Co lepszego od Asus EeePC

Data: 2018-08-10 09:16:26
Autor: michal
Co lepszego od Asus EeePC
On 2018-08-09 15:41:21, Sebastian Biały wrote:
Cześć.

Używam od 2 lat Asusa EeePC 1005PX do tasków "podróznych" i czasam wrzucam
go do torby aby poprawcować sobie jak coś wymaga czekania, a pracuje głównie
programując więc mało mnie obchodzi jakie parametry ma sprzęt.

Odczuwam jednak coraz wiekszy dyskomfort związany z debilami od javascriptu
[1].

Poszukuje więc czegoś o nieco wyższych parametrach:

1) jak najtańszy, używany laptop w skali "mikro".

2) rozsądna klawiatura. EeePC ma klawiaturę OK ale na granicy.

3) Minimum 1366 w poziomie, z głównie powodu debili od javascriptu

4) brakuje mi złacza pci express w EeePC aby podpiąc USB3

5) jak najdłuższy czas pracy, >4h

6) procesor szybszy od Atoma 450 1.6Ghz. Zakładam że lowendowy C2D też się
nie sprawdzi (mam taki normalny laptop i już sie nie nadaje). Topowy C2D
może być.

7) tablety z Atomem seri Z3xxx są świetne ale nie widuje takich z
klawiaturą, ogolnie opcja tablet + klawiatura nie ma sensu, musi to być
jeden kawalek, przetestowałem. Dodatkowo Z3xxx są wyjątkowo odlegle od
koncepcji pecetowej (np. brak magistrali pcie, wszystko popodpinane po
I2C/SPI i diebli wiedza czym jeszcze)

8) normalny dysk, nic wlutowanego na stale

9) idealnie coś z okolic Intel i3 3xxx

10) matryca w okolicy 11-10 cali

11) ma odtwarzać YT fullscreen

Przeglądałem co się dało i widzę:

a) HP mini - ale to nie rozwiązuje problemu wydajności, ma jedynie wyższa
rodzielczość.

b) Małe Hp z serii Elite, są po około 300-400 zł, zazwyczaj poleasingowe,
spełniają większość parametrów.

c) Acer Aspire One Q1VZC i podobne, ale one ciagle drogie są i troche
większe niż chcę.

Szukam namiarów czym się zainteresować poza tym.

Miałem okazję na urlopie podejrzeć dzieciaka z "zabawkowym" laptopem który
na oko był 8" i mial pełen wypas portów wliczając USB3 i śmigało na tym YT
ze nie wspomnę że rozdzielczośc była znakomita. Kolorowa obudowa, dośc
gruba, ale nie mam pojęcia co to było.

Tak, wiem że jest GPD Pocket ale on jest absurdalnie drogi.

[1] debile od javascriptu nie są w stanie już wyświerlić obrazka z teksem
bez ładowania setki fontów, uzywania Node.js i napierniczania po CPU
złożonoscią O(N^3). Debile od javascriptu nie sa w stanie też wycentrować
pełnoekranowej reklamy tak aby na mniejszym wyświeltaczu krzyzyk znalazł się
w polu widzenia okna przeglądarki. Debile od javascriptu są rownież winni
innym, pomniejszym problemom ale te dwa są nie do przeskoczenia w komfortowy
sposób i powodują tylko potrzebę walenia głową w ścianę użalając się nad
debilizmem wśrod "programatorów".

Ja bym polecił poleasingowe delle. Dell robi bardzo przyzwoite biznesowe
lapki, np taki:

https://allegro.pl/dell-lutitude-e7240-i5-8-128-ssd-win8-10-klasa-a-i7372133960.html

Do tmuxa i vima aż nadto;) Wiem, rozmiar 12" a nie 10", ale masz pełno
rozmiarową klawiaturę i też się wygodnie pracuje. Jak sypniesz troszkę

Co lepszego od Asus EeePC