Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD

Data: 2011-10-04 07:57:46
Autor: Marcin N
Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD
Musz臋 kupi膰 laptopa, kt贸ry b臋dzie komfortowy w pracy, bez uci膮偶liwego mielenia dyskiem przy typowych zastosowaniach biurowo internetowych.

Czy nie kombinowa膰 i kupi膰 laptopa za ok 2500 z艂, kt贸ry ma ze 3 GB RAM i zwyk艂y dysk HDD, czy mo偶e kupi膰 co艣 za 2 tys a za dodatkowe 500 z艂 wymieni膰 HDD na SSD?

Co b臋dzie wygodniejsze w u偶yciu i czy r贸偶nice b臋d膮 widoczne go艂ym okiem?

Data: 2011-10-04 09:08:42
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2011-10-04 07:57, Marcin N wrote:
[...]

Przy SSD r贸偶nice b臋d膮 wyra藕ne (zwr贸膰 uwag臋 by to by艂 szybki SSD - zapis + odczyt + IOPS), np. serie OCZ Vertex lub podobne.

Ujemna roznica prawdopodobnie bedzie pojemnosc, bo kupicz cos zapewne w granicach 60-120GB, a w notebookach pelno juz dyskow 500GB (najczescie 5400, stad widocza roznica w szybkosci bedzie jeszcze wieksza)

Plusem bedzie nieco dluzszy czas pracy na baterii

Data: 2011-10-04 09:31:53
Autor: Latet
Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD
Musz臋 kupi膰 laptopa, kt贸ry b臋dzie komfortowy w pracy, bez uci膮偶liwego mielenia dyskiem przy typowych zastosowaniach biurowo internetowych.

No to, ju偶 sam sobie odpowiedzia艂e艣 ;-)
Jestem akurat 艣wie偶o po przesiadce z HDD na SSD i jestem og贸lnie zachwycony.

P.S. Zastanawiam si臋, czy w miar臋 艂atwo (i niedrogo) da艂oby si臋 kupi膰 jaki艣 laptop z miejscem na 2 dyski 2.5" ?

latet

Data: 2011-10-04 08:12:28
Autor: januszek
Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD
Latet napisa?(a):

P.S. Zastanawiam si臋, czy w miar臋 艂atwo (i niedrogo) da艂oby si臋 kupi膰 jaki艣 laptop z miejscem na 2 dyski 2.5" ?

S膮 specjalne szuflady (uniwersalna kosztuje ok 120 zl), ktore umowzliwiaja montaz drugiego dysku zamiast laptopowego napedu CD/DVD.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Pr臋dko艣膰 zabija. W艂膮cz my艣lenie!"

Data: 2011-10-05 06:08:17
Autor: z
januszek pisze:
  > S膮 specjalne szuflady (uniwersalna kosztuje ok 120 zl), ktore
umowzliwiaja montaz drugiego dysku zamiast laptopowego napedu CD/DVD.

W moim Dell Studio 1550 jest nap臋d DVD szczelinowy.
Czy jest szansa na za艂o偶enie takiej szuflady na dysk?

Data: 2011-10-05 04:54:56
Autor: januszek
Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD
z napisa?(a):

> [...]

W moim Dell Studio 1550 jest nap臋d DVD szczelinowy.
Czy jest szansa na za艂o偶enie takiej szuflady na dysk?

Nie mialem nigdy okazji uzywac takiego Della - wiec nie wiem. Sugeruje odpalic wyszukiwarke, poszukac najblizszego sprzedawcy takich szuflad i do niego skierowac takie pytanie :)

j.

Data: 2011-10-04 09:40:09
Autor: Rafa艂 艁ukawski
On 2011-10-04 09:31, Latet wrote:
[...]

Sa jakies, ktore maja albo dodatkowe miejsce na HDD albo wyjmowana wn臋ke CD/DVD, gdzie mo偶na w艂o偶y膰 adapter do HDD.

Te pierwsze to cz臋sto 17", te drugie drogie. Sa te偶 SSD na PCIExpress :) wtedy w lapku zostawiasz HDD a jakies 40GB wrzucasz w gniazdo PCIEx. Z dostepnoscia w PL moze byc trudno.

latet

Data: 2011-10-04 09:40:22
Autor: Marrcino
W dniu 2011-10-04 09:31, Latet pisze:
[...]

Celuj w Della Studio 1746, mozna je czasami bardzo tanio wyrwac u alternatywnych dealer贸w Della

Data: 2011-10-04 12:35:47
Autor: Olo
Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD
W dniu 2011-10-04 07:57, Marcin N pisze:
Musz kupi laptopa, kt髍y b阣zie komfortowy w pracy, bez uci笨liwego
mielenia dyskiem przy typowych zastosowaniach biurowo internetowych.

Czy nie kombinowa i kupi laptopa za ok 2500 z, kt髍y ma ze 3 GB RAM i
zwyk硑 dysk HDD, czy mo縠 kupi co za 2 tys a za dodatkowe 500 z
wymieni HDD na SSD?

Co b阣zie wygodniejsze w u縴ciu i czy r罂nice b阣 widoczne go硑m okiem?

a podasz specyfikacje obu? Ale raczej to drugie :)

Co lepiej: tani laptop plus SSD, czy szybki laptop plus HDD