Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3

Data: 2014-12-13 03:03:45
Autor: rzymo
Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
W dniu środa, 10 grudnia 2014 23:59:58 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Rocznik ok 2010.

Słyszałem ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwałosci, bezawaryjnosci, mozliwie małym spalaniu - co sadzicie o tych dwoch silnikach?

Odnośnie spalania.
Nie wiem czy silnik z 2010r jest ten sam, ale niecały miesiąc temu odbierałem z głównej siedziby firmy Ducato Maxi - 2.3 litra / 130KM. Aż głupio jak się wsiada do nieswojego auta a tam 11km na liczniku ;) Zatankowałem do pełna (wersja ze zbiornikiem 125 litrów), oczywiście jak już byłem to doładowali mnie "przy okazji" mniej więcej toną ładunku i w drogę:
Radom, S7 -> DK50 (swoją drogą podoba mi się koncepcja 3-pasmowej drogi, dwa pasy co kilka kilometrów raz dla jednego, raz dla drugiego kierunku) -> A2 -> Stryków -> A1 -> zjazd w Grudziądzu. Autostrady i S7 przez większość czasu trzymałem 125km/h (prędkość z gps). Potem kręcenie się lepszymi i gorszymi drogami, z towarem i bez. Przejechałem 1330km i na stacji dotankowałem dokładnie 119 litrów. 119 * 100 / 1330 = ~9 litrów.
Do wczoraj przejechałem ~5400km, na tę chwilę średnio wychodzi mi 8..5 litra na setkę (bez autostrad, same drogi krajowe, miejskie i wiejskie). Towar raczej większy niż cięższy, ładowności nie przekraczam, więc ciężko mi się odnieść do tego, jak samochód by się zachowywał np. z trzema tonami ;)

Co mi się nie podoba - krótka skrzynia, teraz przy 100km/h mam > 2k obrotów, 120km/h to już 2.5k rpm. W poprzednio ujeżdżanym Transicie 2.2 przy 110km/h = równe 2k rpm.

Data: 2014-12-13 11:59:53
Autor: Budzik
Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Użytkownik rzymo rzymo0@gmail.com ...

[...]

Bardzo fajne osiągi. Biorac pod uwage ze raczej 120 przekraczac nie bede - takie spalnie jest dla mnie satysfakcjonujące. Zwłaszcza, ze piszesz o ducato maxi a ja chce troche mniejsze (max to l2h2).
Dzięki za odpowiedz.

A transita z jakim silnikiem miałes? Jak sie sprawowoał?
Czytam opinie i zaskakująca dobre opinie maja tez renault master.

Data: 2014-12-13 05:07:13
Autor: rzymo
W dniu sobota, 13 grudnia 2014 13:00:04 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Bardzo fajne osiągi. Biorac pod uwage ze raczej 120 przekraczac nie bede - takie spalnie jest dla mnie satysfakcjonujące. Zwłaszcza, ze piszesz o ducato maxi a ja chce troche mniejsze (max to l2h2).

Tak mi wychodzi, podobno mało - ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy inni mają gorszą technikę jazdy, czy po prostu "oszczędzają"... ;)

A transita z jakim silnikiem miałes? Jak sie sprawowoał?
Czytam opinie i zaskakująca dobre opinie maja tez renault master.

Transit był z 2008, 2.2 TDCI 115KM, nieco krótszy od Ducato Maxi.
W firmie do tej pory jeździły prawie same Transity, z droższych elementów to przeguby+piasty (jakieś modele z przełomu roczników, nie było osobnych elementów tylko zespół piasta+łożysko+przegub) - 280-295k km i w każdym z szećciu Transitów lewa+prawa strona do wymiany.. Okolice 1100zł za stronę + robocizna.
Z większych rzeczy nic innego się nie działo, leciały standardowe rzeczy typu drążki/łożyska kół/klocki/tarcze - ale to norma. W jednym coś przy silniku (piszczenie/ocieranie) - koło pasowe? Przy okazji jakieś rolki i łożyska, zamknęło się w okolicy 1000zł.
Na te kilka Transitów poważniejsze awarie były trzy:
1) miałem przygodę, przy ~260k km, wybierak skrzyni biegów. Ponad 100km zrobiłem mając do dyspozycji jedynie trzeci i czwarty bieg. Było ciekawie, ale dojechałem ;)
2) znów ja ("mój" w naprawie, jechałem takim z największym przebiegiem, ~330kkm), pękł przewód paliwowy i to w dwóch miejsach naraz ;) telefon, laweta, za dwa dni naprawiony i śmigał dalej,
3) to już nie ja - łożysko w kole tak się zapiekło, że nie szło jechać, laweta, ściągany do firmy, wymienione i dalej bez problemów.

Renault - nie wiem, nie wypowiem się. Nie miałem żadnej styczności, nawet jednego kilometra nie przejechałem Masterem.

Data: 2014-12-13 05:14:14
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:07:15 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:
> [...]

Renault - nie wiem, nie wypowiem się. Nie miałem żadnej styczności, nawet jednego kilometra nie przejechałem Masterem.

A jak z korozją? Są tacy co kupując dostawczaka wiedzą że za 5 lat pójdzie do ludzi. A inni jak kupią to by chcieli żeby z 15 lat pojeździł i na koniec przypominał samochód.

Data: 2014-12-13 05:28:01
Autor: rzymo
W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:14:16 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:
A jak z korozją? Są tacy co kupując dostawczaka wiedzą że za 5 lat pójdzie  > do ludzi. A inni jak kupią to by chcieli żeby z 15 lat pojeździł i na koniec > przypominał samochód.

Korozja:
* dziury w nadkolach tylnych, przypadłość trzech egzemplarzy, w czwartym początki korozji,
* okolice bocznych drzwi (załadunkowych) - zapewne od obijania, takie kropki rdzy, chyba w każdym to było mniej lub bardziej widoczne,
* wykwity/kropki na masce, paroletnie egzemplarze, blisko lub przekroczone 300k km,
* okolice klapki wlewu paliwa,
* zawiasy tylnych drzwi - w dwóch lekkie oznaki korozji, w trzecim tragedia (najstarszy, 2005 albo 2006, jako jedyny z silnikiem 2.0, drążek zmiany biegów wystawał z podłogi, nie z konsoli środkowej), było spawane, po kilkunastu tysiącach km puściło, poprawiane. Niedługo potem go odstawiałem.

Ogólnie to 5-6 lat, 260-320km i samochody do wymiany. Nie wiem co się dalej z nimi dzieje, zapewne są odsprzedawane do osób prywatnych.

Data: 2014-12-13 05:41:27
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:28:02 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:
> [...]

Ogólnie to 5-6 lat, 260-320km i samochody do wymiany. Nie wiem co się dalej z nimi dzieje, zapewne są odsprzedawane do osób prywatnych.

U mnie po 14 latach ostra korozja na progach pod drzwiami, tymi do kabiny. Ale nie taka z sama z siebie a wskutek uszkodzenia progów na jakiś dziurach, krawężnikach. Nie ma zielonego pojęcia jak i czym zostały zmasakrowane. Progi mam do wymiany ale to nie jest droga naprawa. Nadkola i to o czym pisałeś w stanie bardzo dobrym.

Data: 2014-12-13 14:34:17
Autor: J.F.
Dnia Sat, 13 Dec 2014 05:07:13 -0800 (PST), rzymo napisał(a):
2) znów ja ("mój" w naprawie, jechałem takim z największym przebiegiem, ~330kkm), pękł przewód paliwowy i to w dwóch miejsach naraz ;)
telefon, laweta, za dwa dni naprawiony i śmigał dalej,

Kazdemu sie moze zdarzyc, choc 20 lat wczesniej ford jakiejs dziwnej
gumy uzywal - w sierrze po kilkunastu latach wezyki byly cale spekane
... auto jezdzilo, ale cos smierdzialo :-)

3) to już nie ja - łożysko w kole tak się zapiekło, że nie szło
jechać, laweta, ściągany do firmy, wymienione i dalej bez
problemów.

Ale jak - przez noc ?
Jakby sie zaczelo zapiekac w czasie jazdy, to tyle ciepla by sie
wydzielilo, ze pozar by byl.

Zreszta tam nie ma sie co zapiec, lozyska sa toczne, roznice srednic
na milimetry. Owszem - koszyk mogl sie rozleciec, walki rozsypaly, ustawily bokiem,
zablokowaly  ... i nikt nic wczesiej nie zauwazyl ?

J.

Data: 2014-12-14 13:30:06
Autor: rzymo
W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:33:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

na milimetry. Owszem - koszyk mogl sie rozleciec, walki rozsypaly, ustawily bokiem,
zablokowaly  ... i nikt nic wczesiej nie zauwazyl ?

Ciężko mi się wypowiedzieć, jako że to opis kolegi z pracy i późniejsze stwierdzenie mechanika że "się zapiekło". Podobno wcześniej bez objawów, w czasie jazdy pisk/szuranie, czuł że coś go hamuje. Wysiadł, jedna z felg gorąca. Dalej nie próbował jechać.

Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3