Co lepszego od Asus EeePC

Data: 2018-08-09 19:25:34
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
Cześć.

Używam od 2 lat Asusa EeePC 1005PX do tasków "podróznych" i czasam wrzucam go do torby aby poprawcować sobie jak coś wymaga czekania, a pracuje głównie programując więc mało mnie obchodzi jakie parametry ma sprzęt.

Odczuwam jednak coraz wiekszy dyskomfort związany z debilami od javascriptu [1].

Poszukuje więc czegoś o nieco wyższych parametrach:

1) jak najtańszy, używany laptop w skali "mikro".

2) rozsądna klawiatura. EeePC ma klawiaturę OK ale na granicy.

3) Minimum 1366 w poziomie, z głównie powodu debili od javascriptu

4) brakuje mi złacza pci express w EeePC aby podpiąc USB3

5) jak najdłuższy czas pracy, >4h

6) procesor szybszy od Atoma 450 1.6Ghz. Zakładam że lowendowy C2D też się nie sprawdzi (mam taki normalny laptop i już sie nie nadaje). Topowy C2D może być.

7) tablety z Atomem seri Z3xxx są świetne ale nie widuje takich z klawiaturą, ogolnie opcja tablet + klawiatura nie ma sensu, musi to być jeden kawalek, przetestowałem. Dodatkowo Z3xxx są wyjątkowo odlegle od koncepcji pecetowej (np. brak magistrali pcie, wszystko popodpinane po I2C/SPI i diebli wiedza czym jeszcze)

8) normalny dysk, nic wlutowanego na stale

9) idealnie coś z okolic Intel i3 3xxx

10) matryca w okolicy 11-10 cali

11) ma odtwarzać YT fullscreen

Przeglądałem co się dało i widzę:

a) HP mini - ale to nie rozwiązuje problemu wydajności, ma jedynie wyższa rodzielczość.

b) Małe Hp z serii Elite, są po około 300-400 zł, zazwyczaj poleasingowe, spełniają większość parametrów.

c) Acer Aspire One Q1VZC i podobne, ale one ciagle drogie są i troche większe niż chcę.

Szukam namiarów czym się zainteresować poza tym.

Miałem okazję na urlopie podejrzeć dzieciaka z "zabawkowym" laptopem który na oko był 8" i mial pełen wypas portów wliczając USB3 i śmigało na tym YT ze nie wspomnę że rozdzielczośc była znakomita. Kolorowa obudowa, dośc gruba, ale nie mam pojęcia co to było.

Tak, wiem że jest GPD Pocket ale on jest absurdalnie drogi.

[1] debile od javascriptu nie są w stanie już wyświerlić obrazka z teksem bez ładowania setki fontów, uzywania Node.js i napierniczania po CPU złożonoscią O(N^3). Debile od javascriptu nie sa w stanie też wycentrować pełnoekranowej reklamy tak aby na mniejszym wyświeltaczu krzyzyk znalazł się w polu widzenia okna przeglądarki. Debile od javascriptu są rownież winni innym, pomniejszym problemom ale te dwa są nie do przeskoczenia w komfortowy sposób i powodują tylko potrzebę walenia głową w ścianę użalając się nad debilizmem wśrod "programatorów".

Co programujesz? Programatory do pralek?
Nawet i w takim przypadku programista to pan i stać go na dobry laptop itd, itd.

--
animka

Data: 2018-08-09 20:08:33
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/9/2018 7:25 PM, Animka wrote:
Co programujesz? Programatory do pralek?
Nawet i w takim przypadku programista to pan i stać go na dobry laptop itd, itd.

Dobry mam w domu. Wrzucam czasem w plecak coś aby się nie nudzić. Doceniam jednak pustą złośliwość, faktycznie dzisiaj programista bez maca za 5kzł to tylko zwykły dupek.

Data: 2018-08-09 20:45:49
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
[...]

Nie napisałam tego złośliwie. Po prostu byłam zdziwiona, że programista od Javy czy nie od Javy może być taki biedny. MAC-a to ja widziałam w swojej karcie sieciowej.

--
animka

Data: 2018-08-09 22:00:10
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/9/2018 8:45 PM, Animka wrote:
Dobry mam w domu. Wrzucam czasem w plecak coś aby się nie nudzić. Doceniam jednak pustą złośliwość, faktycznie dzisiaj programista bez maca za 5kzł to tylko zwykły dupek.
Nie napisałam tego złośliwie.

Gdzieżby :D

Po prostu byłam zdziwiona, że programista od Javy czy nie od Javy może być taki biedny.

Oczywiście, jak juz mówiłem jak się nie ma sprzetu za 5kzł to nic nie da się zrobić z programowania. Takie czasy że nawet do uzycia kalkulatora nie wolno wyciagać niczego innego jak iPhone 11.

Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum. I jakieś kilka mln ludzi to własnie tak robiło.

MAC-a to ja widziałam w swojej karcie sieciowej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS

Data: 2018-08-10 17:16:30
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
[...]

Chyba w kompleksy jakieś wpadłeś.Nie musisz papugować po innych, a niech sobie mają. Ciort z nimi;-)

Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum. I jakieś kilka mln ludzi to własnie tak robiło.

Co to jest krulewna? To coś od krowy? Bo od krówki to już nie.:-)

MAC-a to ja widziałam w swojej karcie sieciowej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS

Aaa, chodziło Ci o system Mac w komputerach Apple.

--
animka

Data: 2018-08-10 20:16:31
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/10/2018 5:16 PM, Animka wrote:
Chyba w kompleksy jakieś wpadłeś.

Wręcz przeciwnie, uzywam perfekcyjnie sprawdzającego sie sprzętu do zastosowania. Mimo żalosnych porad specjalistów z grup.

Co to jest krulewna?

Królewna z defektem.

Data: 2018-08-10 21:07:14
Autor: Sebastian Biały
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/10/2018 8:23 PM, Animka wrote:
Co to jest krulewna?
Królewna z defektem.
:-)

Zamierzonym.

Data: 2018-08-10 21:51:45
Autor: Animka
Co lepszego od Asus EeePC
On 8/10/2018 8:23 PM, Animka wrote:
Co to jest krulewna?
Królewna z defektem.
:-)

Zamierzonym.

Nie rozumiem. A może z zmierzonym?;-)

--
animka

Data: 2018-08-10 22:47:05
Autor: BaSk
Co lepszego od Asus EeePC
W dniu 2018-08-10 o 21:51, Animka pisze:
A może z zmierzonym?;-)

*ze* zmierzonym...

--
  Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

"Cokolwiek robisz
    -   rób to dobrze!"
Rzymskie (podobno):
Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

Data: 2018-08-11 23:54:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Co lepszego od Asus EeePC

"Animka" pkkaan$d42$1@node1.news.atman.pl

Krulewno, programować można nawet na Zx Spectrum.

Co to jest krulewna? To coś od krowy? Bo od krówki to już nie.:-)

Od 'krowy' byłoby z 'ó'. 'Krulewna' może pochodzić od 'Cruelli'. ;)

--
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Co lepszego od Asus EeePC