
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-06-30 o 09:28, Marcin N pisze:
[...]

Odświeżające w Excelu funkcję Now()
;)

--
Irokez

Data: 2015-07-01 15:36:49
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

[...]

Pytacie, jakie makro ma działąc 247 czy dlaczego pod excelem?

Odpowiadajac - jakie - bez znaczenia dla sprawy. Dlaczego pod excelem - bo tak mi wygodniej i drugi argument: dlaczego nie!?
:)

Data: 2015-07-01 18:31:48
Autor: Piotr Rezmer
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-07-01 o 17:36, Budzik pisze:
[...]

Bo Office wymaga zasobożernego OS i sam zabiera dużo miejsca na dysku?
Może dałoby się to samo zrobić np. w PHP i wtedy zapakować funkcjonalność na energooszczędnym maleństwie typu Raspberry?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-07-01 17:54:39
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik Piotr Rezmer konta@doman.pl ...

[...]

Nie, nie da się.

Data: 2015-07-01 19:45:19
Autor: miab
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-07-01 o 18:31, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Nie do końca bym się zgodził z oboma zastrzeżeniami.
Po pierwsze:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehub&hl=pl
nie mówiąc już o wielosystemowych odpowiednikach M$Office w rodzaju LibreOffice czy uruchomieniu M$Office na Wine na maleństwie..
Po drugie PHP cechuje ekstremalna niewydajność w porównaniu z aplikacjami skompilowanymi.

miab

Data: 2015-07-01 19:49:03
Autor: miab
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-07-01 o 19:45, miab pisze:
[...]

do tego bywają już maleństwa z Windows choćby tablety czy:
http://pl.ccm.net/news/968-komputer-wielkosci-pendrive-a

miab

Data: 2015-07-02 03:00:37
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik miab miwa14@wp.pl ...

[...]

Panowie i panie - a daloby rade wrocic do zagadnien o ktore pytałem? :)

Data: 2015-07-02 15:24:46
Autor: Adam
Co kupić a zuzycie energii
W dniu 2015-07-02 o 05:00, Budzik pisze:
[...]

Ale qrde o co pytałeś?

Najpierw pytasz o serwer, bez określenia parametrów.
Później mówisz o pracy na nim pod Excelem.

Co tak naprawdę chcesz i czy na pewno serwer?

Postaraj się napisać, co dokładnie chcesz robić. Nie na czym, tylko co. Zważ na to, że arkusz, to nie tylko Excel. Ale być może masz już coś w VBA, które w wykonaniu Microsoftu nie jest zgodnie z Visual Basic, więc ma prawo nie działać na innych systemach/aplikacjach.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-07-02 15:57:12
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
[...]

O prawidłowośc moich oszacowań co do zuzycia energi.

Najpierw pytasz o serwer, bez określenia parametrów.

Nie o serwer a o "serwerek" czyli po prostu mały oszczedny PC ktory bedzie chodził 247

Naprawde nie okresliłem parametrów? Ktorego konkretnie?

[...]

Ale ja napisałem bardzo konkretnie co chce robić.
I wiem jaka to ma byc platforma. I nie pytałem o to czy warto przesiasc sie z windows na cos innego. Pytałem czy dobrze kombinuje z pradozernoscia, kosztami etc wymienionych zestawów lub bazowych czesci zestawow PC.

Chyba ze nie rozumiem pytania.
Jezeli jednak coś jest niedopowiedziane -  chetnie uzupełnie.

Może dla prostoty rozwazan zapomnijmy o excelu, vba etc.
Ma to byc dowolny PC działajacy 247 pod windows7 o wydajnosci nie mniejszej niz c2d i zoptymalizowanej cenie za komp + pradw ujeciu rok-dwa. :)
Tak ok?

Data: 2015-07-03 18:41:17
Autor: Tomasz Stiller
Co kupić a zuzycie energii
On Thu, 02 Jul 2015 03:00:37 +0000, Budzik wrote:
Panowie i panie - a daloby rade wrocic do zagadnien o ktore pytałem? :)

No dobra, to moze ja sprobuje. Otoz nabylem ostatnio droga kupna plyte MiTAC PD10BI. Ma toto wlutowane na pokladzie Celerona J1900, czyli takiego 4-rdzeniowego atoma nowej generacji. Wydajnosc sumaryczna moze byc na poziomie jakiegos slabego C2D. Szczerze mowiac nie mierzylem, bo nie na tym mi zalezalo.

Plyta ma wrzucone na pokladzie 8GB DDR3L w dwoch kostkach, do tego dysk SSD Intel 530 mSATA 80GB. W tej chwili stoi na tym sobie debian, ale to chyba bez znaczenia. Pobor mocy w stanie bezczynnosci wynosi 7W(!) slownie siedem. Dokladnie ssie 0,83A z zasilacza 19V. Czy to spelnia Twoje wymagania? Tak swoja droga, to mam na niej odpalonego KVM z WinXP do jednego starego programu :)

Tomek

Data: 2015-07-04 11:00:46
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

[...]

Dziekuje Tomku - a mogłbys to obciazyc do jakis 50-60% i zobaczyc jakie jest wtedy obciążenie.

Ja wczoraj pomierzyłem swoje wynalazki - Athlon 5600+ z 4GB RAM i HDD - 60 do 105W w delikatnym stresie (uruchamianie kompa, jakies podstawowe czynnosci)
Lapek z AMD A6, 6GB RAM i SSD - 15W w bezczynnosci - tez nieźle.

Data: 2015-07-04 16:34:24
Autor: Tomasz Stiller
Co kupić a zuzycie energii
On Sat, 04 Jul 2015 11:00:46 +0000, Budzik wrote:
Dziekuje Tomku - a mogłbys to obciazyc do jakis 50-60% i zobaczyc jakie
jest wtedy obciążenie.

Stan bezczynności - 0,38A (nie 0,83 jak podalem wyzej) = 7,22W
Pełne obciązenie wszystkich rdzeni (kompresja 7zip) - 0,90A = 17,1W
W biosie - 0,95A = 18W

Wiekszych wartosci nie zarejestrowalem.

Tomek

Data: 2015-07-12 12:18:40
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
[...]

Tomku, mozesz jeszcze podac jaki masz zasilacz?
Na allegro widze takie obudowy z zasilaczami 200W ale sa tez np. z 60W.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ponoc to nie dobrze, jak np. zasilacz pracuje na 10% swojej maksymalnej mocy?

Data: 2015-07-12 13:54:49
Autor: Tomasz Stiller
Co kupić a zuzycie energii
On Sun, 12 Jul 2015 12:18:40 +0000, Budzik wrote:
[...]

Ja mam zasilacz 19V/4,74A czyli 90W. W tej chwili z niego są zasilane dwa komputery. Ten mały serwerek z atomie i moja stacjonarka. Razem pobierają nie więcej niż 4A czyli mam jakiś zapas. Lepiej żeby zasilacz pracował za połową mocy znamionowej niż przed. Po prostu ma wtedy większą sprawność - ale nic złego się nie dzieje.

Tomek

Data: 2015-07-12 14:24:27
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
[...]

No własnie tak mi sie wydawało.
Wiec taka 60W byłaby ok.
Dzięki.

Data: 2015-07-12 15:24:29
Autor: Budzik
Co kupić a zuzycie energii
Użytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

     Tomek

Tomku, mozna sie z tobą skontaktować na off?

Data: 2015-07-13 20:12:26
Autor: Tomasz Stiller
Co kupić a zuzycie energii
On Sun, 12 Jul 2015 15:24:29 +0000, Budzik wrote:

UĹźytkownik Tomasz Stiller kaszel@lexx.eu.org ...

     Tomek

Tomku, mozna sie z tobą skontaktować na off?

Można, tstiller małpa gmail kropka com

Tomek

Co kupić a zuzycie energii