Co lepszego od Asus EeePC

Data: 2018-08-09 15:41:21
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
Cześć.

Używam od 2 lat Asusa EeePC 1005PX do tasków "podróznych" i czasam wrzucam go do torby aby poprawcować sobie jak coś wymaga czekania, a pracuje głównie programując więc mało mnie obchodzi jakie parametry ma sprzęt.

Odczuwam jednak coraz wiekszy dyskomfort związany z debilami od javascriptu [1].

Poszukuje więc czegoś o nieco wyższych parametrach:

1) jak najtańszy, używany laptop w skali "mikro".

2) rozsądna klawiatura. EeePC ma klawiaturę OK ale na granicy.

3) Minimum 1366 w poziomie, z głównie powodu debili od javascriptu

4) brakuje mi złacza pci express w EeePC aby podpiąc USB3

5) jak najdłuższy czas pracy, >4h

6) procesor szybszy od Atoma 450 1.6Ghz. Zakładam że lowendowy C2D też się nie sprawdzi (mam taki normalny laptop i już sie nie nadaje). Topowy C2D może być.

7) tablety z Atomem seri Z3xxx są świetne ale nie widuje takich z klawiaturą, ogolnie opcja tablet + klawiatura nie ma sensu, musi to być jeden kawalek, przetestowałem. Dodatkowo Z3xxx są wyjątkowo odlegle od koncepcji pecetowej (np. brak magistrali pcie, wszystko popodpinane po I2C/SPI i diebli wiedza czym jeszcze)

8) normalny dysk, nic wlutowanego na stale

9) idealnie coś z okolic Intel i3 3xxx

10) matryca w okolicy 11-10 cali

11) ma odtwarzać YT fullscreen

Przeglądałem co się dało i widzę:

a) HP mini - ale to nie rozwiązuje problemu wydajności, ma jedynie wyższa rodzielczość.

b) Małe Hp z serii Elite, są po około 300-400 zł, zazwyczaj poleasingowe, spełniają większość parametrów.

c) Acer Aspire One Q1VZC i podobne, ale one ciagle drogie są i troche większe niż chcę.

Szukam namiarów czym się zainteresować poza tym.

Miałem okazję na urlopie podejrzeć dzieciaka z "zabawkowym" laptopem który na oko był 8" i mial pełen wypas portów wliczając USB3 i śmigało na tym YT ze nie wspomnę że rozdzielczośc była znakomita. Kolorowa obudowa, dośc gruba, ale nie mam pojęcia co to było.

Tak, wiem że jest GPD Pocket ale on jest absurdalnie drogi.

[1] debile od javascriptu nie są w stanie już wyświerlić obrazka z teksem bez ładowania setki fontów, uzywania Node.js i napierniczania po CPU złożonoscią O(N^3). Debile od javascriptu nie sa w stanie też wycentrować pełnoekranowej reklamy tak aby na mniejszym wyświeltaczu krzyzyk znalazł się w polu widzenia okna przeglądarki. Debile od javascriptu są rownież winni innym, pomniejszym problemom ale te dwa są nie do przeskoczenia w komfortowy sposób i powodują tylko potrzebę walenia głową w ścianę użalając się nad debilizmem wśrod "programatorów".

Data: 2018-08-09 14:44:09
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Co lepszego od Asus EeePC
Date: Thu, 09 Aug 2018 15:41:21
From: Sebastian Biały
[...]
[...]

Wyłącz JavaScript. ;)
NoScript+uBO czynią cuda. Ewentualnie ScriptSafe+uBO jeśli jesteś
fanem Chrome/Chromium.

Pozdrawiam,
Domiik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPMFusion   http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2018-08-09 17:17:57
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/9/2018 4:44 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Wyłącz JavaScript. ;)

W 99% wypadków uniemożliwia to przeglądanie stron które na codzien oglądam, przetestowałem kilka dodatków.

Zazwyczaj javascriptowy debil zamiast umiescić tekst w HTML to generuje go javascriptem na żywo "bo tak lepiej i pisało tak w książce" - autentyczny tekst jednego z tych debili.

Z innych ciekawostek to np. brak formatowania strony jak nie ma JS (np. nieczytelna jedna długa linika), zablokowanie treści pustymi DIVami, itp podobne niespodzianki. Z debilami nie wygram. Pozostało tylko upgrade hardware.

Data: 2018-08-09 19:25:34
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
[...]

Co programujesz? Programatory do pralek?
Nawet i w takim przypadku programista to pan i stać go na dobry laptop itd, itd.

--
animka

Data: 2018-08-09 20:08:33
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/9/2018 7:25 PM, Animka wrote:
Co programujesz? Programatory do pralek?
Nawet i w takim przypadku programista to pan i stać go na dobry laptop itd, itd.

Dobry mam w domu. Wrzucam czasem w plecak coś aby się nie nudzić. Doceniam jednak pustą złośliwość, faktycznie dzisiaj programista bez maca za 5kzł to tylko zwykły dupek.

Data: 2018-08-09 20:45:49
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
[...]

Nie napisałam tego złośliwie. Po prostu byłam zdziwiona, że programista od Javy czy nie od Javy może być taki biedny. MAC-a to ja widziałam w swojej karcie sieciowej.

--
animka

Data: 2018-08-09 22:00:10
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/9/2018 8:45 PM, Animka wrote:
Dobry mam w domu. Wrzucam czasem w plecak coś aby się nie nudzić. Doceniam jednak pustą złośliwość, faktycznie dzisiaj programista bez maca za 5kzł to tylko zwykły dupek.
Nie napisałam tego złośliwie.

Gdzieżby :D

Po prostu byłam zdziwiona, że programista od Javy czy nie od Javy może być taki biedny.

Oczywiście, jak juz mówiłem jak się nie ma sprzetu za 5kzł to nic nie da się zrobić z programowania. Takie czasy że nawet do uzycia kalkulatora nie wolno wyciagać niczego innego jak iPhone 11.

Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum. I jakieś kilka mln ludzi to własnie tak robiło.

MAC-a to ja widziałam w swojej karcie sieciowej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS

Data: 2018-08-10 17:16:30
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
[...]

Chyba w kompleksy jakieś wpadłeś.Nie musisz papugować po innych, a niech sobie mają. Ciort z nimi;-)

Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum. I jakieś kilka mln ludzi to własnie tak robiło.

Co to jest krulewna? To coś od krowy? Bo od krówki to już nie.:-)

MAC-a to ja widziałam w swojej karcie sieciowej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS

Aaa, chodziło Ci o system Mac w komputerach Apple.

--
animka

Data: 2018-08-10 20:16:31
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/10/2018 5:16 PM, Animka wrote:
Chyba w kompleksy jakieś wpadłeś.

Wręcz przeciwnie, uzywam perfekcyjnie sprawdzającego sie sprzętu do zastosowania. Mimo żalosnych porad specjalistów z grup.

Co to jest krulewna?

Królewna z defektem.

Data: 2018-08-10 21:07:14
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/10/2018 8:23 PM, Animka wrote:
Co to jest krulewna?
Królewna z defektem.
:-)

Zamierzonym.

Data: 2018-08-10 21:51:45
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/10/2018 8:23 PM, Animka wrote:
Co to jest krulewna?
Królewna z defektem.
:-)

Zamierzonym.

Nie rozumiem. A może z zmierzonym?;-)

--
animka

Data: 2018-08-10 22:47:05
Autor: BaSk
Co lepszego od Asus EeePC
W dniu 2018-08-10 o 21:51, Animka pisze:
A może z zmierzonym?;-)

*ze* zmierzonym...

--
  Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   rób to dobrze!"
Rzymskie (podobno):
Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

Data: 2018-08-11 23:54:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co lepszego od Asus EeePC

"Animka" pkkaan$d42$1@node1.news.atman.pl

Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum.

Co to jest krulewna? To coś od krowy? Bo od krówki to już nie.:-)

Od 'krowy' byłoby z 'ó'. 'Krulewna' może pochodzić od 'Cruelli'. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-08-10 09:16:26
Autor: michal
Co lepszego od Asus EeePC
On 2018-08-09 15:41:21, Sebastian Biały wrote:
Cześć.

[...]

Ja bym polecił poleasingowe delle. Dell robi bardzo przyzwoite biznesowe
lapki, np taki:

https://allegro.pl/dell-lutitude-e7240-i5-8-128-ssd-win8-10-klasa-a-i7372133960.html

Do tmuxa i vima aż nadto;) Wiem, rozmiar 12" a nie 10", ale masz pełno
rozmiarową klawiaturę i też się wygodnie pracuje. Jak sypniesz troszkę

Data: 2018-08-12 13:17:35
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/9/2018 3:41 PM, Sebastian Biały wrote:
Szukam namiarów czym się zainteresować poza tym.

Znalazłem interesującą alternatywę:

https://allegro.pl/samsung-chromebook-16ssd-usb3-0-hdmi-hit-i7451800621.html

Za 99zł można mieć dośc przyzwoite parametry wliczając USB3 oraz nienajgorszy ekran. Wady jak zawsze, czyli wszystko, wliczając dysk, wlutowane.

Windowsa miec nie musze i okazalo się że na tej zabawce można postawić linuxa. Za 99zł jestem gotow zaryzykować. Przyjdzie to się pochwalę.

Data: 2018-08-12 17:34:33
Autor: JaNus
Co lepszego od Asus EeePC
Za 99zł można mieć dośc przyzwoite parametry wliczając USB3

Ale do czego przy takim wymoczku potrzebne jest USB aż trzeciego stopnia?

A tak z innej beczki: sądzisz, że do zastosowań typowo biurowych nada
się to-to?

Data: 2018-08-12 18:21:58
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/12/2018 5:34 PM, JaNus wrote:
Za 99zł można mieć dośc przyzwoite parametry wliczając USB3
Ale do czego przy takim wymoczku potrzebne jest USB aż trzeciego stopnia?

Do podpięcia docking station i robienia transferów dysk-dysk. To nie jest przyklad z powietrza, to mniej więcej robie na wyjeździe przerzucając grube gigabajty między kamerą, karta sd i dyskiem.

Ponadto mając USB3 mozna sie pokusić nawet o taki bajer:

https://www.aliexpress.com/item/Type-C-3-1-Docking-Station-Aluminum-Multi-function-Macbook-Pro-HUB-to-HDMI-VGA-Mini/32857958793.html

Ten co prawda drogi, ale jest masa innych w róznych cenach. Innymi słowy mając USB3, nawet jedną sztukę można zaskakująco dużo zrobić.

A tak z innej beczki: sądzisz, że do zastosowań typowo biurowych nada
się to-to?

Bardziej niż cokolwiek innego w tej cenie, jednak zaznacze że mowie o laptopach. Do zastosowań biurowych to laptopy się nie nadają z powodu żenującej klawiatury, z każdym rokiem coraz gorszej z uwagi na to że wszyscy się ścigają w grubościach i lansie.

Dodatkowo to coś nie ma windowsa. Więc jeśli masz do czynienia z ideologicznym kretynem to się nie nada do pracy biurowej.

Data: 2018-08-12 22:51:15
Autor: Adam
Co lepszego od Asus EeePC
(...)
[...]

Ewentualnie jako li tylko zdalny terminal.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-08-16 22:30:09
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/12/2018 1:17 PM, Sebastian Biały wrote:
Windowsa miec nie musze i okazalo się że na tej zabawce można postawić linuxa. Za 99zł jestem gotow zaryzykować. Przyjdzie to się pochwalę.

No to się chwalę.

Chrome OS jest faktycznie zdumiewająco wygodny. Nic sie nie da co prawda w samym systemie zrobić poza oglądaniem netu, ale jest kilka dodatków do chrome. Youtube działa w FullHD i nie zacina. Troche dziwacznie działa klawiatura i myszka, pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Najgorsza wiadomość: kilka miesięcy temu Google zmienił intefejsy i linux przestał działać, w sensie grafika bo konsola działa. Czekamy aż ktoś to naprawi. To juz nie pierwszy raz. Da się go uruchomic w trybie okienkowym, ale wtedy grafika nie wyciąga pełnej prędkości jak w natywnym.

Mala uwaga: linux na chrome os dziala w ten sposob że kernel jest ten sam a linux dziala "jak gdyby w przeglądarce chrome" choć nie do końca. Cięzko to wyjaśnić, ale jednoczesnie pracuje chrome os i desktop linuxa, przełączalne przyciskiem.

Można zdjąc zabezpieczenie "biosu" i zrobić własny bootloader co pozwala pozbyć się chromeos na dobre. Ale akurat ten model ma mały glitch: istnieje wersja coreboot na niego ale nie ma "payload" czyli czegoś co odpali dalej system operacyjny. Na razie robie research czy linuxboot da się skompilować z takim targetem, z góry mówie że to już dłubanie na poziomie elektroniki, ale pozwoliło by na odpalenie linuxa natywnie. Ponieważ znam się i chce mi się być może własnie tak zrobie.

Gdyby te komputery były od ręki uruchamialne na linuxie świat byłby piękniejszy bo to naprawde calkiem fajny hardware, no może powinien mieć 32GB ale i 16 jest ok.

Co lepszego od Asus EeePC