Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?

Data: 2012-11-28 21:38:12
Autor: Michal
Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?
W dniu 2012-11-24 15:22, Thomas pisze:
Płyta głowna z audio chipsetem Realtek ALC888 (Płyta Gigabyte GA-EP43).
Jest sens Ĺ‚adowania do niej starej karty audio Sound Blaster Live?? Czy
dźwięk z tegi układu na płycie będzie lepszy, czy choćby porównywalny
jakościowo?

Jaki OS? Od NT6.x MS "zepsuł" API dla dźwięku i stos TCP/IP dla firewire, ale do WinXP oraz alternatywnych OSów IMHO zdecydowanie lepiej CT Live!

A moĹĽe sÄ… inne "ZA" stosowaniem dedykowanej (starej) kary audio takiej
jak wyĹĽej wspomniana?

- dużo zależy od tego co gra po drugiej stronie kabla. Na w miarę przyzwoitych słuchawkach bądź wzmacniaczu analogowym/kolumny dźwięk nawet ze starego CT Live! jest na moje ucho wyraźnie lepszy niż z kodeka z mobo (głębszy i bardziej klarowny) mimo że "na papierze" kodeki z mobo są lepsze. Winne są tanie, kiepskiej jakości przetworniki ca/ac wlutowane w mobo dla zaoszczędzenia kosztów.

- lepsza separacja elektryczna na karcie dyskretnej (mniejsze szumy i brak częstego "crackingu" nawet przy głupim przewijaniu stron w przeglądarce zdarzającego się na kartach zintegorowanych

- sterowniki KX Project. Doskonale rozwiązane i zgodne z ASIO wspierające prawie wszystkie SBLive! i Audigy. Choćby dla nich warto.
Działają na XP, Viscie, Win7 i nawet 8 w trybie zgodności.
To dla nich (i wbudowanego firewire) kupiłem swego czasu Audigy2 ZS, pomimo że praktycznie w tej samej cenie mogłem mieć Xfi Xtreme Music, której nie wspierają, a sterowniki od CT ssą od dawna.

Mimo wszystko nadal wolÄ™ ostatniego SB Live! 5.1 Digital oraz
Audigy2 ZS Gold w drugim konfigu, ale jak ktoś ma podłączone na wyjściu zwykłe komputerowe "pierdziawki" albo połączenie cyfrowe to IMHO szkoda slotu zapychać przez kartę dyskretną. Zresztą teraz nawet kodeki na mobo straciły sporo na znaczeniu, bo jak ktoś ma amplituner/recaiver z HDMI to bardzo ładnie sprawdza się HD Audio ...z kart graficznych nvidii i AMD. Takie czasy.

--
/MB

Data: 2012-11-29 03:16:20
Autor: Filip
On 28-11-2012 21:38, Michal wrote:
[...]

U mnie 5.1 digital leży i się kurzy, bo nie mogę na 7 sterów znaleźć. Kto
 pomoĹĽe?

Data: 2012-11-29 23:35:11
Autor: Michal
W dniu 2012-11-29 04:16, Filip pisze:

U mnie 5.1 digital leży i się kurzy, bo nie mogę na 7 sterów znaleźć. Kto
  pomoĹĽe?

No przecież w poprzednim poście pisałem o KXach:

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?language=en

Działają oficjalnie na wszystkim od WinXP 32bit do Win7 64bit, a z tego co testowałem na Win8 CP w trybie zgodności Win7 również na tym OSie.
O tyle istotne, że o sterownikach CT można zapomnieć na wszystkich nowszych od WinXP systemach.

--
/MB

Data: 2012-11-30 08:52:40
Autor: Filip454
Dnia Thu, 29 Nov 2012 23:35:11 +0100, Michal napisał(a):

W dniu 2012-11-29 04:16, Filip pisze:

U mnie 5.1 digital leży i się kurzy, bo nie mogę na 7 sterów znaleĽć. Kto
  pomoże?

No przecież w poprzednim po¶cie pisałem o KXach:

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?language=en

Działaj± oficjalnie na wszystkim od WinXP 32bit do Win7 64bit, a z tego co testowałem na Win8 CP w trybie zgodno¶ci Win7 również na tym OSie.
O tyle istotne, że o sterownikach CT można zapomnieć na wszystkich nowszych od WinXP systemach.

Wiem, ale mówiłem o jakich¶ oficjalnych. Skoro nie ma, to szkoda :/
Bo wkładam to do peceta też po to, żeby mieć np. EAX w GTA 3 (¶wietnie się
gra wtedy).
--
Twoje Ľródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieu¶wiadomionych

Data: 2012-12-08 16:09:52
Autor: Michal
[...]

Podziękuj Creative. Nie wydawanie sterowników do poprzedniej rodziny
kart dla kolejnych OSów MS to ich oficjalna polityka.
Tak było z SBLive!, Audigy, niedługo pewnie będzie z XFi na rzecz
Recon3D. Na to jest tylko jedna rada - nie kupować więcej produktów CT.
Jak dla mnie karty Creative skończyły się na Audigy ze wskazaniem na
Audigy2ZS bo dla niczego nowszego nie ma i nie będzie niezależnych
sterowników, a te od CT ss± na całego.

Bo wkładam to do peceta też po to, żeby mieć np. EAX w GTA 3 (¶wietnie
się gra wtedy).

Ale o co chodzi - dla WinXP masz oficjalne sterowniki od CT z EAX, a od
Visty obsługa audio jest tak skopana, że sprzętowy DSP i EAX w hardware
i tak się nie przydaje.

--
/MB

Data: 2012-11-30 09:39:42
Autor: z
W dniu 2012-11-29 23:35, Michal pisze:
[...]

Może to kwestia konfiguracji sprzętowej (SB1024) ale u mnie nie działa na win8 nawet w trybie zgodno¶ci. Znaczy niby wszystko zainstalowane, mikser pokazuje że co¶ tam gra ale dĽwięku nie słychać.
Jest to i tak duży postęp w porównaniu z moimi bojami rok temu z w7. Wtedy to były niebieskie ekrany, trzaski z gło¶ników...
Walczyłem z różnymi wersjami KX i poległem. Teraz nie będę marnował czasu :-)

Data: 2012-12-08 16:18:21
Autor: Michal
Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?

W dniu 30 listopada 2012 (pi±tek) o godzinie 16:11:11 napisano:

Może to kwestia konfiguracji sprzętowej (SB1024) ale u mnie nie działa na win8 nawet w trybie zgodno¶ci. Znaczy niby wszystko zainstalowane, mikser pokazuje że co¶ tam gra ale dĽwięku nie słychać.

Raczej co¶ z konfiguracj±, bo chipset (a tym samym sterowniki) do SB4830
i SB0220 s± takie same. Z Live! Digital 5.1 (SB0220) na Win8 RP 32bit
nie małem problemu z dĽwiękiem na KXach.

Jest to i tak duży postęp w porównaniu z moimi bojami rok temu z w7. Wtedy to były niebieskie ekrany, trzaski z gło¶ników...

Hmmm, wcze¶niej miałem 4830 (Live! Player 4.0), potem SBLive! 5.1
Digital (0220), Audigy1 (0090), Audigy 2 ZS (0350) i z żadnej z nich nie
miałem problemu na WinXP, Win7 32 i64bit oraz Win8 RP 32bit na KXach
oraz na wszystkich możliwych linuksach.

Walczyłem z różnymi wersjami KX i poległem. Teraz nie będę marnował czasu J

A płyta czasem nie jaka¶ stara na VIA? Jesli nie to raczej kwestia
konfguracji, a nie samych sterowników.

--
/MB

Data: 2012-12-08 19:13:45
Autor: z
W dniu 2012-12-08 16:18, Michal pisze:
A płyta czasem nie jaka¶ stara na VIA? Jesli nie to raczej kwestia
konfguracji, a nie samych sterowników.

Płyta na intelu, wszystko pięknie ¶miga na XP, Debianach, Ubuntu i czego tam jeszcze nie testowałem. Na W7 i W8 NIE.
Trochę się systemów w życiu nainstalowałem i problemów ze sprzętem rozwi±załem. Tego nie potrafię :-)

Data: 2012-12-08 20:43:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Dec 2012, z wrote:

[...]

  Napisz mi jedno - czy już kiedy¶ trafiłe¶ na problem, w którym
rozwi±zaniem było "ugryzieniu" systemowego repository :>
  Spędziłem w tym tygodniu popołudnie na szukaniu dziury w całym
z innym sprzętem (raz na ile¶ razy działał, ale tylko raz po reinsta-
lacji) i to było to: system sobie zachował na boku star± wersję
zbiorów i "odtwarzał" j± wedle humoru.
  Monitor drukarki Minolta 2300 (2300w, ale s±dzę że 2300d i 2300dl
będ± miały podobnie), niezbędny do obracania tonerami przy wymianie,
jakby kogo interesowało.

  Jak nie, to masz jeszcze okazję do eksperymentów ;)

pzdr, Gotfryd

Co lepsze - stary SB Live czy audio na płycie?